[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

Gast shompie

Ik ben een voorstander van "anders" werken. Dat zeg en doe ik al sinds ik lid ben van dit forum, en ver daarvoor al. Het s ndertussen toch wel eens bewezen dat de traditionele werkgever/werknemer verhouding niet werkt. Dat blijkt alleen al uit het feit dat er heel veel bedrijven uitvlaggen of failliet gaan.

Als er dan mensen zijn die het anders willen doen (anders volgens de bonden en hun aanhang) is de wereld te klein en zijn het uitbuiters slavendrijvers en asociale werkgevers/opdrachtgevers terwijl ik het juist zie als een mogelijkheid.

De traditionele werkgever/werknemer verhouding verdwijnt. Degene die nu bereid zijn om verder te denken zijn de winaars van de toekomst. En dit is hoe ik er over denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dat "anders" werken zie jij ook als :

Niet al te slimme chauffeur voor je proberen te laten werken, hem/haar alle risico's laten lopen en als puntje bij paaltje komt niet thuis geven ?

OF

niet al te slimme of slimme chauffeur voor je proberen te laten werken en samen ervoor zorgen dat men iets goeds van de grond krijgt waar men beide een goede boterham aan overhoudt ?

En daarin zit mijns inziens het verschil tussen "anders werken" en "anders werken"

Gezien al je verhalen en texten en/of andere uitspraken lijk je mij in elk geval niet tot de eerste categorie te behoren.. Maar ik kan er uiteraard ook naast zitten.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

345 postings op Freddy's geldboom verder maar noch hier noch op GeenStijl.nl wordt duidelijk hoe de constructie in elkaar zit en wat die chauffeurs/ZZP'ers verdienen cq in moeten leveren.

Als ik van der Aart zou zijn deed ik een Europeflyertje en ging lekker van m'n geld genieten. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het zit niet in mijn aard om mensen te misbruiken Freddy. Maar waar zijn de bewijzen dan dat deze man het wel doet. Omdat de bond het zegt? Of.omdat de ilt of rvi of hoe dat nu heet het zegt.

De mening van dat soort instanties veeg ik mijn .... mee af. De rechter spreekt recht. Die wacht ik af.

Ik heb mezelf geheel niet verdiept in de hele constructie. Ik heb daar dus ook niet echt een mening over. Alleen er zijn toch wel heel veel mensen die vertrouwen in hem hebben. En dan al die negatieve reacties van mensen die hem net als ik ook niet kennen.

Ik begin bijna te hopen dat deze man door de toekomstige rechter in het gelijk gesteld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dick van der Aart is zeker sinterklaas niet. En ik ga me verder ook niet bemoeien met de discussie.

Wat ik wel wil zeggen dat er ook mensen gewoon in loondienst zijn bij de firma. U weet wel : auto van de werkgever en wij gewoon een loonstrookje.

Toen het water ons aan de lippen stond (en misschien er wel over) gaf hij mijn man de kans om aan de slag te gaan ondanks een duidelijke lichamelijke beperking die andere werkgevers bij voorbaat al afschrok.

Kijk. Zo asociaal is hij toch niet :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk. Zo asociaal is hij toch niet

Wacht maar af. Er komt zodadelijk vast wel iemand vertellen dat de man van Free Spirit is genaaid. Te lage inschaling, wachtuurtje geschrapt, de uren voor code 95 niet volledig betaald, noem maar op. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Zijn chauffeurs dan allemaal zo verschrikkelijk dom en nog simpeler. Want dat zeg jij nu. Ze zijn dom en simpel omdat ze met zo'n man in zee gaan. Wat een stommelingen ongelofelijk. Wat zijn ze dom

Of zullen ze het heeeeel misschien naar hun zin hebben. Ondanks dat ze natuurlijk heel dom en simpel zijn. Dat zou ook zo maar kunnen he. En misschien reageren ze wel niet omdat ze julli maar stumpers vinden he, zou ook zo maar kunnen he.

Zou inderdaad kunnen Ron. Maar jij als (ex) ondernemer zou dit ook af moeten keuren. Waarom? Omdat het een vorm van ongelijkheid is. En ik mag toch hopen dat dit niet de toekomst gaat worden, dan ben je pas echt "in de aap gelogeerd". Tuurlijk zullen deze "zelfstandigen" (zeker in het begin) niet klagen. In hun ogen, hebben ze hun doel al bereikt immers, en zien ze in v/d Aart een prima kerel die het beste met de mens voor heeft. Totdat de ogen (langzaam) open gaan, en ze zich realiseren dat het op een andere mannier (de juiste mannier) toch zelfstandiger is, en je je prijs zelf kunt bespreken. Wand deze "zelfstandigen" zijn niet meer dan schijn zelfstandigen. Zelf je vracht, klant, en prijs bepalen is er niet bij. Alleen de prijs die v/d Aart je "gunt" zal zou prijs zijn (en iedereen zal begrijpen dat dit minder zal zijn, dan dat je zelf je prijs bepaald. En om nog maar niet te praten over de risico's, bij schade. Wie draait daar voor op???? En bij te laat leveren???? Juist

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Dat hou je toch op een forum.. Er zullen altijd meningen en meningsverschillen zijn.. Ik lees in het geenstijl verhaal dat meneer is vrijgesproken

en nu quote ik GS weer even :

Het schijnt echter tegenwoordig ook geen probleem te zijn om dat over het hoofd te zien en toch je mening er over te mogen ventileren.

Dat een rechter het toelaat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet asociaal is.. :D..

Maar om de schuld nu helemaal in de schoenen te schuiven van de chauffeurs vind ik ook wat te ver gaan.. Als men willens en wetens iemand op zo'n manier benadeelt mag je wat mij betreft ook wel een holdreun hebben.

Zoals je zelf al aangeeft ook wij hebben onze meningsverschillen over enkele dingen..(maar om nu te zeggen dat ik het met de meeste uitspraken niet eens ben geloof ik zelf niet zo in.. maar goed, dat is een ander punt.

In elk geval is het wel duidelijk dat veel chauffeurs toch bereid zijn om zich nog meer problemen op de hals te halen om maar niet in de ww of bijstand te komen en dat daar dan bloedzuigers zoals die van de Aart bij zitten om daar dankbaar gebruik van te maken en voor eigen gewin te gaan is dan een narige bijkomstigheid....

--== Freddy ==--

Ik vraag mij echt af, of dit nu mensen zijn, die deze keuze gemaakt hebben omdat ze zonder werk thuis zaten, of omdat ze hun "droom" wilden verwezenlijken? Als je in de ww zit, zal je ook geen start kapitaal bezitten om voor je zelf te beginnen (lijkt mij), blijft dus over, de categorie die perse "eigen rijder" wilden worden, maar dus niet de moeite genomen hebben om de gebruikelijke weg te bewandelen..

Tja, en eenmaal in de klauwen van bijvoorbeeld v/d Aart, kun je geen kant meer op. Dat weten ze inmiddels zelf ook wel, maR kom hier maar weer zelfstandig uit...

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Dick van der Aart is zeker sinterklaas niet. En ik ga me verder ook niet bemoeien met de discussie.

Wat ik wel wil zeggen dat er ook mensen gewoon in loondienst zijn bij de firma. U weet wel : auto van de werkgever en wij gewoon een loonstrookje.

Toen het water ons aan de lippen stond (en misschien er wel over) gaf hij mijn man de kans om aan de slag te gaan ondanks een duidelijke lichamelijke beperking die andere werkgevers bij voorbaat al afschrok.

Nogmaals Dick van der Aart wil ook gewoon geld verdienen. En misschien zie ik het verkeerd maar de stand is nu 2-0 in zijn voordeel. Iets met onschuldig totdat anders bewezen is ?

Standen veranderen wel vaker. Pas als scheidsrechter afgefloten heeft, is de wedstrijd ten einde, en de uitslag bekend. Dick v/Aart heeft zeker nog niet gewonnen (maar de tegenpartij(en) ook nog niet. Goed trouwens dat v/d Aart u die kans geboden heeft. Zo zie je maar, dat iedereen ook goede kanten heeft,

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wacht maar af. Er komt zodadelijk vast wel iemand vertellen dat de man van Free Spirit is genaaid. Te lage inschaling, wachtuurtje geschrapt, de uren voor code 95 niet volledig betaald, noem maar op. ;)

Lulkoek, we hebben het toch over de mannier van werken bij v/d Aart, laan we het daar bij houden (of er zouden nog meer zaken naar boven moeten komen)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou inderdaad kunnen Ron. Maar jij als (ex) ondernemer zou dit ook af moeten keuren. Waarom? Omdat het een vorm van ongelijkheid is. En ik mag toch hopen dat dit niet de toekomst gaat worden, dan ben je pas echt "in de aap gelogeerd". Tuurlijk zullen deze "zelfstandigen" (zeker in het begin) niet klagen. In hun ogen, hebben ze hun doel al bereikt immers, en zien ze in v/d Aart een prima kerel die het beste met de mens voor heeft. Totdat de ogen (langzaam) open gaan, en ze zich realiseren dat het op een andere mannier (de juiste mannier) toch zelfstandiger is, en je je prijs zelf kunt bespreken. Wand deze "zelfstandigen" zijn niet meer dan schijn zelfstandigen. Zelf je vracht, klant, en prijs bepalen is er niet bij. Alleen de prijs die v/d Aart je "gunt" zal zou prijs zijn (en iedereen zal begrijpen dat dit minder zal zijn, dan dat je zelf je prijs bepaald. En om nog maar niet te praten over de risico's, bij schade. Wie draait daar voor op???? En bij te laat leveren???? Juist

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Ik zie niet helemaal het verband tussen zelf je vrachten zoeken en zelfstandige zijn. Hoe zit dat met al die bedrijven die voor een NVO, Jumbo,en dat soort firma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou het toch wel vermakelijk vinden als iemand van v.d. Aart hier zijn salarisstrookje zou plaatsen en dat bij iedereen hier de bek openvalt. Zoveel???????

Maar wat als die bondsrakkers dit verliezen? Wordt dit dan de nieuwe ondernemersvorm, dus dat we straks allemaal als ZZP, zelfstandige zonder papieren, bij een vof kunnen gaan rijden?

Dit komt steeds meer, o.a. bij Looze in Oldenzaal en als v/d Aart dit wint, krijg jij gelijk Eric.:banaan::cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou inderdaad kunnen Ron. Maar jij als (ex) ondernemer zou dit ook af moeten keuren. Waarom? Omdat het een vorm van ongelijkheid is. En ik mag toch hopen dat dit niet de toekomst gaat worden, dan ben je pas echt "in de aap gelogeerd". Tuurlijk zullen deze "zelfstandigen" (zeker in het begin) niet klagen. In hun ogen, hebben ze hun doel al bereikt immers, en zien ze in v/d Aart een prima kerel die het beste met de mens voor heeft. Totdat de ogen (langzaam) open gaan, en ze zich realiseren dat het op een andere mannier (de juiste mannier) toch zelfstandiger is, en je je prijs zelf kunt bespreken. Wand deze "zelfstandigen" zijn niet meer dan schijn zelfstandigen. Zelf je vracht, klant, en prijs bepalen is er niet bij. Alleen de prijs die v/d Aart je "gunt" zal zou prijs zijn (en iedereen zal begrijpen dat dit minder zal zijn, dan dat je zelf je prijs bepaald. En om nog maar niet te praten over de risico's, bij schade. Wie draait daar voor op???? En bij te laat leveren???? Juist

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Eindelijk iemand die het met mij eens is, waarvoor dank combidriver.:kiss:

Ik gooi mijn Niwo nu maar overboord, hebben we niet meer nodig, want we hoeven niet meer naar school om het vakdiploma te halen, we gaan niet meer sparen om aan de creditwaardigheid te voldoen, het begint aardig op de 70 er jaren in de vorige eeuw te lijken, als je niks kunt wordt je chauffeur en ga je voor v/d Aart, Looze en al die andere lounche bedrijven rijden als zelfstandige zonder papieren, maar wel op eigen risico, zodat je toch kunt gaan zeggen, ik ben zelfstandig, nou gefeliciteerd. P.S., vergeet niet je naam groot op de cabine te zetten en gooi er meteen voor een paar rooitjes lampen op, lijkt goed als zzp er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Klopt Gerard. Al had degene die een klein beetje verder dan zijn neus had gekeken al veel eerder geweten wie ik was. Omdat ik het een paar keer bijna letterlijk gezegd heb. Maar op een enkeling na neemt niemand hier de moeite.

Dat maakt niet uit, het heeft ook zijn voordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zit niet in mijn aard om mensen te misbruiken Freddy. Maar waar zijn de bewijzen dan dat deze man het wel doet. Omdat de bond het zegt? Of.omdat de ilt of rvi of hoe dat nu heet het zegt.

De mening van dat soort instanties veeg ik mijn .... mee af. De rechter spreekt recht. Die wacht ik af.

Ik denk dat er vast wel wat niet goed gaat daar..Als je zo leest dat het niet om 1 maar om meerdere chauffeurs gaat die gedupeerd (al dan niet ook door eigen schuld) zijn, moet er toch wel iets niet helemaal lekker lopen... En zolang een rechter het oke vind doet hij in elk geval wettelijk nog niets verkeerd.

Maar rechters geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen, ondanks dat we het met hun uitspraken of rechtelijke dwalingen moeten doen.

Ik vraag mij echt af, of dit nu mensen zijn, die deze keuze gemaakt hebben omdat ze zonder werk thuis zaten, of omdat ze hun "droom" wilden verwezenlijken? Als je in de ww zit, zal je ook geen start kapitaal bezitten om voor je zelf te beginnen (lijkt mij), blijft dus over, de categorie die perse "eigen rijder" wilden worden, maar dus niet de moeite genomen hebben om de gebruikelijke weg te bewandelen..

Tja, en eenmaal in de klauwen van bijvoorbeeld v/d Aart, kun je geen kant meer op. Dat weten ze inmiddels zelf ook wel, maR kom hier maar weer zelfstandig uit...

Die categorie is er inderdaad ook nog.. zo snel mogelijk eigen rijder worden en dan de doppies niet verder open hebben als hun neus lang is..

zuchttt.. ik denk dat ik ook maar wat harder moet worden als er nog wat verdient moet worden... :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt Gerard. Al had degene die een klein beetje verder dan zijn neus had gekeken al veel eerder geweten wie ik was. Omdat ik het een paar keer bijna letterlijk gezegd heb. Maar op een enkeling na neemt niemand hier de moeite.

Dat maakt niet uit, het heeft ook zijn voordelen.

Dat bedoel ik maar, mijn terras is niet zo groot, de koelkasten wel.biertjebiertje

Weer een hint, LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wand deze "zelfstandigen" zijn niet meer dan schijn zelfstandigen. Zelf je vracht, klant, en prijs bepalen is er niet bij. Alleen de prijs die v/d Aart je "gunt" zal zou prijs zijn (en iedereen zal begrijpen dat dit minder zal zijn, dan dat je zelf je prijs bepaald. En om nog maar niet te praten over de risico's, bij schade. Wie draait daar voor op???? En bij te laat leveren???? Juist

Daar ben je zelfstandige voor, in de constructie van Van der Aart. En hij neemt ook jouw werk niet aan, dat doe je zelf, bij eigen opdrachtgevers, voor een eigen tarief. Wil je een week vrij, neem je een week vrij, zal Van der Aart een zorg zijn zolang je zijn 400 euro per maand maar afdraagt. En hoe minder uren je claimt, hoe meer je kunt factureren als huur van je eigen trekker.

Ik zeg niet dat ik vóór deze constructie ben en vind ook dat iemand die zich een eigenrijder noemt ook eigen papieren moet hebben. Maar deze jongens weten wat ze gaan moeten betalen aan Van der Aart, gaan daarmee akkoord en kunnen vanaf dan hun eigen werk regelen. Administratie wordt ze allemaal uit handen genomen. Ik vind deze constructie eigenlijk beter als een VOF-constructie als Holwerd waarin 25 vennoten voor elkaar ook in privé aansprakelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Het mooie is

Er zijn bedrijven die werken met een 25 uur contract

En de rest onder de tafel

Chauffeur blij en het baasje blij

Huub

Wat is je bron? Je beweert weer iets, maar waar is je onderbouwde bewijs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe minder uren je claimt, hoe meer je kunt factureren als huur van je eigen trekker.

Ik ben ouwerwets misschien, maar iets wat "je eigen" is daar betaal je geen huur voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het volgende scenario,

Van der Aart wordt veroordeelt, bedrijf dus einde oefening, effe denken................waar gaan al die "eigen" trekkers" dan heen?

En wie voldoet het verschil tussen "aanschaf prijs" en "verkoop prijs"

Ziet een rechter deelnemers aan deze constructie ook als strafbaar? Wat zijn dan de gevolgen?

Je moet wel erg veel vertrouwen hebben in je "vriend" om klakkeloos aan te nemen dat het wel goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden