[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

MOE (van) chauffeurs


Biercola

Recommended Posts

  • Forumlid

De bron was de openingspost van dit topic, vooral de 58% die daar genoemd wordt. Op de telefoon ben ik niet zo handig met quotes, excuses.

De cijfers zeggen niets over afstand, dus het zou goed kunnen dat Nederlanders vooral veel vervoer doen op kortere afstand zoals het roergebied of noord frankrijk. Want hoeveel Franse vrachtwagens zie je hier? Terwijl er best goederen van Frankrijk naar Nederland gaan. Wat al gezegd werd, andere landen in Scandinavie en bijv Frankrijk hebben hun transportsector al eerder af zien brokkelen. Misschien wel mede te wijten aan de ondernemende Nederlandse vervoerders. Hadden we niet een forumlid Gijsbert de een blauwe maandag werkte bij een bedrijf dat ook veel binnenland werk in Noorwegen meepakte?

Kortom: het verhaal ligt heel wat complexer. Het zijn ook vooral Nederlandse vervoerders die constructies met vestigingen in het oosten begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Meer dan de helft van de goederen vervoerd van of naar Nederland, wordt vervoerd door Nederlandse vervoerders. We zijn dus nog steeds oververtegenwoordigd! De grote slachtoffers zijn waarschijnlijk D en Fr die minder dan de helft van de goederen van of naar hun eigen land vervoeren.

Om die helft toe te lichten: Van de retourritten tussen Nl en Fr zou het normaal zijn als je helft door Nederlandse en de helft door Franse vervoerders zou worden gedaan. Op basis van deze cijfers moet je stellen dat het voor Nederland zo erg (nog) niet is.

als een buitenlandse chauffeur in opdracht van een Hollander (bijvoorbeeld Vos) hier komt laden, is het dan een Hollander of een "buitenlander"?????? Dat scheelt nogal in de cijfers........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als een buitenlandse chauffeur in opdracht van een Hollander (bijvoorbeeld Vos) hier komt laden, is het dan een Hollander of een "buitenlander"?????? Dat scheelt nogal in de cijfers........

Dat is afhankelijk van de vergunning in die auto.

Een buitenlander op een auto van Vos Oss, is Nederlands transport.

Een Buitenlander op een auto van Vos Polska is Pools transport.

Als Vos Oss een vracht uit chartert aan Vos Polska, is het Pools transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

post-11286-1394789022,6345_thumb.jpg

Afgelopen week een beetje vreemd werk gedaan voor ons doen.

Sta ik in de buurt van Luik tussen 3 jogging broeken om me aan te melden om te laden.

1e> warschijnlijk een Poolse medestrijder voor Heisterkamp met P&O trailer laad voor Engeland> NL kenteken

2e> Hongaarse medestrijder met die groote zon op trailer laad voor Italie> Hongaars kenteken

3e> Tjegiese medestrijder met koeler laad voor bijersdorf< zeepgigant geloof ik, Spanje> CZ kenteken

Wil hier eigenlijk mee zeggen dat wat eerst Duitsers Belgen Nederlanders deden qua internationaal vervoer> dus in een ander land laden en lossen dan het thuis land, al lang over genomen is door Oost Eoropeese wielen.

Simpel omdat de aanbieders van lading kiezen voor de goedkoopste wielen, en niet voor die Hollander op zijn klompen met spijkerbroek en nette bobywarmer.

Foto is die sjeg die voor Spanje geladen had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden