[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Frankrijk


Rickske

Vraag

  • Forumlid

Goededag heren en dames van het chauffeursforum,

Ik ben Rick en ben niet echt nieuw op het forum lees al lange tijd mee maar omdat ik pas 3 jaar rij heb ik ook niet veel te vertellen! Maar nu komt het ik heb nieuw werk en ga ipv Duitsland en België op Frankrijk rijden! Het lijkt me leuk een nieuwe uitdaging, maar zijn er nog mensen die tips of adviezen hebben?

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

in het zuiden zijn de mensen vriendelijk en hebben geen stres in het noorden wordt je afgesnauwd is mijn ervaring

in het zuiden proberen ze nog engels te spreken als ze zien dat je frans niet al te best is en zelfs met handen en voeten kom je daar verder

en de politie is corupt proberen je voor kleine dingen te laten betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rickske, er zijn mensen hier op het forum die hele goede ervaringen met Frankrijk hebben en er zijn er ,die er slechte ervaringen hebben opgedaan.

Maar dat kan je in elk land hebben.

Blijf gewoon jezelf en laat je niet gek maken.

Ga gewoon het nieuwe avontuur aan en je zult zien als je een paar weken hebt rond gereden dat het allemaal reuze meevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Rickske, mijn ervaring met frankrijk is dat het er veel gemoedelijker aan toe gaat ,die zijn niet zo gestrest die mensen.

8u lossen is eerst koffie drinken en als ze om 8.30u beginnen heb je geluk.

Nee, gelukkig zijn ze niet gestrest, zeker niet in het verkeer in noord Frankrijk tot voorbij Parijs, daaronder gaat het wel pfffff

Sent from my iPhone 4s

using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het allerbelangrijkste,zet de volgende site bij je favorieten:

Les Relais Routiers en ligne

Of koop de papieren versie die bij zowat alle aangesloten bedrijven te koop is.

En leer die uit je hoofd.:D:D:D

Komt Europeaan weer,zullen velen zeggen;die denkt alleen maar aan eten en drinken..:angel:

Niets is echter minder waar,,,,als je na een dag hard werken iets zoekt waar je alle antwoorden op je vragen kunt krijgen is het wel ergens in een restaurant,te midden van mensen die het misschien weten waar je naar op zoek bent.( je collegas dus)

En als je dan intussen van een goede maaltijd kunt genieten is dat helemaal meegenomen.

Koop ook een woordenboek NL/F en F/NL,als je nu een woord opvallend veel hoort,of de serveuse fluistert je zachtjes wat in je oren,kun je dat opzoeken en weet je waar over t gaat en zodoende vergeet je dat nooit meer.

Vergeet niet dat Frankrijk,zoals eigenlijk ieder"buitenland" anders is dan Nederland,de mensen denken anders en handelen anders,m.a.w. men heeft andere zeden.

Dit gaat door in de samenleving,in t verkeer,met de omgang met klanten,kortom in alles waar je mee te maken krijgt tijdens een verblijf daar.

En denk nooit, dat t zoals wij doen,in Nederland,de "standaard" is en dat anderen t weliswaar dicht benaderen ,maar nooit zo goed kunnen als wij.:D:D

En laat je vooral niet bang maken over Franse gendarmes,deze zijn zeer strikt in het hanteren van de regels, en doen gewoon hun werk zoals het ze opgedragen is en waar ze voor betaald worden,net zoals een ieder van ons.

Gewoon zorgen dat je de regels een beetje kent en dat je je zaakjes op orde hebt.

Verder stress in het verkeer;dat hoort erbij,als je in de Parijs,op de boulevard pheriferique rijdt is het hectischer dan op het platteland.

Op de A 15 is het tijdens de spits ook drukker dan op de kwelderweg in de Eemshaven,hoewel t allebei wegen zijn in Nederlandse haven gebieden.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij aankomst bij een bedrijf of een routier.. Geef die man eerst een hand.. Heb je de helft al gewonnen. Dat de mensen vriendelijker zijn onder paris is waar ja.. Maar ook in Bretagne(waar wij veel zitten) is het zeer goed vertoeven. Bij wie ga je rijden en wat voor auto?? Mocht je iets moeten weten over iets ofzo.. Dan hoor ik het wel. Ik zit meestal hele week in daarzo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik me afvraag is er nergens een app van routiers te vinden?? Ik heb al zitten zoeken en heb nu een routierboekje geleend uit 2009 en die is reuze handig!! Maar het is een prachtig land en het rijden daar is geweldig en de routiers zijn super!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat ik me afvraag is er nergens een app van routiers te vinden?? Ik heb al zitten zoeken en heb nu een routierboekje geleend uit 2009 en die is reuze handig!! Maar het is een prachtig land en het rijden daar is geweldig en de routiers zijn super!!!
Als je een tomtom hebt, kan je via de tomtom site de routiers erop zetten. En Nee, niet alle routiers zijn super hoor.. Er zijn de ook genoeg waar je een stuk vlees krijgt die als een schoenzool smaakt enzo.. of wat gewoon een ordinaire vreettent is,Waar ze nog te lui zijn om je normaal te helpen. Tzijn maar chauffeurs eej. Niet alles is rozegeur en maneschijn zoals het lijkt. :p
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Qua eten vind ik de Centre Routiers waar ik tot nu toe gegeten heb niet echt wat. (Woippy, Beaune, Toulouse) . Eettentjes die me positief verrastten waren Auberge Lorraine in Colombey-les-Belles (A31 afslag 11 Neufchateau) en Le Caen Paris in het gehucht Maison Brulee vlakbij Rouen (A13, afslag 24)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat ik me afvraag is er nergens een app van routiers te vinden?? Ik heb al zitten zoeken en heb nu een routierboekje geleend uit 2009 en die is reuze handig!! Maar het is een prachtig land en het rijden daar is geweldig en de routiers zijn super!!!
Op elke smartphone met internet kun je via de volgende link het digitale routierboek inzien. scheelt je elk jaar 19 euro.

Les Relais Routiers en ligne

Die hier:

http://www.chauffeursforum.nl/frankrijk1/35117-alle-les-routiers-frankrijk-op-kaart.html

Als een sticky helemaal bovenaan staat.:ja::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hoi,een geweldig land om te rijden/werken.

genoeg parkeer plaatsen bij tankstations langs de snelweg(tolwegen).

vriendelijke mensen,zeker als je er vaker komt,wel netjes een hand geven.

al een paar keer meegemaakt dat wanneer ik een adres niet kon vinden,en het vroeg aan een politie(police national)agent dat ze me er heen brachten.

en na parijs begint het echte frankrijk pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden