[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een wit stuur en een Sties mapje...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Het is al dikwijls ter sprake geweest op het forum, maar steeds als ik het weer ergens lees of onderweg ergens tegenkom dan houd het mij weer effe bezig: het beruchte witte stuur en het Sties-mapje :D

De meningen van iedereen lopen zeer ver uiteen over dit fenomeen en ik denk dat dit nog wel eens een rumoerig topic kon worden met verhitte en hilarische discussie tussen 'truckers' en beroepschauffeurs.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen.

Ook zat er ,af fabriek, een drie spakig wit stuur in,dat zat er gewoon standaard in,daar hoefde je geen moord voor te doen.:D

Toch wel een gouden halsketting en een wit stuur :p

Ik begrijp namelijk nog steeds niet dat iemand een fijn handzaam stuur met allerlei bedieningsknoppen eruit sloopt en er zo'n foeilelijk wit stuur voor in de plaats terugzet.

Prachtig mooi interieur en een strak modern dashboard, zit er zo'n vloekend groot antiek wit stuur in.

Ieder zijn dingetje natuurlijk, mij ontgaat totaal de essentie van zoiets.

Het is net zoiets als het Sties-mapje.

Gisterenavond reed ik langs een supermarkt in Tilburg, stond er ééntje te lossen met zijn Scania. Voor de rest helemaal niks geen tierelantijntjes op zijn auto, maar wel een Sties-mapje voor de raam.

Waarom heeft iemand zo'n mapje voor de raam liggen denk ik dan. Wat wil zo iemand er eigenlijk mee laten zien?

Sties bestaat allang niet meer, men heeft er nooit gewerkt en in Noorwegen zijn de meesten ook nooit geweest met de vrachtwagen als dat de bedoeling misschien mocht zijn....

Een beetje zoeken op internet leert zelfs dat er 'Sties-fans' en 'Sties-websites zijn.

Ook hier natuurlijk ieder zijn hobby of liefhebberij, maar wat is nu dat 'Sties' gevoel precies?

Ik ben benieuwd....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 325
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrators
Ik zou ook wegkruipen achter het gordijn.

Om dan te constateren dat je óók niet over het dashboard heen kunt kijken :zegtniets:

Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen, chauffeurs (of liefhebbers) die lid worden van een fanclub of zo... Eddie Stobart heeft ook een mega-fanclub toch?

Maar om met simpele gebruiksvoorwerpen van andere bedrijven voor het raam te gaan rijden? Gaat mij iets te ver, al zal dat ook een beetje leeftijd zijn. Meteen na de middelbare school in mijn eerste baantje in de supermarkt liep ik met een bij C&A gekochte jas rond waar moeders een mega Volvo-embleem opgezet had. Tja...

Eenmaal op de auto was ik ook béretrots op mijn duurbetaalde, originele Scania-jas; bij de baas reed ik in uniform op DAF of Mercedes. Tja...

Je wordt een dagje ouder, rijdt bij een andere werkgever en vindt in je nieuwe trekker een waardebon voor een jas: probleem opgelost!

Wat eigenlijk een beetje in de lijn ligt die Pierre bedoelt: Ik heb twee collega's die iets vaker dan gemiddeld door de Westerscheldetunnel komen. De één heeft constant de houder voor de T-tag op het raam geplakt, de ander zelfs inclusief de T-tag... dat vind ik zó zielig!! Wanneer je vanuit Breda rijdt prima, maar standplaats Zutphen? Kansloos.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Domme vraag misschien,maar wat is een sties mapje? Ook weer iets uit het noorden zeker? Valt dat ook onder die onzin van die Spaanse speren die dan schuin in de hoek tegen de A stijl staan? Of fel brandende blauwe of witte kruizen voor je raam zodat je door je eigen verlichting verblind wordt? Zal we aan mij liggen dat ik er geen hout van snap, ik zou zeggen schoon houden die ruit zodat je goed buiten kunt kijken.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om eerlijk te zijn heb ik m'n eigen "Sties mapje". Gistermiddag zat ik te wachten met een collega van een andere standplaats die ik nog nooit gezien had. Vraagt hij: "Je bent zeker al lang bij de firma? Omdat je nog blauwe bedrijfskleding draagt?"

:D

Na blauw kregen we lichtgrijs/donker grijs (de beruchte pyjama's) toen kregen we rood (nog steeds pyama's) en nu is het zwart met rood. Ziet er eindelijk wat toonbaar uit, dus ga die misschien maar bestellen op intranet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gordijnen die voor het zijraam hangen moeten gewoon worden verwijderd en streng tegen worden opgetreden geef ze maar een boete als het gordijn meer als 1 vierde voor het zijraam hangt.

De ramen zijn er niet voor niets in gezet en groter gemaakt beter zicht toch.

En wat die verlichte reclame en kruizen betreft precies het zelfde er hangt al genoeg voor de ruiten tolkastjes voor de div landen.

De Chauffeurs halen het pas weg als ze een ongeluk hebben gehad en dan zeggen ik heb het niet gezien en dan door de politie erop worden gewezen dat dit kwam door wat er voor en op de voorruit en zij ruiten zat.

Maar er zijn altijd chauffeurs die groot willen doen.

Moet je vragen hoevaak ze in het des betreffende land zijn geweest,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
daar zitten van die (Zweedse?) stickers op PAENG of zoiets staat erop geen idee waar het goed voor is.

Tja , als ze het gebruiken waarvoor het zou dienen en niet omdat ze het van het vinden, dan heeft alles zijn betekenis :ja:

pahaeng is een waarschuwing dat er achter het trekkend voertuig ook nog wat anders volgt .

Nu misbruiken ze die sticker omdat :zegtniets::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of vaantjes voor de raam hangen "France" en "Italy".

Zegge en schrijven een paar keer naar Lille geweest met de camion en op vakantie geweest naar Italië....:rolleyes:

Oeh, dan mag ik ook wel eens rap naar de souvenirshop.

Maar een zien of ze wat "pompeblêden" hebben liggen die ik voor het raam kan leggen. Moet kunnen met die lijndiensten die wij naar Friesland rijden. :D:D:D

Al hoewel...........

Ben ook al eens in Duitsland, België en Frankrijk geweest met de vrachtwaggel. Gaat nog druk worden voor dat raam....:p.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

27 postings en nog geen 1 keer v8 genoemd, we zijn goed bezig:D

Ik vind het ook verschrikkelijk zo'n wit stuur en die gespoten dashboarden en al die onzin.

Een Stiesmap...............lekker belangrijk, laat die mensen toch jongens als ze daar blij van worden?

Ik moet die zooi ook allemaal niet of krijg ik nu ook te horen dat ik 2 elandjes op de cabine heb?

Ik heb ook een vis op de auto................

Volgens mij spreekt er ook een beetje jaloezie mee van diegene die niks mogen doen.

Laat iedereen lekker in zijn waarde.

En Ge, vooral de Scandinavierijders zitten hele grote verschillen in mentaliteit, ik maak het zelf mee.

Zelfs collega's van zelfde bedrijven die elkaar niet kunnen zien.

Vooral sommigen die meer dan 100 lampjes hebben zijn helemaal de man (denken ze zelf).

Ik blijf er om lachen:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Dat zowiezo, lekker laten doen als men daar blij van word.

Ik doel eigenlijk meer op de betekenis of achterliggende gedachte van een wit stuur en een Sties mapje, die begrijp ik niet helemaal.

Ik snap het ook niet Pierre, het stuur is denk ik een gedachte aan vroeger ofzo, oldskool zeg maar.

Ik zou anders ook niet weten waarom je er zo'n wagenwiel inzet.

Dat mapje, mwah ik denk dat er een boel gecharmeerd waren van het vroegere Sties en dan bedoel ik de auto 's, de kleuren, de dikke combinaties.

Als aandenkentje aan die goeie ouwe tijd leggen we de map voor het raam zodat iedereen dat ziet.

Waarschijnlijk is dat dezelfde gedachte als dat witte stuur, men wil vroeger niet loslaten.

Er rijdt er hier ook 1 met zo'n bordje van Sties.

Nou ja mij gaat de tijd ook te snel, ik hou het wel bij ouwe foto's van vroeger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik heb gordijntjes , hangen net voor het raam aan de zijkant en als de zon schijnt gaat het links 1/4 dicht , verder is de ruit vrij zelf geen domdom en de dashcam hangt hoog , is bijna niet te zien , is op de foto aanwezig . Heb foto gevonden hoe ze der langs rechts bijhangen .

post-15033-1394789369,9498_thumb.jpg

post-15033-1394789369,7566_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die heb ik niet. Wel een hele mooie van Girteka, mag ik dan ook meepraten?

Stond net, in Meer, nog naast een Girteka te tanken. Heb hem € 100 geboden voor zijn jas, maar daar deed ie hem niet voor weg. Wordt ook een collectors item.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dit is wat ik heb nu voor mijn raam :

[ATTACH=CONFIG]61944[/ATTACH]

Oh, mistlampen, daar gaan we het over hebben in het andere topic! :D

En over dat stuur en alles, ik zou zelf ook nooit zo'n wit stuur erin doen, hooguit andere gordijnen. Net zoals Pierre al zei, wat op Assen en Lopik staat is allemaal mooi, maar zou het zelf nooit doen.

Maar over die kruizen: die zie ik bijna niet meer, is die hype inmiddels over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden