[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben nieuw hier en weet niet of ik hier op de juiste plaats in het forum zit. Zo niet, moeten jullie het maar even verplaatsen. Ik ben een Chauffeursvrouw en mijn man rijdt bij van der Aart in Drachten. Tussen van der Aart en ILT is een meningsverschil wat mij zorgen baart (u hebt het elders op dit forum al kunnen lezen). Ik zou graag in contact willen komen met andere "eigen rijders" of diens vrouwen om onze ongerustheid te delen. [[om de een of andere reden kan ik niet op nieuwe regels beginnen en lijkt dit een beetje propperig geschreven, was niet mijn bedoeling]] :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

tja, ik wil u niet ongerust maken hoor, maar er staat al genoeg over de foute constructies geschreven die o.a. v/d Aart hanteert. Het is niet voor niets dat de ILT hier mee bezig is. Ik hop voor (en uw man) dat de "schade" beperkt blijft. Het is ook wel een beetje naïef om zonder eigen NIVO vergunning als "eigen rijder" te denken te fungeren. Helaas is alleen een vrachtwagen (al dan niet gehuurd) niet genoeg om voor je eigen te gaan beginnen. Ik wens u en uw man in ieder geval veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hadden toch onze vriend gijsbert ( of zo) hier op t forum. Hij is er toen begonnen. Was t niet met een Volvo.

Ook hij is toen uitgebreid gewaarschuwd hier.

Kan dat draadje ff niet zo snel vinden.

Enige advies wat ik kan geven: zo rap mogelijk de papieren zelf halen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We hadden toch onze vriend gijsbert ( of zo) hier op t forum. Hij is er toen begonnen. Was t niet met een Volvo.

Ook hij is toen uitgebreid gewaarschuwd hier.

Kan dat draadje ff niet zo snel vinden.

Enige advies wat ik kan geven: zo rap mogelijk de papieren zelf halen.

-

Klopt ik zou er beginnen maar heb de volvo weer ingeleverd bij de nijwa .

ik rij nu bij jager transport in hulsthorst.

heb geen meter gereden voor van der aart

ben wel benieuwd hoe dit afloopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik erg veel ervaring op gedaan bij dick.

Je kunt me benaderen op mijn mail.

bonkie1970@hotmail.com

Ik ben nieuw hier en weet niet of ik hier op de juiste plaats in het forum zit. Zo niet, moeten jullie het maar even verplaatsen. Ik ben een Chauffeursvrouw en mijn man rijdt bij van der Aart in Drachten. Tussen van der Aart en ILT is een meningsverschil wat mij zorgen baart (u hebt het elders op dit forum al kunnen lezen). Ik zou graag in contact willen komen met andere "eigen rijders" of diens vrouwen om onze ongerustheid te delen. [[om de een of andere reden kan ik niet op nieuwe regels beginnen en lijkt dit een beetje propperig geschreven, was niet mijn bedoeling]] :confused:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zitten die chauffeurs + de vergunninghouder allemaal samen in één Vof? Of zijn ze los van elkaar zelfstandig en wordt de vergunning gehuurd? Uit dat stuk "transportnieuws" kan ik het niet halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt ik zou er beginnen maar heb de volvo weer ingeleverd bij de nijwa .

ik rij nu bij jager transport in hulsthorst.

heb geen meter gereden voor van der aart

ben wel benieuwd hoe dit afloopt

Goed om te horen dat je niet je hoofd in de strop hebt gestoken.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zitten die chauffeurs + de vergunninghouder allemaal samen in één Vof? Of zijn ze los van elkaar zelfstandig en wordt de vergunning gehuurd? Uit dat stuk "transportnieuws" kan ik het niet halen.

Zijn in loondienst.

Chauffeurs

Dat artikel van TOL is wel een hoogstaand stukje journalistiek. Sinds wanneer moet de wethouder van Verkeer een oordeel vellen over de constructie die een bedrijf hanteert t.a.v. haar werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is niet alleen van der Aart die zulke constructies heeft.

In Oldenzaal is er ook een (B.L.) die zijn chauffeurs "zelfstandig" heeft gemaakt.

Was vroeger een goed transportbedrijf, maar sinds de schoonzoon daar de scepter zwaait is het niet meer wat het is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt ik zou er beginnen maar heb de volvo weer ingeleverd bij de nijwa .

ik rij nu bij jager transport in hulsthorst.

heb geen meter gereden voor van der aart

ben wel benieuwd hoe dit afloopt

Ook via deze man kun je een vergunning ''huren'', kijk maar eens op zijn site. Jager is dan de transportmanager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De constructie van Van der Aart is niet nieuw. En de stampij daarover evenmin. Het is de eeuwige strijd tussen regelgevers en de regelomzeilers. Maar...... feitelijk zijn het de gelukszoekers die constructies als deze een bestaansrecht geven. Want je dient je ook wel af te vragen waarom er mensen zijn die er liever voor kiezen om voor zo'n constructie te kiezen dan dat ze de juiste en officiële weg kiezen om eigen rijder te worden.

Het is natuurlijk heel simpel om de betrokken chauffeurs als slachtoffers neer te zetten, maar is het niet zo dat deze mensen ook best weten en wisten dat je moet kiezen tussen een bestaan als loondienstchauffeur en als zelfstandig eigen rijder? En is het dan ook niet zo dat deze mensen uiteindelijk kozen voor een bestaan als zelfstandige, terwijl zij best wel wisten dat zij niet konden voldoen aan de toetsingsnormen van de NIWO? En dan nog. Als alles goed gaat, is er niets aan de hand. Van der Aart is een God en een weldoener. Maar als het even tegen zit dan is het nooit de schuld van die arme chauffeur die uiteindelijk toch zelf de grote stap heeft genomen. Nee, dan is Van der Aart de grote boeman, de schuldige van alle ellende en dient hij aan de schandpaal te worden vast gebonden.

Maar is dit nu allemaal wel zo? En sterker nog, als die man van TLN gelijk heeft, betekent dit natuurlijk wel dat er weer een aantal gezinnen zonder broodwinning gaan zitten. En dan kan je gemakkelijk de zwarte Piet naar Van der Aart leggen, maar had je dan zelf niet een beetje wijzer kunnen zijn? Zijn de wetten dan uitsluitend voor de Koppen van Jut bedoeld? Is het dan nog steeds niet zo dat iedereen geacht wordt om redelijk na te kunnen denken? Is het dan niet zo dat een bedrijf als Van der Aart bestaansrecht verkrijgt doordat er chauffeurs blijven bestaan die niet in aanmerking kunnen komen om zelfstandig te worden, maar dat wel willen zijn? En wat daarvan de reden is, is heel uiteenlopend. Ik zie de goudzoekers in elk geval niet altijd als slachtoffers van........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De constructie van Van der Aart is niet nieuw. En de stampij daarover evenmin. Het is de eeuwige strijd tussen regelgevers en de regelomzeilers. Maar...... feitelijk zijn het de gelukszoekers die constructies als deze een bestaansrecht geven. Want je dient je ook wel af te vragen waarom er mensen zijn die er liever voor kiezen om voor zo'n constructie te kiezen dan dat ze de juiste en officiële weg kiezen om eigen rijder te worden.

Het is natuurlijk heel simpel om de betrokken chauffeurs als slachtoffers neer te zetten, maar is het niet zo dat deze mensen ook best weten en wisten dat je moet kiezen tussen een bestaan als loondienstchauffeur en als zelfstandig eigen rijder? En is het dan ook niet zo dat deze mensen uiteindelijk kozen voor een bestaan als zelfstandige, terwijl zij best wel wisten dat zij niet konden voldoen aan de toetsingsnormen van de NIWO? En dan nog. Als alles goed gaat, is er niets aan de hand. Van der Aart is een God en een weldoener. Maar als het even tegen zit dan is het nooit de schuld van die arme chauffeur die uiteindelijk toch zelf de grote stap heeft genomen. Nee, dan is Van der Aart de grote boeman, de schuldige van alle ellende en dient hij aan de schandpaal te worden vast gebonden.

Maar is dit nu allemaal wel zo? En sterker nog, als die man van TLN gelijk heeft, betekent dit natuurlijk wel dat er weer een aantal gezinnen zonder broodwinning gaan zitten. En dan kan je gemakkelijk de zwarte Piet naar Van der Aart leggen, maar had je dan zelf niet een beetje wijzer kunnen zijn? Zijn de wetten dan uitsluitend voor de Koppen van Jut bedoeld? Is het dan nog steeds niet zo dat iedereen geacht wordt om redelijk na te kunnen denken? Is het dan niet zo dat een bedrijf als Van der Aart bestaansrecht verkrijgt doordat er chauffeurs blijven bestaan die niet in aanmerking kunnen komen om zelfstandig te worden, maar dat wel willen zijn? En wat daarvan de reden is, is heel uiteenlopend. Ik zie de goudzoekers in elk geval niet altijd als slachtoffers van........

:ok::ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Tja, daar heeft u wel een DIKKE punt.... Zoals gezegd: als iets te mooi lijkt, is dat ook vaak zo...

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden