[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

V Reenen heeft een nieuwe DAF


Gast Freddepet

Recommended Posts

Gast Freddepet

Tja. Ik heb een sensor. Ik bedien luchtvering aan het stuur en krijg melding of schotelhoogte bereikt is en of de schotel goed vergrendeld is. Als ik dat dan zie ben ik blij dat ik dat heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Waarom moet er per sé een haak op die schotel zitten dan, om iedere keer tot aan je oksel onder het vet te zitten? Nee dank u!!

Het is een kwestie van wennen met de tegenwoordige schotels; raampje open, TWEE keer klikken en er is niets aan de hand :nee:

Uiteraard moet je (vind ik) wel even kijken of het ook echt goed vast zit: de stand van de handel (evenwijdig aan de bevestigingsbouten van de schotel zelf) is een richtlijn, verder heeft Jost een klein oranje palletje (de eerste paar dagen, daarna zwart uiteraard) wat binnen een rechthoekje moet vallen. Hoe moeilijk kan het zijn...

Maar inderdaad, als je zo je zelf aangerichte chaos ziet staan heb je het niet vet :eek:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is een kwestie van wennen met de tegenwoordige schotels; raampje open, TWEE keer klikken en er is niets aan de hand :nee:

Maarten

Heb zelf meegemaakt dat bij een Jost schotel dat verhaal niet klopt van die 2 klikjes, 2x met een Daf en 1x maal met een Scania met een Jost schotel. (veer stuk)

Rij altijd weg na het koppelen, weg met de handrem er een beetje aangetrokken te hebben, zodoende bleven de opleggers op de trekas liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom moet er per sé een haak op die schotel zitten dan, om iedere keer tot aan je oksel onder het vet te zitten? Nee dank u!!

Het is een kwestie van wennen met de tegenwoordige schotels; raampje open, TWEE keer klikken en er is niets aan de hand :nee:

Uiteraard moet je (vind ik) wel even kijken of het ook echt goed vast zit: de stand van de handel (evenwijdig aan de bevestigingsbouten van de schotel zelf) is een richtlijn, verder heeft Jost een klein oranje palletje (de eerste paar dagen, daarna zwart uiteraard) wat binnen een rechthoekje moet vallen. Hoe moeilijk kan het zijn...

Maar inderdaad, als je zo je zelf aangerichte chaos ziet staan heb je het niet vet :eek:

Maarten

Ik weet niet het niet hoor maar wij koppelen best veel en er zit enkel vet op mijn schotel en niet er rond hoor, kwestie van bijhouden.....

Het beste is gewoon weer een trailerrem, ben je overal van af en weet je zeker dat ie vast zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik koppel ook heel veel en heb laatst ook een trailer bijna op straat gehad. Het lgt altijd aan de chauffeur, je moet het altijd controleren. Ik kopelde aan en begon toen een praatje en vergat voordat ik wegreed het te controleren.

Vaak ook word de trekker er niet helemaal onder gereden omdat je er anders niet goed tussenkan, daarna met een voet op de rem je trekker er onder proberen te pielen is ook niet altijd even wijs.

Maar ik durf te zeggen dat het in 99% van de gevallen de eigen schuld van de chauffeur is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik weet niet het niet hoor maar wij koppelen best veel en er zit enkel vet op mijn schotel en niet er rond hoor, kwestie van bijhouden.....

Het beste is gewoon weer een trailerrem, ben je overal van af en weet je zeker dat ie vast zit.

Maar niet iedereen werkt hetzelfde, en dat is het probleem...

Wanneer je een bak aapikt zoals het je geleerd is, en na één dag rijden alle slangen vet hebt zegt dat toch genoeg? Dan is er iemand aan het pielen geweest en heeft alle vet van z'n schotel aan die trailer afgeschraapt. Inderdaad, als je dat niet bijhoudt...

Wat Haak zegt: je komt er toch langs, kijk of alles goed zit en klaar. Maar alles moet even snel en onbenullig waardoor er trailers vallen of er ene grote bende ontstaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar niet iedereen werkt hetzelfde, en dat is het probleem...

Wanneer je een bak aapikt zoals het je geleerd is, en na één dag rijden alle slangen vet hebt zegt dat toch genoeg? Dan is er iemand aan het pielen geweest en heeft alle vet van z'n schotel aan die trailer afgeschraapt. Inderdaad, als je dat niet bijhoudt...

Wat Haak zegt: je komt er toch langs, kijk of alles goed zit en klaar. Maar alles moet even snel en onbenullig waardoor er trailers vallen of er ene grote bende ontstaat...

Ik heb altijd een plamuurmes, wasbenzine en doeken bij me. Noem me maar een zeurpiet maar het ergste vind ik vet aan slangen, cabine, traanplaat of ergens anders! Dan bin ik om te bosten!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er onder rijden, koppelen, daarna voor het uitstappen proberen naar voren te rijden blijft hij hangen dan zit de trailer vast.

pas daarna slangen en kabels aansluiten.

dan naar de andere kant lopen schotel controleren en poten opdraaien.

zo kan er niks mis gaan!

Probeer jij zo maar eens een koeler aan te koppelen met een horecaspoiler....... Gaat um nie worre Freddie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik koppel ook heel veel en heb laatst ook een trailer bijna op straat gehad. Het lgt altijd aan de chauffeur, je moet het altijd controleren. Ik kopelde aan en begon toen een praatje en vergat voordat ik wegreed het te controleren.

Vaak ook word de trekker er niet helemaal onder gereden omdat je er anders niet goed tussenkan, daarna met een voet op de rem je trekker er onder proberen te pielen is ook niet altijd even wijs.

Maar ik durf te zeggen dat het in 99% van de gevallen de eigen schuld van de chauffeur is.

Klopt wel, je moet gewoon een vast rondje hebben. Ik heb het ook wel gehad bij de Dartline, afkoppelen, even wat ouwehoeren.....BAM Dat waren mijn slangen die achteraan kwamen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het beste is gewoon weer een trailerrem, ben je overal van af en weet je zeker dat ie vast zit.

Tja bij een Renault primium zit bij de handrem een knop waarmee je alleen de oplegger op de rem houdt, en zodoende kunt controleren of de oplegger vast zit, maar je kunt er niet mee remmen zoals met de ouderwetse trailerrem.

Met een stuuras oplegger gaat dat niet, maar met een gewone kun je met een schijnwerper ook fff kijken of je kingpen geborgt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja bij een Renault primium zit bij de handrem een knop waarmee je alleen de oplegger op de rem houdt, en zodoende kunt controleren of de oplegger vast zit, maar je kunt er niet mee remmen zoals met de ouderwetse trailerrem.

Met een stuuras oplegger gaat dat niet, maar met een gewone kun je met een schijnwerper ook fff kijken of je kingpen geborgt is.

Dat knopje heeft Volvo ook, werkt tot een bepaalde snelheid. Vond het wel handig.

Zelf kijk ik altijd even met het zoeklicht of de schotel goed dicht zit. Heb er al teveel af zien liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat knopje heeft Volvo ook, werkt tot een bepaalde snelheid. Vond het wel handig.

Zelf kijk ik altijd even met het zoeklicht of de schotel goed dicht zit. Heb er al teveel af zien liggen.

Volvo, en Renault is toch een beetje vanhetzelfde.

Dacht dat er in de nieuwe Renault veel delen van de nieuwe FH gebruit worden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja bij een Renault primium zit bij de handrem een knop waarmee je alleen de oplegger op de rem houdt, en zodoende kunt controleren of de oplegger vast zit, maar je kunt er niet mee remmen zoals met de ouderwetse trailerrem.

Met een stuuras oplegger gaat dat niet, maar met een gewone kun je met een schijnwerper ook fff kijken of je kingpen geborgt is.

Ideaal, rij ook Premium.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden