Spring naar bijdragen

Systeem gaat truckers wakker houden

664Freedom
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

:eek:

wvtfbgnuwp.jpg

Foto bron: Irionline.com

Een Amerikaans bedrijf gaat wereldwijd 40.000 vrachtwagens van een systeem voorzien dat moet voorkomen dat truckers in slaap vallen.

Het gaat daarbij om Caterpillar trucks die enorme hoeveelheden grond vervoeren in open mijnen.

De grootste trucks zijn 6 meter hoog en kunnen maar liefst 400 ton vervoeren. Een klein stuurfoutje op de relatief smalle wegen in zo’n mijn kan dus al nare gevolgen hebben.

Nog afgezien van het feit dat de trucks al snel zo’n 5 miljoen dollar per stuk kosten.

Uit onderzoek blijkt dat ongelukken in 70 procent van de gevallen worden veroorzaakt door ......... lees hier verder

Bron: Kijkmagazine.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

nog een systeem in de auto erbij !! gevaar is dan wel dat de chauffeur denkt, mij kan niks meer gebeuren met al die waarschuwingssystemen,wat dan weer een nieuw gevaar is lijkt mij.

daarbij denkend aan personenautochauffeurs die denken dat met abs-asr-esp en wat nog meer er niks kan gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Maar als je tijdens die rust niet slaapt of kunt slapen heb je er nog niets aan.

Rust betekend nu direct nu niet dat je slapen moet, maar ff benenstreken of in de frisse lucht zijn kan al genoeg zijn ook het lezen van een boek kan genoeg ontspanning geven b.v.b.

Met je eerste rust na aanvang van je rit als je net 8 uren in je nest hebt liggen meuren, ja dan zal je zeker niet zo ff een tukje kunnen doen dat geloof ik ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites