[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

"veilig" invallen


KevinV8

Vraag

  • Forumlid

Goedenavond heren,

Het ziet er naar uit dat ik dit weekend een ritje ga rijden samen met een maatje van me die planner is bij het bedrijf waar we het ritje voor gaan rijden. Het wordt waarschijnlijk een weekendritje naar Duitsland. Erg leuk natuurlijk, maar wat moet ik qua regelgeving allemaal in orde hebben?

Rijbewijs, chauffeursdiploma en bestuurderskaart zijn in orde, maar volgens mij moet ik ook een patronaal attest hebben? en ik wil natuurlijk geen boete krijgen voor gebreken en/of manipulaties aan de auto waar ik mee rijd als ik wordt gecontroleerd, het lijkt mij het handigste een soort "niet verantwoordelijk" contract op te maken en dit te laten tekenen door het bedrijf voor aanvang van de rit. Overige tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
Heb je verkeerd gedacht dan Eddy,ik doe gewoon beroepsvervoer,maar heb wel een contract en betaal netjes mijn belastingen:angel::angel:

Ik had het gepost en dacht.......

Was het europeaan of die ander die dat werk deed.....

Maar, mijn punt, JIJ hebt een contract!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik krijg ook gewoon een 0 uren contract, dus geen probleem. Maar ik vraag wel niks meer, zelfs als je iets normaal ter discussie wil stellen wordt je hier uitgemaakt als een of andere nsb-er die er op uit is de boel te naaien en zichzelf in te dekken. laat maar mensen! wat een volk zeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Jammer dat je er zo over dent Kevin.

We hebben enkel het beste voor met jou en de brache in het geheel.....

Maar jij stelt een vraag, een beetje wazig verhaal....

jIJ VRAAGT ZELF NAAR DE JURIDISCHE KANT VAN HET VERHAAL.

Daar krijg je antwoord op, met eventuele juridische haken en ogen, rechten en plichten.

Zint jou dat antwoord niet, is dat jammer.

Maar we zouden ook kunnen zeggen dat je gewoon kan rijden...

Krijg je een ongeval en beland je in een gigantisch grote ellende wordt je ook weer boos want we hebben je niet gewaarschuwd...

En nu zeg je er al bij dat je een 0 uren contract krijgt. Had dat dan direct gezegd!

By the way, 0 uren contract....mag dat in het wegtransport?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vraag inderdaad naar inhoudelijke (juridische) informatie en niet om opmerkingen als "bij mij had je de wagen niet ingekomen" en "je kan beter thuis blijven". En dat 0 uren contract hoorde ik toen ook pas net, ben ook afhankelijk van de informatie die ik krijg. En een contract is verplicht omdat je een werkgeversverklaring nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Waar heb je een werkgeversverklaring voor nodig? In alle geval niet in Duitsland. Is typisch een nederlands iets.

In de 40 jaar dat ik rij is me daar nog nooit naar gevraagd.(ook niet in NL)

In Nederland heb je een werkgeversverklaring nodig. En waar denk jij dat Kevin de rit begint? Juist, in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gaat vast een mooie rit worden. Die maat van je zal vast wel weten hoe het papierwerk geregeld moet worden, en dan zaterdag lekker rijden:ok:

Heb zelf vorig jaar ook zo'n ritje gedaan met 2 vrienden (met 3 auto's) en dan is 45 minuten pauze in een keer te weinig ipv teveel. Op de heenweg een broodje met koffie erbij, of de terugweg lekker naar een restaurant, dan is 45 minuten snel voorbij!

Hou ons op de hoogte Kevin en maak er een mooi avontuur van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Veel plezier, Kevin. Niet te veel zorgen maken over het voertuig. Voor vertrek goed het vehicle bekijken en controleren en dan gaan met die banaan.

In Nederland heb je een werkgeversverklaring nodig. En waar denk jij dat Kevin de rit begint? Juist, in Nederland.

Dat risico is te verwaarlozen. Zowiezo is de kans al klein dat je gecontroleerd wordt, en kans dat ze vragen naar je werkgeversverklaring is nog kleiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verzekering?

Zolang die niet eens eist dat je een chauffeursdiploma/code95 hebt zou ik me daar ook geen zorgen over maken.

Maar er is me 1 keer naar gevraagd (1995 of zo) door een (toen nog) RVI inspecteur.

Ik had er geen bij me, en later zei

hij dat dat met eigen vervoer niet nodig was.:confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat een transportbedrijf alleen verzekerd is als een medewerker met de auto rijdt.

Hoe dan ook, je moet het papierwerk even rond maken. Heb ik tenminste wel gedaan bij een eenmalig dingetje vorig jaar. Eigenlijk is het al het gedoe niet waard, maargoed als je zo gaat denken doe je helemaal niks meer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat probleem heb ik ook gyddo,ik lever ook hand en spandiensten op de raarste tijden van de week,en zorg wel dat de tijd die ik niet rijdt gecouverd is door een vakantie brief.

Ik heb ook altijd een hele stapel bij me.

Altijd lastig,maar altijd beter dan betalen.

Moet je ze dan allemaal bij hebben of ook alleen van de laatste 4 weken ?

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Moet je ze dan allemaal bij hebben of ook alleen van de laatste 4 weken ?

Groet Harrie

Alleen van de laatste 28 dagen en de lopende week.

Wat ouder is moet je gelijk in de prullebak gooien.

Maar als ik twee a drie keer in de week wat doe heb ik na 4 weken toch wel gauw een stuk of 10 van die vakantie brieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Jammer dat je er zo over dent Kevin.

We hebben enkel het beste voor met jou en de brache in het geheel.....

Maar jij stelt een vraag, een beetje wazig verhaal....

jIJ VRAAGT ZELF NAAR DE JURIDISCHE KANT VAN HET VERHAAL.

Daar krijg je antwoord op, met eventuele juridische haken en ogen, rechten en plichten.

Zint jou dat antwoord niet, is dat jammer.

Maar we zouden ook kunnen zeggen dat je gewoon kan rijden...

Krijg je een ongeval en beland je in een gigantisch grote ellende wordt je ook weer boos want we hebben je niet gewaarschuwd...

En nu zeg je er al bij dat je een 0 uren contract krijgt. Had dat dan direct gezegd!

By the way, 0 uren contract....mag dat in het wegtransport?

Ja Murphy dat mag. 6 maanden dan moeten ze je een contract aanbieden met tenminste het gemiddeld aantal uren over de laatste 3 maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zo daar waren we weer, alles is goed gegaan en heb ervan genoten. Was wel weer even wennen met zo'n starre 3-asser erachter want daar had ik na het afrijden C+E niet meer mee gereden en de laatste keer met een trekker/oplegger is ook al een jaar geleden. Gewoon lekker rustig aan gedaan en de tijd genomen, moest dan wel 2 of 3 keer extra ophalen voor een dok dan de prof's maar dat maakt me geen reet uit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij deze dan gelijk maar, zo groot zal die niet worden;)

Zaterdag rond een uur of half twee vertrokken vanuit de Meern. Ik kreeg een nette Scania mee die er van binnen en buiten goed uitzag, had niet verwacht zo'n auto "zomaar" mee te krijgen. Eerste adres een aantal karren met planten laden achter veiling Aalsmeer bij Salomo in Amstelveen, daarna door naar de Noordoostpolder om in Ens bij Wouters de oplegger vol te maken met planten. Vanaf daar zijn we richting Essen gegaan waar we de volgende ochtend bij het DC van de Metro zouden gaan lossen. We besloten de auto rond een uur of 8 vlak voor Essen bij een redelijk grote parkeerplaats met restaurant voor de avond neer te zetten. Na wat te hebben gegeten en het nodige ouwerhoeren de bedden opgemaakt en lekker gaan liggen. De volgende ochtend rond half 7 eruit gegaan, rustig alles opgeruimd en aangekleed en daarna richting Essen. Na een kort uurtje rijden komen we aan bij het DC van Metro, bij de poort krijg je een hesje en een pieper, waarna je de auto aan de kant moet zetten en je binnen moet melden. Daarna is het wachten... De ene na de andere vrachtwagen komt het terrein om en degene die na ons aankomen mogen vrijwel direct aan het dock. Na bijna een uur wachten ging de pieper eindelijk en konden wel richting het dock, auto tegen het dock gezet en lossen maar al die CC'tjes. Dat gaat met z'n 2en toch een stuk sneller als in je eentje:D Daarna even van het sanitair aldaar gebruik gemaakt en richting de poort. Daar wordt je hesje en pieper weer ingenomen, wordt je bak bekeken en mag je de slagboom door. Toen was het op naar Duisburg waar bij een fruithandelaar waar een "spoedje" op ons stond te wachten, een pallet bananen voor het distributiecentrum in de Meern. Het aandocken gaf aardig wat moeite omdat er geen lijn op de straat was aangebracht waardoor ik een paar keer scheef voor het dock uitkwam terwijl het toch echt een rechte was... Maargoed ook dat lukte en na de pallet met 4 palen en een dwarsbalk vast gezet te hebben was het richting Nederland. Rond een uur of twee waren we in de Meern en kon de auto voor de laatste keer tegen het dock om de pallet bananen eruit te zetten. Daarna de twee tanks van de auto en de tank van de koelmotor op de oplegger afgetankt, spullen uit de cabine gehaald en cabine opgeruimd en uitgeblazen. Pasje eruit, deur op slot en dat was het dan. Al met al een leuk weekendje dat wat mij betreft lekker liep qua rijden, want het is toch weer even wennen als je na een jaar weer met een vrachtauto rijd, en een starre 3-asser had ik sinds het afrijden met C+E er niet meer achter gehad. Maar het is allemaal goed gekomen, netjes en zonder schade:ok:

post-9521-1394789031,9001_thumb.jpgJa, als je het zo bekijkt is het toch best een lengte...

post-9521-1394789031,3177_thumb.jpg

post-9521-1394789031,6584_thumb.jpg

post-9521-1394789031,7984_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden