[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeluk door opgedofte vrachtwagen


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid
Vandaag zo eens opgelet tijdens mijn pitstop , deze stak er toch boven uit qua tierlantijntjes voor de ruit .

voorruit.jpg

Ik zie een mariabeeld staan, die zal hem wel beschermen :eek:.

Ik kan niet begrijpen dat dit niet beboet wordt.

Ik vindt dit erger dan een tijdtijd overschrijding van 30 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ik zie een mariabeeld staan, die zal hem wel beschermen :eek:.

Ik heb die vandaag aangetroffen langs de E42 rond 11u30 op de parking in Spy rijrichting Charleroi/Mons

Mijn bescheiden mening hierover " het is erover "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag zo eens opgelet tijdens mijn pitstop , deze stak er toch boven uit qua tierlantijntjes voor de ruit .

voorruit.jpg

Dit gaat wel erg ver ja, verplicht al die troep daar weg laten halen en een boete geven. Doet me denken aan die keer dat ik bij een niet nader te noemen transportbedrijf werkte en een wagen ging ophalen bij de garage. Het was vlak voor het WK, en die hele auto lag vol met knuffels, oranje helmen, shirts, sjaals, toeters je kunt het zo gek niet bedenken. Het kwam de auto al uitzetten toen ik de passagiersdeur open trok. Heb toen alle troep weggehaald en op het bed gegooid, zo ga ik echt niet rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaan we dat dan doen met alle tolkastjes die voor de ramen hangen? Elk land heeft zijn eigen kastje. En ze moeten allemaal voor het raam, het liefst in het midden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe gaan we dat dan doen met alle tolkastjes die voor de ramen hangen?

Nou als je een beetje kunt mikken dan kun je ze gewoon fatsoenlijk tegen elkaar aanplakken, dus naast elkaar.

Als ik zie hoe rommelig ze die kastjes al tegen de ruit aanplakken wil ik de rest van de binnenkant al helemaal niet zien.

Maar stel dat je dus een kast of 6 hebt voor de ruit en die dus netjes opplakt dan valt het wel mee toch? De enige die echt groot is dat is die van Slowakije.

Je kunt ze ook bovenaan de ruit plakken, maar dan lijk je wel op een bus.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
En wat vind je vrouw ervan? :D

Dacht ook zoiets toen ik dat leesde, het zal wel een mariniers ding zijn, beetje showen dat ze zo goed tegen pijn kunnen...:D

Zie het al voor me daar in Roosendaal s'avonds in de kroeg na wat:wijn:.... Hee Pierre, dat durf jij niet....:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou écht niet!

Het belangrijkste gereedschap wat een marinier dag en nacht bij zich heeft, de pompstok.

Daar neem je niet zomaar even afscheid van.....:D

By the way, wij zitten in Rotterdam Ibo, KCT (commando's) zitten in Roosendaal.

Vond Ibo al een moedig mens Pierre ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Technisch onderzoek leert dat de vrouw mogelijk vlak voor de betonmixer heeft gestaan en dat de chauffeur haar niet kon zien. Voor de advocate van de man is dat de reden om voor haar cliënt vrijspraak te vragen.

De directie van het bedrijf waar de man werkt is net als hij enorm geschrokken van het dodelijke ongeluk. Daarom zijn alle vrachtwagens inmiddels voorzien van camera's. Uitspraak is over 2 weken.

Technisch onderzoek leert dat de vrouw mogelijk vlak voor de betonmixer heeft gestaan en dat de chauffeur haar niet kon zien

Mogelijk los van de rommel voor het voorraam dus??? (welke natuurlijk niet is goed te praten)

Ook de reden dat er nu de frontspiegel verplicht is gesteld toch (ik meen alleen op nieuwe voertuigen).

Ja, net opgezocht = vanaf 2007 en alleen op nieuwe voertuigen.

Met grote voertuigen blijf je dus dode hoeken behouden, wat je ook doet met techniek.

En een chauffeur blijft ook slechts twee ogen hebben. Misschien is het dus tijd voor warmtegevoelige systemen?

Lisa-Alert bijvoorbeeld.

Ook voorlichting ... maar dan denken we al snel aan voorlichting op scholen en niet .... ... bejaarden tehuizen.

Deze bejaarde mevrouw heeft waarschijnlijk geen enkel idee gehad van in welk gevaar ze zich bevond.

En de chauffeur heeft haar niet gezien, kunnen zien (kunnen zien door de bouw van de vrachtwagen OF niet kunnen zien door de spullen die hij voor het raam had liggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Minister Eurlings van Verkeer gaf vandaag (2010) het startsein voor de Postbus 51-campagne 'Blijf uit de Dode Hoek'. Ook wordt het meeknipperen van de zijlichten -zoals bij het LISAleert 2 systeem- toegelaten.

In de campagne wordt nogmaals gewezen op ongelukken die het gevolg zijn van fietsers en brommers die voor vrachtwagenchauffeurs even onzichtbaar zijn.

Dode hoek: Meeknipperen zijlichten toegestaan - TTM.nl

Toch jammer dat er alleen wordt gedacht aan Fietsers en Brommers en niet (of minder) aan voetgangers.

Was er niet een tijdje terug (geen idee hoe lang terug) ook een ongeval tussen een wegrijdende supermarkt-vrachtwagen en een voetganger die vlak voorlangs liep?

http://www.gotogo.nl/BSMweb/images/dodehoek_zones_vrachtwagen.JPG

En die Dodehoek campagnes moet je dus blijven herhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden