[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

koffiezetapparaat 24V


davidkool

Recommended Posts

Gast johannes70

Een Kirk, zonder twijfel.

Snel, heet en geen glazen pot en makkelijk schoon te maken.

Stekkerdoos erin laten zetten en een stekker aan de kirk en gas, jaren plezier en lekkere koffie.

Overal te verkrijgen bij elke truckshop, garage of kijk op internet.

Beter is er niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Gewoon een normale koffiezetter die je overal koopt ja. En wil je wel iets met een omvormer.. een Senseo.

Senseo heeft 1700 Watt iets in die geest, een Nespresso heeft 1250 Watt, zonder piekspanning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn Senseo is maar 750 watt. Heb hem omgebouwd. Precies zelfde apperaat,precies zelfde koffie, Duurt alleen 2 minuten langer als de Senseo thuis. En Senseo is geen 1700 watt, maar 1450 watt.

Is er ook niet iets met een zuivere sinusomvormer die je nodig hebt voor de Senseo????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is er ook niet iets met een zuivere sinusomvormer die je nodig hebt voor de Senseo????

Ik heb een zuivere sinusomvormer ja.. 1500 watt. Viavia gekocht,dus niet echt duur. Maar als je een gewone Senseo(1450watt) in de auto heb, moet je een zuivere sinusomvormer hebben idd. Maar heb je hem omgebouwd naar 750watt (zoals ik heb gedaan),kan diezelfde Senseo gewoon op een normale omvormer. (goedkopere omvormer dus)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

die kirks zijn idd stevig geprijsd...

maar heb met mijn eerste idd wel ruim 10jr gedaan.. en zijn idd snel..en een lekkere warme bak koffie,, en dat gaat bij die goedkope dingen niet altijd op

let wel op dat als je een kirk neemt dat de kabel waarmee je stopkontakt aangesloten is dik genoeg is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een koffiezetter of koelbox hebt kan de sigarettenaansteker_plug zeer heet worden of zelfs verbranden, warme stekkers betekenen stroomverlies, dus minder warme koffie

Dat kan je heel makkelijk en goedkoop oplossen door een normaal 220v stopcontact met aarde in te bouwen, de 24 volt plus sluit je aan op de twee pennen en de min op de aarde, hetzelfde doe je met de stekker, het maakt dan niet uit hoe je de stekker er in steekt, plus en min gaan nooit fout en je hebt nooit meer een verbrande stekker of stroomverlies en dus altijd hete koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een koffiezetter of koelbox hebt kan de sigarettenaansteker_plug zeer heet worden of zelfs verbranden, warme stekkers betekenen stroomverlies, dus minder warme koffie

Dat kan je heel makkelijk en goedkoop oplossen door een normaal 220v stopcontact met aarde in te bouwen, de 24 volt plus sluit je aan op de twee pennen en de min op de aarde, hetzelfde doe je met de stekker, het maakt dan niet uit hoe je de stekker er in steekt, plus en min gaan nooit fout en je hebt nooit meer een verbrande stekker of stroomverlies en dus altijd hete koffie.

Vertel er dan gelijk bij dat je dat huishoud stopcontact wel met draden van voldoende capaciteit aansluit,minimaal 4 mm²,dat is de reden dat een sigaretten aansteker warm word.

En dat je natuurlijk zwaar genoeg afzekerd;( Watt : Voltage = Ampere)(vermogen v/d koffiezetter: 24(volt) = sterkte in amp v/d zekering)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden dat een sigarettenaansteker heet wordt is de overgangsweerstand tussen de stekker en het stopcontact, niet de dikte van de aansluitkabel, die hoeft bij 24 volt niet eens zo dik te zijn

Ik heb alles niet in detail uitgelegd omdat dit vanzelfsprekende zaken zijn, wie dit allemaal uitgelegd moet krijgen kan er beter van af blijven en het laten doen door iemand met kennis van zaken omdat de schade anders mogelijk niet te overzien is, zeker bij een canbus systeem

Het was alleen bedoeld als tip voor een goedkope stekkerverbindind die toch behoorlijk wat stroom -wat dus gelijk staat aan ampere- aan kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik gebruik deze stekker voor mijn koffiezetapparaat , 16Amp.

post-15033-1394789169,7913_thumb.jpg

Na gebruik is deze licht warm , met de conventionele aanstekerplug werd het wel heel warm , je kon de plug uittrekken , maar ze de eerste 10 seconden vasthouden , neeje .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een camping gasstelletje doet wonderen met een ouderwetse fluitketel... je water kookt hard... filtertje erbij en koffiegruis.... je bek verbrand maar je heb wel de lekkerste koffie... zonder batterij verspilling LOL

beste tip naar mijn idee ...

och...kleine moeite zo vaak als ik hier nog kom :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast trucker10
onder het rijden let ik liever op het verkeer.koffie zetten tijdens het rijden alleen als ik in de file sta.er zijn erbij die kunnen vanalles tijdens het rijden maar die komen meestal dan in een ander topic terecht:p

Op vijf kilometer voor mijn stopplaats druk ik ook al op het knopje van de koffie zet , dan is deze opgewarmd en hoef ik enkel de koffiepad en water erin te doen en drink ik na 1 minuutje verse koffie .

Maak ik dan ook koffie terwijl ik rij ? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Gewoon een normale koffiezetter die je overal koopt ja. En wil je wel iets met een omvormer.. een Senseo.

Waarom??

Op diezelfde omvormer kan ook een Nespresso. Die heeft geen piekspanning!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook ik gebruikte deze , zetten , bakkie inschenken en de rest in de thermoskan.

Die dingen gingen jarenlang mee bij mij.

Degene die zeiden van niet lieten hem veel te lang aan staan i.p.v. een thermos te gebruiken en daar kon dat verwarmingselement niet zo goed tegen.

Ik ben nooit een liefhebber geweest van padkoffie , nog steeds niet trouwens. ;)

Ik zet er 2 koppies per keer mee, en nog steeds hete koffie. Het ding koste toen de tijd 25 euri, en na 10 koppies in duitsland had ik hem er al uit. Ik heb er wel een gewone 220v stekker aangemaakt. Het verbaasd me dat ie al ruim 10 jaar meegaat :ja:

Oplos pleur is ook nog wel te haggelen maar die Senseo bocht komt er bij mij echt niet in, das geen koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik ben nooit een liefhebber geweest van padkoffie , nog steeds niet trouwens. ;)

Ik heb 3 soorten bij de sense* Vienna gaat er het vlugst door , dan heb ik er ook van bij den Ald* 100% arabica Mokka en regular .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden