[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlands bedrijf in Duitsland beboet


Biercola

Recommended Posts

  • Forumlid

FULDA/BAD HERSFELD - Ook voor het vervoer van vrachtwagens en tractoren gelden wetten. Door een consequente toepassing van de wetgeving kan de politie bij overtredingen aanzienlijke boetes opleggen. Bij controles, die regelmatig plaatsvinden, controleert de politie ook of de vracht correct en volgens de regels vervoerd wordt.

De politie van Bad Hersfeld haalde bijvoorbeeld op één middag zes vrachtwagens van een Nederlands transportbedrijf uit het verkeer. Dit bedrijf vervoert voornamenlijk vrachtwagens en tractoren.

Sinds het begin van dit jaar is dit transportbedrijf in de regio van de politie Bad Hersfeld al vijf keer gecontroleerd. Daarbij werden de volgende overtredingen geconstateerd: overbelading, overschrijding van de toegestane lengte en hoogte, onvoldoende ladingzekering en technische mankementen. Voor een deel waren vergunningen aanwezig voor de overschrijding van de lengte en de hoogte. Aan de vereisten van de vergunning wird echter niet altijd voldaan. In alle vijf gevallen konden de chauffeurs hun weg niet vervolgen. Na overladen, vastzetten van de lading en reparaties aan verschillende voertuigen konden de voertuigen weer de weg op.



Tegen de Nederlandse ondernemer werd in alle vijf gevallen een procedure gestart. Het Duitse recht geeft de mogelijkheid om ondernemers, die regelmatig wetten overtreden ook hierop aan te pakken. Volgens de regel: overtredingen mogen niet lonen, kunnen verhoogde boetes worden opgelegd. Door deze speciale regeling wordt niet alleen de chauffeur, maar ook het transportbedrijf aansprakelijk gesteld. In alle vijf gevallen betaalde het bedrijf tussen € 1.900 en € 2.600 per auto. Toch kon dit het bedrijf er niet van weerhouden om de vrachtwagens op dezelfde manier op pad te sturen.

Afgelopen maandag werden door de politie Bad Hersfeld zes vrachtwagencombinaties van Nederlandse bedrijf aangehouden. Al bij het voorbij rijden zagen de agenten zware overtredingen, die ervoor zorgden, dat de vrachtwagens niet verder mochten rijden.

Drie van de zes gecontroleerde vrachtwagens, waarvan twee op de A5 in de buurt van Alsfeld en één op de A7 ter hoogte van Kirchheim, waren beladen met vier nieuwe trekker chassis'. Daarmee probeert het transportbedrijf door een dubbele belading telkens één vracht uit te sparen.

Een andere vrachtwagen, die in de buurt van het Hattenbacher kruispunt op de A7 aangehouden werd, had zoveel technische problemen, dat er een technische beambte bij wird gehaald. De vrachtwagen werd beoordeeld met: niet geschikt voor het verkeer. Naar opgave van de deskundige dreigde de aanhangwagen door scheuren en roest al bij kleine hobbels in het wegdek in stukken te breken. De aanhanger, die eigenlijk voor het transport van personenwagens gemaakt was, had een vrachtwagenchassis van 11 ton en een tractor van 11,5 ton geladen. De opbouw van de aanhangwagen stond gebogen door het hoge gewicht van de lading. De aanhangwagen moest later zelf opgeladen en gesloopt worden. Verder rijden was niet verantwoord.



Op de terugweg naar het politiebureau werden weer twee vrachtwagens aangehouden op de A4 in oostelijke richting. Beide waren met een grote tractor en twee vrachtwagen chassis‘ beladen. Hoogte en lengte werden duidelijk overschreden. Een vergunning hiervoor was niet aanwezig.Bovendien waren de beide aanhangwagens voor deze lading te licht en ongeschikt. De gebruikte materialen voor ladingzekering, zoals spanbanden en spanners, waren bij alle gecontroleerde voertuigen versleten en deels beschadigd.

Alleen voor deze zes gecontroleerde vrachtwagens werden boetes opgelegd ter hoogte van € 19.950. Het bedrag werd door een vertegenwoordiger van het Nederlandse bedrijf persoonlijk gebracht. Het was hem duidelijk, dat zijn bedrijf in de toekomst wel in de gaten gehouden zou worden. Daarom verzekerde hij, dat toekomstige transporten geheel volgens de geldende regels uitgevoerd gaan worden.



[TABLE]

[TD=width: 50%]Bron : transportonline

[/TD]

[/TABLE]

blank.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen voor deze zes gecontroleerde vrachtwagens werden boetes opgelegd ter hoogte van € 19.950. Het bedrag werd door een vertegenwoordiger van het Nederlandse bedrijf persoonlijk gebracht. Het was hem duidelijk, dat zijn bedrijf in de toekomst wel in de gaten gehouden zou worden. Daarom verzekerde hij, dat toekomstige transporten geheel volgens de geldende regels uitgevoerd gaan worden.

Gelukkig hebben ze een vertegenwoordiger gestuurd, als Jan zelf was gegaan, hadden die agenten er geen zak van verstaan! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze de regels weer overtreden.Ik geef ze 2 maanden dan gaan ze denk ik weer op de oude manier verder.Kost wel een hoop geld zo maar ome Jan maakt zich daar volgens mij niet zo druk over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou denk dat Jan wel wat doen moet.......anders staan ze steeds overal aan de kant......of geen vergunningen meer.

Zit nog wel met 1 vraagje ....zou hij het geld ook door een moelanderhebben laten brengen of is daar een NL'r voor geweest gezien de kosten reisje eindhoven...bad hersfeld....eindhoven om dat geld te brengen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze de regels weer overtreden.Ik geef ze 2 maanden dan gaan ze denk ik weer op de oude manier verder.Kost wel een hoop geld zo maar ome Jan maakt zich daar volgens mij niet zo druk over.

Ik denk dat dit soort boetes zelfs ome Jan op een gegeven moment de das om zullen doen. Dat trekt niet 1 transportbedrijf.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk ging Jan zelf niet, als je met meer als 10.000 euro de grens over gaat moet je dat aangeven :D

Tenminste je mag aan nemen dat de vertegenwoordiger niet ging voor koffie, of nam deze alleen een vracht nieuwe spanbanden mee?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja, jan de rooy. die al zijn hele leven overal schijt aan heeft. wie niet horen wil moet voelen jan.

Schitterend zulke mensen. Lekker overal schijt aan hebben. Waarschijnlijk rijdt hij al jaren zo en zal die de bekeuring misschien wel met een laf glimlachje betalen.

Ken d'r niks aan doen, maar ik mag dat soort mannen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterend zulke mensen. Lekker overal schijt aan hebben. Waarschijnlijk rijdt hij al jaren zo en zal die de bekeuring misschien wel met een laf glimlachje betalen.

Ken d'r niks aan doen, maar ik mag dat soort mannen wel.

Kan je mening wel begrijpen, echter in dit geval vind ik het toch iets anders. Als je leest dat sommige chassis op breken stonden, dan denk ik je zal er maar achter rijden, en zo ding breekt, dan rij jij je eigen er misschien kapot op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja en volgende week doet ome jan alles volgens de regels

en dan krijg je weer het gezeik van de truckdealers dat de transport kosten zo hoog zijn......

Als wij naar de supermarkt gaan willen we alles zo goedkoop mogelijk hebben. en willen dan niet zien dat het door goedkope krachten tot stand is gekomen. ( na het boodschappen doen gaan we soliciteren want ja een baan hebben we niet, zegt het arbeids buro ja sorry er zijn al busladingen vol oostblokkers voor u aan het werk.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die vertrekken gewoon morgen weer met dezelfde ladingen. Maar dan via een andere route...

Ga daar maar wel vanuit.

Vanmiddag nog een collega gesproken, die er ook heeft gereden in het trucktransport. Destijds moesten ze ook routes volgens, waar de politie niet zo actief was. Dan weer en tijdje met 3 trucks en als ze weer lang genoeg met rust gelaten worden, gewoon weer met 4 gaan rijden.

Er rijden er bij ons ook, die via de overname van intraMast bij de Rooy terechtgekomen zijn; verhalen genoeg...haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden