[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verzet aanscherping Amerikaanse rij-rusttijden


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid

In Amerika is verzet tegen een voorstel voor aanscherping van de rij- en rusttijden.

Het voorstel om de rij- en rusttijden-regeling, ofwel 'hours of service', aan te passen komt van de United States Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA), een overheidsgerelateerd verkeersveiligheids-bureau dat de regelgeving rond het wegtransport bepaalt.

Chauffeurs, eigenrijders en transportbedrijven zitten echter niet te wachten op de aanscherpingen van de hours of service. Die zouden meer stress bij chauffeurs veroorzaken, en de productiviteit van het transport verlagen terwijl het de veiligheid juist niet ten goede zou komen......

Bron: Verzet aanscherping Amerikaanse rij-rusttijden - Truckstar

Hopelijk hebi k het zo goed gedaan:angel::cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als ik het goed begrijp moet de 35-uur rust op de standplaats gemaakt worden? Daar kan ik mij wel wat bij indenken dat dat een vervelende regel is, die in mijn ogen ook nergens op slaat. Die dertig minuten rust in een rijperiode van acht uur kan ik mij wel in vinden, en als deze vrij in te plannen is valt dat toch ook best mee, lijkt me toch dat je geen 8 uur aan een stuk zit te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus als ik het goed begrijp moet de 35-uur rust op de standplaats gemaakt worden? Daar kan ik mij wel wat bij indenken dat dat een vervelende regel is, die in mijn ogen ook nergens op slaat. Die dertig minuten rust in een rijperiode van acht uur kan ik mij wel in vinden, en als deze vrij in te plannen is valt dat toch ook best mee, lijkt me toch dat je geen 8 uur aan een stuk zit te sturen.

ik vind het zever van dat half uur, waarom moet een mens een half uur stoppen als ie dit niet wilt , ik stop nooit voor een half uur, als ik al eens stop is het maar 5 minuten maar meestal stop ik nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou.... In Amerika is alles groter (dus ook verder weg)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Dat wordt dan een heeeele grote digi-tacho :D

Ibo ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ik vind het zever van dat half uur, waarom moet een mens een half uur stoppen als ie dit niet wilt , ik stop nooit voor een half uur, als ik al eens stop is het maar 5 minuten maar meestal stop ik nooit.

Omdat de overheid een ZORGPLICHT heeft jegens haar onderdanen, neemt zij de beslissingen die goed voor je zijn.....

Ook al vind je anders, de overheid neemt haar verantwoording.....

NOT....LOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, schiet mij maar lek. Ik snap die 4,5 uurs regel ook niet en eigenlijk nergens op slaan. Een roep van moeder natuur is nog niet geregeld door het Europese Parlement. Maar die kunnen we verwachten binnenkort. Dan bepalen die snikkels daar wanneer je naar de plee mag. Een piepje uit je tacho of zo. Van mij mag een dag van 15 rij uren best kunnen. Neem een bakkie elke 5 of 6 uur, maar binnen 8 uur. Op lange Europese ritten moet dat best kunnen.

Als een chauffeur uit eigen wil graag een maand onderweg is? Zou ook moeten kunnen. Die regelgeving waaraan we nu aan onderworpen zijn hebben niets te maken met veiligheid. Dat heeft te maken met het feit dat de hoge heren zogenaamde eerlijke verdeling van werk willen in Europa. En vergeten dat de ongelijkheid in inkomen sowieso niet te overbruggen is en ze de plank volledig misslaan en de zooi naar de knoppen helpen.

De betutteling mag best een halt toegeroepen worden. De Amerikanen hadden het tot nu toe nog steeds beter voor elkaar. Jammer dat ze daar een ongewenst voorbeeld hebben overgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 34 uurs reset is niet verplicht. Uitgaande van 70 uur in 8 dagen betekent dat je elke dag 8 uur en 3 kwartier mag werken. Gemiddeld 100 km/u geeft je zo'n 800 km per dag, en dan elke dag...

En een half uutje pauze na 8 uur rijden, ach, is dat een probleem..??

De nieuwe regels helpen niets zolang ze blijven werken met papieren logs. Als dat over is en de EOBR verplicht wordt, dan onstaan de echte problemen. Dan zullen ze moeten overstappen naar betalen per uur omdat geen enkele chauffeu zijn mijlen nog kan maken. Benieuwd hoe dat gaat aflopen, het zal niet zo heel lang meer gaan duren vermoed ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en zelfs met de EOBR is er nog weinig aan de hand wat dat betreft,want de quallcom waar ik mee opgezadeld ben heeft een edit-functie,je kunt dus de werkelijkheid nog steeds in je eigen voordeel veranderen....(iets wat ik vanzelfsprekend nog NOOOIIIT gedaan heb of zou overwegen om te gaan doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en zelfs met de EOBR is er nog weinig aan de hand wat dat betreft,want de quallcom waar ik mee opgezadeld ben heeft een edit-functie,je kunt dus de werkelijkheid nog steeds in je eigen voordeel veranderen....(iets wat ik vanzelfsprekend nog NOOOIIIT gedaan heb of zou overwegen om te gaan doen)

Wij kunnen ook over op EOBR via het Qualcomm apparaat. Wist dat niet van die "edit" functie... Flandje gaat op onderzoek uit, dat zou toch de totale onzinnigheid ten top zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je naar hours of service gaat op je startscherm,staat er in de bovenste balk ergens aan de rechterkant"approve logs".

deze klik je aan,en daarna klik je op een bepaalde tijd die je wilt veranderen,bv.van on-duty naar off-duty.

door dit aan te klikken komt er rechtsonder in beeld approve all en edit te staan.

druk op edit en links verschijnt een keuzebalkje met dutystatus-opties,kies hier een uit die in jou voordeel werkt,en klaar is klara..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden