[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een wit stuur en een Sties mapje...


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
maar goed.......waarom zou je je tolkastje voor oostenrijk en italie en/of tjechie voor het raam hangen als je bv in denemarken rijd???........werkt natuurlijk netzo als een stiesmapje om te laten zien waar je overal uithangt.

als je de kastjes laat zitten kun je ze ook niet kwijt raken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 325
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast shompie

Maar wie zegt dat ik die Sties map niet voor het raam heb liggen en dat die stier, eland en ijsbeer niet naast elkaar op het dashboard staan bij mij. Nu moet ik wel zeggen dat ik door dat grote witte stuur en dat verlichte kruis weinig zcht he snacht's. Daar werken die gordijnen die voor drie kwart voor mijn zijramen hangen ook niet aan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Daar zijn we klaar mee dan :p

En ook was ik nog niet van plan om uit eigen beweging te vertrekken.

Dus of je het nu leuk vind of niet, je zal het nog ff met mij moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Doet men met de luxe wagen eigenlijk niet hetzelfde?

Ik bedoel zijn er toch zat die er zo'n knaluitlaat onder hangen, de ramen dichtplakken, hele disco's inbouwe, aluminium velgen,etc, etc.

Zelfs vroeger pimpten we de fiets al op met een lampie extra een spatlapje en kilometerteller.....................

Dat is nou een keer iets wat men graag doet om het voor zich zelf mooi te maken.

Ik heb er geen moeite mee.

Maar het is nu eenmaal zo en dat zal altijd zo blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik heb erook geen moeite mee. Ik hou persoonlijk van een strakkere opgeruimde auto. Daar heb ik ook meerdere foto's van geplaatst. Maar iedereen zijn eigen feestje.

Zo ook degene met een dagcabine met gordijnen. Dat is in ieder geval niet iemand die het allemaal geen hol interesseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
En een klein stickertje van een bepaald vrachtwagenmerk :angel:

Die zat er op toen ik hem kreeg. Ik zou hem zelf niet kopen maar ik schaam mij er ook niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In de 80/110/140 zat een donkergrijs drie spakig stuur,dat wel van hetzelfde materiaal gemaakt was als t witte stuur.

En vanaf de 81/111/141 zat er een 2 spakig stuur in dat van een ander materiaal gemaakt was.

De laatste types waar,origineel af fabriek, een wit stuur inzat waren de 56,75 en 76 .

Klopt bijna; de aller allereerste LB 111 wagens die op de weg kwamen hebben de 110 cabine mèt grijs stuurwiel gehad. Wel zaten de koplampen al in de grille en niet meer in de bumper, maar voor de rest was het nog de oude cabine met midden op de grille in verchroomde cijfers de aanduiding 111. Er zijn er maar een handvol van geleverd, maar toch.

Dat zal dan wel, mijn pa is 40 jaar monteur geweest bij scania, die zal het toch ook wel weten zeker?

Dat moet je maar eens aan je vader vragen, zal hij ongetwijfeld weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo'n wit stuur, mooi ding.

waar kwam het oorspronkelijk uit vandaan?

eens kijken of zo iets in een 101fc vrachtwagentje past met metaal interieur, eventueel intimmeren met mahonie hout.

:-) in iets moderns vind ik het niet echt staan, maar ieder zijn ding ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een windmolen boer met een windmolen voor het raam. Een speciaal transporter met een shovel voor het raam. Persoonlijk heb ik het hele dashboard vol met rotzooi, lege zakjes en koffie bekers om duidelijk te maken dat ik hoofdzakelijk vuilnis rij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een boekenplank voor het raam gemaakt. Ik had op een gegeven moment zoveel kaarten op de bijrijders stoel....

Tot en met Toronto en Japan aan toe. Wel allemaal lokaal gekocht natuurlijk....(alhoewel dat Japans kan ik nog steeds niet lezen).

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Een 'klepper'.........

Wasknijper en een stuk karton, en fietsen al wat je geleerd had.

TrrRRRRrrrrrrRRRrrrrrRRRrrrrt........:D

:banaan::banaan::banaan::banaan:

een leeg schoenpoetsblikje ( de jeugd kent die niet meer ;) ) met een halve wasknijper onder een elastiek die je aan de postbode vroeg ( postbodes zijn ook al verdwenen ).

dat gaf pas lawaai !

en dan met een touwtje eraan en aan je stuur kon je hem nog uit en aanzetten ook!

LOL

hoe zou dat klinken op een spartamet????

Ik zou het zeker gaan proberen Fred!!!:ok::ok::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook een Scania jas, en ja hoor, en een wit stuur. Die speren had ik ook maar is een punt vanaf gebroken, laatst weggegooid. Ondanks dat ik enkele jaren Spanje heb gereden, maar nu niet meer, vinden jullie me dus ook zo'n type van ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet? De jas kreeg ik gratis bij de auto, en dat witte stuur is simpelweg mooi. Waarom kun je mensen die dat mooi vinden niet gewoon in hun waarde laten? Zo'n stiesmapje heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar als iemand dat mooi vind, waarom mag hij dat dan niet in zijn auto leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Er staat hier niets over het wel of niet mogen.

Het gaat meer over wat voor imago sommige collega's zich aan willen meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Er staat hier niets over het wel of niet mogen.

Het gaat meer over wat voor imago sommige collega's zich aan willen meten.

En wat andere collega's daar dan weer van vinden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Doe jij je naam eer aan en ligt jouw naam voor het raam?? :cool:

Uiteraard bedoel ik de Routiergids. ;)

Haha, nee Gé, die ligt meestal boven in het kastje.

Aangezien ik doorgaans iets meer in de heimat ben, dan in Frankrijk, heb ik dat boekje niet iedere dag nodig.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een Scania jas, en ja hoor, en een wit stuur. Die speren had ik ook maar is een punt vanaf gebroken, laatst weggegooid. Ondanks dat ik enkele jaren Spanje heb gereden, maar nu niet meer, vinden jullie me dus ook zo'n type van ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet? De jas kreeg ik gratis bij de auto, en dat witte stuur is simpelweg mooi. Waarom kun je mensen die dat mooi vinden niet gewoon in hun waarde laten? Zo'n stiesmapje heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar als iemand dat mooi vind, waarom mag hij dat dan niet in zijn auto leggen?

Als jij er maar tevreden over bent en een goed gevoel erbij heb, dan moet je schijt aan een ander hebben die anders denkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar toch interessant genoeg om er al 9 pagina's lollig over te doen. Jammer is dat. Hou je je auto niet bij, is het niet goed. Leuk je hem wat op, is het ook niet goed. Ik val er toch niemand mee lastig met een wit stuur of met een Scania jas of van mijn part een oud mapje op het dashboard? En al leg ik er de plattegrond van Napels neer, wie val ik ermee lastig? Respect geven wordt steeds zeldzamer.

Overigens die witte sturen zijn niet zo lomp en groot, zijn zelfs nog klein beetje kleiner dan het standaard stuur:

dewatersportzaak.nl » Dé online watersportzaak van Nederland voor al uw watersportartikelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Zo mag je bij Jumbo niets voor je raam, maar als ik in de supermarkt distributie zou willen ga ik daar bijvoorbeeld eerder solliciteren al bij simon loos. De auto's van de Jumbo hebben toch een bepaalde uitstraling. En dat heeft dan weer niets met aankleden te maken.

Dat gedoe met ik ben meer als jou vind ik onzin, het zijn de keuze's die je zelf maakt. De ene rijd buitenland met een dikke auto en de ander binnenland met een dagcabine....

En dat er gordijnen in die dagcabine hangen moet men zelf weten, degene die dat doet is op een of andere manier wel serieus met zijn werk/auto bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gaat meer om de achterliggende gedachte dat vaak (lees svp goed , dus niet altijd!!) degene die dit heeft zich de "betere" chauffeur vindt/voelt , neerkijkt op de chauffeur met een "standaard" auto en in elke zin het niet kan nalaten om dit ter sprake te brengen.

ook medewerkers van bepaalde bedrijven maken zich hier schuldig aan en dachten dat ze meer privileges hadden zoals een vaste tafel ergens op een ferry e.d. (toepasselijke link van je ;) )

Zijn daar voorbeelden van hier dan op dit forum, dat mensen zich beter voelen omdat ze een niet standaard auto hebben?

Ja tafel op de ferry. De meesten denken dat die uit het Westland komen, maar daar komen alleen de auto's vandaan. 80% van die chauffeurs wonen in Drenthe (Mera, voorheen Soonius. Toen E-6, nu E-4).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De meesten denken dat die uit het Westland komen, maar daar komen alleen de auto's vandaan. 80% van die chauffeurs wonen in Drenthe (Mera, voorheen Soonius. Toen E-6, nu E-4).

Klinkt bekend.

Tijdje terug was er ook een lid die dat vaak op deze manier aan haalde.....

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden