[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

21 vrachtwagenchauffeurs bekeurd voor inhaalverbod


Rolstoelpiloot

Recommended Posts

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik rij in Nederland ook maar 83 km/h :ja: op de snelweg , maar als je vanaf Herentals E313 daarna E314 aan 75 a 82 km/h aan het rijden bent en iedereen voor jouw ofwel de afslag of een andere richting is uitgegaan en je rijd vanaf Lunnen achter diegene die je 1/2 uur daarvoor al eens in het vizier had gehad in een flauwe linker bocht tegen CC 80km/ h dan rij ik deze nog voor Genk voorbij en het gekste was dat bij het langsrijden de chauffeur met zijn hand over de haren aan het vrijven was met een stare blik op de weg . Hij was zichzelf in een tunnel visie aan het rijden met zijn 80km/h > geen kat voor hem enkel af en toe eens een PKW die overkwam .

Ik weet nu niet welke nationaliteit de chauffeurs bij Verbrug*** hebben , maar voor zover ik heb gezien ...............:zegtniets:

Nederlanders, Belgen en de ergste, resereve Belgen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De regel dat de boete in verhouding moet staan tot het vergrijp is al lang uit de Nederlandse wetboeken geschrapt.

Betaalde een paar maand terug in België 50,- voor het inhalen.

De agent die me aanhield begon zelf over de bedragen in Nederland, dat die niet normaal hoog zijn.

Ik zei de bedragen in Nederland zijn idd bizar hoog, totaal niet meer in verhouding.

Maar het werkt wel, in Nederland rijden we als een kudde makke schapen achter elkaar aan.

Hele ritsten vracht auto's die achter elkaar aan jojo-en waar je als automobilist dan maar op goed geluk tussen door moet slalommen als er in of uitgevoegd moet worden.

Want met verkeers veiligheid heeft het boete beleid in NL al lang niks meer te maken.

Het is gewoon ordinair cashen voor de staatskas.

€ 50 voor het inhalen? Dan wastie bezopen zeker, koste me gewoon € 180 hoor in Belgie. En een Belg die Nederlandse boetebedragen hoog vindt........ €1200 voor het niet bij hebben van een vakantiebrief na ziekte is natuurlijk een schijntje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Nou, ik ben in December nog in Engeland geweest en het is mij opgevallen dat de meeste Engelsen tegenwoordig rond de 85 km/h rijden

Dan hebben ze hun aangepast aan onze rijgewoontes , in 1998 > 2002 was dat nog vlot 95km/h dat ze daar fietsen , ze kwamen als het ware in je kont duwen als je 90km/h aan het riojden was .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Nederlanders, Belgen en de ergste, resereve Belgen!!

Volgens mijn bescheiden kennis en de uitstraling van de man, was het een reserve inwijkeling .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Nooit gedaan in de Westerschelde tunnel, liet 'm gewoon gaan tot de 95 ongeveer. Kwam toch met die oude 95 niet sneller boven als maximaal 55km/h. 1 keer met 35 km/h, lag ook aan het gewicht:angel:. Heb nog nooit een sponsorkaartje gehad daarvoor uit Leeuwarden.

Wat ze me wel verteld hebben: daar in die tunnel zijn er twee verschillende, dus kijk uit wat je doet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nooit gedaan in de Westerschelde tunnel, liet 'm gewoon gaan tot de 95 ongeveer. Kwam toch met die oude 95 niet sneller boven als maximaal 55km/h. 1 keer met 35 km/h, lag ook aan het gewicht:angel:. Heb nog nooit een sponsorkaartje gehad daarvoor uit Leeuwarden.

houd ook maar in die tunnel rechts, inhalen in de tunnel wordt ook niet echt gewaardeerd (ik kan er over mee praten, netjes een bewijs van de camera's boven de rijbaan gekregen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die klootzakken moeten gewoon is 84 a 85 gaan rijden allemaal, dan heb je dat gezeik niet, ik erger me eigen er kapot aan als je aan t eind vd slinger 78 rijd

Dus ik ben volgens jou een klootzak die maar 83 rijdt? Vanwaar die haast toch?? Je schiet er geen zak mee op en je komt toch maar gestresst thuis omdat je je eigen toch maar op zit te naaien omdat de mensen niet door rijden...!! Relax man, denk aan je hart!

Ik kom 's avonds 'uitgerust' thuis... Ginne stress...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
€ 50 voor het inhalen? Dan wastie bezopen zeker, koste me gewoon € 180 hoor in Belgie. En een Belg die Nederlandse boetebedragen hoog vindt........ €1200 voor het niet bij hebben van een vakantiebrief na ziekte is natuurlijk een schijntje!!

post-2925-1394789210,6709_thumb.jpg

Ik weet niet MJpaauwe, misschien was die van jou wel bezopen;)

Maar wie zal het zeggen.

En ja 1200 voor een vakantie brief is absurd.

Ik kan je alleen vertellen dat de agent die mij aanhield geen verkeerde was.

Hij wist van de hoed en de rand, en was er zeker niet op uit chauffeurs een poot uit te draaien.

Heb nog even staan babbelen zodat ik de wagens die ik net voorbij was niet weer in hoefde te halen.

Oh ik was aan het inhalen omdat ik binnen de 4,5 uur bij joost wou staan zodat ik in mijn rust even kon douchen.

Het werd een beetje krap dus ik ging een tandje harder en toen kwam ik zo´n klustertje dokussen tegen dus hup naar links en er voorbij.

Voor ik het rijtje voorbij was zaten ze al achter me, toen wist ik al genoeg natuurlijk.

Dus voor die 50 euro heb ik ook een paar chauffeurs een leuke middag bezorgd, want het is natuurlijk prachtig om te zien als er zo een mee mag.

Het zal ze een gevoel van gerechtigheid hebben gegeven, en dat gun ik ze graag.

Je moet het ook van een positief standpunt bekijken natuurlijk.

Allemaal leuk en aardig dus. maar als het mee 220 euro kost is de LOL er ver vanaf.

En neem je dus het risico niet meer, ook niet af en toe.

Maar of het verkeer er veiliger van word lijkt me sterk.

Ik denk het tegenovergestelde.

Het mooie is iedereen weet de oplossing, maar niemand heeft hem.

Met elkaar wat gunnen en wat inlevings-vermogen zouden we al een heel eind komen.

Alleen is dat in deze maatschappij steeds verder te zoeken, in alle oppervlakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik snap ook niet dat sommige collega's de gok nog nemen in Nederland. Je hebt er een paar minuten tijdswinst mee en je betaald 220 euro voor die paar minuten. Dat verdien je echt niet terug hoor met die paar minuten. En dan .... met 82 km/u kom je ook op de plaats van bestemming. Relax .... we zijn toch aan het werk en niet op de vlucht ;-)

ben ik helemaal met je eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over dat inhaalverbod.. Een LZV mag toch niet inhalen? Ach ja, ik reed laatst ergens tussen Eindhoven en Tilburg met 84 a 85 op de CC.

En toen kwam er ineens zo'n groen met witte LZV voorbij zeilen tegen de 90km/h.. Zal wel met zijn bloktijden hebben gezeten.

84 is hard zat met een bakje zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]61418[/ATTACH]

Ik weet niet MJpaauwe, misschien was die van jou wel bezopen;)

Maar wie zal het zeggen.

En ja 1200 voor een vakantie brief is absurd.

Ik kan je alleen vertellen dat de agent die mij aanhield geen verkeerde was.

Hij wist van de hoed en de rand, en was er zeker niet op uit chauffeurs een poot uit te draaien.

Heb nog even staan babbelen zodat ik de wagens die ik net voorbij was niet weer in hoefde te halen.

Oh ik was aan het inhalen omdat ik binnen de 4,5 uur bij joost wou staan zodat ik in mijn rust even kon douchen.

Het werd een beetje krap dus ik ging een tandje harder en toen kwam ik zo´n klustertje dokussen tegen dus hup naar links en er voorbij.

Voor ik het rijtje voorbij was zaten ze al achter me, toen wist ik al genoeg natuurlijk.

Dus voor die 50 euro heb ik ook een paar chauffeurs een leuke middag bezorgd, want het is natuurlijk prachtig om te zien als er zo een mee mag.

Het zal ze een gevoel van gerechtigheid hebben gegeven, en dat gun ik ze graag.

Je moet het ook van een positief standpunt bekijken natuurlijk.

Allemaal leuk en aardig dus. maar als het mee 220 euro kost is de LOL er ver vanaf.

En neem je dus het risico niet meer, ook niet af en toe.

Maar of het verkeer er veiliger van word lijkt me sterk.

Ik denk het tegenovergestelde.

Het mooie is iedereen weet de oplossing, maar niemand heeft hem.

Met elkaar wat gunnen en wat inlevings-vermogen zouden we al een heel eind komen.

Alleen is dat in deze maatschappij steeds verder te zoeken, in alle oppervlakken.

fijn land ook dat belgie, elke dag andere boetebedragen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap niet dat er chauffeurs zijn die gaan inhalen terwijl het verboden is.:stom:

Ten eerste als er een 85 op de cc rijd is er altijd wel een die er toch voorbij moet ook bij inhaal verbod.:stom:

Word diegene aangehouden die inhaald aangehouden dan is het altijd de schuld van diegene die men inhaalde:stom: deze reed niet hard genoeg.

Neem nu maar de A50 tussen Arnhem en Zwolle treintje rijden en dan inhalen met een verschil van 1 of 2km verschil met een sliert personenauto,s er achter.:stom:

En dan moet je eens kijken hoeveel beroepschauffeurs in dat treintje op een goede 2meter van hun voorganger rijden:stom:

En als men dan een prent thuis krijgt dan is het die kl..te regering de schuldige:stom:maar deze is door ons gekozen ook door de heren beroepschauffeurs:stom::stom:.

Maar zoals altijd geven de heren chauffeurs wel op het forum commentaar maar durven ze dat niet b.v. op het Malieveld of andere gelegenheden zoals protest aktie,s:stom::zegtniets:

Nee want dan hebben ze ineens andere dingen te doen met de kinderen of met moeders de vrouw de boodschappen doen als of die het niet alleen ken:ja:.

De chauffeurs die inhalen waar dit niet mag en de prent thuis krijgen moeten eens na denken wat er met die 207 euro gedaan had kunnen worden biertje:wijn::stom::zegtniets:.

B.V.Lekker met moeder de vrouw uit gaan en de kinderen een stuk je nieuwe kleding en klagen dat alles zo duur is.LOL

Ook ik ben een chauffeur die 83km per uur rijd en wat een andere chauffeur hier van denkt zal mij een rot zorg zijn ik krijg per uur betaald en de bekeuringen zijn voor mijn rekening.:cool:

En ben nog steeds geen dief van mijn eigen portomonee en ga voor dat geld wat het inhaal verbod kost liever uit eten ook in een chauffeurscafe en bestel dan een grote biefstuk met groente en aardappels.:ok:

Zo en dan denk ik bij mezelf dit heb ik verdiend met het niet inhalen en met het niet overschrijden van de max snelheid.LOL

Zo dat was het weer even heb mijn hart weer kunnen luchten en mijn gal weer kunnen spuien en nu maar het commentaar afwachten van onze heren beroepschauffeurs.:mad:

En zoals gezegt maak van je hart geen moordkuil doe ik ook niet maar ik zeik geen collega,s af die zich aan de wet houden.:koffie:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gebruik normaal zelden of nooit smily,s in een stuk maar verveelde mij en wou weten of het opviel .Ja dus.

Zal het ook niet meer doen Harrie maar je deed het zelfde als ik maar dan zonder tekst.

Bij deze mijn excuses en gaan we weer over op de dagelijkse zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gebruik normaal zelden of nooit smily,s in een stuk maar verveelde mij en wou weten of het opviel .Ja dus.

Zal het ook niet meer doen Harrie maar je deed het zelfde als ik maar dan zonder tekst.

Bij deze mijn excuses en gaan we weer over op de dagelijkse zaken.

Heb alleen maar de tekst uit jou stuk er tussenuit gehaald en de smileys overgelaten.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kees ben het volledig met je eens alleen zou je werkgever achter op de wagen dit ook kenbaar moeten maken dan krijg die chauffeur die niet harder ken ook geen rare gebaren naar zijn hoofd.

Ook dit gebeurd regelmatig als ze je voorbij komen alleen die chauffeur ken er niets aan doen want de wagen wil niet harder.

Heb met een wagen gereden die naar de 100km liep maar altijd netjes mijn snelheid van 83 km aangehouden,Begrenzer defect.

Alleen bij het inhalen gebeurde het wel eens dat er dan een gas bijgaf om mij er niet voor telaten ja en dan ging het pendaal naar de bodem en ging ik er alsnog voorbij.

En dan ging ik weer de 83km rijden en zag je de verbaasde gezichten bij de verkeerslichten hoewel er ook bij waren die nog harder konden en dan was het gewoon afremmen en er achter aansluiten.

Begrenzer is er maar 2 maanden afgeweest bij die auto en is daarna weer netjes afgesteld op 86km..:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden