Spring naar bijdragen

Spaghetti etende trucker veroordeeld


Gast Peterrr

Recommended Posts

Gast Peterrr

Spaghetti etende trucker veroordeeld

In Groot-Brittannië is een Nederlandse vrachtwagenchauffeur veroordeeld tot acht weken celstraf wegens gevaarlijk rijden.

De trucker werd door een politiehelikopter in Wales gefilmd terwijl hij onder het rijden spaghetti at. In zijn ene hand had hij een pan vast, in zijn andere een vork. De man bestuurde zijn 40-tonner - geladen met kip - met zijn knieën. De advocaat van de trucker erkende dat zijn cliënt 'ongelooflijk dom' heeft gehandeld.

De 30-jarige Nederlandse vrachtwagenchauffeur kreeg behalve acht weken cel een rijverbod van een jaar.

Babies-Collection-Spaghetti-Head-82310.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het lijkt mij sterk dat dat een nederlandse chauffeur was want bij HSF in Nijmegen werken bijna alleen nog maar POOLSE chauffeurs op het buiten land en op het binnenland tref je nog wel eens een Hollander aan.

nu vraag je je af hoe ik dit weet ik heb zelf bij HSF gewerkt <14 jaar>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ontslag pasta etende trucker

AMSTERDAM - De over de weg slingerende Nederlandse trucker die rijdend over de snelweg in Wales spaghetti zte eten, heeft volgens zijn advocaat niet alleen acht weken cel gekregen maar is ook ontslagen door zijn werkgever

HSF Logistics zou wel bereid zijn mee te betalen als er nog een eventuele boete volgt. Een woordvoerster van het bedrijf in Nijmegen zei geen commentaar te geven op de kwestie die de wereld overging via een internetfilmpje. Daarop was te zien hoe de 30-jarige Martin Veens af en toe slingerend over de A55 in Noord-Wales reed. Hij at de pasta uit een pannetje, terwijl hij zijn 40 ton zware truck met de knieën bestuurde.

De Nederlander gaf in de rechtszaal in Prestyn toe gevaarlijk te hebben gehandeld. Eerder al had hij een soortgelijke verklaring afgegeven aan de politie die hem aanhield nadat een politiehelikopter zijn verkeersgedrag had gefilmd.

De rechtbank had weinig begrip voor de verdediging van zijn advocaatdie stelde datde chauffeur de weg goed kende en slechts op de rechte stukken waar hij het veilig achtte zijn lunch verorberde. Politiewoordvoerder Geraint Anwyl uit Noord-Wales zei tevreden te zijn met de straf.

javascript:fotovenster('?id=/multimedia/archive/02049/martin_veens_2049961c.jpg&caption=Nederlandse trucker ontslagen &copyright=Foto: Evening Standard', 131, 200+30);

Bron Telegraaf.

Schijnbaar wel een Nederlander Rob, dus niets is onmogelijk! Naam stond gisteren wel in de krant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

niet zo heel slim om dat te doen nee. maar waar moet die man nu nog gaan werken, zijn naam heeft in de media alles gestaan. nouja zijn rijbewijs is toch voor een jaar ingenomen. maar om nu gelijk een jaar rijbewijs in te nemen en 8 weken celstraf terwijl er niks gebeurt is vind ik ook een beetje overdreven. ik bedoel sommige mensen die echt een ongeluk veroorzaken door stom handelen krijgen soms minder straf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja klopt, maar dit is in GB gebeurt, en daar gelden andere wetten, die hebben de schijt aan de EEG en doen lekker wat ze zelf willen.

En als de chauffeur een baan zoekt dan hoor ik het wel! Wat hij gedaan heeft maakt hem nog lang geen slechte chauffeur hoor.

Jammer dat er zoveel media aandacht aan word besteed, dat schaad het hele imago van de chauffeurs weer.

En daarbij er is werk zat op moment, er rijden wel chauffeurs in de rondte die niet eens kunne sturen met 2 handen, laat staan met de knieën (niet dat ik het goed keur hoor wat hij gedaan heeft.

gr,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja klopt, maar dit is in GB gebeurt, en daar gelden andere wetten, die hebben de schijt aan de EEG en doen lekker wat ze zelf willen.

En als de chauffeur een baan zoekt dan hoor ik het wel! Wat hij gedaan heeft maakt hem nog lang geen slechte chauffeur hoor.

Jammer dat er zoveel media aandacht aan word besteed, dat schaad het hele imago van de chauffeurs weer.

En daarbij er is werk zat op moment, er rijden wel chauffeurs in de rondte die niet eens kunne sturen met 2 handen, laat staan met de knieën (niet dat ik het goed keur hoor wat hij gedaan heeft.

gr,

Mark

Wie eet er niet achter het stuur.Toch allemaal Dan zeg ik wat een geluk heb ik gehad.De Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zo heel slim om dat te doen nee. maar waar moet die man nu nog gaan werken, zijn naam heeft in de media alles gestaan. nouja zijn rijbewijs is toch voor een jaar ingenomen. maar om nu gelijk een jaar rijbewijs in te nemen en 8 weken celstraf terwijl er niks gebeurt is vind ik ook een beetje overdreven. ik bedoel sommige mensen die echt een ongeluk veroorzaken door stom handelen krijgen soms minder straf.

Neem aan dat hij alleen een rijverbod in GB heeft. Bij mij weten kun je alleen in NL je rijbewijs kwijtraken zodat je nergens meer mag rijden.

En werken kan hij overal. Denk jij dat een bedrijf zijn naam gaat checken?

Denk dat er niet zoveel bedrijven zijn die dat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neem aan dat hij alleen een rijverbod in GB heeft. Bij mij weten kun je alleen in NL je rijbewijs kwijtraken zodat je nergens meer mag rijden.

En werken kan hij overal. Denk jij dat een bedrijf zijn naam gaat checken?

Denk dat er niet zoveel bedrijven zijn die dat doen.

Pas op dat gebeurd meer dan jij denkt.Ze kunnen alles op vragen

Ze hebben een systeem waar alles in zit.Hij zal in GB zijn rijbewijs wel kwijt

zijn Maar in Nederland niet.Of een aantekening op zijn rijbewijs

Maar dat weet ik niet.De Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neem aan dat hij alleen een rijverbod in GB heeft. Bij mij weten kun je alleen in NL je rijbewijs kwijtraken zodat je nergens meer mag rijden.

En werken kan hij overal. Denk jij dat een bedrijf zijn naam gaat checken?

Denk dat er niet zoveel bedrijven zijn die dat doen.

Pas op dat gebeurd meer dan jij denkt.Ze kunnen alles op vragen

Ze hebben een systeem waar alles in zit.Hij zal in GB zijn rijbewijs wel kwijt

zijn Maar in Nederland niet.Of een aantekening op zijn rijbewijs

Maar dat weet ik niet.De Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
niet zo heel slim om dat te doen nee. maar waar moet die man nu nog gaan werken, zijn naam heeft in de media alles gestaan. nouja zijn rijbewijs is toch voor een jaar ingenomen. maar om nu gelijk een jaar rijbewijs in te nemen en 8 weken celstraf terwijl er niks gebeurt is vind ik ook een beetje overdreven. ik bedoel sommige mensen die echt een ongeluk veroorzaken door stom handelen krijgen soms minder straf.

Zijn foto stond gister ook in de telegraaf.

Hele slechte reclame voor HSF, chauffeurs die geen tijd hebben om te stoppen bij een truckstop en dus moeten eten onder het rijden.

Dat is slechte reclame voor de planners van HSF.

Jammer dat HSF zo is afgegleden tot dat nivo. Voorheen had HS Frederiks een goede naam in het koeltransport op de UK, maar dat het tegenwoordig zo moet daar kijk ik van op:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zijn foto stond gister ook in de telegraaf.

Hele slechte reclame voor HSF, chauffeurs die geen tijd hebben om te stoppen bij een truckstop en dus moeten eten onder het rijden.

Dat is slechte reclame voor de planners van HSF.

Jammer dat HSF zo is afgegleden tot dat nivo. Voorheen had HS Frederiks een goede naam in het koeltransport op de UK, maar dat het tegenwoordig zo moet daar kijk ik van op:(

Heb na vraag gedaan.Die chauffeur is in Nederland ook zijn Rijbewijs kwijt.Of moet weer op nieuw examen doen.Het word voor hem een duure grap.Ik zeg alleen maar kijk uit je bent snel je rijbewijs kwijt Het geld in alle Lid staten De Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
he,eee de man heeft in GB en jaar ontzegging rij bevoegdheid gekregen.

maar hier in nederland is hij zijn rijbewijs kwijt

dat begrijp ik niet he he maal ben zelf ook geen held wat duidelijk betreft maar hier begrijp ik niets van

Vergeet niet alle lid staten heben een verdraag.En de nieuwe Rijbewijs heb

je punten.Is in Europes vast gelegd.Voorbeeld Je rijd Italie 10 of 15 km te hard kunen ze het rijbewijs af nemen En je bent het dan 6 maanden kwijt

En het Rijbewijs gaat naar Veendam.En daar word alles op geslagen

Dit is Europa .Was van de week in Brussel.Ik kom daar nog op terug.G een recht zonder grondrecht

Denk daar maar is over na.Alleen er zijn nog lid staten daar nemen ze het

Rijbewijs nog niet af.Waar onder Duitsland.Dat heeft met de grondwet te maken. Daar zijn ze in de Duitse kamer nog mee aan de gang.

Houdt er rekening mee die is er binnen 3 maanden door.En dan moet je daar ook geen gekke dingen doen.Want GB heeft een vedraag als Nederland En je hebt punten. En met dit gedoe zijn al je punten weg

En kijk maar wat er in de grondwet staat Rijbewijs weg.

Ik hoop dat je het begrijpt DE Groette hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Zijn foto stond gister ook in de telegraaf.

Hele slechte reclame voor HSF, chauffeurs die geen tijd hebben om te stoppen bij een truckstop en dus moeten eten onder het rijden.

Dat is slechte reclame voor de planners van HSF.

Jammer dat HSF zo is afgegleden tot dat nivo. Voorheen had HS Frederiks een goede naam in het koeltransport op de UK, maar dat het tegenwoordig zo moet daar kijk ik van op:(

Misschien ligt het wel helemaal niet aan HSF, het kan ook aan het engelse eten liggen.

Dus vind ik dat je iets te snel een conclusie trekt Peterrr

Ook ik kom nog wel eens in GB, en mijn ervaring met het eten daar is ok niet echt positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie eet er niet achter het stuur.Toch allemaal Dan zeg ik wat een geluk heb ik gehad.De Groette hwm

Er is echter een groot verschil tussen het verorberen van een broodje ... en een pannetje spagetti!!!

8 weken gevangenisstraf is nogal fors ... die rijbewijsontzegging voor een vol jaar was m.i. al voldoende. Maar ik denk dat ze vooral een voorbeeld hebben willen stellen!!!

Zijn foto stond gister ook in de telegraaf.

Hele slechte reclame voor HSF, chauffeurs die geen tijd hebben om te stoppen bij een truckstop en dus moeten eten onder het rijden.

Dat is slechte reclame voor de planners van HSF.

Jammer dat HSF zo is afgegleden tot dat nivo. Voorheen had HS Frederiks een goede naam in het koeltransport op de UK, maar dat het tegenwoordig zo moet daar kijk ik van op:(

In een Engelse krant stond dat hij zijn maaltijd heeft opgewarmd terwijl zijn wagen geladen werd ... 10 minuten eten had hij dus gerust in een stilstaand voertuig kunnen doen. Hij heeft er zelf voor gekozen al rijdende zijn maaltijd te nuttigen ... eigen schuld dus, niet die van HSF!!!

Heb na vraag gedaan.Die chauffeur is in Nederland ook zijn Rijbewijs kwijt.Of moet weer op nieuw examen doen.Het word voor hem een duure grap.Ik zeg alleen maar kijk uit je bent snel je rijbewijs kwijt Het geld in alle Lid staten De Groette hwm

Inderdaad je bent je rijbewijs voor de gehele EU dat jaar kwijt. Opnieuw examen doen? ... Nee, dat lijkt me niet .. hij heeft immers een rij-ontzegging te pakken met de termijn van een jaar!!!

En dat overigens voor alle rijbewijscategorieën die hij heeft !!!

Dus ook rijden in zijn luxe kan hij het komende jaar op zijn buik schrijven ...

Hij zal dus een baantje moeten zoeken ... en wel zo dicht in de buurt dat hij daar op zijn fietsje kan komen ;)

Of het OV is ook nog een optie ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik vind de straf die hij gekregen heeft niet onredelijk(naar engelse maatstaven).Maar ik zal wel de enige zijn.De straffen zijn daar,en in vele andere landen nu eenmaal hoger als hier.Wat dat aangaat hebben we helemaal niets te klagen.

Het eten van een boterham achter het stuur maken ze daar ook echt geen probleem van maar als je met een pan in de ene hand gaat zitten en een vork in de andere hand is het natuurlijk logisch dat ze je aan de kant zetten.Ook al is het rustig op de weg zoiets is vragen om moeilijkheden.

En nu niet gaan zeuren dat de media onze branch weer eens in een kwaad daglicht zet.Dat hebben we aan zulke "collega's" te danken.

Ik ben ook zeker geen heilig boontje maar zulke rare fratsen zal ik nooit uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind de straf die hij gekregen heeft niet onredelijk(naar engelse maatstaven).Maar ik zal wel de enige zijn.De straffen zijn daar,en in vele andere landen nu eenmaal hoger als hier.Wat dat aangaat hebben we helemaal niets te klagen.

Het eten van een boterham achter het stuur maken ze daar ook echt geen probleem van maar als je met een pan in de ene hand gaat zitten en een vork in de andere hand is het natuurlijk logisch dat ze je aan de kant zetten.Ook al is het rustig op de weg zoiets is vragen om moeilijkheden.

En nu niet gaan zeuren dat de media onze branch weer eens in een kwaad daglicht zet.Dat hebben we aan zulke "collega's" te danken.

Ik ben ook zeker geen heilig boontje maar zulke rare fratsen zal ik nooit uithalen.

Ik kan niet anders zeggen dat ik het helemaal met je eens ben. Dit gaat toch veel verder dan een boterham achter het stuur opeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden