[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeluk door opgedofte vrachtwagen


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

Best wel heftige uitspraak.

Transportnieuws - "Dodelijk ongeluk door opgedofte vrachtwagen"

MIDDELBURG / YERSEKE - De Middelburgse rechtbank vindt dat een opgedofte vrachtwagen er de oorzaak van is dat een vrouw (74) uit Yerseke werd gedood. Dat is maandag duidelijk geworden. Volgens de officier van justitie wemelde het in de wagen van de pluchebeesten, kentekenplaten en andere prullen.

Daardoor had de chauffeur van een betonwagen 8 juni vorig jaar te weinig zicht en reed hij de Zeeuwse vrouw dood. De officier eist een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke rijontzegging van twee jaar met een proeftijd van vijf jaar...........................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de ene kant vind ik het bij sommigen weleens de spuigaten uitlopen met de troep voor het raam, grote kentekenplaten met namen erop, vaantjes, verlichte kruizen, knuffels, gordijnen, lampen etc. etc. Ik ben zelf een voorstander van een leeg raam want je moet jezelf niet meer zicht gaan ontnemen dan hetgeen je hebt. Maar als de vrouw vlak voor z'n grille heeft gestaan/gelopen dan ben je als chauffeur kansloos. Bij het station meerdere malen gezien dat een chauffeur bij de bouwplaats pal naast het station stopt voor het zebrapad en dan mensen dan naast het zebrapad pal voor de cabine langs gaan lopen, en zelfs er nog voorbij willen rennen als hij wil optrekken. Dan ben je bepaald levensmoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ikzelf heb alleen het forumvaantje in het midden boven de ruit hangen en dan gaat die ook nog grotendeels schuil achter de ophanging van de front dode hoek spiegel. Maar waar ik me vaak aan erger is chauffeurs die de laptop open op het dashboard hebben staan. Ook zie ik regelmatig Turkse chauffeurs met een giga grote Turkse vlag vaantje, die nemen toch ook ontzettend veel zicht weg.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allereerst sterkte aan de nabestaanden.

Of dit ongeval te wijten is aan de prullaria ACHTER de voorruit, weet ik niet. Maar het pleit niet in het voordeel van de chauffeur.

Bij ons, en bij meer bedrijven, is het ook niet toegestaan. Toen ik m'n nieuwe auto op ging halen in Noordhorn en na het overladen van mijn spullen het driehoekje links in de hoek zette, kreeg ik dan ook gelijk commentaar. Met de uitleg, dat mijn oudste zoontje dit gemaakt had voor vaderdag; dat het al jaren achter de voorruit staat en dat dit het enige is aan 'prullaria' kreeg ik toestemming van mijn manager.

En wat Kevin en Knoalster zeggen: er zijn er bij... koffiezetapparaten, laptops en weet ik al niet meer. Die voorruit is zo groot, om fatsoenlijk overzicht te hebben. Niet om nóg meer zooi erachter te zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoeveel rijden er niet met een chauffeurstafel in het midden van het dachboard ?

http://img268.imageshack.us/img268/7789/zicht.jpg

Ik bedoelde voor het midden van het raam. Onder, boven en zijkanten had ik het niet over. Trouwens beter om helemaal niks in de buurt van de ruit te hebben om te voorkomen dat je de schijn tegen krijgt bij een ongeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik bedoelde voor het midden van het raam. Onder, boven en zijkanten had ik het niet over. Trouwens beter om helemaal niks in de buurt van de ruit te hebben om te voorkomen dat je de schijn tegen krijgt bij een ongeval.

Kijk in de R4 scan*** had ik een vrij dachboard , hier in deze R Highline staat er een tafel in en het is dubbel opletten in de file als ze nog voor je neus willen invoegen met de PKW .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beplak mijn ramen altijd met kranten en knipsels. de weekend ook populair en hang ik er ook voor. Net zoals de oud-Amsterdammer bijvoorbeeld. Allemaal fijn leesvoer voor onderweg. Plus men denkt dat je een erg intellectueel baasje bent en je traint je ogen nog wat.. Mijn baas vind het ook wel prettig zo ziet men mij niet zo goed zitten en dat is ook goed voor de reclame van het bedrijf want ik zie eruit als een grote gek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik beplak mijn ramen altijd met kranten en knipsels. de weekend ook populair en hang ik er ook voor. Net zoals de oud-Amsterdammer bijvoorbeeld. Allemaal fijn leesvoer voor onderweg. Plus men denkt dat je een erg intellectueel baasje bent en je traint je ogen nog wat.. Mijn baas vind het ook wel prettig zo ziet men mij niet zo goed zitten en dat is ook goed voor de reclame van het bedrijf want ik zie eruit als een grote gek

Je kunt ook ,quasi achteloos, de plattegrond van Peking voor t raam leggen,maakt ook veel indruk.:D:D:D:D:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tis maar wat je een heftige uitspraak vind. Je rijd er 1 dood, en je straf is 240uur schoffelen.

Kan je naar 2 kanten toe benaderen. Hier zijn alleen verliezers. Chauffeur moet er mee leven, hij krijgt toch min of meer de schuld van het drama. De familie krijgt hun dierbare niet terug. Ik probeer mijn kinderen te leren voor de auto langs te gaan en contact te zoeken maar ik zie ze ook dingen doen :stom: . Ook in dit geval zet uiteindelijk de chauffeur zijn poot op het gas. Vaak zie je mensen te kort bijeen vrachtwagen staan met fiets of lopend. Gewoon volwassenen. Misschien toch meer voorlichting ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn conclusie na het zien van de foto's en het lezen van het krantenartikel,is dat zien en gezien worden in het verkeer nog een van de grootste problemen zijn waar wij als chauffeur mee te maken hebben.

In een onderzoek bij scholieren werd er een duim opgestoken als we ze zagen in de spiegel,waarom kan als ze voor langs willen ze niet ff kloppen op de cabine is zo maar een idee wat me invalt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Bij ons heeft een PL onlangs een prent gehad van €750,- in Frankrijk voor film kijken onder 't rijden. Kan er geen medelijden mee hebben eerlijk gezegd.

Verders zijn bij alle auto's, dus ook de mijne alle vlaggetjes vaantjes en andere prularia verwijderd.

Het was effe balen in het begin, nu mis ik het eigenlijk niet eens meer.

wij wel Pierre, we kunnen je veel slechter herkennen onderweg...... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden