[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

E16 eist opnieuw een slachtoffer


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

En weer is de E16 in het nieuws.

Deze maal een zweedse chauffeur van in de 20 die verongelukt met de combi.

Vlgns berichten ligt de motorwagen op zijn dak en is de cabine plat.

De chauffeur zo de macht over het stuur kwijt geraakt zijn in een scherpe bocht.

Vogntogsjåfør omkom i ulykke - bt.no

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met ijzel word elke weg gevaarlijk.

En aangezien de meeste wegen in Noorwegen slinger wegen zijn, is uit de bocht glijden zo gebeurt.

Zoals ik in andere topic's al een beetje zat tejangen dat het zonnetje scheen, bedoelde ik daar toch echt iets mee.

Overdag warmt het asfalt wel op, maar er zit nog heelveel kou in de grond. Zodra het zonnetje weg is, vriest het op.

Zoals Dvunz in het reisverslag heeft proberen duidelijk temaken, het smeltwater kan niet overal weglopen, dat blijft op de weg staan.

In deze tijd van het jaar moet je na een uur op 17.00 goed opgaan letten.

Ps, ik ben zojuist een ongeluk gepaseert wat redelijk goed is afgelopen.

Eerst zag ik een vrachtwagen staan met zijn spiegel eraf, en ze zijraam kapot.

Een stukje verder lag er plastic en glas op de weg.

En weer een stukje verder stond een lijnbus.

Die was ook zijn spiegel kwijt, maar ook 3-4 zijramen. :eek:

Ik hoor net op de radio dat de helikopter ter plaatsen is geweest.

Als de link straks in de krant staat zal ik die wel plaatsen.

Maar dat ongeluk liep redelijk goed af, 5cm verschil en ze hadden op elkaar gezetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dat zat ik ook al te denken, is de E16 dan ook de gevaarlijkste weg van Noorwegen?
Ik dacht dat de E39 de gevaarlijkste weg was. Maar dat weten willem en murhpy waarschijnlijk wel

De beide E wegen ontlopen elkaar niet zover voor wat betreft de ongelukken.

Vooral de E16 vanaf zeg maar de Lærdaltunnel naar Bergen en de E39 vanaf ruw gezegd Stavanger tot Førde zijn de gevaarlijke delen.

En ja, er gebeuren meer ongelukken momenteel. Willem heeft dat al mooi uitgelegd.

Overdag dooit hert momenteel en rijden we zowat met raam open, maar 's nachts is het nog gewoon dik in de min en nat wegdek met vorst..... :stom:, in combinatie met het nogal slingerig, onoverzichtelijke trace zijn een perfecte bron van ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De beide E wegen ontlopen elkaar niet zover voor wat betreft de ongelukken.

Vooral de E16 vanaf zeg maar de Lærdaltunnel naar Bergen en de E39 vanaf ruw gezegd Stavanger tot Førde zijn de gevaarlijke delen.

En ja, er gebeuren meer ongelukken momenteel. Willem heeft dat al mooi uitgelegd.

Overdag dooit hert momenteel en rijden we zowat met raam open, maar 's nachts is het nog gewoon dik in de min en nat wegdek met vorst..... :stom:, in combinatie met het nogal slingerig, onoverzichtelijke trace zijn een perfecte bron van ellende.

je kunt het volgens mij beetje vergelijken met een weg die aan de ene kant in de schaduw legt en aan de andere kant in de zon kun je ook voor verrassingen komen te staan als je niet oppast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden