[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlands bedrijf in Duitsland beboet


Biercola

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • Administrators

Misschien dat die aluniniumdwarsbalk niet zwaar genoeg was voor het gewicht van de tractor?

Misschien dat kettingen iets proffesioneler uitstraling gehad zouden hebben?

Nederland telt meer bierbrouwerijen dan Belgie..... (lekker off topic maar ik hoorde dat nu :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat zou de gedachte geweest zijn voor de keuze om de onderste spanband te 'spannen'?

Heeft die wel een functie of is dat puur om 'het te laten lijken dat er ladingzekering is toegepast'?

 

Dat korte ding zit, zoals ik het kan zien, nergens met de tractor verbonden.. alleen van staal naar staal...

 

 

 

oh wacht, zeker om het chassis bij elkaar te houden.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik begrepen heb van een jongen uit het dorp die de jongens goed kent uit t dakar-wereldje is dat er in die regio waar deze controle is uitgevoerd een nieuwe politiechef is gekomen en deze "praktijken" bewust keihard aan wil pakken.

Noem het voor t gemak maar praktijken he dus niet teveel waarde aan hechten

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onzin dat spanbanden gevaarlijk zijn om voertuigen vast te zetten. 

 

Pak 8 korte bandjes en zet die in een kruis vast aan de velgen. Theoretisch zijn 2 tons bandjes dan al voldoende. Wrijvings-coëficiënt is ook goed want het voertuig staat op rubber.

 

Sommige Polizisten zeggen dat je de banden niet in de velgen mag hangen maar dat is complete onzin. Die velgen moeten immers ook het gewicht van een volledig beladen tractor kunnen hebben. Dat voldoet dus wel. Bergers takelen schade auto's n.b. ook op aan de velgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is niet geheel onzin, als een voertuig rolt zou de sjorband slap kunnen gaan hangen en de haak eraf kunnen gaan vallen. Als je hem om de band legt met bijbehorende haken voor en achter de band is het voertuig beter gefixeerd. Wat wel kan is een tweetal sjorbanden in dezelfde velgen haken en in kruis spannen. Zoals deze trekker vast zit is waardeloos. Het schuiven naar links of rechts is niet gefixeerd. De sjorbanden liggen over de rubberen wielen en rollen er zo af of over dode punt heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog iets

 

Is ook verkeert beladen Al het gewicht zit op de vooras Die is maar 6 ton Zo als bij vele

 

En laten we er van uit gaan dat die tractor ongeveer 10 ton is

 

Niet overdrijven, Huub.

Trekker, New Holland T 6.175, weegt vanaf fabriek 5010 kg.

Gewichtsverdeling is zo ongeveer 60% op de vooras, dus ik denk datgeen probleem gaat opleveren voor dat CF-je.

Blijft over dat je zo'n ding van € 95.000 niet op deze manier vast zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik overdrijf niet Hier rijden van die dingen rond Die zijn boven de 10 ton

 

Kan beter zeggen die zijn boven de 400 pk

 

En als die vervoerd worden op een vrachtwagen Worden ze met kenteringen vast gezet Zo als het hoort

 

Vaak op de motor wagen een grote en een kleine. Gewicht zeg ik niks over  eigen vervoer

 

Dus geld niet zo belangrijk

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Raar dat gerenommeerde fabrikanten zo hun nieuwe producten laten vervoeren. Maar ja deze vervoerder heeft inmiddels vrijwel het hele truckvervoer in handen...

 

Is dit een oude autotransporter geweest die niet mee over ging naar Lucas Logistics. Die moest de zaak overdoen aan Hoddlmeyer maar daarvan zie je nog weinig rijden.

 

Waarom is De Rooy ooit gestopt met het volumevervoer? 20 jaar terug waren ze daar een heel grote in met klanten als Rockwool, Philips en witgoed laden in Italie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Raar dat gerenommeerde fabrikanten zo hun nieuwe producten laten vervoeren. Maar ja deze vervoerder heeft inmiddels vrijwel het hele truckvervoer in handen...

 

Is dit een oude autotransporter geweest die niet mee over ging naar Lucas Logistics. Die moest de zaak overdoen aan Hoddlmeyer maar daarvan zie je nog weinig rijden.

 

Waarom is De Rooy ooit gestopt met het volumevervoer? 20 jaar terug waren ze daar een heel grote in met klanten als Rockwool, Philips en witgoed laden in Italie.

Dat zul jij ook wel weten Zelf je mag er antwoordt op geven

 

Vos is er groot mee geworden Maar die pakt het wel anders aan

 

Want veel mensen zijn maar een nummer En veel per trein

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huh?? rupsvoertuigen vastzetten met spanbanden?

Ik moest vroeger de YPRetjes met kettingen vastzetten, en die dingen wegen (wogen, weet niet of ze er nog zijn) maar 12 tot 15 ton.

Wij mogen al een aantal jaar niet meer met kettingen werken omdat ze volgens de arbo te zwaar zijn om te tillen xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden