[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Containersystemen


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
stond laatst op de ect maasvlakte naast zo'n army scania mooi systeem,alleen konden ze de 20ft cont niet afzetten in de blokken op de normale manier

Dan denk ik dat hij extern door een Luna heftruck erop is gezet, is meestal wat makkelijker en stuk sneller bij de container bedrijven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan denk ik dat hij extern door een Luna heftruck erop is gezet, is meestal wat makkelijker en stuk sneller bij de container bedrijven ;)

ik ken dat systeem niet maar aan de onderste cornerposten zat een blok wat ze niet eraf konden halen in de blokken

dat stond nl op de betonnen rand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ow dat is het CHU (container handling unit) en als die ergens opstaat krijg je inderdaad de pin waarmee je de container vastzet er niet uit, moet wel nagenoeg recht staan, je hebt wel iets speling maar niet veel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ow dat is het CHU (container handling unit) en als die ergens opstaat krijg je inderdaad de pin waarmee je de container vastzet er niet uit, moet wel nagenoeg recht staan, je hebt wel iets speling maar niet veel ;)

oke die stond op die betonnen rand zodoende kon die pin er niet uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ow dat is het CHU (container handling unit) en als die ergens opstaat krijg je inderdaad de pin waarmee je de container vastzet er niet uit, moet wel nagenoeg recht staan, je hebt wel iets speling maar niet veel ;)

En wat is het voordeel van zo'n CHU tegenover het "normale" systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet niet wat het normale systeem is? Ik vind het chu wel fijn werken maar ook niet met andere systemen gewerkt dus ;)

Ik zal vanavond kijken of ik wat foto's kan posten van "het normale" systeem, ik zit nu op de telefoon, dus dat lukt nu niet, werkt in principe als volgt:

Container word erop gezet, twistlocks op alle hoeken aan de onderkant vast en gaan.

Sommigen kunnen hem zelf op en af zetten, maar dat zijn vaak containerwagens met een lier of haak, die hebben dan zelf een.platform met twistlocks erop, die kunnen de container wel afzetten, maar vervolgens geen nieuwe meer opzetten, omdat dat platform onder die andere container zit.

Tegenwoordig is er ook een nieuw systeem die de container af kan zetten en vervolgens weer een nieuwe ergens op kan zetten dmv eeenn kraan, nadeel is wel dat de container ALTIJD afgezet moet worden tijdens het laden of lossen.

Admins, missschien is het een optie om hier een topic over te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wat is het voordeel van zo'n CHU tegenover het "normale" systeem?

Het voordeel van dit systeem is dat de container bij het zelf optrekken of afzetten met hels kabaal, koud, over die achterste glijplaten aan het chassis moet schuiven.

Daar kunnen ook blinde chauffeurs mee werken. U hoeft namelijk niet te kijken of de container helemaal opgetrokken is tot aan het eind, u kunt het hóren wanneer u de schakelaar van de bediening weer kunt loslaten en de container goed op de auto staat. Dat is op het moment dat u de container niet meer hoort schuiven over de "glijstukken".

http://player.vimeo.com/video/24496794

Cargotec-demountable-45B-web-res.jpg.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier een uitleg over het systeem wat wij gebruiken;

Wij kunnen Flattracks oppakken zoals hieronder, dit is heel simpel en word volgens mij ook bij burger bedrijven gebruikt, alleen hebben wij langere flattracks en een andere haak eraan zitten, wel kunnen wij er een andere haak opzetten zodat we andere type flattracks ook op kunnen pakken, zoals brandweer flattracks zoals wij die noemen. Als je een flattrack oppakt zal deze op een gegeven moment plat komen te liggen en drukt de flattrack 2 borgingen omhoog zodat de flattrack daaronder terecht komt met 2 uitsteeksels die zich onder de flattrack bevinden en zich zo klem zet.

post-17334-1394789600,5232_thumb.jpg

Maar ook containers met dit frame wat hieronder op het plaatje staat, dan "gooien" wij deze in de haakarm en brengen deze naar achter zoals in het plaatje in de vorige reactie. Het oppakken gaat hetzelfde als in het filmpje en daarbij moet je goed uitkijken dat de container zo recht mogelijk opgepakt word, als je dit niet doet kan de container scheef komen te liggen en naast de rollenbedden komen te liggen. (En dan heb je een uitdaging)

post-17334-1394789601,1419_thumb.jpg

Hier een foto die ik vanmiddag heb gemaakt, linkerzijde is de stand waarmee je een container oppakt, rollenbed (links en rechts) en de toproller (de rollen in het midden) naar beneden geklapt. Hier rolt de container over de rollenbed en kun je uiteindelijk met de twistlock in het midden vast zetten. Ook zet je de container dan voorop vast met twistlocks. De stand van het rollenbed aan de rechterkant is ook de manier waarop wij moeten rijden, dus na het container oppakken klap je deze weer in.

En rechts de stand voor een flattrack oppakken, dan rolt de flattrack met de geleiderails aan de onderkant over de toprollers in het midden.

post-17334-1394789601,7653_thumb.jpg

En dan kunnen we ook nog een container extern beladen, dan hoeven we alleen de toprollers naar beneden te doen en dan kan de container erop worden gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We mogen 16,5 ton laden op de auto, waarschijnlijk/misschien dat het systeem wel meer aan kan. Ook is alles door sensoren beveiligd zodat je bijvoorbeeld de cilinders niet kapot kan drukken, het gebeurde in het begin nog weleens dat de duim van de haak nog op de beugel van de flattrack stond en de chauffeur de arm naar beneden bleef drukken bij het lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We mogen 16,5 ton laden op de auto, .....................

LOL LOL LOL

Wij mogen wettelijk 30 ton laden. Ook op een 8 x 8..............

En uit ervaring weet ik dat we dit ook er op pakken.

En op een 8 x 4 kan je met gemak 21 ton laden, wettelijk. Ook met een containersysteem. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hij zal vast meer aan kunnen maar dit mogen wij laden, maar vergeleken met jullie is het wel een beetje weinig ja ;) Maar veel meer hoeft ook niet want het zwaarste wat we laden is een tanktainer met +\- 15000 liter brandstof, wel is de auto zelf 16.8 ton, misschien hier mee te maken dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb het even nagekeken, hij mag in totaal 39 ton wegen dus zal wel meer mogen/ kunnen laden dan die 16,5 ton, maar dan is het nog niet zoveel als die van jullie ;)

Ik weet niet of het nog steeds zo gaat bij defensie, maar het laadvermogen had destijds ook te maken met de terreinvaardigheid bij het totaal gewicht. En dus zal het millitaire kenteken verschillen tov het burger kenteken voor eenzelfde voertuig.

De oude 4442 mochten wij bij defensie maar 4 ton beladen, op burger kentkeken was dat 7.5 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of het nog steeds zo gaat bij defensie, maar het laadvermogen had destijds ook te maken met de terreinvaardigheid bij het totaal gewicht. En dus zal het millitaire kenteken verschillen tov het burger kenteken voor eenzelfde voertuig.

De oude 4442 mochten wij bij defensie maar 4 ton beladen, op burger kentkeken was dat 7.5 ton.

Dat klinkt in ieder logisch dus denk dat dat de reden is ;) zelf nog niet aan gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 39 ton zal wel kloppen. Dat mogen de meeste "gewone" 8x8-en wegen.

Alleen Terberg en Ginaf mogen 46 ton op de weg zetten.

"Mijn" Terberg FM 2000T weegt 16 ton. Daar zit een 33 tons NCH kabelsysteem op. En mag wettelijk 46 ton wegen. Technisch geeft de fabrikant 54 ton op.

Een haakarmsysteem weegt een kleine 1400 kilo meer dan een kabelsysteem.

Vorig najaar hebben we een klusje voor defensie gedaan. Toen wilde defensie zelf het materiaal van ons transporteren met hun 8x8-en. Ook toen namen ze niet meer mee dan rond de 15 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lijkt me wel mooi om met zo'n zware wagen te rijden, ik vind een tanktainer al lomp en hard neerkomen op de vrachtwagen met het laden, terwijl die nog word opgevangen door een dikke cilinder. Gaat bij jullie vast ook wel hard of niet? Heb weleens vrachtwagens de lucht in zien gaan met het laden van een container, gaat bij mijn scania niet lukken met die 16,5 ton :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De oude 4442 mochten wij bij defensie maar 4 ton beladen, op burger kentkeken was dat 7.5 ton.

Vroeger met Reo:

US-Army: in t terrein 2.5 ton laden, over de weg 5 ton.

Ex-Army (zandboeren enzo): kiepbak erop en 20 ton laden :cool: Maar ze kwamen niet boven de 60 km/h LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden