[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

Ik snap EJD niet. Jij bent toch ondernemer, of heb ik het mis?

Jongens die voor bedrijven als Van der Aart rijden, zijn jongens die zelf de mogelijkheden niet hebben om een hoop dingen te regelen. Anders deden ze dat wel. Dat soort jongens moet je niet 'zelfstandig' laten werken maar tegen zichzelf beschermen. Omdat ze geen kant op kunnen. Ze kunnen nl. niet zomaar opstappen, als het ze niet meer bevalt. Ze hebben/zijn immers niks.

Van der Aart c.s. maakt misbruik van ze omdat hij weet dat hij ze in de tang heeft en daarnaast van de onwetendheid van dit soort jongens dat geen benul heeft hoeveel een rit moet opbrengen enzovoort. Omdat ze dat niet geleerd hebben. Maar hen wel de risico's laat lopen, terwijl ze ondertussen voor een hongerloontje moeten werken. Natuurlijk is dat concurrentievervalsing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van der Aart c.s. maakt misbruik van ze omdat hij weet dat hij ze in de tang heeft

Zou het volstrekt uitgesloten zijn dat die Van der Aart misschien wel eens een heel integere vent zou kunnen zijn?

Of er in ieder geval een integere bedrijfsvoering op na houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap jouw niet SFJD. Soms is het leven kiezen uit twee zaken. Als ik hier de reacties lees die chauffeurs geven over hen werkgever kunnen ze bij van der Aart wel eens beter af zijn! Het zijn systemen die uitgaan van prestatiebeloning. Als jij de keien uit de straat trekt verdien je geld in dit soort situaties. Als jouw collega de kantjes eraf loopt verdient hij evenveel als jij. Zeg jij het maar. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik snap EJD niet.....

...... hen wel de risico's laat lopen, terwijl ze ondertussen voor een hongerloontje moeten werken. Natuurlijk is dat concurrentievervalsing.

Wie zegt dat ze voor een hongerloon werken? C3 is natuurlijk niet de hoofdprijs maar dat wordt, als ze gewoon hun km's maken gecompenseerd met de huurprijs die ze iedere maand ontvangen.

Zouden ze bijv. E6 krijgen dan blijft er, volgens de uitleg van ErikB minder voor de huurprijs over. Per saldo houden ze nu netto meer over. Salaris + huur waarvan de winst minder zwaar belast is. Zoals het nu lijkt een hele slimme constructie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij de keien uit de straat trekt verdien je geld in dit soort situaties. Als jouw collega de kantjes eraf loopt verdient hij evenveel als jij. Zeg jij het maar. :rolleyes:

Of wat dacht u van het verschil tussen de collega die stik-zuinig is op z'n wagen en de andere die het allemaal wel best vindt (hier een bumperhoek eraf, daar telkens met de banden een stoeprandje, deukje of kras in de tank, zijafscherming geraakt, de binnenkant van de cabine een zwijnenstal, etc, etc, ).

In de constructie bij van der Aart komt dat allemaal bij de "chauffeur" terug. Hetzij ten voordele, hetzij dat het direct "gevoeld" wordt. Of in ieder geval bij het ooit inleveren van de auto.

Het is zeker geen constructie voor gelukzoekers. Het is nu juist een constructie waar de "echte chauffeur" z'n vingers bij moet aflikken, omdat op deze manier z'n vakmanschap en liefde voor het materieel ten volle tot uitdrukking komt. En waarvan de chauffeur dus zelf de (financiële) vruchten plukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze constructie is niet nieuw, werd 35 jaar geleden al toegepast, bij verschillende bedrijven in het noorden des lands, is niet voor niks verboden en ja; ik ken mijnheer van der Aart een beetje en ik zou hem mijn portemonnaie niet toevertrouwen. ;)

Voor de belastingdienst maakt het volgens mij niet uit; het gaat natuurlijk om je totale inkomen.

Nogmaals; deze 'ondernemers' kunnen bij 'ontslag' geen kant uit. Een andere chauffeur solliciteert bij een andere baas maar deze 'eigen rijder' zit ook nog eens met zijn auto (en verplichtingen)

Het 'mooie' van dit soort constructies is ook nog dat deze jongens meestal verplicht worden, naast de vrachtwagen, ook de brandstof, verzekeringen, banden enz enz via de 'opdrachtgever' te betrekken. Lekker zelfstandig ben je dan. Als die 'opdrachtgever' dan ook de prijzen nog bepaald, is er maar 1 die daar beter van wordt. (1x raden! ;) )

Nogmaals; ik ben voor eerlijke concurrentie maar wanneer ik dwarsgezeten zou worden door dit soort gasten, doe ik daar zeker iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kon toch ook ergens bij zo'n gast een R-500 gaan rijden als een soort eigen rijder. Hij deed dan je belastingaangifte. Maar dat ging niet altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is ook nog dat deze jongens meestal verplicht worden

Zoals gedwongen met een pistool op hun kop?

Jij koopt nu een trekker en gaat voor mij rijden, zo niet dan zwaait er wat.

Je kon toch ook ergens bij zo'n gast een R-500 gaan rijden als een soort eigen rijder.

Soonius bedoel je. Vandaag de dag Mera. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee niet Soonius, daar kon je zien hoelang iemand er werkte aan de grootte van zijn ketting. Was een andere gast, die had die eigenrijder die bij hem werkte met een flinke belastingschuld opgezadeld. Kan er zo even niet opkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het 'mooie' van dit soort constructies is ook nog dat deze jongens meestal verplicht worden, naast de vrachtwagen, ook de brandstof, verzekeringen, banden enz enz via de 'opdrachtgever' te betrekken. Lekker zelfstandig ben je dan. Als die 'opdrachtgever' dan ook de prijzen nog bepaald, is er maar 1 die daar beter van wordt. (1x raden! ;) )

Je bent nergens toe verplicht. Enkel de verzekering gaat via van der Aart, omdat dit het voordeligst is. Er worden geen prijzen voor ons bepaald, wij regelen alles zelf! Eigen administratie, eigen boekhouder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
LOLLOLLOLeigen ondergang:D

Als je deze post goed gelezen had had je geweten dat ik al lang bezig ben om m'n eigen papieren te halen.

Soms maak je een noodsprong om uiteindelijk verder te kunnen.

Ik vind trouwens dat jij belachelijk reageert !!!

Ik heb jouw reacties eens even bekeken op de andere berichten en ik kom tot de conclusie dat er niet veel zinnigs van jouw toetsenbord (lees: uit jouw hersenpan) komt.

om in jouw stijl te reageren LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je bent nergens toe verplicht. Enkel de verzekering gaat via van der Aart, omdat dit het voordeligst is. Er worden geen prijzen voor ons bepaald, wij regelen alles zelf! Eigen administratie, eigen boekhouder!

Goed bezig emelwee, in mijn ogen ben je een stakker, cq slaaf van v/d Aart, al zul je dat zelf nog niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb altijd geleerd pas in het water te springen als ik kan zwemmen.....

Emelwee, jij werkt kennelijk bij dit bedrijf.

Kun jij eens vertellen wat dit bedrijf voor jouw doet en wat je zelf nog moet "regelen" en doen? (behalve dus chauffeuren).

Heb je een ritprijs, krijg je die te horen voordat je een rit aanvangt, heb je een km prijs?

Niet om het een of ander, maar om onduidelijkheden weg te werken zul jij toch een en ander moeten vertellen, daar jij bij dit bedrijf werkt zul je m..i. toch alles weten?

Wil je dit niet, reageer er dan ook niet op, is dit topic ook snel stil....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben diverse soorten chauffeurs. Om er wat te noemen:

1.de thuiszitters, sociale dienst, ik werk niet voor minder dan E-6 types

2.de Vos Limburg types, als ze teveel moeten doen mailen ze kopie van berichten naar TransportOnline.

3.de Van der Aart chauffeurs. Zuinig op de auto, willen werken, bereid om stapje extra te doen (alleen hebben ze geen eigen vergunning en worden daarom voor dom uitgemaakt door bijvoorbeeld chauffeurs uit categorie 1).

Geef mij maar categorie 3. Met 1 en 2 heb ik niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Ik heb altijd geleerd pas in het water te springen als ik kan zwemmen.....

Emelwee, jij werkt kennelijk bij dit bedrijf.

Kun jij eens vertellen wat dit bedrijf voor jouw doet en wat je zelf nog moet "regelen" en doen? (behalve dus chauffeuren).

Heb je een ritprijs, krijg je die te horen voordat je een rit aanvangt, heb je een km prijs?

Niet om het een of ander, maar om onduidelijkheden weg te werken zul jij toch een en ander moeten vertellen, daar jij bij dit bedrijf werkt zul je m..i. toch alles weten?

Wil je dit niet, reageer er dan ook niet op, is dit topic ook snel stil....

Nou Murphy,

Dat op je deze manier reageert zegt meer over jou dan over emelwee.

Emelwee is TS en die zit jij een beetje de les te lezen????

Eerst ZELF lezen en weten van de hoed en de rand en dan reageren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn vraag stel ik aan emelwee, daar ZIJ TS is. Daar haar man bij deze firma rijdt lijkt het mij (mede omdat ZIJ de topic start en onderhoud) dat ik de vrijheid neem om HAAR dan als aanspreek partner te zien. Om nu de hele tijd te moeten gaan schrijven : vraag eens aan je man .... lijkt mij daarom ook niet nodig. Voorts lees ik mi niemand de les, lijkt mij logisch dat TS (jij je zin) gewoon openheid geeft, desnoods middels PB.

Om een probleem voor te leggen en vervolgens eromheen dansen heeft geen nut. DUS: Wees duidelijk en omschrijf de meuk . En geef niet commentaar wat dat moet je kunnen onderbouwen, anders komt er geheid meer commentaar overheen, inclusief modder gooien.

Kennelijk wil jij dat Freddepet???

Kun je krijgen: Bemoei je er niet mee! Ik richt mij op TS (jij je zin) en vraag (als oud-eigen rijder) duidelijk in TS probleem.... Niets meer en niets minder. In zinloos afkatten wat jij nu doet Freddepet, zit ik niet en niemand niet op te wachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn vraag stel ik aan emelwee, daar ZIJ TS is. Daar haar man bij deze firma rijdt lijkt het mij (mede omdat ZIJ de topic start en onderhoud) dat ik de vrijheid neem om HAAR dan als aanspreek partner te zien. Om nu de hele tijd te moeten gaan schrijven : vraag eens aan je man .... lijkt mij daarom ook niet nodig. Voorts lees ik mi niemand de les, lijkt mij logisch dat TS (jij je zin) gewoon openheid geeft, desnoods middels PB.

Om een probleem voor te leggen en vervolgens eromheen dansen heeft geen nut. DUS: Wees duidelijk en omschrijf de meuk . En geef niet commentaar wat dat moet je kunnen onderbouwen, anders komt er geheid meer commentaar overheen, inclusief modder gooien.

Kennelijk wil jij dat Freddepet???

Kun je krijgen: Bemoei je er niet mee! Ik richt mij op TS (jij je zin) ennvraag (als oud-eigen rijder) duidelijk in TS probleem.... Niets meer en niets minder. In zinloos afkatten wat jij nu doet Freddepet, zit ik niet en niemand niet op te wachten!

Goed zo:ja: Murphy, zeg het maar.:ok:.

Laat je niet afzeiken:hamer:, wie je verhaaltjes niet lezen wil, slaat het maar over, :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden