Spring naar bijdragen

Westdijk

Gast shompie
 Share

Recommended Posts

• Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Doe je ook nog een keer die oude Scania die ook al eens verdwaald op FB stond?

Hij is niet van westdijk maar hier is hij

post-10753-1394789157,0126_thumb.jpg

post-10753-1394789157,8328_thumb.jpg

Dit is een 143 500 met een hele grote koppelomvormer. Dit is een oude belgische ballast wagen. Hij word nu niet meet dagelijks gebruikt helaas. De chauffeur die er mee reed (Gijs) rijd nu met een 5 assige FH16 700.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Westdijk Exeptioneel transport B.V. - Tijdlijn | Facebook

Ze hebben ook een fb site, ze zijn niet heel actief maar er staan wel hele leuke foto's op.

Leuk om de foto's te zien van het transport van de hele grote tank door dorpjes in Belgie.

Op de meeste foto's trekt de Mercedes en duwt de MAN, maar op 1 foto is het andersom. Blijkbaar hebben ze daar moeten rangeren ivm een bocht die vooruit niet te maken was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van zwagerman is toch wel een iets andere trekker als die van holtrop. Ik heb nog niet eerder zo'n vijf asser gezien met een koppelomvrmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om de foto's te zien van het transport van de hele grote tank door dorpjes in Belgie.

Op de meeste foto's trekt de Mercedes en duwt de MAN, maar op 1 foto is het andersom. Blijkbaar hebben ze daar moeten rangeren ivm een bocht die vooruit niet te maken was?

Het was mij ook opgevallen ja, ik weet ook niet waarom dat was. Wel scherp....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

525180_579735088717665_889050384_n.jpg

Bart, de chauffeur van deze auto was van de week in Alphen deze trailer in elkaar aan het schroeven, de 10 assen zijn niet altijd nodig dus worden de voorste drie er vaak tussen vandaan gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het is een voorloper, wand dat assie kan niet missen, alleen het is geen sleeper, de laatste as is aangedreven dus het is geen sleepas. Ze noemen een voorloper bij ons trouwens anders, dan hebben ze het over een zwabberas....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van dit type had v/d Vlist er ook een paar.

Ook deze zijn inmiddels op non-actief en volgens mij dienen ze nu als donor voor andere auto's.

[ATTACH=CONFIG]61238[/ATTACH]

Als ik zo naar de deur kijk is deze niet van Groot Armoede maar van Holtrop v.d. Vlist. Uit Assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch maar een nieuw topic beginnen over het bedrijf waar ik nu voor werk. Ik wil hier foto's en nieuwtjes plaatsen. Ook vind ik het leuk als er foto's worden geplaatst door anderen als ze auto's van Westdijk aan het werk zien.

Ik begin met een foto van mijn favoriete auto, Hij is helaas sinds een half jaar weg maar dit was een hele grote M.A.N. met een V10 motor er in.

[ATTACH=CONFIG]61201[/ATTACH]

Hey Ron, is dit soms de ouwe auto van Mark?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan kloppen. Die kwam bij Spaanssen weg. Had daar ook op de dieplader gereden.

Weet het niet precies meer maar volgens mij kon zijn vrouw in het noorden geen werk vinden en om dan iedere keer die afstand Assen Julianadorp te rijden dat was toch wel gekheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Hey Ron, is dit soms de ouwe auto van Mark?

Ik dacht dat de eerste chauffeur van deze auto nu bij die windmolenman in doetichem werkte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Dat kan kloppen. Die kwam bij Spaanssen weg. Had daar ook op de dieplader gereden.

Hij zei toen dat ie bij Voorttrans had gewerkt.

heet die niet toevallig Jeroen Hertog.

Zal zijn collega binnenkort eens vragen, deze komt ook uit de buurt van Julianadorp en rijd nog wel bij Holtrop. Hij brengt deze machine regelmatig weg voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de eerste chauffeur van deze auto nu bij die windmolenman in doetichem werkte...

Ja, dat is Mark. Die heeft ook een hele tijd wat gehad met de dochter van Westdijk.

Werkt nu bij Terlinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik kon niet op de naam komen, Terlinden, die hebben ook leuk werk en knap materiaal. Er circuleren filmpjes dat ze ergens op de Nederlandse Antillen bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zou voor Westdijk het hebben van vestigingen in meerdere landen niet als grootste voordeel hebben dat het makkelijker zou zijn om de benodigde vergunningen voor overmaatse transporten te verkrijgen?

Misschien werkt het wat 'makkelijker' wanneer een frans bedrijf een vergunning aanvraagt voor een transport in Frankrijk?

In een tijd waarin cabotage (beperkt) is vrijgegeven en waarin contact met buitenlandse instanties heel gemakkelijk is door middel van email en telefonie zie ik anders geen direkte voordelen van een vestiging in 'dure' landen als Zweden of Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators
Zou voor Westdijk het hebben van vestigingen in meerdere landen niet als grootste voordeel hebben dat het makkelijker zou zijn om de benodigde vergunningen voor overmaatse transporten te verkrijgen?

Misschien werkt het wat 'makkelijker' wanneer een frans bedrijf een vergunning aanvraagt voor een transport in Frankrijk?

In een tijd waarin cabotage (beperkt) is vrijgegeven en waarin contact met buitenlandse instanties heel gemakkelijk is door middel van email en telefonie zie ik anders geen direkte voordelen van een vestiging in 'dure' landen als Zweden of Frankrijk.

Afgezien van het feit dat je "lokale" bekendheid in het land hebt, is het verkrijgen van vergunningen gewoonweg makkelijker indien je ter plaatse een "agent" of medewerker hebt die simpelweg de regels van het desbetreffende land kent, de taal spreekt en ook eventueel "live" de boer op kan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Het is wel makkelijk dat je desnoods in Frankrijk afkoppelt en een andere oplegger mee terug neemt. Dat is al stukken beter dan dagen moeten wachten als er iets onverwachts gebeurt met de opdracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ron ik heb het van de week nog over je gehad bij een Routier tussen Piortiers en Tours trof ik je collega en vriend Hans uit Madrid ,Ik stond daar met lengte en hij was iets breder dan normaal!!529558_540361656002300_208521443_n.jpg

Hier een foto van mn vrachtje, en we hebben op zn nieuwe zoon getoost , gezellige man!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans, ik heb vanmorgen met hem gekoppeld en ik heb zijn vrachtje gelost. Hij heeft mijn trailer overvenomen en zit nu in Denemarken als het goed is. Hans is een ex chauffeur van mij, hij is het langst blijven zitten terwijl hij wist dat het ophield. Ik hoop voor hem dat hij het red bij Westdijk, hij is nog een beetje te gehaast. Hij moet in dit werk nog veel leren, maar het is wel een hele nette chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden