[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frans op den Bult : ACTIE op zaterdag 30 Maart


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]61246[/ATTACH]

meij ze alle zaten jullie toen daar gezellig te doen :D

Nee,dit is aan de "expressweg" dat moest toen nog gebouwd worden .

In die tijd zat daar zelfs nog geen douane.

Wij stonden hier:

https://maps.google.nl/maps?q=Nispen&hl=nl&ll=51.471907,4.463625&spn=0.001134,0.00327&sll=52.212992,5.27937&sspn=4.544156,13.392334&oq=nispoen&t=h&hnear=Nispen,+Roosendaal,+Noord-Brabant&z=19&layer=c&cbll=51.471962,4.463543&panoid=UP5-zC46Kb7Azt8aUN95SQ&cbp=12,169.37,,0,6.87

( waar nu die villa,s staan was toen de parking.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

ik dacht dat de antwerpse weg toen er al was

maarja in 80 was ik pas 10 :D

dus zoveel weet ik er niet meer van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet zomaar natuurlijk, als ik even om me heen kijk zie ik aan de overkant van die oude parking alweer een vreetschuur staan.

Het zou eens een keer niet zo zijn....:D

Schat dat het t ouwe resaurant voor chauffeurs is Pierre.

En verwijt hier de pot de ketel niet?????:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die hele rijtijdenwet en tachograaf en code95 ga je toch niets meer aan veranderen. Door er maar op in te zetten het helemaal overboord gaat, wordt je vanaf het begin niet serieus genomen.

Rijtijdenwet: stukje flexibiliteit, per 28 dagen maximaal 2 "overtredingen" mogen maken van totaal maximaal een uur. Lijkt me vrij makkelijk aan te tonen dat dit op de verkeersveiligheid een positieve uitwerking heeft ivm minder stress situaties.

Tachograaf: gewoon mee leren leven. Creatief zijn naar eigen inzicht en op eigen risico.

Code 95: wordt in principe betaald door de werkgever. Af van het dubbelzinnige zinnetje in de CAO over opleiding op zaterdag. Maak duidelijk dat zaterdagse trainingsuren ook als 100% uren dienen te worden betaald.

Maar zoals Karel al aangaf: misschien moet zo'n alternatieve vakbond eens een CAO afsluiten voor een deelsector. Bijvoorbeeld de bedrijven die uitsluitend rijden met Scania's met meer dan 500pk:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die hele rijtijdenwet en tachograaf en code95 ga je toch niets meer aan veranderen. Door er maar op in te zetten het helemaal overboord gaat, wordt je vanaf het begin niet serieus genomen.

Een oorlog win je ook niet in 1x. Maar met vele (kleine) overwiningjes.

Neem dat Zondagsrijverbod. Probeer alvast die nacht er af tekrijgen. En/of dat je om 21.00 de grens al over mag. Mocht dat teveel gevraagt zijn, probeer dat uurtje eerder de grens over, dan voor 9maanden mogelijk temaken. Die 3 maanden zomer is en blijft het dan om 22.00.

Die 24uur wekelijkse rust kan ook anders. Om hun wat tegeven, en uit eigen belang. ;)

Maak van die 24uur 30uur.

Nu zet je s'avonds om bv 21.00 de auto aan de kant, en mag je de volgende avond om 21.00 weer beginnen aan een nieuwe werkdag.

Je ben al gesloopt van een dag in/rond de auto tehangen.

Die 45min rust. Nu is het of 45min aaneengesloten, of 15+30.

Probeer dat weer terug tekrijgen naar het oude systeem. 45, of 15+30 of 30+15 of 3x15.

Probeer bij die Duitser de max snelheid op de Bundesstrasse omhoog tekrijgen naar 70km/u. (80km/u krijg je toch niet voor elkaar.)

En zo zijn er wel meer kleine dingentjes teverzinnen. Maar als je bovenstaande voorbeelden voor elkaar zou krijgen heb je al heel wat gewonnen.

Het is misschien niet veel, maar het is iets.

Rijtijdenwet: stukje flexibiliteit, per 28 dagen maximaal 2 "overtredingen" mogen maken van totaal maximaal een uur. Lijkt me vrij makkelijk aan te tonen dat dit op de verkeersveiligheid een positieve uitwerking heeft ivm minder stress situaties.

Nee waarom nou? Maak het gewoon zwart/wit. Goed is dan goed, en fout is fout.

Dat verhaal van een kwartier van huis nog een keer je ust maken is een slap excuus. Je weet zelf wel hoelang het nog rijden is. Dan weet je ook dat je 15min tekort gaat komen. Of je laat je eigen ophalen, of je stopt 1,15min voor huis.

Chauffeurs komen altijd ''10min'' tekort.

Code 95: wordt in principe betaald door de werkgever. Af van het dubbelzinnige zinnetje in de CAO over opleiding op zaterdag. Maak duidelijk dat zaterdagse trainingsuren ook als 100% uren dienen te worden betaald.

Is een mooi voorbeeld van de zoveelste uitzondering. In dit geval in de Cao.

Zaterdaguren moeten toch als 150% uren betaald worden. Waarom voor scholing dan niet?

Andere optie, maar die zal gevoelig liggen. Reken uit wat de kosten voor die Code 95 zijn, en geef dat maandelijks bij het salaris erbij, en laat de chauffeur het zelf maar regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij denkt dat je door vrijwillig naar 30 uur weekendrust te gaan, je andere dingen terugkrijgt? Overigens is 30 uur wel heel erg redelijk, want dan heb je tenminste echt een dag vrij. Daar geef ik je 100% gelijk in.

Over de max snelheid op de Bundesstrasse, die gaat Duitsland echt niet verhogen omdat een actiegroep in Nederland daar om vraagt. Ik had het over subtielere en meer realistische alternatieven voor de eisen die gisteren zijn geformuleerd.

Over dat zwart/wit, wat is voorstel is toch ook duidelijk: die flexibiliteit en niet meer. Als Pietje besluit om die twee keer al in de eerste week te gebruiken, dan moet hij de rest van de periode erg oppassen. Als Klaasje zich de eerste twee weken netjes overal aan houdt, dan kan hij in week 3 een stukkie extra rijden om thuis te komen. Pietje mag dan blijven staan onderweg (of het risico nemen).

Was er nog 1 vergeten: beter 100% betaald op zaterdag dan helemaal niets. De volgende ronde onderhandelen we een stapje verder immers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Andere optie, maar die zal gevoelig liggen. Reken uit wat de kosten voor die Code 95 zijn, en geef dat maandelijks bij het salaris erbij, en laat de chauffeur het zelf maar regelen.

Die hele code 95 is alleen voor de kassa van de" opleidings instituten" te spekken,van mij mag hij helemaal weg.

Wil je baas dat je met ADR rijdt? dan een cursus ADR,op zijn kosten,rijdt je met levens middelen?? dan een cursus ATP,op kosten van de baas/of klant.

Ladungs sicherung misschien ook nog;omdat de polizei dat wil(maar wel de baas betalen):D:D

Dat zijn dingen waar je wat aan hebt, de rest is overbodige ballast,leuk dat je t hebt maar je kunt t ook missen.

Het nieuwe rijden? wat schiet je er mee op?jij rijdt zuinig maar effe later sta je in de file weer brandstof te verspillen.

Communicatieve vaardigheden??hoe verzinnen ze t,als er iets niet goed gaat bij laden of lossen bel je de planner en die staat in verbinding met de opdrachtgever.

Een hele dag technisch onderwijs over een vrachtwagen??als je er met een schroevendraaier naar wijst vervalt de garantie en de meesten hebben niet eens een reservewiel meer bij zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de max snelheid op de Bundesstrasse, die gaat Duitsland echt niet verhogen omdat een actiegroep in Nederland daar om vraagt.

De actie is Europees. Je moet het aankaarten in Brussel.

En probeer het dan met 70km, want 80km/u zal je denk zeker niet krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter, hoe realistisch is dat denk jij, dat die Code 95 word afgeschaft?

Ik persoonlijk denk dat je die nooit weg krijgt, dus moet je daar ook niet op inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is net zo realistisch als dat de RTW word verandert of afgeschaft.:cool:

Afschaffen is wel het domste idee wat er bestaat. Er zijn genoeg baasjes zoals EJD. (Smilys werken niet.) Waar je dan 24/24 7/7 moet blijven rijden.

Veranderen doet de RTW wel eens, dus dat hoef het probleem niet te zijn.

Het probleem word als je teveel gaat vragen.

Zoals gezegt, laten we proberen naar die oude 45min pauze regeling terug tegaan. Je gaat er niks minder door rusten.

Nu moeten we 11uur dagelijkse rust maken, en een paar uitzonderingen van 9 uur of 3+9.

Laten we eens vragen of het simpel kan, door elke dag 10uur aan eengesloten rust temaken.

Qa rust leveren we niks in, maar het scheelt ons en hoop gereken.

Elke chauffeur in Europa ergert zich aan zulke dingen. Van Moe-lander, tot Spanjool, tot Zweed.

Breng dat eens op een normale manier in Brussel, en zorg dat die dingen bespreekbaar worden.

Moet je niet zo'n zooitje gajes sturen zoals op dat filmpje tezien was.

Ook een Dick Segers is daar de juiste man niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Marnix denk jij nu echt dat Duitsers graag 60 rijden :confused:

Juist ja, die Duitsers ergeren zich er meer aan dan wij. Laten zij er maar actie tegen overnemen.

De werkgevers in Nederland lachen zich toch kapot als een bijeenkomst over chauffeursbelangen eerst uitloopt in slaande ruzie en dan ook nog eens resulteert in een actiepunt dat - mocht het er ooit van komen - vooral in het belang is van de werkgevers.

Trouwens al eens nagedacht over het idee achter die 60? Zal ook zijn om 'sluipverkeer' tegen te gaan. Als er zo'n strategisch belang achter zit, zal het dus nog minder gauw veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Marnix, Die 60 was al toen ik als 18 jarige op de vrachtauto ging, en toen was er zo goed als geen sluipverkeer, dat was niet nodig omdat er gewoon veel minder verkeer was.

Maar idd zo als Willem al stelt, langzaam aan en niet alles in een keer willen wil wel eens werken, 10 rust uren en 10 rijuren elke dag zou daar al een mooi begin in zijn, (zondag)rijverboden afschaffen zou ook een hele mooie zijn, maar ook het recht op wat meer vrije tijd zal de jeugd aanspreken, ik zelf hou ook wel van weekeindes van vrijdag middag tot maandag morgen :ja:

Geloof me maar dat het qua loon weinig uit maakt of je nu een weekend hebt van vrijdag 23:00 tot maandag 4:00 of een weekend van vrijdag 17:00 tot maandag 6:00, maar voor je gezin en je sociaal leven maakt het heel veel verschil.

Dat zie je volgens mij heel goed.

Dat zal - zo vermoed ik - nog wel eens de richting van eventuele veranderingen kunnen zijn.

De ' ouderwetse' opvatting over het chauffeursvak is aan corrosie onderhevig. Het almaar gaan, nooit thuis, een miljoen uren etc is denk ik verleden tijd.

En naar mijn opvatting ook niet meer van deze tijd.

Geld kun je verdienen, maar tijd krijg je nooit meer terug.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Geloof me maar dat het qua loon weinig uit maakt of je nu een weekend hebt van vrijdag 23:00 tot maandag 4:00 of een weekend van vrijdag 17:00 tot maandag 6:00, maar voor je gezin en je sociaal leven maakt het heel veel verschil.

Dan moet je die rust wel thuis kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Geld kun je verdienen, maar tijd krijg je nooit meer terug.

Wat ik altijd het moeilijke van dit soort uitspraken vind is dat er ook een hele grote groep is die het niet uitmaakt of hij thuis is of niet en die het niet erg vinden om veel onderweg te zijn. Die worden hierdoor benadeeld....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik altijd het moeilijke van dit soort uitspraken vind is dat er ook een hele grote groep is die het niet uitmaakt of hij thuis is of niet en die het niet erg vinden om veel onderweg te zijn. Die worden hierdoor benadeeld....

Denk dat het is geschreven vanuit de eigen ervaringen Ron, en is en blijft heel persoonlijk.

Kan me er prima in vinden, omdat ik ook nooit thuis was en zodoende veel van de dochters heb moeten missen.

Het wil niet zeggen dat je spijt hebt ooit voor dit vak te hebben gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik altijd het moeilijke van dit soort uitspraken vind is dat er ook een hele grote groep is die het niet uitmaakt of hij thuis is of niet en die het niet erg vinden om veel onderweg te zijn. Die worden hierdoor benadeeld....

Sterk punt. Het is natuurlijk wat je zelf wilt. Ik vind dat het ook ieders vrijheid is de keuze te hebben.

En dat raakt mijn punt: het 'voorheen' dwingende dat: 'alleen maar uren maken, want zo doen we het allemaal, da's nu eenmaal de chauffeurscultuur' laat geen ruimte voor en vrije andere keuze.

Zelf vind ik geld maar relatief belangrijk. Ik hecht meer waarde aan tijd (voor mezelf, familie, vrienden).

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Denk dat het is geschreven vanuit de eigen ervaringen Ron, en is en blijft heel persoonlijk.

Daarom kom je er ook maar niet zo uit, als iemand zich hard gaat maken voor een verplichte weekend rust van vrijdag 18.00 tot maandag 06.00 verklaar ik hem voor niet helemaal 100%, ik zou dat niet willen. En als ik dat al zou willen regel ik dat zelf wel met mijn werkgever, daar heb ik niet weer een wet of een regeltje voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Wat ik altijd het moeilijke van dit soort uitspraken vind is dat er ook een hele grote groep is die het niet uitmaakt of hij thuis is of niet en die het niet erg vinden om veel onderweg te zijn. Die worden hierdoor benadeeld....

Wat maakte het mij uit in de jaren 1980 tot 1999 of ik thuis sliep of onderweg :rolleyes:, nu heb ik een vrouw en 3 kinderen :ja:( 2ling die 10 jaar is en nog een zoontje die 6 jaar is ) deze wil ik dan ook wel zien opgroeien :ja: en heb bewust gekozen om rondjes te rijden en geen trajecten van 1.500 a 2.000 km heen reis .

Als, voor ons alles soepeler moet dan zal dat ook geldig zijn voor d(i)e Oostblok chauffeurs en gaan deze ook terug profiteren :ja:.

Ik ben wel tegen de cabotage dat ze nu uitvoeren en daar wil ik ook dat ze deze vorm strenger aanpakken ( controleren ) , maar ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afschaffen is wel het domste idee wat er bestaat. Er zijn genoeg baasjes zoals EJD. (Smilys werken niet.) Waar je dan 24/24 7/7 moet blijven rijden.

Veranderen doet de RTW wel eens, dus dat hoef het probleem niet te zijn.

Het probleem word als je teveel gaat vragen.

Zoals gezegt, laten we proberen naar die oude 45min pauze regeling terug tegaan. Je gaat er niks minder door rusten.

Nu moeten we 11uur dagelijkse rust maken, en een paar uitzonderingen van 9 uur of 3+9.

Laten we eens vragen of het simpel kan, door elke dag 10uur aan eengesloten rust temaken.

Qa rust leveren we niks in, maar het scheelt ons en hoop gereken.

Elke chauffeur in Europa ergert zich aan zulke dingen. Van Moe-lander, tot Spanjool, tot Zweed.

Breng dat eens op een normale manier in Brussel, en zorg dat die dingen bespreekbaar worden.

Moet je niet zo'n zooitje gajes sturen zoals op dat filmpje tezien was.

Ook een Dick Segers is daar de juiste man niet voor.

IK ben t volkomen met je eens Willem,afschaffen kan niet natuurlijk,daarom schreef ik ook dat veranderen of afschaffen niet realistisch is.

En wat wij ons dikwijls niet realiseren is dat we toch beschermt worden door deze regelgeving.

"Vroegâhh"zei de planner: morgen eerste werk lossen,waar dat ook was,er werd gewoon gepland zonder rusttijden,tot net zo lang dat t goed ging of dat je zelf zei: bekijk t maar.

"Nu"moet de planner ook echt gaan plannen,hij moet dus na gaan denken hoe hij zijn spullen op tijd bij de klant krijgt .

Een verandering(lees vereenvoudiging) zou natuurlijk meer dan welkom zijn,Brussel zou,om dit te realiseren eens mensen moeten raadplegen die er "echt"verstand van hebben;ons dus.:angel::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alles is door zitten lezen

Wat staat het eigen belang weer voor op

Of je nu een dag van huis bent of 6 weken iedereen voor zich weten

Het cabotage moet gewoon vrij worden Is al in veel landen zo goed als vrij

Komt alleen maar ten goede En wie te duur is pist neven de boot Is toch met alles zo

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden