[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

  • Forumlid
Ja vast! Hahaha! Van der Aart is eigenlijk een grote weldoener die alleen maar arme, beginnende transportondernemers helpt! :)

Wederom moest ik even zoeken waar ik ergens een bedrag gelezen had. Maar goed, gevonden:

(..) 100 euro per week (..)

Bron ( << klik !! < )

Zo'n bedrag - op indivueel niveau - is inderdaad liefdadigheid. Nu weet ik niet of dergelijke bedragen gangbaar zijn, maar het viel me wel op. Redelijk gangbaar in het transport zijn provisies van minimaal € 25,- per flut-ritje van misschien 150,- euro, tot gangbare provisies van tussen de 10 en 20% van de ritprijs (totale omzet).

In dat kader viel mij dat genoemde bedrag van 100 euro per week op. Waarbij ik dan verder even het rekensommetje voor mezelf maakte: "Goh, bij een omzet van 2000,- euro per week is dat maar 5%". Terwijl er voor die 100 euro per week ook nog wat gedaan wordt door van der Aart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je zegt net dat hij de enige niet is!

maakte je je ook niet druk toen de eerste transporteur met Polen begon? ;)

Ejd, ja, hoe komt het dat die 'rechttoe, rechtaan-markt verziekt is en wordt het er beter van wanneer we constructies als die van Van der Aart toestaan?

Kom ik nog even terug op mijn vraag; wáárom neemt Van der Aart geen 'gewone' eigen rijders? ;)

Heb jij een broer of een vriend die Freddie heet?

Bij elk berichtje van je staat een hartje onder met Freddie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat nog uit de "goede oude tijd" is overgebleven zijn de jeugdkampen van het FNV. :D

Ja, die worden jaarlijks in Drente gehouden, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij wel.

Je moet natuurlijk wel het gevoel hebben tijdens je vakantie in het buitenland te zitten en dan als het even kan ook tussen een andere "beschaving". In dat kader is Drenthe wellicht wat te extreem te noemen want de diverse stadia van de evolutie zie je daar vandaag de dag nog steeds aan het oog voorbij trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken hier niemand en inderdaad was die constructie exact hetzelfde. Van der Aart is ook geen uitvinder van iets nieuws.

Dus hoezo 'verandering?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ken hier niemand en inderdaad was die constructie exact hetzelfde. Van der Aart is ook geen uitvinder van iets nieuws.

Dus hoezo 'verandering?'

We hebben hier de degens al eens over gekruisd, bedenk ik net. Dat was HIER ( << klik !! en verder !)

U kwam toen ook al met deze variant. Maar wat ik nog ervan weet was het "probleem" juist dat betreffende bedrijven destijds die rijders weer in dienst moesten nemen. Of dat die mannen anders zelf hun vergunning moesten aanvragen als deze vervoerders (die meteen de opdrachtgevers waren van die rijders) hen niet (terug) in dienst wilden nemen.

Die mannen/gezinnen waren eerst door diezelfde werkgevers/opdrachtgevers veelal voor het blok gezet om voor "zichzelf" te beginnen om zo onder de loondienst-verplichtingen uit te komen. En daarna werden die rijders voor het blok gezet dat ze zelf vergunningen moesten hebben, of terug in loondienst bij hun opdrachtgever/werkgever. En dat zagen die "opdrachtgevers" niet zitten, vandaar dat deze mensen toen geen kant uit konden.

De situatie bij van der Aart is van een andere orde. En zeker niet hiermee te vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo begon het. Later kon iedere kneus met een rijbewijs 'transportondernemer' worden.

Nu kan dat o.a. bij Van der Aart. Ik zie het verschil niet.

Rijden er ook charters met eigen vergunningen bij Van der Aart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo begon het. Later kon iedere kneus met een rijbewijs 'transportondernemer' worden.

Nu kan dat o.a. bij Van der Aart. Ik zie het verschil niet.

Rijden er ook charters met eigen vergunningen bij Van der Aart?

Jij weet toch hoe dit bedrijf in elkaar steekt moet je dit dan nog vragen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@sflj nu heb ik een vraag aan jou: jij bent een ondernemer zeg je dus ik neem aan dat jij je vakbekwaamheid hebt. Tijdens die opleiding leer je van alles waar je niets aan hebt en je leert ook een kostprijsberekening maken. Of heb jij een andere opleiding gevolgd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie het verschil niet.

Daar mogen we natuurlijk van mening over verschillen.

Ik zie wel degelijk een verschil. Nu wil ik die man nog net niet heiligverklaren, maar zeg nou zelf:

Chauffeurs

clear.gif

U bent chauffeur en zou graag in de toekomst zelfstandig

ondernemer willen worden. Van der Aart Expeditie en Transport

neemt chauffeurs in loondienst en biedt hen van daaruit de

mogelijkheid om een zelfstandige, zogenaamde ‘vrije rijder’-

te worden.

Eigen rijders en kleine transportbedrijven zonder vergunningen

zijn zeer vakbekwaam binnen hun eigen vakgebied: het vervoeren

van goederen over de weg. Het is voor chauffeurs in deze situatie

vaak lastig wegwijs te worden in de veelheid van regels en

voorschriften. Wij nemen u die zorg uit handen en maken u wegwijs

in deze wereld.

Wat bieden u een aantrekkelijk totaalpakket:

• Ondernemen in loondienstverband

• Intensieve begeleiding

• Opleidingen

• Vergunningen

• Acquisitie

• Volledige administratie; o.a. factureren en debiteuren beheer

• Vele voordelen zoals; collectieve verzekeringen, brandstof inkoop etc.

Wij leiden u op tot zelfstandige ‘vrije rijder’, vanuit een comfortabele

loondienst situatie. Terwijl u wordt opgeleid, charteren wij de wagen

met chauffeur aan diverse transportbedrijven. Profiteer ook van alle

voordelen en neem een voorsprong op uw concurrenten!

Neem contact met ons op en informeer naar welke voordelen het voor

u kan betekenen.

clear.gif

Bron ( << klik !! < )

Als die man naar Minister Asscher en Jette Klijnsma gaat, of het UWV, roepen ze vast en zeker één of andere subsidie voor hem in het leven. Als het SOOB-fonds werkelijk iets met de sector op had, dan werden bedrijven en werknemers die op het punt stonden ontslagen te worden, met een flinke financiële bijdrage gestimuleerd om aan de slag te gaan/blijven via een soortgelijk concept.

Maar dat zal allemaal wel te simpel zijn. Hier hoeven geen 30.000 geleerden meer over na te denken. En ook geen miljarden-verslindende rapporten en commies voor bedacht te worden om mensen aan de slag te helpen, te houden en te begeleiden naar zelfstandigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het transport in het algemeen of bedoel je dat specifieker?

Waar het mij om gaat is dat ik het geen goede ontwikkeling vind dat van veel beroepen, de eisen van vakbekwaamheid versoepeld worden of zelfs verdwijnen.

Daarnaast hecht ik persoonlijk enorm aan (mijn) onafhankelijkheid en hou ik er niet van wanneer mensen misbruikt worden, ook al voelen zij dat zelf (nog) niet zo.

De inhoud van de cursus voor de vakbekwaamheid is natuurlijk een andere discussie en ik wilde nog ergens op reageren maar dat ben ik even kwijt, geloof ik. ;)

Voor vanavond hou ik het voor gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar het mij om gaat is dat ik het geen goede ontwikkeling vind dat van veel beroepen, de eisen van vakbekwaamheid versoepeld worden of zelfs verdwijnen.

Ik vind dat juist wel een goede ontwikkeling. Vrijheid blijheid en er valt tenminste iets te kiezen.

Al die beschermingsmuren om bepaalde beroepen heen beperken alleen maar het concurrentievermogen en zorgen ervoor dat innovatie en vernieuwing wordt buitengesloten. Maar ik ken de krampachtigheid van veel ondernemers of beroepsbeoefenaren wanneer ze zelf eenmaal gesetteld. Als men zelf eenmaal zover is, zou men het liefst elke vorm van concurrentie of vernieuwing buiten de deur houden. Zeker zou men het liefst nieuwe aanwas buiten de deur houden, al was het alleen maar om de bestaande positie te handhaven.

Het gevolg is namelijk dat sectoren of beroepsgroepen lui achterover gaan hangen en indutten met de gedachte "wie doet ons wat".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En Karel; het klinkt bijna te mooi om waar te zijn! ;)

U denkt dat ik me niet kan opwinden over de gespleten gezichten van ons Ministerie van Sociale Zaken en de vakbonden?

Minister Asscher van Sociale Zaken wil dat bedrijven nu snel met plannen komen om mensen aan het werk te houden. Hij heeft 600 miljoen op de plank liggen om werkgelegenheid te creëren.

Bron ( << klik !! < )

Die 600 miljoen, dat is belastinggeld! Door u en iedereen eerst afgedragen (of we komen het straks extra te kort, waardoor we met z'n allen zometeen weer extra de pisang zijn).

De mogelijkheden zijn er. Zonder dat het een cent kost! Maar hier bij van der Aart probeert diezelfde overheid bij monde van ILenT (blijkbaar hartstochtelijk aangemoedigd door FNV) eerst een stuk werkgelegenheid om zeep te helpen en mensen die hun eigen broek ophouden hun bestaansrecht te ontnemen. Om dan vervolgens 600 miljoen (!!) beschikbaar te krijgen om plannen te gaan bedenken hoe we toch in vredesnaam mensen (weer) aan de gang zouden kunnen krijgen.

Maar daarvan eten dan weer zoveel banencoaches, reïntegratiebegeleiders, omscholingsdeskundigen, het duo Wientjes en Heerts die plannen, regels en uitvoeringsmaatregelen gaan bedenken, en weet ik wat voor overbodig volk we nog meer hebben. En die hopen allemaal dat er voor hen maar zoveel mogelijk van die 600 miljoen aan de strijkstok kan blijven hangen en waardoor ze dan voorlopig weer interessant kunnen doen en dat niemand om ze heen kan.

Decadent! En telkens weer onbegrijpelijk voor mij. Er wordt onnodig met (gemeenschaps-)geld gesmeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik vind dat juist wel een goede ontwikkeling. Vrijheid blijheid en er valt tenminste iets te kiezen.

Al die beschermingsmuren om bepaalde beroepen heen beperken alleen maar het concurrentievermogen en zorgen ervoor dat innovatie en vernieuwing wordt buitengesloten. Maar ik ken de krampachtigheid van veel ondernemers of beroepsbeoefenaren wanneer ze zelf eenmaal gesetteld. Als men zelf eenmaal zover is, zou men het liefst elke vorm van concurrentie of vernieuwing buiten de deur houden. Zeker zou men het liefst nieuwe aanwas buiten de deur houden, al was het alleen maar om de bestaande positie te handhaven.

Het gevolg is namelijk dat sectoren of beroepsgroepen lui achterover gaan hangen en indutten met de gedachte "wie doet ons wat".

hebben wij die "vrije markt" niet ook al gezien in de taxi branche??? En wat heeft dat gebracht Karel????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
hebben wij die "vrije markt" niet ook al gezien in de taxi branche??? En wat heeft dat gebracht Karel????

Een turkse chauffeur die geen korte ritjes wil doen.:D

En in onze sector zijn de Nederlandse chauffeurs de korte (voorlaad)ritjes ook helmaal beu!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wat "zij stapjes" maar geen excessen !!

Denk dat de 'loop' van het topic logisch is.

Er worden nogal wat feiten openbaar gemaakt, en vind het best interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom is het zo belangrijk om te weten wiens vrouw ik ben?

dat doet toch niet ter zake!

Hoe is het nu om tanden te hebben waar haar op groeit? Maakt geen donder uit eigenlijk......

Alleen dan weet ik waar ik qua nivo de chauffeurs van van Aart moet plaatsen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden