[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gorissen Gronsveld


Recommended Posts

  • Forumlid

Gorissen Maastricht rijd nog, s'nachts staat de hele handel op het terrein van een voormalige bandenboer aan de A2 in Gronsveld, overdag is alles weg.

Ben vorige week nog 2 tegengekomen met een bulkcontainer erachter in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vico dat klopt idd. Bij martens is alle materiaal wat weggehaald was terug en de big brother cams houden er alles in de gaten. Valt me op dat de nieuwere vrachtwagens er niet staan maar kan misschien lease zijn geweest of al verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Een bedrijf die iets of wat van bedrijf is heeft steeds zijn rijdend materieel in een andere vennootschap ondergebracht dan de vennootschap waar ze de diensten met aanbieden .

Gaat de diensten vennootschap in faling dan is er steeds het rijden materieel nog om eventueel via een andere vennootschap door te gaan .

Als baas zou je al heel gek moeten zijn om alles in dezelfde vennootschap te hebben .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou Martens terrein stond vanmiddag toch behoorlijk vol ???

Dat klopt, maar het zijn de mannen van het veilinghuis die daar bezig zijn.

Het materiaal van Gorissen staat nu in Landgraaf op het terrein van Franssen Franken. Daar vandaan zal ook worden geveild. Beetje triest allemaal om dit zo te zien. Lijkt me ook voor de ondernemers in kwestie pijnlijk om je levenswerk zo onder je kont vandaan verkocht te zien worden.

Een bedrijf die iets of wat van bedrijf is heeft steeds zijn rijdend materieel in een andere vennootschap ondergebracht dan de vennootschap waar ze de diensten met aanbieden .

Gaat de diensten vennootschap in faling dan is er steeds het rijden materieel nog om eventueel via een andere vennootschap door te gaan .

Als baas zou je al heel gek moeten zijn om alles in dezelfde vennootschap te hebben .

Het zat ook allemaal niet in één en dezelfde vennootschap, maar hier was sprake van een domino-effect, en was er geen houden meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Dat klopt, maar het zijn de mannen van het veilinghuis die daar bezig zijn.

Het materiaal van Gorissen staat nu in Landgraaf op het terrein van Franssen Franken. Daar vandaan zal ook worden geveild. Beetje triest allemaal om dit zo te zien. Lijkt me ook voor de ondernemers in kwestie pijnlijk om je levenswerk zo onder je kont vandaan verkocht te zien worden.

Het zat ook allemaal niet in één en dezelfde vennootschap, maar hier was sprake van een domino-effect, en was er geen houden meer aan.

Teveel schulden van de ene firma doorgeschoven naar de andere , of ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

afgelopen dinsdag stond er nog wat op den hof in Gronsveld . De truck die me daar overkwam had het geluid van een lekke band , maar ?????

post-15033-1394789331,2931_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Teveel schulden van de ene firma doorgeschoven naar de andere , of ???

Wat ik uit het faillissementsverslag begrijp, is dat er voor zeer grote bedragen in privé borgstellingen zijn afgegeven voor kredieten van de diverse vennootschappen. En als dan zo'n borgstelling aangesproken wordt door de kredietverstrekker, dan beschikt men in privé niet meer over voldoende vermogen om voor die andere vennootschappen borg te kunnen staan. Geen borg, geen krediet meer. Dat bedoelde ik met dat domino-effect.

Ik heb zo'n constructie ooit bij een vriend meegemaakt. Ik kan je vertellen dat, als dan het bedrijf failliet gaat, je ook in privé niets meer te lachen hebt.

Er wordt hier op het forum nogal eens wat honend gedaan over failliet gaan en dan lekker doorstarten. Zeker, er zijn legio voorbeelden waar dat het geval is, maar het ene faillissement is het andere niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik heb zo'n constructie ooit van bij een vriend meegemaakt. Ik kan je vertellen dat, als dan het bedrijf failliet gaat, je ook in privé niets meer te lachen hebt.

Er wordt hier op het forum nogal eens wat honend gedaan over failliet gaan en dan lekker doorstarten. Zeker, er zijn legio voorbeelden waar dat het geval is, maar het ene faillissement is het andere niet.

Dit zijn de sluwe truckjes van de bank , deze vragen borgstelling > privé kapitaal , de andere bedrijven die doorstarten zijn mijn inzien " opgezette " constructies die hun jaarcijfers opdikken en 2 a 3 jaar nadien terug op de fles gaan , de heren van de gebakken lucht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast FreddyD48
Wat ik uit het faillissementsverslag begrijp, is dat er voor zeer grote bedragen in privé borgstellingen zijn afgegeven voor kredieten van de diverse vennootschappen. En als dan zo'n borgstelling aangesproken wordt door de kredietverstrekker, dan beschikt men in privé niet meer over voldoende vermogen om voor die andere vennootschappen borg te kunnen staan. Geen borg, geen krediet meer. Dat bedoelde ik met dat domino-effect.

Ik heb zo'n constructie ooit bij een vriend meegemaakt. Ik kan je vertellen dat, als dan het bedrijf failliet gaat, je ook in privé niets meer te lachen hebt.

Er wordt hier op het forum nogal eens wat honend gedaan over failliet gaan en dan lekker doorstarten. Zeker, er zijn legio voorbeelden waar dat het geval is, maar het ene faillissement is het andere niet.

Lijkt wel of jullie allen curator zijn geworden ! Hebben jullie de boeken ingezien ? Nee dus. gewoon afwachten wat eruit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hebben jullie de boeken ingezien ? Nee dus.
Wat ik uit het faillissementsverslag begrijp, is dat.......................

De curator stelt een faillisementsverslag op. Deze kan je opvragen als die zijn opgesteld. Ook jij.

Maar als dit verslag niet zou kloppen dan kan jij waarschijnlijk wel vertellen hoe het wel zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast FreddyD48
De curator stelt een faillisementsverslag op. Deze kan je opvragen als die zijn opgesteld. Ook jij.

Maar als dit verslag niet zou kloppen dan kan jij waarschijnlijk wel vertellen hoe het wel zit?

Ja heb er lang genoeg gewerkt. Trouwens de verslagen zijn van de 4 b.v.s pas vanaf 24-04-2013 te lezen. Toen is het officiele Failissement in Maastricht uitgesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Ja heb er lang genoeg gewerkt. Trouwens de verslagen zijn van de 4 b.v.s pas vanaf 24-04-2013 te lezen. Toen is het officiele Failissement in Maastricht uitgesproken.

Even verwijzen of een deel citeren dat gaat dan niet ?

Enkel aanvalend reageren , zonder verwijzing van andere tekst of citaten uit het laatste vonnis .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden