[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

"veilig" invallen


KevinV8

Vraag

  • Forumlid

Goedenavond heren,

Het ziet er naar uit dat ik dit weekend een ritje ga rijden samen met een maatje van me die planner is bij het bedrijf waar we het ritje voor gaan rijden. Het wordt waarschijnlijk een weekendritje naar Duitsland. Erg leuk natuurlijk, maar wat moet ik qua regelgeving allemaal in orde hebben?

Rijbewijs, chauffeursdiploma en bestuurderskaart zijn in orde, maar volgens mij moet ik ook een patronaal attest hebben? en ik wil natuurlijk geen boete krijgen voor gebreken en/of manipulaties aan de auto waar ik mee rijd als ik wordt gecontroleerd, het lijkt mij het handigste een soort "niet verantwoordelijk" contract op te maken en dit te laten tekenen door het bedrijf voor aanvang van de rit. Overige tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

vakantie brief mee...........schone uitgelezen pas........autopapieren/vergunning ff checken en gaan

mocht je je digipas nooit gebruikt hebben.....nog beter.........goeie reis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zorgen dat je een verbandtromel hebt Niet leeg????

Als je een bril op hebt Zorg dat je dan nog een bril hebt In geval van

Zorgen dat je genoeg geld bij jou hebt Zeker als de agent vraagt heb je geld bij je

om de boete te betalen.En zeggen ik ben moslim Want ik moet drie vrouwen onderhouden

Mag je meestal meteen weer weg rijden

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
en ik wil natuurlijk geen boete krijgen voor gebreken en/of manipulaties aan de auto waar ik mee rijd als ik wordt gecontroleerd, het lijkt mij het handigste een soort "niet verantwoordelijk" contract op te maken en dit te laten tekenen door het bedrijf voor aanvang van de rit.

Chauffeur is verantwoordelijk voor voertuig en lading is mij geleerd dus is het wel jouw probleem.

Wil je dat de garage een verklaring uitschrijft dat je wielmoeren vastzitten en de tankmeter goed werkt?

Ik verbaas me wel een beetje over je idee van een 'niet verantwoordelijk' contract moet ik zeggen.

Laat het weten als je zo'n contract krijgt, er zal een nieuwe wereld voor me opengaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Chauffeur is verantwoordelijk voor voertuig en lading is mij geleerd dus is het wel jouw probleem.

Wil je dat de garage een verklaring uitschrijft dat je wielmoeren vastzitten en de tankmeter goed werkt?

Ik verbaas me wel een beetje over je idee van een 'niet verantwoordelijk' contract moet ik zeggen.

Laat het weten als je zo'n contract krijgt, er zal een nieuwe wereld voor me opengaan.

Ik bedoel het meer in de zin van de technische staat van de auto, bijv. als er met de tacho iets is o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Goedenavond heren,

Het ziet er naar uit dat ik dit weekend een ritje ga rijden samen met een maatje van me die planner is bij het bedrijf waar we het ritje voor gaan rijden. Het wordt waarschijnlijk een weekendritje naar Duitsland. Erg leuk natuurlijk, maar wat moet ik qua regelgeving allemaal in orde hebben?

Rijbewijs, chauffeursdiploma en bestuurderskaart zijn in orde, maar volgens mij moet ik ook een patronaal attest hebben? en ik wil natuurlijk geen boete krijgen voor gebreken en/of manipulaties aan de auto waar ik mee rijd als ik wordt gecontroleerd, het lijkt mij het handigste een soort "niet verantwoordelijk" contract op te maken en dit te laten tekenen door het bedrijf voor aanvang van de rit. Overige tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Je niet te druk maken Kevin,en gewoon genieten van de rit.

En je niet bij voorbaat druk gaan maken over eventuele gebreken of manipulaties aan de auto,als dat bij dat bedrijf een reeël risico is dan kun je beter thuis blijven.

Als je een rijbewijs en chauffeurskaart hebt is dat goed,met patronaal attest bedoel je waarschijnlijk de activiteiten verklaring zoals genoemd in EU 561/2006 ? voor ingewijden ook wel vakantiebrief genoemd.

Een "niet verantwoordelijk "contract is onzin,je bent als chauffeur altijd verantwoordelijk.

Wat je wel zou kunnen doen is :aan het bedrijf een verklaring vragen dat je als stagair een rit meegaat( eventueel ook in het Duits),je bent dan ook gedekt als je controle krijgt,omdat je niet over een werkgeversverklaring beschikt en zo dus "in het zwart"zou werken.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Peter, die jongen die meegaat heeft zelf geen rijbewijs, dus moet alles zelf doen;) Maar wel een idee van je om een verklaring te vragen dat dit een eenmalig iets is. En ja, die verordening bedoel ik. Je moet via die weg toch je 28 dagen kunnen verklaren als ze niet op je pas staan? Het is een redelijk groot, oud en legitiem familiebedrijf dus ik maak me niet druk hoor. maar ik neem liever geen onnodige risico's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vakantiebrieven???? Dan moet ik een hele klapper meenemen..

Dat probleem heb ik ook gyddo,ik lever ook hand en spandiensten op de raarste tijden van de week,en zorg wel dat de tijd die ik niet rijdt gecouverd is door een vakantie brief.

Ik heb ook altijd een hele stapel bij me.

Altijd lastig,maar altijd beter dan betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Goedenavond heren,

Het ziet er naar uit dat ik dit weekend een ritje ga rijden samen met een maatje van me die planner is bij het bedrijf waar we het ritje voor gaan rijden. Het wordt waarschijnlijk een weekendritje naar Duitsland. Erg leuk natuurlijk, maar wat moet ik qua regelgeving allemaal in orde hebben?

Rijbewijs, chauffeursdiploma en bestuurderskaart zijn in orde, maar volgens mij moet ik ook een patronaal attest hebben? en ik wil natuurlijk geen boete krijgen voor gebreken en/of manipulaties aan de auto waar ik mee rijd als ik wordt gecontroleerd, het lijkt mij het handigste een soort "niet verantwoordelijk" contract op te maken en dit te laten tekenen door het bedrijf voor aanvang van de rit. Overige tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Bij mij had je de cabine deur nooit gehaald. Een contract tekenen dat jij eventueel niks kan doen aan een gebrek aan de wagen cq trailer. Volgens mij ben jij chauffeur en ben jij verantwoordelijk voor de wagen en trailer waar je mee rijd. Mocht je nou iets vinden voor je vertrekt heb ik nog begrip, maar met dit soort dingen aankomen als zijnde een contract denk ik toch eerlijk dat je beter een ander beroep kan kiezen zeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij mij had je de cabine deur nooit gehaald. Een contract tekenen dat jij eventueel niks kan doen aan een gebrek aan de wagen cq trailer. Volgens mij ben jij chauffeur en ben jij verantwoordelijk voor de wagen en trailer waar je mee rijd. Mocht je nou iets vinden voor je vertrekt heb ik nog begrip, maar met dit soort dingen aankomen als zijnde een contract denk ik toch eerlijk dat je beter een ander beroep kan kiezen zeg

Ik kijk altijd of er genoeg oilie op zit Banden in orde zijn Kijk of de remmen werken Stuur in orde is De rest is het probleem voor het baasje

Weken de lampen niet Dan is het aan de kant voor het avond is Daar moet je niet moeillijk over doen

Ik ben daar heel gemakelijk in

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bij mij had je de cabine deur nooit gehaald. Een contract tekenen dat jij eventueel niks kan doen aan een gebrek aan de wagen cq trailer. Volgens mij ben jij chauffeur en ben jij verantwoordelijk voor de wagen en trailer waar je mee rijd. Mocht je nou iets vinden voor je vertrekt heb ik nog begrip, maar met dit soort dingen aankomen als zijnde een contract denk ik toch eerlijk dat je beter een ander beroep kan kiezen zeg
kevin ik zou gewoon lekker thuis blijven als ik jou was, met de eisen die jij stelt en jouw twijfels zit er niks anders op!

het enigste wat je nodig hebt is een vakantiebrief voor de tijd dat je niet gereden hebt en een werkgeversverklaring.

die wagen of die technisch in orde is daar krijg je nooit een verklaring voor, zelfs een apk is een momentopname!

Toch begrijp ik wel dat Kevin zich wat ongerust maakt;hij leest hier ook de meest onwaarschijnlijke verhalen over bekeuringen van hier tot Tokio voor overtredinkjes die helemaal niks voorstellen,

Of ze nu waar zijn of niet,en wil graag wat zekerheid;en dat heeft ie nu hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Toch begrijp ik wel dat Kevin zich wat ongerust maakt;hij leest hier ook de meest onwaarschijnlijke verhalen over bekeuringen van hier tot Tokio voor overtredinkjes die helemaal niks voorstellen,

Of ze nu waar zijn of niet,en wil graag wat zekerheid;en dat heeft ie nu hoop ik.

Volgens mij ben jij de enige die me begrijpt. Ik wil graag een bedrijf helpen die het druk heeft, is leuk en nog goed voor de ervaring ook omdat ik al zo weinig rij. Het is dus niet m'n beroep;) (tot geruststelling van velen hier). Tuurlijk controleer ik die auto voor vertrek maar een hoge boete omdat bijv. iets met de tacho niet klopt zit ik niet op te wachten. Ik dacht dat er wel zoiets was een "niet aansprakelijk" verklaring zodat het bedrijf eventuele boetes m.b.t. mankementen en of overtredingen van de technische staat van het voertuig voor zijn rekening neemt maar blijkbaar toch niet. Voor de goede orde, ik zeg niet dat het bedrijf een boete moet maken als IK te hard rij of over m'n rijtijd heen ga etc. maar dat het bedrijf er garant voor staat dat de auto in orde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
maar dat het bedrijf er garant voor staat dat de auto in orde is.

Moet de directeur dan hoogstpersoonlijk de auto's controleren of mag hij dat aan personeel overlaten?

Chauffeurs die er toevallig mee rijden bijvoorbeeld?

Jij lijkt niet te (willen) begrijpen dat het werk van chauffeur verantwoordelijkheden met zich meebrengt.

Strikt genomen zou je een auto moeten weigeren als die niet in orde is, ook al schrijft het bedrijf nog zoveel 'niet aansprakelijk verklaringen uit'.

Jij komt op mij over als iemand die graag postbode wil zijn maar die geen post wil bezorgen.

Ga dan wat anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Volgens mij ben jij de enige die me begrijpt. Ik wil graag een bedrijf helpen die het druk heeft, is leuk en nog goed voor de ervaring ook omdat ik al zo weinig rij. Het is dus niet m'n beroep;) (tot geruststelling van velen hier). Tuurlijk controleer ik die auto voor vertrek maar een hoge boete omdat bijv. iets met de tacho niet klopt zit ik niet op te wachten. Ik dacht dat er wel zoiets was een "niet aansprakelijk" verklaring zodat het bedrijf eventuele boetes m.b.t. mankementen en of overtredingen van de technische staat van het voertuig voor zijn rekening neemt maar blijkbaar toch niet. Voor de goede orde, ik zeg niet dat het bedrijf een boete moet maken als IK te hard rij of over m'n rijtijd heen ga etc. maar dat het bedrijf er garant voor staat dat de auto in orde is.

Dus strikt genomen heb jij geen ene sodemieter op die wagen te zoeken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hard antwoord Eddy. Het gaat zo te zien om een incidenteel ritje en zo kan Kevin weer wat ervaring opdoen.

Zoals je het zo schrijft zou bv dan ook voor Europeaan (puur even als voorbeeld Peter) gelden. Ook iemand die niet (meer) full time chauffeur is.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Daarom zijn er dus contracten.....

Indien chauffeur over een contract beschikt, zijn de meeste zaken afgedekt....

Volgens de wet MAG hij zonder contract niet een meter rijden....

Dat was mijn insteek....

Ik dacht dat Europeaan als vrijwilliger op een inzamelingswagen reed, dacht ook dat dat geen beroepsvervoer was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden