[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat voor Bakkie?


Marruk

Vraag

  • Forumlid

Wie zou mij iets meer kunnen vertellen over het bakkie oftewel de 27mc?

Mijn oude is kapot en dat was een goedkoop flut ding van de rommelmarkt.

Nu zag ik er een in de truckstar staan bij de cb-shop voor 199 eurie van president. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of die wel goed is.

Eigenlijk vindt ik het een hoop geld, maar ben wel bereid om het te betalen, maar dan moet het geen flut ding zijn.

Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt voor het reageren.

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hey MARRUK?,

Gewoon een Kenwood TM451E "doos"aanschaffen dit is een tranceivertje die werkt op de "70 cm "band = UHF.= 430 tot 440 mhz.

Geen storingen en QRM enz enz. Altijd enorm bereik.

Gelijk een dikke 40 watt. Maak je niet druk om een evt licentie, er zijn zat mensen die een stevige HF doos aan boord hebben. Alleen niet op de repeaterstations komen. Gewoon van antenne too antenne.

Succes.

Wie zou mij iets meer kunnen vertellen over het bakkie oftewel de 27mc?

Mijn oude is kapot en dat was een goedkoop flut ding van de rommelmarkt.

Nu zag ik er een in de truckstar staan bij de cb-shop voor 199 eurie van president. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of die wel goed is.

Eigenlijk vindt ik het een hoop geld, maar ben wel bereid om het te betalen, maar dan moet het geen flut ding zijn.

Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt voor het reageren.

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je een omvormer hebt naar 12 volt niks aan de hand.

Als een 12 volt sigaretten aansteker kan ook ,deze set zal ongeveer tegen de 9 ampere trekken.

Dit zou je ook kunnen vragen aan de jongens die een President

Lincoln, of Jackson hebben aan boord. Deze set,s werken ook op 12 volt.

Hij is verder makkelijk te bedienen hoor, handleidingen kun je zo dowloaden van www.rigpix.com

Susses

Hey Twintalker,

Ik snap helemaal niks van al die uitspraken van '70 cm band' etc.

Heb die 451 ff opgezocht, maar is die wel makkelijk te bedienen? is ie 24v?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Nou deze topic komt weer mooi op tijd ik heb nl. een vraag waarschijnlijk heb ik de mike kapot kan ik zo een nieuwe kopen en die er op zetten of zit er nog verschil in m.b.t. de bedrading v/d mike (draden anders aansluiten)??

Voor zover ik weet zit er wel verschil in de stekkers.(meer of minder contacten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Inderdaad kunnen de polen in de stekker anders bedraad zijn, én er zijn stekkers met verschillend aantal polen (5 of 6 meen ik)

Ik hobbel in de rondte met een Alan Midland (of is het nou andersom:confused:)

Het is wel de tweede in bijna vijf jaar... De eerste had met 'n jaar geen displayverlichting meer. Bij een plaatselijke electrozaak naar laten kijken:"nieuw is goedkoper". Toen begaf de mike het, dacht ik tenminste... Met een avondje Joost was de diagnose gauw gesteld: eerst een nieuwe mike gehaald om te testen, even later geruild voor een compleet nieuwe bak:(. Deze doet het overigens beter tot op heden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

idd marotrans die midland heb ik er al 2 van versleten in een jaar raar dingetje alan plus 78 had ik

heb nu zo een ouwe dikke van t rek gepakt erin gehangen en werkt super past ook beter bij de uitstraling van me volvo zo een ouwe:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
oke weer ff serieus,heb nu een midland,en in combinatie met een polyester cabine is bereik een drama.....:cool:

een ijzeren plaat onder de antenne, en die met een dikke kabel verbinden

met chassis, moet het al een stuk beter gaan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ik had een president clinton,maar die stopte er elke keer mee als ik een sigaar opstak....raar....:confused:

LOL

ik heb ook eens een president arie gezien, maar die stopte bij elke routier. vooral op garonorLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Volgen mij een premier en er zit geen up/down functie op de mike ik heb al eens een mike van een Danita geprobeerd maar dat werkt niet

Je zou eens contact op moeten nemen met cbshop.nl. Goede ervaringen mee en die kunnen je vast aan een mic kunnen helpen in de prijsklasse die jij wilt, afgestemd op een premier. Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
oke weer ff serieus,heb nu een midland,en in combinatie met een polyester cabine is bereik een drama.....:cool:

Het grote probleem wat jij hebt is AARDE. Dan geeft ie inderdaad slecht ontvangst en met zenden een nog slechtere bereik. Sterker nog, het KAN slecht zijn voor je bak.

Inderdaad proberen om aarde proberen te maken. Ik zou persoonlijk voor spiegel antenne's gaan. Die worden geleverd op ijzeren (en ijzer is aarde) voetjes. Makkelijk af te stellen en installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wie zou mij iets meer kunnen vertellen over het bakkie oftewel de 27mc?

Mijn oude is kapot en dat was een goedkoop flut ding van de rommelmarkt.

Nu zag ik er een in de truckstar staan bij de cb-shop voor 199 eurie van president. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of die wel goed is.

Eigenlijk vindt ik het een hoop geld, maar ben wel bereid om het te betalen, maar dan moet het geen flut ding zijn.

Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt voor het reageren.

gegroet

Het lijkt wel of ik aandelen heb, maar het is gewoon een shop, die al sinds eind jaren 70 met de 27mc bezig zijn. Hebben veel keuze, elke prijsklasse wel een bakkie te vinden. En garantie is goed te noemen. Je kan zelfs voor een meerprijs eventuele modificaties uit laten voeren. Adres staat hierboven wel.....Succes ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hey MARRUK?,

Gewoon een Kenwood TM451E "doos"aanschaffen dit is een tranceivertje die werkt op de "70 cm "band = UHF.= 430 tot 440 mhz.

Geen storingen en QRM enz enz. Altijd enorm bereik.

Gelijk een dikke 40 watt. Maak je niet druk om een evt licentie, er zijn zat mensen die een stevige HF doos aan boord hebben. Alleen niet op de repeaterstations komen. Gewoon van antenne too antenne.

Succes.

Als zendamateur krommen mijn tenen nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat kost een fatsoenlijke nieuw bak nou?

Ik wil er ook eentje.

Aansluiting voor stroom/antenne aanwezig (heeft er ooit eentje ingezeten).

Frank kijk ook eens op Marktplaats daar staan wel nieuwe bakkies ( nog is doos) voor een prikkie .............succes Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden