[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Uitgenodigd worden door je collega chauffeurs


gyydo

Vraag

  • Forumlid

Gisteren een dagje op de loods gewerkt, namelijk het laden van groupage voor Griekenland (puzzelen dus) samen met een Griekse chauffeur die er iedere week bij is.

Op een gegeven moment moesten we wachten op de laatste auto die nog binnen moest komen.

Ik werd uitgenodigd om bij hem in de cabine te komen.

Nu waar dit topic over gaat. De koelkast ging open: Echte Griekse worst, Fèta, olijven uit de tuin van z'n vader (lekker zal ik je zeggen:ja:), stevig brood en wat al niet meer. Toen ik het blik olijven zag dacht ik: ow god, die ziet er een beetje raar uit. Here, try! zei hij. Nou toch maar proberen dan en dus geen spijt gehad.

Helaas heb was de batterij leeg dus geen foto van al het eten. Hebben jullie ook zulke ervaringen met gezellige collega's?

bewerkt door gyydo
foto maar eruit, voegt niks toe aan het draadje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Heb bij het vliegveld van Lyon wel eens gestaan met een paar Turkse chauffeurs.

Heb niet met ze gegeten maar wel lekkere thee gedronken een gezellige avond ondanks te taal barrière.

En ik ben in UK eens op sleeptouw genomen door een chauffeur.

Hij zag dat ik zoekende was op de terminal waar ik een tank moest wisselen.

Hij heeft het me even uitgelegd en vroeg wat ik erna moest doen, ik zei niks de kaart is vol.

Mooi dan gaan we naar de pub zei die haha.

Heb nog steeds contact met hem, kom alleen niet zo veel meer in de UK, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons op de zaak moest een turk wachten, hij had een mooi plekkie uitgezocht naast het gebouw, nadat ik hem de douche had gewezen en de koffieautomaat had laten zien, trok hij zijn kist open. een half uur later dreef er heerlijk eten in de pan, het smaakte verrukelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ooit in Hongarije een weekend moeten overstaan, wij met 2 belgen (collegas) en op de parking nog 3 russen.

Op vrijdag hebben we die 3 russen mee op sleeptouw genomen en de kroeg in gedoken (stripbar eigenlijk, al de rest was kindergarten, halve liter bier voor ca 25ct).

Die avond heeft ons wel iets gekost, maar ook (jammer genoeg tijdelijk) vrienden gemaakt.

Die russen hebben de rest van het weekend voor ons eten en drank gezorgd, en probeer niets te "regelen" want dat was niet bespreekbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Donderdag avond op Herve (Luik-Aken) een Roemeense collega met een MAN (in Spaanse dienst ??) geprobeerd om het knipperlicht rechts te repareren (beetje massa probleem)

Allebeide dozen met reserve zooi tevoorschijn getoverd, en uiteindelijk de boel maar de boel gelaten.

Die taal barrière, dat was eigenlijk voor allebei de grap van de dag !

Zijn samen een biertje gaan doen in het restaurant, heb z'n douche betaald, en een fles zooi met groente :confused: als waardering terug gekregen.

Was een heeeeeel bijzondere ervaring, en hoop het vaker mee te maken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Moest en zou mee met een Roemeen van die worstjes eten(weet de naam niet meer maar schijnt nationale lekkernij te zijn zoals de kroket/frikandel hier) net voorbij naar ik meen Sibiu in dat stuk met haarspeldbochten in de klim. Op zo'n manier vind ik het wel aardige gasten maar misschien werd het wel betaald van ons belastinggeld :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10
trouwens hoe zit dat met die BBQ wanneer is die nou :confused:

Die onthouden ze iedereen , om deze na het biertje te komen aanschuiven aan de tafel .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
:D tijdens de seks onthoud ik me van alcohol, daarvoor en er na lust ik wel een :wijn:trouwens hoe zit dat met die BBQ wanneer is die nou :confused:

Kinderen die vragen..............LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laatst bij Zuidwolde pauze gemaakt staat er een Spanjaard die alle wielmoeren van zijn oplegger moest natrekken

Hij had er een paar gedaan maar toen ging het lichtje uit bij de man

Ik had op één of andere manier nog wat energie over dus heb ik de rest gedaan

Een ferme handdruk als bedankje en .....een kist mandarijnen

Toen ik op de zaak kwam vroegen de jongens of dat bij de "retouren" moest dus was terug gekomen van een klant ;)

De kist mooi in de kantine gezet voor de liefhebbers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

denk dat hij jou mooi te pakken had......als na een paar wielmoeren natrekken het licht al bij je uit gaat kun je volgens mij beter een dokter bezoeken of bij elke stop 2 wielen natrekken.......denk dat die beste man nu een mooi verhaal heeft bij z'n collega's :DLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
denk dat hij jou mooi te pakken had......als na een paar wielmoeren natrekken het licht al bij je uit gaat kun je volgens mij beter een dokter bezoeken of bij elke stop 2 wielen natrekken.......denk dat die beste man nu een mooi verhaal heeft bij z'n collega's :DLOL

Doet er niet toe : of je helpt iemand of je laat hem barsten ....hangt een beetje van je mentaliteit af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Doet er niet toe : of je helpt iemand of je laat hem barsten ....hangt een beetje van je mentaliteit af

zie het niet als commentaar....je mentaliteit is goed.....alleen als er een bout afbreekt wat dan? zoiets doe ik liever zelf dan een ander laten doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je tijdens het natrekken een wielbout afbreekt ligt dat aan het wrakke materiaal van die assen en ABSOLUUT niet aan de brute kracht van jou.

Zelfs al zet je een buis van een meter op die wiel sleutel, en ga je er met je volle gewicht aan hangen zal een GOEDE bout niet afknappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Als je tijdens het natrekken een wielbout afbreekt ligt dat aan het wrakke materiaal van die assen en ABSOLUUT niet aan de brute kracht van jou.

Zelfs al zet je een buis van een meter op die wiel sleutel, en ga je er met je volle gewicht aan hangen zal een GOEDE bout niet afknappen.

Hmmmm 1993 zijn is er in korte tijd 2x een wielsleutel afgebroken.....was niet eens een pijp van een meter....

Over brute kracht gesproken....

Garage zei dat dit nog nooit was voorgekomen....

Komt allemaal door die buitenlanders....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je tijdens het natrekken een wielbout afbreekt ligt dat aan het wrakke materiaal van die assen en ABSOLUUT niet aan de brute kracht van jou.

Zelfs al zet je een buis van een meter op die wiel sleutel, en ga je er met je volle gewicht aan hangen zal een GOEDE bout niet afknappen.

Ja, daaaaag. Dat is dus bullshit he. Als ik sommige bezig zie, man man. Ik heb het voor de goeie orde even aan een monteur gevraagd en die geeft mij ook gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast trucker10

Het natrekken doe je best in kruis of stervorm , maar best eerst ook de wielmoer even losdraaien , niet zomaar direct met buis van 1meter of langer + je gewicht op die wielmoer plaatsen .

Nu minder dan vroeger maar het zou niet de eerste zijn met wat losse wielmoeren die na het verkeerd aantrekken ( de kruis of ster volgorde ) scheven trommels heeft .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vast is vast!!! Natrekken is niks meer en niks minder dan controleren of de moeren vast zitten. Brute kracht hoeft daar niet aan te pas te komen. Sommige bandenboeren zijn daar ook goed in, vasthengsten met de luchtsleutel en als je dan een wiel moet verwisselen dan kun je Jerommeke spelen, als je alcoa's hebt is het helemaal feest.

En met alle respect Trucker10, scheve of kromme trommels kwam meestal door een wiel te verwisselen als de trommels nog warm waren, bij schijfremmen speelt dit niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Ik help altijd, wie het ook is of waar ik ook sta.

Of het nou een Spanjaard is in Groot-Bijgaarden met platte accu's, een Hollander in Neufchateau of een Pool in Luxemburg met een wiel wisselen of een Griek die de weg kwijt is, om zomaar wat voorbeelden te noemen...

Iets in mij zegt dat je 'het' ooit terugkrijgt....:ja:

Ik weet niet of je je accu of wiel ooit terug krijgt! :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden