[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Laat de wegvervoerder maar in de str**t zakken. We helpen de binnenvaart wel.


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

n de sector Transport en Logistiek werken zo'n 160.000 mensen als chauffeur, koerier, in het warehouse of op kantoor. Van hen vallen er 135.000 onder de sector-cao's die FNV Bondgenoten met de werkgeversverenigingen Transport Logistiek Nederland en Koninklijk Nederlands Vervoer afsluit. De overige 25.000 werknemers vallen onder een bedrijfs-cao of hebben geen cao.

Das wat meer dan de 11.000 in de binnenvaart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reken eens wat een schip per km verstookt als hij over de Rijn, Maas, Waal of welke rivier dan ook stroomopwaarts gaat en wat een vrachtauto per km verstookt. En dan rekenen we eens dezelfde prijs voor brandstof.

Oh ja, zo'n schip moet natuurlijk wel €5 zijn. Zoniet dan moeten we dat in de prijs meenemen door een extra belasting per km.

Dat bedoel ik maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reken eens wat een schip per km verstookt als hij over de Rijn, Maas, Waal of welke rivier dan ook stroomopwaarts gaat en wat een vrachtauto per km verstookt. En dan rekenen we eens dezelfde prijs voor brandstof.

Oh ja, zo'n schip moet natuurlijk wel €5 zijn. Zoniet dan moeten we dat in de prijs meenemen door een extra belasting per km.

Is niet zo moeilijk Ik schat ongeveer

Een schip met 1500 PK zal een verbruik hebben van ongeveer 3000 liter per 24 uur

Zeg is dat die 5000 ton mee neemt Reken maar uit.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is niet zo moeilijk Ik schat ongeveer

Een schip met 1500 PK zal een verbruik hebben van ongeveer 3000 liter per 24 uur

Zeg is dat die 5000 ton mee neemt Reken maar uit.

Huub

Doet ie dat met 1 motor van 1500 pk of staan er 2 onder dek?

En hoe groot is de afgelegde afstand als hij in het voorjaar met 5000 ton stroomopwaart gaat?

Wat er nog wel even bij gerekent moet worden is het brandstofverbruik van de aan en afvoer. Of kan die praam op de plaats laden en lossen waar die goederen nodig zijn?

Zware gasolie in een schip zei u toch? Ik neem aan, na diverse binnenvaart sites te hebben bezocht, dat de uitstoot van schadelijke stoffen aardig hoger ligt dan bij het wegtransport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die wordt meestal in gekocht per ton of per 1000 liter

En is vaak zware diesel Die motoren lopen er op

Daarbij kijk is wat een schip mee neemt En een vrachtauto

Reken dat is per km Dan is een schip stukken goed koper

Huub

1000 liter of een ton...

Huub, als je er niks van weet, schrijf dan niks, binnenvaart schepen lopen op gewone diesel, zee schepen op zware stookolie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doet ie dat met 1 motor van 1500 pk of staan er 2 onder dek?

En hoe groot is de afgelegde afstand als hij in het voorjaar met 5000 ton stroomopwaart gaat?

Wat er nog wel even bij gerekent moet worden is het brandstofverbruik van de aan en afvoer. Of kan die praam op de plaats laden en lossen waar die goederen nodig zijn?

Zware gasolie in een schip zei u toch? Ik neem aan, na diverse binnenvaart sites te hebben bezocht, dat de uitstoot van schadelijke stoffen aardig hoger ligt dan bij het wegtransport.

5000 ton, dan red je het niet met 1500 PK

Er is het gezegde, je kunt s'ochtens zien waar je vanavond bent met hoog water, en iid, behalve in Venlo beschikken winkels niet over hun eigen loswal.

Waarom is Huub zo pro binnenvaart en anti vrachtwagen, en zou 8 uur per dag werken voldoende zijn?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5000 ton, dan red je het niet met 1500 PK

Er is het gezegde, je kunt s'ochtens zien waar je vanavond bent met hoog water, en iid, behalve in Venlo beschikken winkels niet over hun eigen loswal.

Waarom is Huub zo pro binnenvaart en anti vrachtwagen, en zou 8 uur per dag werken voldoende zijn?????

Dat ben ik niet Daarbij je moet het in 8 uur verdienen Dat is nu niet het geval

Iemand die op een fabriek of eigen vervoer werkt Die kunnen het wel En vaak het inkomen wel een beetje anders

Daarbi voor beroeps goederen vervoer zien we steeds meer de goed kope chauffeur Die het zelfde werk voor de helft minder doet

Dus er is iets goed mis in het transport over heel Europa Elkaar de schuld geven Dat doen we al jaren

Maar iets ondernemen Dat kennen wij niet.

Huub

1000 liter of een ton...

Huub, als je er niks van weet, schrijf dan niks, binnenvaart schepen lopen op gewone diesel, zee schepen op zware stookolie.

Zware stook olie is iets heel anders Daarbij ik heb een schip nog nooit zien lopen

Maar tussen diesel en diesel is een groot verschil in

Je hebt diesel voor de zware motoren Marien diesel Een vrachtwagen loopt er haast niet op

De duw bakken hebben zwardere motoren

Het probleem is de snel heid

Rotterdam naar Duitsland Duisburg haven bij kefeld Container haven komen binnen vaart zchepen met 400 Containers

Korter bij huis Wansen gewoon de Maas Zijn ze vol op aan het uit berijden Waarom???? mag jij zelf invullen

Je moet het wel onder ogen willen zien Als jij het beter weet doe je best

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zware stook olie is iets heel anders Daarbij ik heb een schip nog nooit zien lopen

Je hebt diesel voor de zware motoren Marien diesel Een vrachtwagen loopt er haast niet op

De duw bakken hebben zwardere motoren

Vrachtwagens lopen zeer zeker niet, schepen weet je niet, je kunt er niet onder kijken.

Nou duw bakken, die hebben zeer zeker geen motoren, hooguit een boeg schroef.

Maar ja Huub, ik heb in de binnenvaart gewerkt, en er zijn geen schepen die op zware olie varen, zo heel absurd groot zijn die diesels nou ook weer niet, een duwboot heeft ongeveer 5500 pk, dat komt van 3 motoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vrachtwagens lopen zeer zeker niet, schepen weet je niet, je kunt er niet onder kijken.

Nou duw bakken, die hebben zeer zeker geen motoren, hooguit een boeg schroef.

Maar ja Huub, ik heb in de binnenvaart gewerkt, en er zijn geen schepen die op zware olie varen, zo heel absurd groot zijn die diesels nou ook weer niet, een duwboot heeft ongeveer 5500 pk, dat komt van 3 motoren.

Daar kun je vokomen gelijk in hebben Van duw bakken weet ik haast niks van

Kom wel bij een mede eigenaar die heeft 4 stuks. De nieuwste heeft er vier motoren in liggen

Die vaart alleen op de Rijn. Die spreekt over 6 bakken

Die motoren hebben haast geen onderhoud. Binnen een dag hebben ze nieuwe motoren er in

Vroeger kon ik er wel eens wat bij verdienen met sleutelen Maar die tijd is voorbij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kun je vokomen gelijk in hebben Van duw bakken weet ik haast niks van

Kom wel bij een mede eigenaar die heeft 4 stuks. De nieuwste heeft er vier motoren in liggen

Die vaart alleen op de Rijn. Die spreekt over 6 bakken

Die motoren hebben haast geen onderhoud. Binnen een dag hebben ze nieuwe motoren er in

Vroeger kon ik er wel eens wat bij verdienen met sleutelen Maar die tijd is voorbij

Huub

Die torretjes zullen toch een keer nieuwe olie moeten hebben en filtertjes, V snaartje checke, dat soort dingen. Elke motor heeft onderhoud nodig, zelfs die V8 van mij. En dat terwijl ik toch een superchauffeurtje ben. :zegtniets:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub...

Waarom zou een DUW bak een motor hebben?

En dat van een motor in 1 dag vervangen...

Wat ze doen met een duwboot die drie motoren heeft, er gaat een ploeg monteurs mee voor een paar dagen, die maken alles klaar dan stopt de duwboot bij een scheepswerf en ze takelen de motor eruit en de duwboot vaart met twee motoren.

Beetje sleutelen op een boot als bij verdienste... wat een onzin. Wat was het merk van die motoren Huub?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, heb hem vorig jaar met de kerst verkocht. Ik moest van de arts zoveel mogelijk stress vermijden. Dan moet je in deze tijd niet met een eigen trekker in de rondte sturen. Vooral niet als die al dik over het miljoen staat met loodzware kilometers. Daar moest voor een kapitaal aan verspijkert worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden