[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Juridische problemen voorkomen via de toolboxmeeting.


Knutselsmurf

Recommended Posts

  • Forumlid

Helaas is wet zo dat je buiten jouw schuld om ernstige juridische problemen kunt krijgen.

Bijvoorbeeld als jouw werkgever of de leasemaatschapij de verzekeringspremie voor jouw wagen

niet meer betalen, je bent betrokken bij een aanrijding,

dan kan het zomaar gebeuren dat jij persoonlijk voor een deel van de de schade opdraait.

Of als de douane drugs in je lading vind waar jij niets van weet.

Onze overheid adviseerd toeristen om geen "paketjes" van/voor anderen mee te nemen.

Al is het een fles "shampoo", want daar kan vloeibare cocaine in zitten.

Maar jullie, de internationale chauffeurs, doen niet anders dan andermans spullen langs de douane brengen.

Een klant van je werkgever "eist" een copie van je ID bewijs, dat vervolgens voor identeitsfraude gebruikt wordt.

Dan heb je straks een huurhuis op je naam staan, met een weedkwekerij er in,

of er is een auto gehuurd en niet terug gebracht, die "moet" jij dan betalen.

Volgens de ARBO wet moeten we veiligheidsschoenen dragen, maar die juridische problemen zijn ook een "beroepsrisico".

Als ik moest kiezen tussen een spijker door mijn schoenzool, mijn huis kwijt raken,

of jaren lang in een Franse cel zitten, dan wist ik het wel.

Daarom vind ik dat dit soort zaken ook in de ARBO wet geregeld moeten worden.

Ik wil niet zeggen dat een werkgever dit allemaal kan oplossen,

maar met goede voorlichting, in de toolboxmeting, zouden we al een stuk opschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Een klant van je werkgever "eist" een copie van je ID bewijs

Ik beschik over een eID kaart , een copie daar staat niet veel meer op , nu is het wel zo dat ik mijn digitale gegevens heb moeten doorsturen op vraag van de opdrachtgever om een persoonlijke toegengscode te krijgen dat ik in hun winkels binnen kan als ik er toch voor of na openingstijd ben ( alarm code ) .

Ik zie nu niet in dat dergelijke geremoneerde bedrijven die toegangscontrole uitoefenen met mijn digitale gegevens gaan lopen of misbruiken , maar het zou wel eens kunnen , zeg nooit , nooit .

Bij het huren van een auto , moet er een documentje getekend worden het is dan aan de verhuurder om de authentisiteit van je handtekening met je id kaart te vergelijken .

Waarom moet je bij een bank je handtekening laten valoriseren ?

Chauffeurs die met gesloten containers rijden waar niet legale goederen inzitten kunnen toch nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud ervan , ook in bepaalde bedrijven kom je niet in het gebouw terwijl zij aan het laden zijn , achteraf vermeld je dat op de cmr > niet zelf geladen > geen controle over de lading of geladen goederen . Als ze hiertegen in gaan bel je , je planner of baas .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De voorbeelden die ik gebuikt heb zijn niet allemaal specefiek op de transportsector gericht.

Ik zie nu niet in dat dergelijke geremoneerde bedrijven die toegangscontrole uitoefenen met mijn digitale gegevens gaan lopen of misbruiken , maar het zou wel eens kunnen , zeg nooit , nooit . .
Dat soort misbruik is nooit een "bedrijfsactiviteit" maar werknemers die uit hoofde van hun functie beschikken over die gegevens zouden die kunnen delen met andere criminelen.

Door nalatigheid kan er ook veel op staat komen te liggen.

Bij het huren van een auto , moet er een documentje getekend worden het is dan aan de verhuurder om de authentisiteit van je handtekening met je id kaart te vergelijken ..
Dat is de theorie, blijkbaar lukt het toch soms/vaak om te frauderen.

Als de verhuurder achteraf gecontronteerd wordt met boetes e.d. geeft die het rijbewijsnummer aan justitie

en hoopt daarmee het gezeur door te schuiven naar een ander.

Chauffeurs die met gesloten containers rijden waar niet legale goederen inzitten kunnen toch nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud ervan
Klaas-Jan Bolt had bijkbaar geen "gesloten" container.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Dat is de theorie, blijkbaar lukt het toch soms/vaak om te frauderen.

Als de verhuurder achteraf gecontronteerd wordt met boetes e.d. geeft die het rijbewijsnummer aan justitie

en hoopt daarmee het gezeur door te schuiven naar een ander.

Als dat soms/vaak lukt dan is de verhuurder ook 1 van de bendeleden die niet tussen de lijntjes kleurt .

Misdaad is een vooraf geplande actie , ik heb niet de tijd om iets zorgvuldig te plannen , daar ik met mijn werk bezig ben .

Computercriminaliteit komt door afgestudeerde mensen die zonder werk zitten en uit verveling een virus bestandje schrijven of een site hacken , hadden die mensen werk gehad was daar ook al een heel deel die niet meer in die richting zou denken .

Ze doen het soms uit frustratie , ik durf al eens iemand via het oude dos command een mailtje bezorgen dat dan eigenlijk lijkt of die het aan zichzelf gezonden heeft , maar daar houd het dan ook bij op , ik ga dan ook via een ander IP adres werken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden