[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De keuze van KEVINvB


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid
Gefeliciteerd Kevin, daar mag je trots op zijn :ok:

En zoals blijkt zijn niet alle examinatoren boemannen, die met jou mee ging keek in ieder geval door de zenuwen heen. Al kan ik me zo voorstellen dat de moed je in de schoenen zonk toen hij met die mededeling kwam...

Maarten

Inderdaad Maarten, vooral als je weet dat aankoppelen voor ongeveer 50% meetelt met de beoordeling...

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Gisteren was het eindelijk zoveer, voor het eerst echt mijn droom waargemaakt, ik heb 3 weken geleden al een losse trekker we gebracht naar de dealer, maar gisteren was het dus zover, een hele dag rijden met de vrachtwagen.

Ik moest om 6u beginnen, oplegger aankoppelen en met nog 2 andere collega's op naar Doetinchem.

post-1947-1397421889,6336_thumb.jpg

In Doetinchem instructies voor de dag gekregen, omgekoppeld en op naar Didam, gelijk al veel gesproken over de bak (dat heb je al gelijk met 3 man :D )

Vervolgens het bovenstaande nog 5 keer herhaald, af en toe een stuk zonder collega's, omdat de vracht van de anderen eerder of nog niet geladen was.

Het was toch apart, vooral als ik even alleen reed,helemaal alleen in de cabine, radio aan en de zon in de spiegels. Wat een geweldig gevoel.

Al met al een mooie en vooral bijzondere dag voor mijn.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Maarten, vooral als je weet dat aankoppelen voor ongeveer 50% meetelt met de beoordeling...

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Dus als je twee keer aankoppelt dan...Wat is dat toch voor een domme opmerking cory... en wanneer ga je zelf eens je rijbewijs halen malloot.....

 

Mooi dat je droom werkelijkheid is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Was in meerdere opzichten een grensverleggend weekje afgelopen week...

Zondag ben ik om 21:00 uur vertrokken samen met een (aanstaand)collega naar Aarau, ongeveer 45 minuten over de Zwitserse grens, daar gelost en toen terug Duitsland in. 9u gemaakt en toen verder gereden naar autohof Gau-Bickelheim. Daar gegeten (opvallend eigenlijk, de hele parking stond vol en binnen zaten ongeveer 10 man) daar 11uur rust gemaakt en toen gekoppeld in Worms.

post-1947-1400316128,3012_thumb.jpg

Toen we gekoppeld hadden en de planning belden om door te geven dat we gekoppeld hadden kwam de vraag of ik woensdagavond alleen een rit Duitsland wilde doen.

Terug op de zaak de oplegger afgekoppeld en een andere oplegger aangekoppeld en naar Dietzenbach, Dietzenbach gelost, naar Wonneagau gereden, daar de uren gemaakt en weer gekoppeld in Worms.

Toen weer terug naar de zaak, de oplegger afgekoppeld en toen kwam het grote moment: ik ging alleen opweg naar Duitsland.

post-1947-1400316221,5448_thumb.jpg

De trekker waarmee ik mijn eerste internationale rit heb gereden.

Onderweg ben ik nog een paar keer gebeld door collega's over hoe het ging. In Dietzenbach gelost en toen weer verder gereden naar Wonnegau, daar weer mijn rust gemaakt en toen naar Worms. Daar moest ik 45 minuten wachten voordat ik naarbinnen mocht. Op de terugweg nog in de file gestaan doordat er eentje in de vangrail was gevlogen. Ik zou eigenlijk nog een keer dezelfde rit gaan rijden, dus het werd erg krap, toen ik net van de parkeerplaats reed toen ik mijn halfuur rust had gemaakt werd ik gebeld dat de rit niet doorging en of ik vrijdag toch wilde rijden.

post-1947-1400316279,6809_thumb.jpg

Nog een test auto gespot in de file

De rit begon met 3 adressen Tiel, 1 smal adres in Vught, toen 2 adressen in Nuland waar het ook al niet erg breed was en als laatste 2 adressen in Oss, toen nog voorgeladen voor maandag.

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Kijk, dat zijn leuke berichten. En je hebt meteen een fantastische auto mee. Weet je al of je een vaste auto krijgt?

In ieder geval veel succes onderweg, zorg maar voor en vaantje, valt beter op dan bloemetjes. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zijn er die met mindere auto's (en ritjes) zijn begonnen...

Goed bezig Kevin  :ok:

Inderdaad, :D de eerste waar ik mee rijde was oud, en 270 jaar later rij ik nog steeds met een oud autootje..... :rolleyes:  :D

Aan de andere kant.... als je een deuk in een oud gebakje rijd is het niet echt een probleem natuurlijk.

 

Nou Kevin, er zullen wel enkele leden stik jaloers zijn, maar dat je veel veilige km's mag maken.

 

 

 

Vertel ze dat je F8 verdiend....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Freddepet, ik rij aankomende week nog bij Melis, dan ga ik voor 2 weken de loods op bij Riksen, dan weer 2 weken Melis, 6weken Riksen en dan voor vast bij Melis en een vaste auto zal met de tijd wel komen, komt er vanzelf een vrij.

@Corrydon, ik verdien V8... :)

Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Laat die 'nep yank' maar zwetsen Kevin, het leven is al moeilijk genoeg  :D

 

Mooi dat je het zo naar de zin hebbe !! 

 

D'r loopt al sjacherijn genoeg op deze aardkloot  :ja:

 

 

 

Shut up buddy  :mad: (sorry Kevin, sommige dingen moet je voor zijn  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen week weer lekker op de wagen gezeten.

 

Dinsdagmorgen ben ik samen met nog 2 collega's naar Raamsdonksveer gereden om een weekje voor een woonwarenhuis te gaan rijden. Ik wist maandagavond dat ik naar Oss en Uden moest, dan terugkomen naar Raamsdonksveer om leeggoed te lossen en te laden voor nog een keer Uden, de rest van de week onbekend. Wel vroeg de planner of ik slaapspullen mee wilde nemen. 

 

Aangekomen in Raamsdonksveer hebben mijn collega's me opweg geholpen met het laden en vervolgens op naar Uden en Oss, weer teruggekomen en toen was de planning al veranderd, ik moest naar Almere, ook goed, ik kom vanavond zowiezo niet thuis. Aangekomen in Almere de wagen voor de deur gezet bij het filiaal, ik stap uit en toen kwam de buurman naar buiten: "Jij moet die auto wegzetten. " Ik: "Ik ga eerst overleggen en dan zet ik hem misschien wel weg." "Ja, maar dat moet" Ik weer: "Als het moet gaat de wagen zometeen weg". Dus ik me gemeld en inderdaad, de wagen moest iets anders staan, oké geen probleem. Gelost en toen weer terug naar Raamsdonksveer, lege karren gelost en toen geladen voor Barneveld. Daar moest ik woensdagmorgen 8 uur lossen, mijn 2 andere collega's moesten ongeveer dezelfde kant op, dus hebben we s'avonds bij De Meern gestaan. Ik en mijn 2 collega's hadden vandaag mijn examen voor het ADR, dus met z'n 3'en gellerd en elkaar overhoord. Mijn collega's moesten eerder lossen, dus zijn eerder vertrokken. Ik had geen koffiezetapparaat erin, dus even een bak bij de Starbucks gehaald,brood gesmeerd en op naar Barneveld!

 

post-1947-0-61304700-1402768877_thumb.jp

Ik heb deze foto gemaakt omdat me zusje helemaal gek is van Starbucks,vind het zelf eigenlijk niet zo bijzonder...

 

Barneveld gelost en op naar Raamsdonksveer, ik zou moeten laden voor 3 adressen rond Amsterdam, maar toen ik aankwam op de planning was het veranderd, filiaal in Raamsdonksveer lossen, weer terug naar het DC en dan naar Hoorn, en s' avonds laden voor België. S'avonds dus geladen voor Zaventem en op naar Joost! daar aangekomen een tafeltje zoeken, ik heb een schurft aan die stoere stamtafelpraat dus baalde als een stekker dat er geen tafeltjes leeg waren, toch maar bij een andere chauffeur aangeschoven en gewoon gezellig gepraat, niks geen stoere praat, ook gezegd dat ik de volgende dag voor het eerst alleen naar België moest, toen hij terugkwam van het douchen kreeg ik een klop op mijn schouders en zei hij: "Succes, morgen jongen!"

Nadat ik was gedoucht naar de wagen en weer leren voor het ADR.

post-1947-0-65706800-1402767867_thumb.jp
 
De volgende morgen om 5 uur opgestaan, brood gesmeerd maar miste koffie, dus bij de eerstvolgende pomp eraf en een bakkie gehaald, in Zaventem aangekomen wachtte mijn een onaangename verrassing, er lag een diepe kuil in de weg voor het losdock, er kwam nog een chauffeur aan die voor vast voor deze opdrachtgever rijd en die zei"Ik heb ook een Scania gehad met zo'n bumper, maar je hoort 'm schaven, maar je kan gewoon doorrijden." Nou, dat ga ik dus niet doen, zul je zien dat ik mijn bumper eronderuit rij. Dus ik opzoek naar spullen om de kuil te dichten, maar dat vond ik niet, dus maar de bestrating losgehaald, het is niet anders maar ik wil niet het risico op schade lopen. Gelost, geladen en weer op naar Raamsdonksveer, daar gelost en weer geladen voor Almelo, in Almelo gelost en toen was ik klaar voor vandaag, dus ik mijn eigen planning gebeld en vroeg of ik de wagen mocht wassen. "Ja, maar kom eerst maar langs de zaak, nog even een palletje naar S'Heerenberg brengen. Dus palletje geladen en weer gelost in S'Heerenberg en gewassen.
post-1947-0-63434700-1402768347_thumb.jp
 
Vrijdag moest ik wat anders doen, eerst een oplegger lossen in Tiel, omkoppelen en op naar Wijchen, daar moest ik even wachten totdat ik voor het dock mocht en kwam aan de praat met een chauffeur, kreeg nog de compliment over hoe netjes deze wagen eruit zag. Het leuke is dat er normaal een chauffeur op rijd die, niet erg vies erop is, maar niet vaak de poetsdoek pakt. Zei dus ook tegen deze chauffeur dat als ik een week moet een auto rijd en ik erin moet overnachten,ik graag een schone auto heb, dus in de pauze even een doek pakken en over het daschboard ermee en aan het eind van de dag even de luchtspuit erdoor. Toen ik gelost was, weer naar de zaak, omgekoppeld en nog gelost in Didam, oplegger afgekoppeld in Doetinchem, nog een trailer geladen in Duiven, afgekoppeld op de zaak, zou toen eigenlijk klaar zijn, totdat de planner kwam. Of ik nog even een oplegger in Elst wilde laden, dus nog even naar Elst geweest om te laden. Nog even een colaatje gedronken en naar huis...
 
Vandaag ADR cursus gehad en examen en gelukkig daarvoor geslaagd.
 
Maandag moet ik met dezelfde soort wagen weg, alleen een nummertje in het kenteken is anders, Bergen op zoom lossen en dan weer naar Raamsdonksveer, waarvoor ik moet laden zal ik misschien morgen wel horen. Wel heb ik gisteren mijn spullen al overgegooid, moest waarschijnlijk weer overnachten...
 
Hoop dat het een leuk verhaal is geworden.
bewerkt door KEVINvB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden