[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

Gast shompie

Ik ben een realist en baseer mijn menng op feiten. Nu kan ik wel zeggen dat jij een geschikte vent bn die weet waar het in het transport om draait maar ik ken jou niet en met jou mening ben ik het niet altijd eens. Dus of jij een geschikte vent ben maak ik onder het gemak van een bak koffie of een wijntje wel een keer uit. :D

Zoals ik zei. Ik hou van feiten en dit hele verhaal gaat over roddels en niet onderbouwde meningen en zolang dat zo is huil ik niet met de meute mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heer Olivier leek ook heel integer en oprecht en was er in gespecialiseerd jou te laten geloven wat je graag wilde horen, maar aan het eind bleef je berooid achter en waren de zakken van het heertje gevuld met jou poen.

Dat noemen ze dus een wolf in schaapskleren.

Nee hoor, dat noemen ze een mooiprater.

Een wolf in schaapskleren is bijvoorbeeld een Mercedes 320. De SGP trouwens ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu kan ik wel zeggen dat jij een geschikte vent bn die weet waar het in het transport om draait maar ik ken jou niet en met jou mening ben ik het niet altijd eens. Dus of jij een geschikte vent ben maak ik onder het gemak van een bak koffie of een wijntje wel een keer uit. :D

.

Ik zou eerder zeggen dat Maarten/Andre schizofreen is. Maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
En waarom maken jullie je zo druk om van der aart

je kunt pas een oordeel vellen als je precies weet hoe het in elkaar zit en de man kent

en nee ik rijd niet bij dick

u mag hem al bij zijn voornaam noemen????:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
u mag hem al bij zijn voornaam noemen????:angel:

Ik heb een aantal gesprekken met de man gehad.

en waarom moet iemand helemaal de grond ingetrapt worden?

hebben jullie de man zelf al eens gesproken?

het is wel makelijk he om iemand die je niet kent hard aan te vallen

heb je ook een oordeel over mij?

ik ben ook zelfstandig chauffeur zonder papieren ik heb iemand voor 5 uur pw in dienst en mag dus met mijn eigen naam rijden (doe ik niet)

volgens niwo volledig legaal maar volgens jullie hier op het forum niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal gesprekken met de man gehad.

en waarom moet iemand helemaal de grond ingetrapt worden?

hebben jullie de man zelf al eens gesproken?

het is wel makelijk he om iemand die je niet kent hard aan te vallen

heb je ook een oordeel over mij?

ik ben ook zelfstandig chauffeur zonder papieren ik heb iemand voor 5 uur pw in dienst en mag dus met mijn eigen naam rijden (doe ik niet)

volgens niwo volledig legaal maar volgens jullie hier op het forum niet

In hoeverre iemand schuldig is moet de rechter maar uitmaken, tot die tijd is hij onschuldig en krijgt hij het voordeel van de twijfel, zo werkt dat in Nederland.

Maar al dit soort constructies zijn bedacht door figuren die het randje van de wet opzoeken en er soms ook overheen stappen , en goedgelovigen kunnen daar onbewust het slachtoffer van worden.

En volgens mij is een ding zeker, de bedenkers van deze constructies zijn geen filantropen die concurrenten in het zadel willen helpen maar zijn keiharde calculeerders.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In hoeverre iemand schuldig is moet de rechter maar uitmaken, tot die tijd is hij onschuldig en krijgt hij het voordeel van de twijfel, zo werkt dat in Nederland..

Precies,jij weet hoe de wet in elkaar zit.

Maar al dit soort constructies zijn bedacht door figuren die het randje van de wet opzoeken en er soms ook overheen stappen , en goedgelovigen kunnen daar onbewust het slachtoffer van worden..

Wat is er mis met het randje van de wet opzoeken? op het randje is nog steeds de wet naleven.

En in dit geval,van van der Aard,zal eerst een rechter zich hier over uit moeten spreken.

Het is van de zijlijn gemakkelijk lullen en creatieve initiatieven de grond in te trappen,maar we weten allemaal dat ons "gespreide bedje"intussen behoorlijk in de war geraakt is.

Achterover leunen,niks doen en achteraf "de bond"of" I,L en T "de schuld geven is wel erg gemakkelijk.

Zoals de Bouvier( de waakhond) van mijn buurman denkt: ik bijt gewoon iedereen,dan heb ik altijd de juiste.:hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je gaag google zie je dat van der aart zelf ook rechten heeft gestudeerd

hij weet heel goed wat wel en niet kan

hij heeft mij gewaarschuwd om niet met een vof in zee te gaan zoals htc dbr km in holwerd

ik rij nu bij de jager

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vermoed dat 'constructies' de enige manier zijn om de Nederlandse chauffeur in het zadel te houden. Zeker voor de toekomst.

Ga er maar gerust vanuit dat de cao chauffeur Nederlandse stijl verleden tijd is. Met name voor het grensoverschrijdende vervoer.

Kan me voorstellen dat voor het supermarktwerk etc er nog wat Nederlanders overblijven, maar that's it.

Als ik nu chauffeur in loondienst was (of wilde worden) zou ik gaan nadenken over welke constructie voor mij het beste is.

Een van de opties is voor jezelf beginnen.

Is die stap financieel of qua opleiding te groot, dan komen de ' constructies' al snel om de hoek kijken.

Zo'n 'constructie' kan ook komen uit de koker van chauffeurs zelf hè. Zoals de 'Actie In De Transport' ook een chauffeurs initiatief is.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad.

Maar ik heb de afgelopen 30 jaar heel vaak gezien dat het met die jongens waarvoor de "financiële en opleidingsstap" te groot was, niet goed ging. Die verdienden net zo weinig als, en eindigen net zo als die postbezorgers uit het andere topic. ;) En dan erger. Met maar 1 man die er wél beter van wordt. ;) En ook al is dat maar voor een paar honderd euro per maand, met 30 zulke jongens, is dat toch een leuke business. Je maakt mij niet wijs dat Van der Aart dat uit de goedheid van z'n hart komt.

Gijsbert; waarom haal jij je vakdiploma niet en regelt het allemaal zelf, als je zo graag zelfstandig wilt werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad.

Maar ik heb de afgelopen 30 jaar heel vaak gezien dat het met die jongens waarvoor de "financiële en opleidingsstap" te groot was, niet goed ging. Die verdienden net zo weinig als, en eindigen net zo als die postbezorgers uit het andere topic. ;) En dan erger. Met maar 1 man die er wél beter van wordt. ;) En ook al is dat maar voor een paar honderd euro per maand, met 30 zulke jongens, is dat toch een leuke business. Je maakt mij niet wijs dat Van der Aart dat uit de goedheid van z'n hart komt.

Gijsbert; waarom haal jij je vakdiploma niet en regelt het allemaal zelf, als je zo graag zelfstandig wilt werken?

Inderdaad willen wij zelf het vakdiploma halen terwijl ik al rij gaat mijn echtgenote de cursus doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik nu chauffeur in loondienst was (of wilde worden) zou ik gaan nadenken over welke constructie voor mij het beste is.

Een van de opties is voor jezelf beginnen.

Is die stap financieel of qua opleiding te groot, dan komen de ' constructies' al snel om de hoek kijken.

De eis van vakbekwaamheid (het diploma) zou in het kader van de deregulering pas van toepassing moeten worden zodra er een verzoek werd ingediend voor een 2e vergunningsbewijs.

Iedereen zou gewoon als eigen rijder met één voertuig moeten kunnen starten en op aanvraag automatisch het eerste vergunningsbewijs (voor 1 auto) moeten ontvangen. De bestaande systematiek zou er vervolgens toe leiden dat iemand dan - ook zonder diploma's - na 10 jaar aantoonbare praktijkervaring het hele diploma niet meer nodig heeft om uit te breiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met het vrijgeven van jou, daalt de kwaliteit en de prijs van de dienstverlening. En dat gaat weer ten koste van de werknemers, in de branche.

De vergunningen in het transport afschaffen zou de genadeslag zijn.

U vindt dat al die "kwaliteit" de Nederlandse sector zoveel gebracht heeft?

Wellicht zou u dan toch eens om u heen moeten kijken waar we nu staan met de sector. Hoewel ik een stil vermoeden heb dat u dat ook wel (in-)ziet dat de sector ondanks al die kwaliteit vooral toch kopje onder dreigt te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
U vindt dat al die "kwaliteit" de Nederlandse sector zoveel gebracht heeft?

Wellicht zou u dan toch eens om u heen moeten kijken waar we nu staan met de sector. Hoewel ik een stil vermoeden heb dat u dat ook wel (in-)ziet dat de sector ondanks al die kwaliteit vooral toch kopje onder dreigt te gaan.

Karel, ik denk niet dat het probleem zit in het feit, dat de Nederlandse vervoerders niet kunnen calculeren (wat hun geleerd is tijdens de vakbekwaamheids- cursus). Het probleem is dat een verlader "gewoon" niet meer betaald, wat de vervoerder nodig heeft om een rit rendabel te hebben. Dan blijven er 2 opties open, 1: de rit weigeren. 2: de rit toch accepteren, ondanks............. (en daar is het fout gegaan.......)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Transportnieuws - 12 juli kort geding tegen van der Aart Transport door FNV Bondgenoten

Ik vraag me af of een kortgeding-rechter zich hier over uit gaat spreken.

En verder vraag ik mij af of het FNV zich goed realiseert wat ze mogelijk overhoop gaan halen. Want, de kans is groot dat de methode van der Aart wettelijk gezien klopt en dit soort constructies, zeker na uitspraken van een rechter meer en meer de overhand gaan krijgen. Of zou dat juist de bedoeling zijn van het FNV?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennelijk is dat niet de bedoeling. van der Aart is in de gelegenheid gesteld zijn bedrijfsvoering aan te passen. van de Aart geeft duidelijk aan dit niet voornemens te zijn. Die dwangsom is nog steeds van toepassing. En van der Aart loopt zeker de kans dat de dwangsom opgelegd kan worden.

We horen vrijdag vast meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Transportnieuws - 12 juli kort geding tegen van der Aart Transport door FNV Bondgenoten

Ik vraag me af of een kortgeding-rechter zich hier over uit gaat spreken.

En verder vraag ik mij af of het FNV zich goed realiseert wat ze mogelijk overhoop gaan halen. Want, de kans is groot dat de methode van der Aart wettelijk gezien klopt en dit soort constructies, zeker na uitspraken van een rechter meer en meer de overhand gaan krijgen. Of zou dat juist de bedoeling zijn van het FNV?

Wat dacht jij

In veel gevallen doen de chauffeurs het zelf

Ik ken een bedrijf in Oss Waar de zzper,s op de vergunning van het bedrijf reden

En niet een Ze moesten er wel voor betalen

En zo zijn er meer van die dingen

Alleen als het mis gaat Dan heeft een ander het altijd gedaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U vindt dat al die "kwaliteit" de Nederlandse sector zoveel gebracht heeft?

Wellicht zou u dan toch eens om u heen moeten kijken waar we nu staan met de sector. Hoewel ik een stil vermoeden heb dat u dat ook wel (in-)ziet dat de sector ondanks al die kwaliteit vooral toch kopje onder dreigt te gaan.

en dat wordt beter door nog meer vrij te geven? De grenzen waren al open, laten we de regels voor cabotage, vergunningen, code95 etc ook maar versoepelen, of niet? Ach waarom eigenlijk nog een vrachtwagenrijbewijs?

Minder regels en het zal beter gaan in het transport?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Even voor alle duidelijkheid...

Welke regels dienen nu eigenlijk verscherpt te worden?

Welke zaken kloppen nu eigenlijk niet of zijn aan verbetering toe?

Laten we eens een lijstje maken van die zaken die niet kloppen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er valt altijd wat te verbeteren! Maar in grote lijnen is het in mijn ogen redelijk geregeld. Er moet alleen gehandhaafd worden! (ontbreekt er nogal eens aan ;) ) En volgens mij is dat wat er nu met van der Aart gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden