[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gordels vast!!


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Collega's, let op! De KLPD heeft weer de pik op ons, dit keer over het dragen van de autogordels. Vanmorgen ben ik van de weg gehaald op de A1 net voor Hoevelaken. Om een lang verhaal kort te maken: de rest van de dag voor ome Koos gereden... Motivatie:"de laatste tijd kantelen er veel vrachtauto's, en wij moeten geregeld de chauffeur onder de cabine wegpeuteren". De rest van de dag zowiezo veel blauw op straat, veel nieuw talent...:( Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
of gewoon je gordel om?

Helemaal mee eens. Heb 1 keer een ongeluk gehad en geloof mij zonder gordel had ik dit nu niet getypt. Ben er enkele jaren geleden wel eens door uitgelachen door collega's. Vaak waren dit de oudere chauffeurs die nog uit de tijd van geen gordels stamden. Maar ja hij zit er nu eenmaal niet voor niets in. En als je er in je leven 1 keer profijt van hebt is 't al genoeg.

Dus ook ik zeg : doe om die gordel:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ooit al eens in een wagen gezeten die op zijn zijde lag en dat de kans bestond dat ie ontplofte , ik wel en toen had ik mijn gordel aan maar kreeg die niet meer los , sindsdien NOOIT meer een gordel, op 5 januari ben ik opgenomen van de wind hier in canada en van op de pechstrook naar de graskant gegooit tussen de 2 rijrichtingen , de ambilance is gekomen en die mannen waren blij dat ik mijn gordel niet aanhad want anders had ik misschien veel gebroken zeiden ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is geen reden om geen gordel te dragen.

Er zijn van die hamers waar je een ruit mee kunt inslaan waar ook een gordel snijder in zit dus dan is het probleem opgelost lijkt me.

ooit al eens in een wagen gezeten die op zijn zijde lag en dat de kans bestond dat ie ontplofte , ik wel en toen had ik mijn gordel aan maar kreeg die niet meer los , sindsdien NOOIT meer een gordel, op 5 januari ben ik opgenomen van de wind hier in canada en van op de pechstrook naar de graskant gegooit tussen de 2 rijrichtingen , de ambilance is gekomen en die mannen waren blij dat ik mijn gordel niet aanhad want anders had ik misschien veel gebroken zeiden ze.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb 2 collega's verloren die onder hun portier lagen dus ik draag bijna altijd mijn gordel is even wennen maar na een paar minuten heb je er geen erg meer in mijn vader moet zijn gordel dragen van de fisiotherapeut is beter voor je rug omdat je dan niet zo snel genijgd bent om voor over tegaan hangen en gewoon recht op in je stoel blijft zitten

en het is ook gewoon zonde van de centjes

gr erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr
is dat geen reden ??? ok, ik hoop voor u dat je het nooit tegenkomt , want hoeveel mensen hebben zo van die hamers in hun wagen ??? ik denk niet te veel.

Ik denk ongeveer 85 chauffeurs in Nederland, en ik ken ze allemaal bij naam en toenaam...

dscn0732gc2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peterrr

Enkele jaren geleden kwam een chauffeur van de Vomar bij den helder op de provinciale weg met zijn wiel naast het asfalt, hij corrigeerde maar schoot toen naar de andere rijrichting waar hij in het gras kwam en kantelde. Ze vonden hem later terug onder zijn cabine. Geen gordel om. dood. Nabestaanden; vrouw en jonge kids.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die kans zit er in , ok, maar denk je dat er nog geen doden gevallen zijn die hun gordel aan hebben ? zo zullen er ook wel zijn , en die hamer is waarschijnlijk eentje dat het bedrijf er in gedaan heeft of misschien moet dat wel van de regering in Nederland dat weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke en nu kunen we nog 2 bladzijden welles/nietes blijven spelen.Ieder zijn mening ieder zijn voorkeur. maar op het moment dat je hem niet draagt weet je een ding:je zult ooit weleens tegen een bekeuring oplopen.En dan ook niet zeuren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat weet ik , en zeuren doe ik dan ook niet , dat is het risico van het vak , in belgie heb ik dus geen probleem ,papiertje met vrijstelling op

Binnen ons grensloze europa zou dat toch ook in nederland ''gerespecteerd'' moeten worden:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Collega's, let op! De KLPD heeft weer de pik op ons, dit keer over het dragen van de autogordels. Vanmorgen ben ik van de weg gehaald op de A1 net voor Hoevelaken. Om een lang verhaal kort te maken: de rest van de dag voor ome Koos gereden... Motivatie:"de laatste tijd kantelen er veel vrachtauto's, en wij moeten geregeld de chauffeur onder de cabine wegpeuteren". De rest van de dag zowiezo veel blauw op straat, veel nieuw talent...:( Barf

Lees aub nog eens een keer door wat je hier zelf schrijft?

Als jij kantelt met de vrachtwagen en de gordel NIET om hebt ... dan kun je daarbij een DWARSLEASIE oplopen!!!

En dat probeert Oom Agent te voorkomen!!!

Een boete op het niet dragen van de autogordel is dus meer dan terecht.

Afbeelding erbij gezet omdat het dan wellicht tot jullie wil doordringen

rolstoel.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is dat geen reden ??? ok, ik hoop voor u dat je het nooit tegenkomt , want hoeveel mensen hebben zo van die hamers in hun wagen ??? ik denk niet te veel.

??? Zo'n hamertje kun je zelf KOPEN!!!

Tjeeezus zeg wat zijn sommige mensen toch .....

In de overgrote meerderheid voorkomt een autogordel al dan niet in combinatie met een airbag een hoop LETSEL!!!

In een paar gevallen zou je beter af zijn geweest zonder gordel ... maar in verre weg de meeste gevallen ben je beter af als je die gordel domweg zou dragen PUNT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat is ieder zijn gedacht , ik weet ik draag geen nemeer en mijn vrouw wilt het ook niet meer sindsdien , en ik ben gekanteld met de vrachtwagen en de mensen van de ambulance zeiden dat het goed was dat ik mijn gordel niet aanhad

IMG_0194-1.jpg

Dit was mijn trekker na het ongeval

http://s7.photobucket.com/albums/y258/usa_candyman/?action=view&current=ASF_0190.flv

dit is een filmpje, hoop dat het werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ahum Angelique

U hebt gezocht op DWARSLEASIE :

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies

Maar 1 ding is zeker, gordels hebben heel wat levens gered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ahum Angelique

U hebt gezocht op DWARSLEASIE :

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies

Maar 1 ding is zeker, gordels hebben heel wat levens gered.

Gossie gossie ... heb ik iets fout geschreven "dwarslaesie" (typefoutje dus) dit is dus de juiste spelling.

:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de laatst A.D.R. keuring mocht ik zelf even naar de rijksdienst om tijd uit te sparen. De keurmeester keurde de auto en aan het einde vroeg hij of ik de vaste chauffeur was. Hij had door de cabine gekeken en gezien dat er een curverkratje op mijn bed stond, en sprak me daarop aan. Reden: er had bij de buren (een schadebedrijf) een vrachtwagen gestaan die van een talud gerold was en een paar keer rondgegaan is. In die cabine stond een losse koelkast die alle wanden een paar keer ontmoet heeft. De binnenkant van de cabine zag er net zo uit als de buitenkant, rondom gedeukt en beschadigd.

De chauffeur heeft het ongeval niet overleefd, hij is doodgeslagen door zijn volle koelkast!

De moraal van het verhaal; zet niet alleen jezelf vast maar ook zware voorwerpen.

(geld niet voor zware shag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden