[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

En wat daarvan de reden is, is heel uiteenlopend. Ik zie de goudzoekers in elk geval niet altijd als slachtoffers van........

misschien hebben die mensen/chauffeurs zich eerst wel suf gesolliciteerd en daarna de keuze gemaakt om zo aan het werk te gaan via deze construtie en af het nou wel of niet mag toch aan het werk te zijn

bewerkt door Gast
Quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook via deze man kun je een vergunning ''huren'', kijk maar eens op zijn site. Jager is dan de transportmanager.

Nee je kunt geen verguning huren.

Ik heb contact gehad met de niwo. de jager is voor 5 uur pw bij mij indienst hij brengt inderdaad zijn vakbekwaamheid in maar de verguning staat geheel op mijn naam.

Ik wilde eerst zeker weten of dit een legale manier is en volgens niwo is dat het geval.

in drachten niet want daar rij je op naam van van der aart transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit klinkt redelijk legaal Gijsbert. Vlgns mij is een eis voor een vergunning dat "iemand" binnen de firma zijn/haar vakbekwaamheid inbrengt en daadwerkelijk leiding geeft.....Een en ander is natuurlijk niet goed te controleren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee je kunt geen verguning huren.

Ik heb contact gehad met de niwo. de jager is voor 5 uur pw bij mij indienst hij brengt inderdaad zijn vakbekwaamheid in maar de verguning staat geheel op mijn naam.

Ik wilde eerst zeker weten of dit een legale manier is en volgens niwo is dat het geval.

in drachten niet want daar rij je op naam van van der aart transport

Wat voor bedragen praten we dan voor die 5 uur? Mag via PB;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

misschien hebben die mensen/chauffeurs zich eerst wel suf gesolliciteerd en daarna de keuze gemaakt om zo aan het werk te gaan via deze construtie en af het nou wel of niet mag toch aan het werk te zijn

maar niet een echt doordachte beslissing dan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

misschien hebben die mensen/chauffeurs zich eerst wel suf gesolliciteerd en daarna de keuze gemaakt om zo aan het werk te gaan via deze construtie en af het nou wel of niet mag toch aan het werk te zijn

Dus iets in de trent van: ik heb geen geld voor vakantie, ik beroof maar een bank en kan ik toch ook op vakantie....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De constructie van Van der Aart is niet nieuw. En de stampij daarover evenmin. Het is de eeuwige strijd tussen regelgevers en de regelomzeilers. Maar...... feitelijk zijn het de gelukszoekers die constructies als deze een bestaansrecht geven. Want je dient je ook wel af te vragen waarom er mensen zijn die er liever voor kiezen om voor zo'n constructie te kiezen dan dat ze de juiste en officiële weg kiezen om eigen rijder te worden.

Het is natuurlijk heel simpel om de betrokken chauffeurs als slachtoffers neer te zetten, maar is het niet zo dat deze mensen ook best weten en wisten dat je moet kiezen tussen een bestaan als loondienstchauffeur en als zelfstandig eigen rijder? En is het dan ook niet zo dat deze mensen uiteindelijk kozen voor een bestaan als zelfstandige, terwijl zij best wel wisten dat zij niet konden voldoen aan de toetsingsnormen van de NIWO? En dan nog. Als alles goed gaat, is er niets aan de hand. Van der Aart is een God en een weldoener. Maar als het even tegen zit dan is het nooit de schuld van die arme chauffeur die uiteindelijk toch zelf de grote stap heeft genomen. Nee, dan is Van der Aart de grote boeman, de schuldige van alle ellende en dient hij aan de schandpaal te worden vast gebonden.

Maar is dit nu allemaal wel zo? En sterker nog, als die man van TLN gelijk heeft, betekent dit natuurlijk wel dat er weer een aantal gezinnen zonder broodwinning gaan zitten. En dan kan je gemakkelijk de zwarte Piet naar Van der Aart leggen, maar had je dan zelf niet een beetje wijzer kunnen zijn? Zijn de wetten dan uitsluitend voor de Koppen van Jut bedoeld? Is het dan nog steeds niet zo dat iedereen geacht wordt om redelijk na te kunnen denken? Is het dan niet zo dat een bedrijf als Van der Aart bestaansrecht verkrijgt doordat er chauffeurs blijven bestaan die niet in aanmerking kunnen komen om zelfstandig te worden, maar dat wel willen zijn? En wat daarvan de reden is, is heel uiteenlopend. Ik zie de goudzoekers in elk geval niet altijd als slachtoffers van........

Ken een bedrijf uit Almere, dat redelijk lijkt qua bedrijfsvoering op vd aart. ;-)

Maar, als zo een man goed kan praten en net de juiste mensen benadert hoeft zo een chauffeur het niet

eens door te hebben hoe de vork in de steel zit.

Die worden dan "dom" gehouden zullen we maar zeggen.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gebeurt zelf bij grote bedrijven Alleen het komt nooit naar buiten

Ik zeg altijd De chauffeur weet heel goed waar die aan begint

En als het mis gaat is Holland in nooit Dan wordt er van alles bij gehaald

Het nadeel is nu De chauffeur zit met de gebakken peren

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nou bedoel meer van.....een kat in het nauw maakt rare sprongen(beslissingen)

Een ECHTE eigen rijder is nooit begonnen vanuit een bevlieging. Die streeft een doel na, dat hij al graag wilde. Die heeft ook een onderneming plan, en laat zich goed voorlichten voor hij voor zich zelf begint.

Hoe dom ben je, al je niets hebt (geld/werk), "even" een truck koopt, met het idee van: zooooo, probleem opgelost......????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus iets in de trent van: ik heb geen geld voor vakantie, ik beroof maar een bank en kan ik toch ook op vakantie....:confused:

Misschien meer zo iets van, ik ben 50 en niemand wil mij hebben. Dat hoeft niet automatisch te betekenen dat er geen geld is.

Net als dat je vroeger je drank in Noorwegen of Zweden verkocht. Het mocht niet maar je kon er mooi van op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

In het ergste geval weer de nodige mensen de sociale dienst in. Kunnen we nog meer belasting betalen voor de thuiszitters. Nu zorgden ze zelf voor inkomen, maar dat werd ze niet gegund, want de constructie was volgens sommigen niet correct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laatste nieuws over van der aart

Van der Aart van tafelicon-news.gifNieuwsbrief icon-rss.gifRSS Tags: chauffeurs Milieu

Door: Arjan Velthoven

Gepubliceerd op 21 juni 2013 15:54

De dwangsom van 100.000 euro die het Friese transportbedrijf Van der Aart moet betalen is (voorlopig) van tafel. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) had de dwangsom opgelegd. Van der Aart vocht de dwangsom aan en krijgt nu gelijk van de voorzieningenrechter van het College van Beroep voor het Bedrijfsleven in Den Haag.

10555_240.jpgVan der Aart had de dwangsom gekregen omdat het transportbedrijf vrachtwagens inhuurt van chauffeurs die zelf in loondienst van het bedrijf werken. De inspectie vindt dat de chauffeurs ten onrechte op de transportvergunning van Van der Aart rijden. Volgens Van der Aart is er sprake van een werkgever-werknemer relatie. Het bedrijf vindt het, zo stond donderdag in De Telegraaf, tevens vreemd dat het al negen jaar met deze constructie rijdt zonder dat er iemand een probleem van maakt. Pas nu FNV Bondgenoten de zaak heeft opgepikt, komt ILT in actie.

Na de uitspraak van de voorzieningenrechter moet minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu beslissen of er alsnog een dwangsom wordt opgelegd aan Van der Aart, dat zich daarna ook weer kan verweren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, de vakbond zat erachter? Net als met Nico Mooij en Dalessi. Ik schreef het zojuist nog ergens.

Kan de vakbond niets anders gaan doen? Zorgen bijvoorbeeld dat Vos wel de laad- en losuren boven de 2 uur betaald, en de wachturen, behalve aan die ene uit Helmond die uiteraard wel alle uren betaald krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit doet de vakbond alleen omdat ze een ministerpost in de toekomst voor ogen hebben kijk maar naar de voorgaande voorzitters van het fnv

Nog steeds is het jammergenoeg zo dat de vakbond er niet is voor de arbeider maar de werkgevers.

Hoop dat het met ton heerts de geode kant op gaat heeft een hoop goede dingen bereikt bij het afmp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat heeft een Niwo vergunning nog zin met zulke constuctie's, nu kan iedereen maar aanklooien met een zakkenvuller aan het roer.

Ik had graag gezien dat die v/d Aart werd veroordeeld tot betaling en eventueel het loodje had gelegd, mag dan wel erg zijn voor deze zgn "ëigen rijders ", maar als ze naar school waren gegaan hadden ze geweten waar ze mee bezig waren.

Zal nu wel veel bagger over me heen krijgen, maar dit is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor. Ben het met je eens. Dit soort gasten kunnen wel de markt nog verder verzieken. Ze zitten nl. in de tang en kunnen tegen dezelfde tarieven uitgebuit worden als Oost Europeanen enz.

Wat de relatie betreft, heeft Van der Aart gelijk. Die mannen zijn geen eigen rijders. Ze kunnen geen kant uit en hebben geen zak te vertellen.

Ze 'mogen' echter wel voor alle kosten / risico's opdraaien. Ik vraag me tevens af wat er gebeurt wanneer zo'n 'eigen rijder' er een zooitje van maakt en failliet gaat? Hij is tenslotte nog steeds in loondienst bij Van der Aart. Gaat die dan een auto voor hem kopen?

Voor de mensen die aan zo'n constructie willen beginnen; waarom zou je dat willen? Je bent beter af in loondienst (bij een andere baas) of zorg dat je zelf je spullen voorelkaar krijgt en ga rijden waar je wil rijden, met je eigen vergunning, auto enz. en heb met niemand iets te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Dit doet de vakbond alleen omdat ze een ministerpost in de toekomst voor ogen hebben kijk maar naar de voorgaande voorzitters van het fnv

Nog steeds is het jammergenoeg zo dat de vakbond er niet is voor de arbeider maar de werkgevers.

Hoop dat het met ton heerts de geode kant op gaat heeft een hoop goede dingen bereikt bij het afmp

Bla bla bla....deel je deze mening ook bij een vakbondsvergadering, of kom je überhaupt niet, en kan je vanaf de zijlijn alleen maar roeptoeteren?

Zonder vakbond werkte jij nu zonder cao, tegen een minimumloon, zonder uitbetaling van overuren, en met 20 verlofdagen in het jaar.

Of was je dat even "vergeten"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bla bla bla....deel je deze mening ook bij een vakbondsvergadering, of kom je überhaupt niet, en kan je vanaf de zijlijn alleen maar roeptoeteren?

Zonder vakbond werkte jij nu zonder cao, tegen een minimumloon, zonder uitbetaling van overuren, en met 20 verlofdagen in het jaar.

Of was je dat even "vergeten"?

Heb jij al ooit iets ontvangen van de vakbond , behalve de maandelijkse factuur met het bedrag van de contributie?

Als je ze een keer nodig hebt met een geschil bij de werkgever zijn ze nooit thuis !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Heb jij al ooit iets ontvangen van de vakbond , behalve de maandelijkse factuur met het bedrag van de contributie?

Als je ze een keer nodig hebt met een geschil bij de werkgever zijn ze nooit thuis !!

Of na een vergadering in een kroeg waarbij driftig met de vuist op tafel is geslagen door die m'neer van de bond, krijg je een brief dat er collectief niets meer bereiken valt en als er nog steeds problemen met de werkgever zijn, deze 1:1 samen met de werkgever en de bond uitvechten.....

(hoe zo zelfmoord plegen?)

Waargebeurd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bla bla bla....deel je deze mening ook bij een vakbondsvergadering, of kom je überhaupt niet, en kan je vanaf de zijlijn alleen maar roeptoeteren?

Zonder vakbond werkte jij nu zonder cao, tegen een minimumloon, zonder uitbetaling van overuren, en met 20 verlofdagen in het jaar.

Of was je dat even "vergeten"?

Nee geen blablabla ik heb dit ook gezegt tegen ton ken hem van mijn defensie tijd was toen een goede voor ons

nu moet hij zich nog bewijzen.

en nee ik ben niet vergeten dat ze ons cao afsluiten met de werkgevers. maar als je ze echt nodig hebt bij een conflict op je bedrijf zijn ze niet thuis en kan je barsten Heb ook mijn lidmaadschap op gezegt.en met mij meerdere colega`s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden