[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gestrande trucker: 'Ze rijden gewoon door en au revoir'


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

'De Franse overheid laat ons gewoon in de kou staan.' Vrachtwagenchauffeur Ron Gorissen staat door de sneeuw al 24 uur stil op de A2 bij de Noord-Franse stad Valenciennes, vlak onder Lille, en hij is boos. Boos op de Franse overheid die gestrande reizigers volgens hem al vanaf dinsdagochtend aan hun lot overlaat.

'Niemand komt iets mededelen of onderneemt iets, er wordt geen koffie aangeboden of gevraagd hoe het met ons gaat. Ze maken hier de rechterrijstrook wel vrij met een strooiwagen, maar niemand komt even vragen hoe het gaat en of ze iets kunnen doen. Ze rijden gewoon door en au revoir', zegt Gorissen woensdagmiddag terwijl hij zijn boosheid bijna niet kan bedwingen.

Informatie

Via 107.7 FM, de radiozender van het Franse tolbeheer, krijgt hij af en toe wel wat te horen, maar echte informatie over hoe het nu verder moet en over hoe lang het nog kan gaan duren, krijgen de gestrande reizigers niet. 'Ik bel ieder uur met mijn familie en de planner van mijn bedrijf voor informatie. Via via heb ik nu vernomen dat ze toch weer sneeuw aan het verschuiven zijn.'

Gorissen denkt hij in elk geval zeker nog tot woensdagavond of donderdagochtend stilstaat maar durft geen harde voorspelling te doen. 'Dat weet geen hond.' Hij heeft gevaarlijke stoffen aan boord en mag daarom pas rijden als de sneeuw weg is.

Rijverbod

De vrachtwagenchauffeur vindt dat ook de Nederlandse en Belgische overheid blaam treffen. 'Ze hadden veel eerder het rijverbod in Frankrijk moeten doorgeven. Waarom kwam dat pas zo laat? Alles gaat via de computer en met de hedendaagse technologie hadden we dat meteen moeten doorkrijgen. Dan was ik voor de Franse grens gestopt en had ik nog terug naar huis gekund.'

Gorissen maakt het verder goed en heeft genoeg eten en drinken bij zich. 'Ik heb altijd genoeg brood, soep, water, koffie en thee bij me voor het geval dat.' Ook hoeft hij geen kou te lijden met de kachel aan boord. 'Buiten vriest het 4 graden, maar binnen is het met 26 graden lekker warm.'

Volgens de trucker komt het verkeer vanuit Parijs nu mondjesmaat door, maar is het niet duidelijk of het gaat om automobilisten die waren gestrand op de A2 vanuit Parijs en inmiddels zijn uitgegraven. 'Het zouden ook bewoners uit dorpen in de omgeving kunnen zijn. Op de A2 richting Parijs staat het in elk geval nog steeds stil.'

Bron: Gestrande trucker: 'Ze rijden gewoon door en au revoir' - AD.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrators
'De Franse overheid laat ons gewoon in de kou staan. Is dat ooit anders geweest?

....

Rijverbod

De vrachtwagenchauffeur vindt dat ook de Nederlandse en Belgische overheid blaam treffen. 'Ze hadden veel eerder het rijverbod in Frankrijk moeten doorgeven. Waarom kwam dat pas zo laat? Alles gaat via de computer en met de hedendaagse technologie hadden we dat meteen moeten doorkrijgen. Is dit de taak van de Nederlandse overheid om verkeersinfo van een land 2 grenzen verderop te geven?

Gorissen maakt het verder goed en heeft genoeg eten en drinken bij zich. 'Ik heb altijd genoeg brood, soep, water, koffie en thee bij me voor het geval dat.' Ook hoeft hij geen kou te lijden met de kachel aan boord. 'Buiten vriest het 4 graden, maar binnen is het met 26 graden lekker warm.' Er is inderdaad vaker verteld dat je gewoon altijd een "noodvoorraad" bij je moet hebben, ook voor in de personenwagen.

Volgens de trucker komt het verkeer vanuit Parijs nu mondjesmaat door, maar is het niet duidelijk of het gaat om automobilisten die waren gestrand op de A2 vanuit Parijs en inmiddels zijn uitgegraven. 'Het zouden ook bewoners uit dorpen in de omgeving kunnen zijn. Op de A2 richting Parijs staat het in elk geval nog steeds stil.' Hopelijk is ie met het weekend thuis....

Bron: Gestrande trucker: 'Ze rijden gewoon door en au revoir' - AD.nl

Wat anders, hoe worden deze uren eigenlijk betaald?

De CAO schrijft voor dat je geloof ik gewoon 8 (?) uur per dag uitbetaald hoort te krijgen.

Maar hoe gaan de werkgevers hier mee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TLN: hef weekendrijverbod Frankrijk komend weekend op [+foto]

ZOETERMEER/PARIJS - Al vanaf maandagavond staan er Nederlandse vrachtwagens stil in Frankrijk door de hevige sneeuwval. Omdat sommige vrachtwagens al... lees meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, die Fransen zijn bij dergelijke omstandigheden volledig van slag natuurlijk.

Zie ze al rondrennen als een kip zonder kop daar op het kantoor van de Franse Rijkswaterstaat.

Chef: "bon. Eerst maar eens een stokbrood met wijn. Dat helpt. Zien we morgen wel weer verder".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat anders, hoe worden deze uren eigenlijk betaald?

De CAO schrijft voor dat je geloof ik gewoon 8 (?) uur per dag uitbetaald hoort te krijgen.

Maar hoe gaan de werkgevers hier mee om?

Volgens CAO hoort een fulltime chauffeur tenminste 40 uur per week uitbetaald te krijgen. Maar iemand die zondagavond is vertrokken, nu stilstaat en straks nog even 3 dagen mag trappen om de achterstand weg te werken, die gaat nog wel aan de 40 uren komen.

Persoonlijk vind ik 8 uur per dag betaald krijgen nog weinig, omdat je gewoon de hele dag aan je wagen gebonden zit. Maargoed, hoe het in de praktijk gaat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus omdat de chauffeur niet het weer had bekeken op de computer, is de franse staat de schuldige..

Waar is de tijd gebleven dat je ergens bij een restaurantje, of winkel parkeerde, en gewoon je tijd nuttig maakte met:wijn: .

Vind het maar een zielig verhaaltje... Stel dat vroegah ondekkings reizigers die mentaliteit hadden......

Oh oh.. er is een storm, we gaan gelijk naar de rechter.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hoor wat kan de Nederlandse overheid er aan doen als de Belgen en de Fransen er een teringzooi van maken? domme opmerking van de chauffeur. Het interesseert beide landen geen reet wat dat betreft, gooi maar dicht en we zien wel. Dat doet Nederland het nog wel goed qua paraatheid en aanpak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gorissen maakt het verder goed en heeft genoeg eten en drinken bij zich. 'Ik heb altijd genoeg brood, soep, water, koffie en thee bij me voor het geval dat.' Ook hoeft hij geen kou te lijden met de kachel aan boord. 'Buiten vriest het 4 graden, maar binnen is het met 26 graden lekker warm.'

Mooi toch,en verstandig dat ie wat te eten meengenomen heeft.

Overigens ,als hij zondag op internet gekeken had op de officiele site van de franse overheid :

Bison Futé

Had hij kunnen lezen dat het vervoer van schoolbussen voor maandagmorgen was stopgezet,de scholen waren gesloten dus.

Dit kan al een hoop alarmbellen doen rinkelen.

Overigens waarschuwde de Franse weersdienst ook al voor slecht weer;

[ MétéoFrance ]

Verder is het wel lullig ja,als je onderweg komt te staan en je favoriete kroegetje niet kunt bereiken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik stond sinds gisteravond vast tussen Laon en guise, een boertje kwam langs en heeft serieus mij gisteravond een warme maaltijd gebracht en vanochtend een thermoskan met koffie en een stokbroodje brie en vanmiddag warme pasta brood een toetje en nieuwe koffie . Ik zei tegen hem " thuis heb ik het soms slechter " haha. Ik kon om 14:00 weer rijden en ben nu weer thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wij maar zeuren als knmi een keer code rood afgeeft........maar als er op de info borden daar boven de weg als alles in het frans staat......en der rijden van de 10 auto's 9 stuks met een andere nr plaat dan frans......dan weet ik wel hoeveel erdoor rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik stond sinds gisteravond vast tussen Laon en guise, een boertje kwam langs en heeft serieus mij gisteravond een warme maaltijd gebracht en vanochtend een thermoskan met koffie en een stokbroodje brie en vanmiddag warme pasta brood een toetje en nieuwe koffie . Ik zei tegen hem " thuis heb ik het soms slechter " haha. Ik kon om 14:00 weer rijden en ben nu weer thuis.

Pheaton, is de A1 tussen Lille en Parijs weer open? Ook op de grens bij Rekkem mag je gewoon weer Frankrijk in? Of grens Valenciennes (want je zal niet bij Rekkem eruit gegaan zijn denk ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus omdat de chauffeur niet het weer had bekeken op de computer, is de franse staat de schuldige..

Waar is de tijd gebleven dat je ergens bij een restaurantje, of winkel parkeerde, en gewoon je tijd nuttig maakte met:wijn: .

Vind het maar een zielig verhaaltje... Stel dat vroegah ondekkings reizigers die mentaliteit hadden......

Oh oh.. er is een storm, we gaan gelijk naar de rechter.:stom:

Wat vind ik jouw een eikel.

Ik heb ook 36 uur op de A1 tussen roye en peronne stilgestaan. Ik red me wel, maar er waren veel luxe auto's met jonge kinderen die ook vastonden. 10 auto's achter mij was een vrouwtje met een. 3maanden oude baby die lichtelijk in paniek was geraakt. We hebben met een aantal chauffeurs,op de andere baan richting Parijs de gendarmie aangehouden,want die kwamen af en toe langs omdat het richting Parijs weer begon te rijden,maar ze zeiden dat ze niks konden doen en rustig moesten blijven.vervolgens heeft een Duitse trucker achter mij die 2 opgevangen in zijn cabine dat ze wat te eten,drinken kregen en zich konden opwarmen. Jij met je weerbericht kijken,ik kon wel verder maar als ze bij de peace alles dichtgooien,kun je wel 100 keer naar het weerbericht kijken sukkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus omdat de chauffeur niet het weer had bekeken op de computer, is de franse staat de schuldige..

Waar is de tijd gebleven dat je ergens bij een restaurantje, of winkel parkeerde, en gewoon je tijd nuttig maakte met:wijn: .

Vind het maar een zielig verhaaltje... Stel dat vroegah ondekkings reizigers die mentaliteit hadden......

Oh oh.. er is een storm, we gaan gelijk naar de rechter.:stom:

Dat is echt Nederlands Nooit zelf de schuld Altijd een ander

Jij weet als Internationale chauffeur Dat je overal rekening mee moet houden

Kleren eten Altijd zorgen dat je voor een week bij je hebt

Heb je dat niet Dan ben je dom

En in nood een ander helpen Ben een heer in het verkeer

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook 36 uur op de A1 tussen roye en peronne stilgestaan. Ik red me wel, maar er waren veel luxe auto's met jonge kinderen die ook vastonden. 10 auto's achter mij was een vrouwtje met een. 3maanden oude baby die lichtelijk in paniek was geraakt. We hebben met een aantal chauffeurs,op de andere baan richting Parijs de gendarmie aangehouden,want die kwamen af en toe langs omdat het richting Parijs weer begon te rijden,maar ze zeiden dat ze niks konden doen en rustig moesten blijven.vervolgens heeft een Duitse trucker achter mij die 2 opgevangen in zijn cabine dat ze wat te eten,drinken kregen en zich konden opwarmen. Jij met je weerbericht kijken,ik kon wel verder maar als ze bij de peace alles dichtgooien,kun je wel 100 keer naar het weerbericht kijken sukkel

Ben dan liever een sukkel die goed geinformeerd is. Vind de dame met kinderen/baby eigenlijk wel een grotere sukkel.

Kennis is macht, je weet dat het winter is, en heb echt het idee hoe meer info er is, hoe dommer de mensen worden.

Vertel mij eens precies wat er verkeerd is om even 4 minuten aan het weer bericht/info te besteden. Vandaag de dag kunnen ze het redelijk nauwkeurig voorspellen voor een week.

Heb nog nooit op de snelweg stil gestaan, wel bij een restaurant in bv. F.

Wat vind ik jouw een eikel.

Probeer me niet te vleien, ben daar nogal ongevoelig voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste wat je doet bij aanvang van een rit is je informeren over de weersverwachting. Zeker internationaal. Dan heb je al een idee wat je kunt verwachten. Even tijdens de rust op de site van de Sanef bekijken als je Frankrijk in moet. Zie je dat het een chaos is op je geplande route? Kun je vooraf kijken welke de beste is. De nationaal is vaak wel een optie. Een ongeval op een autobaan die een paar kilometer voor je plaats heeft, daar kun je weinig aan doen. Maar met weer kan en mag iedereen rekening houden. En is het je gebeurd dat je achter aan moet sluiten in deze omstandigheden? Dan ben je niet handig bezig. En voor een beroepschauffeur verdient dit geen schoonheidsprijs. Laten we zo maar noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Wat een kul....... Kijk, als de wegen al 10 uur dicht zijn, en je sluit nog aan o.k. Dan ben je inderdaad een sukkel als je foor gaat en aansluit. Maar is het niet zo dat we onderweg zijn om onze goederen op bestemming te krijgen, dan ga je niet op voorhand al 2 dagen op een parking stil staan met de gedachte van "misschien sluiten ze de weg wel af". En ja, als je al op weg ben, rij je je vast en is het einde oefening....

Blijkbaar zijn al die bestuurders die daar vast staan dus sukkels........

Sent from my iPhone 4s

using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wat vind ik jouw een eikel.

Ik heb ook 36 uur op de A1 tussen roye en peronne stilgestaan. Ik red me wel, maar er waren veel luxe auto's met jonge kinderen die ook vastonden. 10 auto's achter mij was een vrouwtje met een. 3maanden oude baby die lichtelijk in paniek was geraakt. We hebben met een aantal chauffeurs,op de andere baan richting Parijs de gendarmie aangehouden,want die kwamen af en toe langs omdat het richting Parijs weer begon te rijden,maar ze zeiden dat ze niks konden doen en rustig moesten blijven.vervolgens heeft een Duitse trucker achter mij die 2 opgevangen in zijn cabine dat ze wat te eten,drinken kregen en zich konden opwarmen. Jij met je weerbericht kijken,ik kon wel verder maar als ze bij de peace alles dichtgooien,kun je wel 100 keer naar het weerbericht kijken sukkel

Ik vraag me af wie hier de EIKEL was......

10 wagens achter jou is er iemand die misschien hulp nodig heeft en de DUITSER achter jou heeft uiteindelijk de hulp geboden.......

Zaten er dus nog 8 wagens tussen die kennelijk geen hulp konden/wilden bieden.....

En de gendarmerie.....tsja, zijn natuurlijk wel fransen he?!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat anders, hoe worden deze uren eigenlijk betaald?

De CAO schrijft voor dat je geloof ik gewoon 8 (?) uur per dag uitbetaald hoort te krijgen.

Maar hoe gaan de werkgevers hier mee om?

Bij ons krijgen we als we ergens staan waar voorzieningen zijn zoals restaurant en wc/douche 8 uur betaald. Staan we langs snelweg zonder voorzieningen dan worden er 11 uur betaald.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

du5uqege.jpgy2a9ysa9.jpgTrouwens, ik ben vanmorgen van de CR valenciennes vertrokken. Tussen cambrai en de A1 was de weg nog erg slecht. De A1 is richting Parijs vrij. De andere kant op stond voor de peage nog dikke file vrachtwagens met gordijnen dicht. Die file stond gezien vanaf Parijs van voor Charles de Gaulle.tot de peage dus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het eerste wat je doet bij aanvang van een rit is je informeren over de weersverwachting. Zeker internationaal. Dan heb je al een idee wat je kunt verwachten. Even tijdens de rust op de site van de Sanef bekijken als je Frankrijk in moet. Zie je dat het een chaos is op je geplande route? Kun je vooraf kijken welke de beste is. De nationaal is vaak wel een optie. Een ongeval op een autobaan die een paar kilometer voor je plaats heeft, daar kun je weinig aan doen. Maar met weer kan en mag iedereen rekening houden. En is het je gebeurd dat je achter aan moet sluiten in deze omstandigheden? Dan ben je niet handig bezig. En voor een beroepschauffeur verdient dit geen schoonheidsprijs. Laten we zo maar noemen.

van tevoren info zoeken is goed maar niet iedere chauffeur heeft internet bijdehand op laptop of telefoon,en het kan altijd gebeuren dat je achteraan moet sluiten als het weer plotseling verandert dus zeggen dat je niet handig bezig bent is een beetje voorbarig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden