[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ontslag voor 15 chauffeurs Charterbureau Hoogeveen


Gast

Recommended Posts

HOOGEVEEN – Er is ontslag aangevraagd voor de 15 chauffeurs van Charterbureau Hoogeveen. Concurrentie van bedrijven met goedkopere Oost-Europese chauffeurs zouden de zusteronderneming van Ambrosius Transport de das om doen.

"Het is dieptriest dat je in de transportsector geen geld kan verdienen als jij je aan de regels houdt. Zoals ze dat bij Ambrosius Transport doen", reageert Edwin Atema van FNV Bondgenoten.

Rest van artikel vund je hier Transportnieuws - Ontslag voor 15 chauffeurs Charterbureau Hoogeveen UPDATE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb e rgeen verstand van

Maar ik weet wel Er is geen een vrachtauto die winst maakt met 8 uur werk

Huub

owh?? wat mij is verteld toen door de planning; 1 freesje per dag en je hebt het verdiend die dag,rest is extra....deed vaak 1a2 freesjes per dag en tussendoor nog pendelwerk nl,bels met kranen etc...

(meestal smidags/savonds frees oppikken en savond op plek lossen...slapen op afgezette snelweg en weer oplaaie als jongens klaar waren,4-6uur later)hmmm vreemd dat ik weg gegaan ben eigenlijk..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op zich is Ambrosius geen slecht bedrijf, van de jongens in Zwolle weinig verkeerds gehoord over het bedrijf.

Maar wat nu gebeurt lijkt toch wel op een trucje met verschillende bv's om risico's te spreiden en misschien ook om de noodzaak van een OR te vermijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben toendertijd een failliet bedrijf overgenomen. Door dit in een nieuwe bv te stoppen, hebben ze de mogelijkheid dat de nieuwe bv niet draait die failliet te laten gaan/te sluiten. Denk dat dat spul in Zwolle ook aparte bv is, is ook een overgenomen bedrijf.....

Maar als er op woensdagmiddag om 14:00 een kleine 40 auto's op de parking stil staan is geen weelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
owh?? wat mij is verteld toen door de planning; 1 freesje per dag en je hebt het verdiend die dag,rest is extra....deed vaak 1a2 freesjes per dag en tussendoor nog pendelwerk nl,bels met kranen etc...

(meestal smidags/savonds frees oppikken en savond op plek lossen...slapen op afgezette snelweg en weer oplaaie als jongens klaar waren,4-6uur later)hmmm vreemd dat ik weg gegaan ben eigenlijk..............

Is geen goede vergelijking. Ik neem aan dat je voor van der Vlist in opdracht van de Freesmij grote frezen verkastte. Inderdaad in de wegenbouw is 8 uur op de bon standaard. Vooral als je met een 8x4 trekker en een 6-assige dieplader dat werk moet doen. Kun je vaak niet even iets anders gaan doen als je in de nacht zit. En zeker niet als je meerdere vakken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje raar om te zeggen, het is niet druk nu, afwachten tot het weer mooi wordt? Oneerlijke concurrentie opgelegd en inde maag gesplitst door Europa maakt het dat inzet in een gelieerd bedrijf onmogelijk is. De spreiding is niet meer haalbaar en weer worden Nederlandse chauffeurs de dupe. De macht van Europa is dusdanig hoog dat er vooralsnog geen weg terug lijkt en we met lede ogen aan moeten zien hoe auto voor auto, chauffeur voor chauffeur verdwijnt. Natuurlijk komt er een omslag punt. Maar welke onderneming kan dit jaren uit zingen? Geen enkele. Het is ondertussen 10 jaar geleden dat ze met Polen begonnen. En het lijkt mij dat de komende 10 jaar de rest van Oost Europa hier nog overheen komt. Dit zolang Hetzelfde Europa de regels blijft hanteren, of......... de Nederlandse regering maatregelen gaat nemen tegen deze oneerlijke vorm van concurrentie. De macht van TLN blijkt verre van afdoende een verandering te weeg te brengen. Er zal toch echt van uit de regering een cultuur omslag moeten komen willen we positieve veranderingen zien. Dat zachtjes kloppen wat er nu gaande is? Waarom kloppen op een deur als je er eigenlijk doorheen moet. Triest resultaat van een samenwerkend Europa en liegende politici als het om Europa gaat. Vandaar dat de burger roept om de regelgeving te beperken vanuit Europa. Die roep zal sterker worden, maar hopelijk niet te laat voor een hele beroeps en ondernemings sector.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
owh?? wat mij is verteld toen door de planning; 1 freesje per dag en je hebt het verdiend die dag,rest is extra....deed vaak 1a2 freesjes per dag en tussendoor nog pendelwerk nl,bels met kranen etc...

(meestal smidags/savonds frees oppikken en savond op plek lossen...slapen op afgezette snelweg en weer oplaaie als jongens klaar waren,4-6uur later)hmmm vreemd dat ik weg gegaan ben eigenlijk..............

Waarom ben je weggegaan dan? Klinkt als een hoop geld verdienen, overdag pendelen en s'nachts aan de wegwerken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje raar om te zeggen, het is niet druk nu, afwachten tot het weer mooi wordt? Oneerlijke concurrentie opgelegd en inde maag gesplitst door Europa maakt het dat inzet in een gelieerd bedrijf onmogelijk is. De spreiding is niet meer haalbaar en weer worden Nederlandse chauffeurs de dupe. De macht van Europa is dusdanig hoog dat er vooralsnog geen weg terug lijkt en we met lede ogen aan moeten zien hoe auto voor auto, chauffeur voor chauffeur verdwijnt. Natuurlijk komt er een omslag punt. Maar welke onderneming kan dit jaren uit zingen? Geen enkele. Het is ondertussen 10 jaar geleden dat ze met Polen begonnen. En het lijkt mij dat de komende 10 jaar de rest van Oost Europa hier nog overheen komt. Dit zolang Hetzelfde Europa de regels blijft hanteren, of......... de Nederlandse regering maatregelen gaat nemen tegen deze oneerlijke vorm van concurrentie. De macht van TLN blijkt verre van afdoende een verandering te weeg te brengen. Er zal toch echt van uit de regering een cultuur omslag moeten komen willen we positieve veranderingen zien. Dat zachtjes kloppen wat er nu gaande is? Waarom kloppen op een deur als je er eigenlijk doorheen moet. Triest resultaat van een samenwerkend Europa en liegende politici als het om Europa gaat. Vandaar dat de burger roept om de regelgeving te beperken vanuit Europa. Die roep zal sterker worden, maar hopelijk niet te laat voor een hele beroeps en ondernemings sector.

Pfff, lees posting 8 nog eens.

Get a life, of ga anders bij Dafne op de bank zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zouden ze verongelijkt zijn Marnix, of zien ze dingen die anderen niet zien of willen zien?

Werkloosheid eurozone stijgt naar nieuw record

[TABLE=align: center]

[TD=colspan: 2][/TD]

Naam afzender

[/TD]

Email afzender

[TD=colspan: 2]

Opmerkingen

[/TD]

[TD=align: right]Annuleren Verstuur

[/TABLE]


(Novum) - De werkloosheid in de eurozone is in januari opgelopen tot 11,9 procent. Dat is 0,1 procentpunt hoger dan de recordhoogte die in december werd bereikt. In totaal steeg het aantal werklozen met 222 duizend tot negentien miljoen mensen. Nederland heeft een van de laagste werkloosheidscijfers. Dat meldt het Europese statistiekbureau Eurostat vrijdag.

De rest hier: Nieuws.nl - Werkloosheid eurozone stijgt naar nieuw record

Toch raar dat het in de Eurozone slechter gaat dan in de rest van de EU....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij dus ook Herman.

Ze zijn een klant kwijt geraakt, en een fabriek draait op halve toeren. Volgens bericht #8.

En dat komt door de EU?

Dan ook voor jou, get a life, of ga bij Dafne op de bank zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even bot gezegd heeft Nederland nooit een keuze gehad. We zijn economisch afhankelijk van landen zoals Duitsland en Frankrijk. En het enige voor de hand liggende is om daarmee mee te gaan. In zo'n beetje wat ze ook doen...

We hebben eerder crises meegemaakt en die waren erger dan deze. Er zijn vast getalletjes te bedenken die deze erger maken dan anderen. Maar dat is hetzelfde als beweren dat deze winter de strengste winter is in de laatste 150 jaar, alleen gebaseerd op de temperatuur op 13 maart om 02:13:28.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Willem: we zien hier een aantal 'verongelijkten' in actie. Ze vinden dat anderen alles fout doen maar komen zelf niet met realistische oplossingen.

Ongelijkte.... wat een woord.

Dat mensen iets verkeerd lezen, of begrijpen kan. Overkomt mij ook.

Maar pff hei, een klant kwijt raken, en dan de EU/Brussel de schuld geven?

Een klant kwijt raken is niet leuk, ook niet als er daardoor ontslagen vallen.

Maar aan de andere kant, dan haalt iemand die klant dan wel binnen, en kunnen daar chauffeurs aan de slag.

Het is eigelijk lood om oud ijzer, of een half vol glas, of een half leeg glas.

We hebben al een Moe-landers onderdeel op dit forum. Misschien word het eens tijd voor een EU onderdeel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Welvaart is behoorlijk subjectief. We zijn nu 'gewend' aan per gezin 6 smartphones, 4 tablets, 2 flatscreens, 3 auto's, 2 wintersport vakanties per jaar. Vroeger was dat niet. Misschien waren we toen wel gelukkiger ja. Maar om dat nou aan de EU te wijten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb e rgeen verstand van

Maar ik weet wel Er is geen een vrachtauto die winst maakt met 8 uur werk

Daar zijn de onkosten te hoog voor

Huub

Is dat zo, Huub?

Dus wordt het pas winstgevend wanneer er meer dan 8 uur gemaakt wordt? Wanneer een chauffeur overuren ( a 130%) gaat maken? Dan blijft er volgens jou pas meer over, onder de streep?

Leg me dat eens uit, want ik snap dat niet. Of wordt de diesel goedkoper nadat een auto 8 uren heeft gereden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij dus ook Herman.

Dan ook voor jou, get a life, of ga bij Dafne op de bank zitten.

Wat ik dus ook Willem? Ik reageerde op de stelling van Marnix die vondt dat er een stel verongelijkten aan het woord waren. Niet op die fabriek die op halve kracht draaide.

Waarom draait die fabriek op halve kracht trouwens? ik heb geen idee om welke fabriek het gaat hoor, ik denk dat ze een miserabel product afleveren en dat geen hond het wil kopen,zou best kunnen.

Moet ik nog steeds een life gaat getten of mag ik zo door gaan? Het valt me wel op dat mensen die minder voorstander van de EU zijn geadviseerd worden om of te vertrekken naar Canada of bij elkaar op de bank te gaan zitten, tegenspraak in dromen zijn moeilijk te verteren schijnbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden