[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nu ook controle op buitenlandse trucks Tweede Maasvlakte


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

trucks.jpg?itok=PlpuFUqY

Fotobron:vtm.be

VERN heeft bij de gemeente Rotterdam met succes geprotesteerd tegen een slechts periodieke controle op de Tweede Maasvlakte van buitenlandse trucks op de juiste Euro-klasse.

Vanaf 1 januari 2014 vindt nu een 100 procent controle plaats.

Nederlandse geregistreerde trucks zouden door camera's en het RDW bestand volledig worden gecontroleerd, buitenlanders slechts periodiek. Dat was tegen het zere been van VERN, dat dreigde de Tweede Maasvlakte te blokkeren als ook buitenlandse trucks niet 100 procent gecontroleerd zouden worden.

Het protest van VERN heeft .... lees hier verder

Bron: TTM.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbod om de maasvlakte op te rijden wordt aangegeven met verkeersbord C7 met onderbord, omdat je een milieuzone binnen komt kost overtreding met een vrachtwagen 220 euro plus 7 euro administratiekosten.

Als ik Oost Europeaan zou zijn met een niet goedgekeurde auto zou ik mij dus niet al te druk maken en gewoon doorrijden, want er staat vast niet 24 uur per dag een agent klaar om ter plaatse te controleren en de boete te innen.

Als ik wel een goedgekeurde auto heb zou ik mij ook niet laten registreren en maar afwachten of ik aan de kant gezet wordt voor controle, weinig kans lijkt mij.

Ze zouden wel gek zijn om zich te laten registreren omdat zij dan bekend zijn en ook voor andere overtredingen in het land die met een camera worden geconstateerd makkelijk zijn te vervolgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begrijp het heel goed Iedereen wil naar modern transport toe

Dus dan hoort dit er ook bij En er gaan nog meer afvallen Wegen over vol

Minder vrachtauto,s gaat de vracht prijs ook weer omhoog

Zij er al veel die voor de bank werken

huub

bewerkt door Teddybeer
Quote staat er recht onder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik niet begrijp is waarom zoiets op de maasvlakte gebeurt, zoiets zou je eerder verwachten als je ergens een stad binnenrijd en niet in the middle of nowhere.

Op de maasvlakte is er veel luchtvervuiling door de industrie en de scheepvaart waardoor de normen voor luchtvervuiling overschreden worden, het vrachtverkeer heeft hier maar een klein aandeel in, dat blijkt uit de vele dikke rapporten die gemaakt zijn in het voortraject naar de nu genomen maatregelen.

Voornamelijk door de felle activiteiten van MILIEUDEFENSIE zijn de maatregelen genomen waar je nu mee zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar afwachten of ik aan de kant gezet wordt voor controle, weinig kans lijkt mij.
Nou ik zou er toch niet op gokken, zeker in de begin periode zal hier best wel op gecontrolleerd worden, van de andere kant is het eerste half jaar een soort overgangs periode zodat iedereen er aan kan wennen en erop gewezen zal worden dat de auto geregistreerd diend te worden en iedereen gaat dat natuurlijk ook braaf doen want ze willen wel die containers daar weg rijden.

Wat ik niet begrijp is waarom zoiets op de maasvlakte gebeurt, zoiets zou je eerder verwachten als je ergens een stad binnenrijd en niet in the middle of nowhere.

Er is geen enkele reden om je als buitenlander te registreren als je met een goedgekeurde auto rijdt, bij controle zal geconstateerd worden dat alles in orde is en kan je doorrijden.

BIG BROTHER weet al veel te veel volgens mij.

Op de maasvlakte is er veel luchtvervuiling door de industrie en de scheepvaart waardoor de normen voor luchtvervuiling overschreden worden, het vrachtverkeer heeft hier maar een klein aandeel in, dat blijkt uit de vele dikke rapporten die gemaakt zijn in het voortraject naar de nu genomen maatregelen.

Voornamelijk door de felle activiteiten van MILIEUDEFENSIE zijn de maatregelen genomen waar je nu mee zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen maar afwachten wat er gaat gebeuren, maar onzinnig is het zeker.

Eerst mag je de stad niet in en nu mag je ook al een industriegebied niet op, en als die auto's nou echt zouden vervuilen.... als er vroeger een streekbus bij een halte vertrok had je mistlampen nodig, dat was pas vervuiling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als er vroeger een streekbus bij een halte vertrok had je mistlampen nodig, dat was pas vervuiling

En die oude stadsbussen niet te vergeten, waar er nog vele van rond hobbelen.

Die zijn nog niet afgeschreven en dat zou pas kapitaal vernietiging zijn om die te vervangen........

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk ,we kunnen het belachelijk vinden of niet ,de eisen liggen er en je dient er aan te voldoen ,wil je op de maasvlakte wilt komen.

Deze eisen laat ik het maar ff zo noemen zijn voor IEDEREEN gelijk, er wordt geen onderscheid gemaakt,nederlandse chauffeur hebben in deze iets meer geluk deze kunnen op kenteken door de rdw gecontroleerd worden buitenlandse ff registreren en dan zijn zij er ook af.

We hebben 6 maanden de tijd om je hier toe te laten registreren daarna volgen de bekeuringen en die zijn voor iedereen 220 euro als ik al goed gelezen heb

Dus er is straks niet het vingertje of gezeur meer van ik wel en hun niet ,iedereen is in deze gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben voor een gelijke behandeling van iedereen, maar met dit registreren van buitenlanders kan je wel eens in je eigen mes vallen, want Nederlanders die naar het buitenland rijden zijn daar ook maar buitenlanders, wat als je je straks zelf moet laten registreren in het buitenland om de controle op van alles en nog wat makkelijker te maken?, ben je dan blij?

Als het zo doorgaat komt er straks een Europees kentekenregister, BIG BROTHER weet je wel, zit ik niet op te wachten.

Verder denk ik dat de milieuzone op de Maasvlakte maar het begin is en je straks ook in andere industriegebieden met deze regels geconfronteerd zal gaan worden, zo worden transporteurs gedwongen versneld hun wagenpark te vernieuwen wat hen op hoge kosten zal jagen en waar jij als chauffeur zeker niet beter van zal worden, integendeel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ,we kunnen het belachelijk vinden of niet ,de eisen liggen er en je dient er aan te voldoen ,wil je op de maasvlakte wilt komen.

Deze eisen laat ik het maar ff zo noemen zijn voor IEDEREEN gelijk, er wordt geen onderscheid gemaakt,nederlandse chauffeur hebben in deze iets meer geluk deze kunnen op kenteken door de rdw gecontroleerd worden buitenlandse ff registreren en dan zijn zij er ook af.

We hebben 6 maanden de tijd om je hier toe te laten registreren daarna volgen de bekeuringen en die zijn voor iedereen 220 euro als ik al goed gelezen heb

Dus er is straks niet het vingertje of gezeur meer van ik wel en hun niet ,iedereen is in deze gelijk.

De boete zal volgens het feitenboekje van de politie 220 euro plus 7 euro administratiekosten bedragen omdat het een overtreding is van verkeersbord C7 op een snelweg/milieuzone.

De plaats waar de borden komen te staan staat hieronder

Het plaatsen, vanaf 1 januari 2014, van een verkeersbord C7 van bijlage I van het Reglement

Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 langs de N15 in westelijke richting, ter hoogte van het Stenen

Baakplein, direct ten noordwesten van de kruising met de Brielse Maasdam (Amersfoortse coördinaten

X = 66.209, Y = 439.051), met onderbord met tekst:

Uitgezonderd Euro VI of toelating in de EU niet ouder dan 7 jaar

en daterend van vóór 2013

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je mag er straks ook niet overnachten .Je ademd dan teveel stikstof uit slecht voor het milieu.Krijg je daar ook een filter voor.

En na 2017 mag je alleen nog met elektra aangedreven voertuigen de Maasvlakte op oplaad punten bij de windmolens en niet meer als 2 auto,s wegens samenscholing.LOL:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja allemaal leuk die 220 euro boete. Maar je ziet het ook aan de chassis die in de waalhaven niet mochten staan, nu de parling aan de van meelstraat een betaal parking voor chassis is geworden, staan er overal weer chassis. Een abonnement is 1000 euro per plek...... Nog meer geld van de krappe marge af, en de groote bewaakte parkeerplaats achter appie happie, nee die loopt ook al aardig vol ......NOT. En als ik s morgens vroeg door de waalahven rijd staan de diverse buitenlanders her en der gewoon te slapen en geen bonnentje hoor..... En dit zouden ze ook zwaar gaan bestraffen, en zo gaat het ook met de controles op de maasvlakte....... Daar kan je straks gewoon met je euro 3,4,5 naar toe kachelen. Incalculeren dat je 4 keer per jaar gepakt wordt.... Is 880 euro, of het dubbele is nog altijd goedkoper dan 90.000 voor een nieuwe euro 6 trekker..... Weer prachtige plannen maar komt niks van terrecht........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Toevallig vorige week een bekeuring gehad bij Appie voor de deur, mijn eerste. Eens per week/twee weken draaien ze een rondje. Heb er nog nooit bewaakt gestaan en sta er vaak met ADR dus dan helemaal geen last.

Er zijn een aantal containerrijders geweest die 's nachts de oranje borden voeren terwijl er geen ADR is en op de container dus ook geen etiketten zitten. Dat is een tijdje goed gegaan maar tegenwoordig wordt de politie dan gebeld met de vraag om de vrachtbrieven even te controleren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden