[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

Gast butlerbob

Beste Gé, jouw onderschrift doelende wil helemaal niet zeggen dat ik iemand een mening door zijn "strot' wil persen, ik geef alleen maar aan wat de negatieve ervaringen zijn die heel veel ex leden van het FNV hebben doen besluiten om geen lid meer te zijn van die club en dat is ons goed recht.

 

Als je door je eigen vakbond wordt afgeserveerd omdat je (toen ergens in de jaren tachtig) wat kritische vragen stelde en ook wat hulp vroeg en daarna de kous op je kop kreeg dan is het snel gedaan hè, in één geval een dringende oproep om hulp vanwege een akkefietje met een werkgever die in onze ogen onterecht bezig was met zaken die niet rechtvaardig waren en dan wordt je er later op geattendeerd dat de dienstdoende medewerkster maar 3 dagen part time daar werkzaam is en zich niet voor de volle 100% kan inzetten voor jou/jullie zaak.

 

Kijk dat noem ik kwalijk, zet er dan iemand op die wel beschikbaar is voor 100% maar die was klaarblijkelijk niet aanwezig of voorhanden en dan krijg je een dooddoener als antwoord "uw geval is te complex" m.a.w. zoek het maar uit, maar we konden toen wel voor de volle 100% contributie betalen en toen we aangaven dat we dan ook maar voor 2/3 lidmaatschapsgeld wou gaan betalen was het hek van de dam bij deze club.

 

Hebben daarna direct maar opgezegd en een advocaat in de arm genomen en dit op grond van een regeling waarbij je maar fractie van het werkelijke bedrag kwijt was en met deze advocaat hebben we (ja we!) de zaak wel gewonnen en alle voorgenomen maatregelen moesten worden teruggedraaid.

 

En hiermee wil ik aangeven dat ik echt niet de enige ben die dit soort akkefietjes bij deze FNV hebben meegemaakt en als je als vakbond je leden binnenboord wilt houden dan zal je je als vakbond toch loyaler moeten opstellen tegenover je leden want zij voorzien niet alleen de medewerkers maar ook de rest van de organisatie van de nodige financiën via het lidmaatschapsgeld maar dat wordt gemakshalve even vergeten.

 

Om mee af te sluiten even wat anders hoe er nu en vroeger tegen een vakbond werd aangekeken.

In de jaren zestig was/waren de vakbond(en) groot en sterk tegenover de gevestigde orde van werkgevers en overheid, een roerige tijd mag ik wel zeggen, veel stakingen etc.

Dus conclusie de vakbonden hadden wat in de melk te brokkelen, hun roem kon niet op en dat werd door menig arbeider geaccepteerd.

 

Nu anno 2000 tot nu, is die roem en macht van een vakbond behoorlijk ingedamd en hoe komt dat? dat is gekomen door de mensen die zelf de vakbond groot hadden gemaakt maar kennelijk meer aspiraties hadden dan vakbondsvoorzitter/bestuurder en niet te vergeten de mooie baantjes waarin ze terecht kwamen en opeens waren de arbeiders belangen teniet gedaan, neen ik noem geen namen iedereen weet wel wie ik hier mee bedoel en dat zijn meerdere personen die hun stempel hebben gedrukt op de vakbond.

 

Ze hebben zelf de boel verkloot door zich ver te verwijderen van de werkende klasse oftewel Jan de Arbeider, zij kozen voor een pluche zetel of riante bureaufauteuil ergens ter lande en voelden zich op een voetstuk geplaatst met een riant jaarinkomen.

 

Daar komen dan nog de vele schandalen en misstappen bij die sommige gepleegd hebben en dat zet kwaad bloed bij die mensen die jarenlang hun contributie aan die gasten hebben betaald om voor hun belangen op te komen,maar helaas ze voelden zich bedrogen en weggezet als kleuters, niet zo gek dat de vakbonden veel leden verloren in die tijd en dat is nooit meer goed gekomen.

En diegene die nu zonodig veel tam tam lopen te maken om maar in het nieuws te blijven die krijgen het nog zwaar de komende tijd, ze kunnen zich beter druk maken om zaken die er toe doen en zich ver afzijdig houden van zaken waar ze niks te zoeken hebben.

 

Maar ja velen hebben een bepaalde toekomstvisie en dat is om zo snel mogelijk over de ruggen van anderen maatschappelijk omhoog te klimmen, de participatie maatschappij komt met rasse schreden naderbij.

Helaas voorbeelden te over van mensen die hun vakbondsvak hebben verloochent, gaan de Rotterdamse Haven bezoeken spreken hier en daar wat populistische taal en wat deze havenarbeiders niet wisten dat hij z'n zakken vulden met Vendex aandelen en na zijn politieke aspiraties een commissie hier en daar voorzat en even een partij geld binnensleepte waar menig arbeider ruim een jaar voor moet ploeteren, anderen zeggen werken, goed dat mag, maar geef toch te denken.

 

Maar tot slot iedereen die mag lid zijn van een vakbond of andere club die jouw belangen behartigd, prima blijven volhouden zo, totdat er een dag komt dat je wakker schrikt, ja verdraaid nog aan toe het is zowaar een nachtmerrie en dan nog een echte ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dat is al zo vaak gezegd dat je het maar overgenomen hebt, weet jij uberhaubt  hoeveel bestuurders er echt bij die pluche komen, makkelijk he een beetje populair schreeuwen  ;)

 

Prima oplossing, dat zal ze leren, weglopen voor het probleem daar los je de zaak mee op. In plaats van lid blijven en je mond open doen kun jij je nu ook achter de boom verschuilen en roepen dat ze niks doen en wat ze doen doen ze verkeert :hamer:  

1e. dit hoef je niet over te nemen als je de politiek gevolgd hebt dan weet je hoe de vakbondsvork in elkaar steekt, bij lijve ondervonden.

 

2e. ik ben al meer dan dertig jaar geen lid meer, mijn belangen in de werksfeer heb ik ten eerste zelf altijd op kunnen lossen en daarnaast een prima club gevonden die ook juridisch mijn zaken regelde en daar heb ik dus geen vakbond voor nodig, ook niet als het om lonen ging, ik ben bij mijn vorige werkgevers altijd prima betaald zonder tussenkomst van welke vakbond dan ook en het is zaak een prima werkrelatie op te bouwen met je werkgever maar dat kan alleen als je in kleinere bedrijven werkt en niet zoals jij met een bedrijf waarbij je niet eens je eigen collega's bij naam kent.

En ja bij dat soort bedrijven heb je echt wel waarschijnlijk een vakbond nodig en als het te gortig wordt dan maakt diezelfde vakbond wel een einde aan dat bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is al zo vaak gezegd dat je het maar overgenomen hebt, weet jij uberhaubt  hoeveel bestuurders er echt bij die pluche komen, makkelijk he een beetje populair schreeuwen  ;)

 

Prima oplossing, dat zal ze leren, weglopen voor het probleem daar los je de zaak mee op. In plaats van lid blijven en je mond open doen kun jij je nu ook achter de boom verschuilen en roepen dat ze niks doen en wat ze doen doen ze verkeert :hamer:  

Nee ik loop niet weg het is het fnv die mij heeft laten barsten en met mij veel collega`s

toen er bij een vorige werkgever van mij problemen waren  moesten wij maar een vast stelings contract tekenen  omdat we anders maar problemen zouden krijgen

 

 

en over het pluce ton heerts is eerst voorziter van het afmp geweest  het afmp  (onder deel van het fnv) heeft toen ik bij defensie zat ook de nodige steken laten valen ten koste van.

dus zeg mij niets over veschuilen en roepen en na praten

met een rechts bijstand berijk je meer dan het fnv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

^^  ik had toch op Gijsbert gereageerd  :confused:

Oeps foutje, excuse moi, maar direct maar dan even inhaken op Dokus over een zienswijze, kan kloppen, ik type alles zonder bril! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Maar jouw waarheid is toch niet altijd andermans waarheid??? :eek:

Nope, ik geef alleen maar mijn democratische mening en die wordt niet door iedereen gewaardeerd en dat mag vind ik prima, maar gezien het over een vakbond gaat dan gaan mijn weinige haren die ik nog rechtop staan.

En dan nog, ik heb hier waarschijnlijk en behoorlijke dikke volgevreten kat op het spek zitten binden en nu maar eens kijken hoeveel er zijn die, die kat daar vanaf willen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Reden jullie daar giftige planten ?? :D

Nee, ha ha hij wou graag in het tanktransport vandaar dus, maar die Dieffenbachia's kweekten de kwekerij niet, wel linke zooi trouwens die plantjes, dat sap ervan is behoorlijk giftig, werd in de oorlogsjaren door de Duitsers gebruikt om de gevangenen die ze martelden die zooi in hun keel te spuiten, je stembanden begaven het en je was mooi stil dan en daarna werd het meestal voor "eeuwig' stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Beste Gé, uiteraard kan het ook in andere bewoordingen maar zoals ik al eerder vertelde "een dikke vette kat op het spek binden" en dan maar kijken wie er honger heeft, is niet geheel de bedoeling geweest en heb waarschijnlijk hier veel mensen op hun tenen getrapt en mocht dat zo zijn dan ben ik ook niet de beroerdste om hiervoor mijn welgemeende excuus aan te bieden, maar het standpunt wat ik over een vakbond inneem zal hier door niet veranderen, zal het alleen wat genuanceerder brengen.

 

Kijk Gé voor de één was en is de vakbond goed geweest voor wat betreft geschillen met werkgevers etc. maar in mijn geval met collega's samen pakte dat ff verkeerd uit, wellicht hebben wij toen de verkeerde mensen getroffen bij die afdeling, ik meen Utrecht of Rotterdam, vandaar dat we massaal ons lidmaatschap hebben beëindigd en hebben we het op een andere manier ons 'recht" of gelijk (hoe je noemen wil) gehaald en ik ben altijd bij die rechtsbijstand gebleven en daar heb ik nu nog profijt van met zaken die nu nog lopen vanwege einde mijn bedrijf in 2012, niet geheel vrijwillig gestopt maar dat terzijde, door de tijd heen wordt je vanzelf wat harder in je bewoordingen maar ik weet donders goed hoe ik het moet brengen en welke snaar ik moet bespelen van het instrument en hiermee heb ik weleens instanties tot wanhoop gedreven, ik huldig een standpunt dat iedereen gelijk is ook al denken sommige dat ze ver boven de wet staan vanwege een bepaalde maatschappelijk positie, maar ze vergeten één ding "als zij moeten schijten bouten" dan zullen ze toch ook die broek van hun kont moeten laten zakken, of zie ik het nu verkeert.

 

Ik wens hierbij iedereen die dit meeleest alsnog een prettige avond en vooral weekend en onthoud nu één ding, "de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend"

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Helemaal gelijk Kees, ben eigenlijk wel benieuwd naar de Topic Startster die zoals ik heb begrepen hun eigen papieren hebben gehaald, zou dat één van de vier zijn die vd Aart gedag hebben gezegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is nooit schade gemeld, dat wil niet zeggen dat er geen is.

 

 

Zo kan je nog 5 pagina, s volkalken. Vooralsnog is het heel stil vanuit Drachten en wordt er geen vuile was buiten gehangen. Zal wel meevallen met die "schades". In die jaren dat Van der Aart actief is moeten er tientallen mensen bij betrokken zijn (geweest). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kan je nog 5 pagina, s volkalken. Vooralsnog is het heel stil vanuit Drachten en wordt er geen vuile was buiten gehangen. Zal wel meevallen met die "schades". In die jaren dat Van der Aart actief is moeten er tientallen mensen bij betrokken zijn (geweest). 

 

Ze likken in stilte hun wonden en bezinnen zich op de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit topic en in vele andere topics lees je steeds dat de vakbondstop en lagere vakbondsbestuurders azen op pluche stoeltjes in de regering, Brussel, enz, en zodra ze daar zitten zij de werknemers die zij eerst verdedigden vergeten zijn, en met hun besluiten zelfs schade toebrengen.

 

Maar is het niet zo dat sommige chauffeurs ook azen op een pluche stoeltje op de planning of zelfs op een stoeltje nog wat hoger in het bedrijf?

En is het ook niet zo dat die zelfde chauffeurs als zij dat pluche stoeltje eenmaal bereikt hebben hun oude collega's en hun belangen compleet uit het oog verliezen en hen zelfs naar hartenlust uit gaan knijpen? 

 

Eigenlijk is er dus niet zoveel verschil tussen de mensen.

 

Als zij de ambitie (en de kans)  krijgen om  hogerop te komen dan zullen zij zich niet tegen laten houden door hun oorspronkelijke moraal en collega's.

 

Dat gedrag is dus niet voorbehouden aan vakbondsbestuurders maar zie je overal in de maatschappij terug en zit kennelijk bij sommigen ingebakken in hun genen.

 

Het is wel jammer dat het bestaat en het lijkt alleen maar toe te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Beste Maarte/Andre, daar heb je volkomen gelijk in, inderdaad zijn er "chauffeurs" die op het stoeltje van de planner willen gaan zitten en is ook gebeurd, daarna werd deze zogenaamde chauffeur (je wordt of je bent toch chauffeur geworden om op de weg te zitten met alles erop en eraan of vergis ik me nou?) het meest vervelende ventje binnen dat of een bedrijf.

Van het bovenstaande zijn voorbeelden genoeg te vinden en ik denk zelfs dat het nog meer voorkomt dan menigeen zal denken, ik hoefde niet zonodig maar wie zich geroepen voelt om een kantoorbaan aan te nemen zonder een 9 tot 5 mentaliteit moet dat zeker doen, maar ga dan niet je ex collega's pesten etc is ook gebeurd en gebeurt nog denk ik!

 

Mits er een uitzondering is natuurlijk, zo kan het voorkomen dat de chauffeur een privé probleem heeft in de thuissituatie of een ongeval heeft gehad waardoor hij niet meer kan of mag rijden vrachtwagen maar dat de baas/werkgever hem/haar een positie aanbiedt als planner o.i.d. binnen datzelfde bedrijf en dat heeft dan niets te maken met ellebogenwerk etc. maar is puur gericht om zo'n iemand een kans te bieden aan het werk te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

ik ben het wat het fnv betreft het hellemaal eens met butlerbob  ze maken meer kapot dan ze goed doen voor ons .

ze zijn alleen uit op het pluce in den haag  ik ben heb om verschilende redenen mijn lidmaatschap opgezegd.

het fnv heeft aangegeven ook holwerd aan te pakken  dus straks daar ook 120 chauffeurs zonder werk .

laat ze eerst eens die moelanders aanpakken.

maar ach pvda he

Had jij dan lekker bij v/d Aart blijven rijden Gijsbert...... Wees blij dat wij je van veel ellende bespaart hebben hier....... Jij hebt blijkbaar een patent op ellende opzoeken.... (maar jij bent "gelukkig" een persoon die het zonder vakbond ook wel red toch??)

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In dit topic en in vele andere topics lees je steeds dat de vakbondstop en lagere vakbondsbestuurders azen op pluche stoeltjes in de regering, Brussel, enz, en zodra ze daar zitten zij de werknemers die zij eerst verdedigden vergeten zijn, en met hun besluiten zelfs schade toebrengen.

Maar is het niet zo dat sommige chauffeurs ook azen op een pluche stoeltje op de planning of zelfs op een stoeltje nog wat hoger in het bedrijf?

En is het ook niet zo dat die zelfde chauffeurs als zij dat pluche stoeltje eenmaal bereikt hebben hun oude collega's en hun belangen compleet uit het oog verliezen en hen zelfs naar hartenlust uit gaan knijpen?

Eigenlijk is er dus niet zoveel verschil tussen de mensen.

Als zij de ambitie (en de kans) krijgen om hogerop te komen dan zullen zij zich niet tegen laten houden door hun oorspronkelijke moraal en collega's.

Dat gedrag is dus niet voorbehouden aan vakbondsbestuurders maar zie je overal in de maatschappij terug en zit kennelijk bij sommigen ingebakken in hun genen.

Het is wel jammer dat het bestaat en het lijkt alleen maar toe te nemen.

Ja en nee.

Was altijd loondienstchauffeur die toen gevraagd werd bij het bedrijf waar ik voor reed als planner te beginnen.

Voordeel heb je al ex chauffeur dat je wel alle geintjes en smoesjes kent.

Verder vind ik dat alle planners minimaal 3 jaar moeten rijden voordat ze op kantoor komen.

Heb altijd beide belangen behartigd dus die van het bedrijf en chauffeur.

Er zijn wel jongens die opeens vergeten hoe het was op de auto maar dat waren ook meestal de urenpikkers en die de katjes er vanaf liepen.

Zolang je een goed dialoog met je chauffeur kan hebben en wederzijds respect heb kan je veel verdienen beide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had jij dan lekker bij v/d Aart blijven rijden Gijsbert...... Wees blij dat wij je van veel ellende bespaart hebben hier....... Jij hebt blijkbaar een patent op ellende opzoeken.... (maar jij bent "gelukkig" een persoon die het zonder vakbond ook wel red toch??)

Nee ik heb niet bij van der aart gereden die ellende heb ik mij zelf bespaart

En als je goed gelezen hebt ben ik geen lid meer van het fnv maar van het cnv dus wel degelijk vakbonds lid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een chauffeur moet tijdens zijn werk rekening houden met de wensen van zijn baas,en niet met de wensen van zijn collega's,daar moet hij enkel maar mee samenwerken.

Als hij binnen t bedrijf  als planner o.i.d aan de gang gaat dient hij nog steeds de belangen van zijn baas en dient hij chauffeurs aan te sturen,niet om hun een gemakkelijk leven te bezorgen.

Dat ie zelf chauffeur geweest is kan dan een voordeel zijn.

 

Ook een vakbonds bestuurder dient,zolang hij vakbonds bestuurder is de wensen van de leden van zijn bond te respecteren.

Als hij daarna op t pluche wilt zal hij ook andere heren moeten dienen en hoeft hij zijn afkomst niet te verloochenen maar zal hij toch dikwijls eens een andere pet op moeten zetten,zijn vakbonds verleden kan dan een voordeel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verder vind ik dat alle planners minimaal 3 jaar moeten rijden voordat ze op kantoor komen.

 

 

 

Dat hoeft niet noodzakelijk hoor Arne,ik heb planners meegemaakt die niet eens een groot rijbewijs hebben,maar wel haarfijn wisten hoe lang een rit duurde en wisten hoe goederenstromen liepen,en ook hun mensen wisten te motiveren.

Verder konden die zonder moeite met 20 auto,s tegelijk bezig zijn,(de gemiddelde chauffeur maakt alleen zijn eigen planning :D )

 

Vergelijk t maaar met een voetbaltrainer,niet iedere sterspeler kan ook een ster trainer worden,sommigen bakken er niks van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ik heb ze meegemaakt die net van school kwamen en helemaal nog nooit een vrachtwagen aan de binnenkant hebben gezien maarrrrrrrrrr spelen wel op hun PC een trucker spelletje die hun virtueel door Europa brengt en ja dan heb je toch ook ervaring? ja toch?

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug on topic.

 

De uitspraak van van der Aard is dat hij de auto's overneemt.

4 willen niet volgens van der Aart. Prima dat is de keuze van deze 4 "ondernemers"

 

Daarmee lijkt het er op dat een verdere rechtsgang over is.

 

Heel verstandig lijkt me. Dus is de winst voor het FNV in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

DRACHTEN - “Drie medewerkers van Van der Aart Expeditie en Transport in Drachten hebben de directie laten weten dat ze faillissement gaan aanvragen”, zegt de bedrijfsadvocaat mr. Peter de Wilde van Van der Aart dinsdagnamiddag tegen de nieuwsredactie van Transport Online.

“Ze menen geld tegoed van de onderneming te hebben”, wil de raadsman kwijt. Verder is hij niet gul met details. “Ze zijn bij het bedrijf in dienst”, meldt hij. Maar op de vraag of de chauffeurs nog achter het stuur zitten wil hij geen commentaar geven.

Wel zegt hij: “Als er namens hen een faillissementsaanvraag komt dan zal Van der Aart verweer gaan voeren.”

Verder ontkent hij dat het transportbedrijf aan De Bolder 70 zelf faillissement gaat aanvragen of in financiële problemen verkeert.

 

Directeur Dick van der Aart is ook om een reactie gevraagd. Hij laat zijn advocaat als woordvoerder optreden.

 

 

http://www.transport-online.nl/site/58229/chauffeurs-van-der-aart-drachten-vragen-faillissement-aan-update/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden