[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Buitenlanders rijden goedkoper...


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Een nederlandse chauffeur (53) is op Dovrefjell aan de kant gezet omdat hij (regelmatig) te hard reed.

De man was bezig een eigen fotoboek te maken, hij had er 6 openstaan.

Nok. 12.000,- en onder begeleiding van de sherrif naar Lillehammer om het geld uit de muur te halen.

Een typische vorm van discriminatie: een noorse chauffeur was waarschijnlijk zijn rijbewijs voor langere tijd kwijtgeweest.

Sjåfør måtte betale kontant - gd.no

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dat is hier hetzelfde met buitenlanders Eddy!

Belgen en Duitsers volgens mijn niet,maar een ander krijgt hier ook een hoge bekeuring i.p.v. dat ze zijn rijbewijs innemen.

Dat bedoel ik dus met discrimenatie:

Een noor zou veel en veel betaald hebben.....+ invordering rijbewijs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat bedoel ik dus met discrimenatie:

Een noor zou veel en veel betaald hebben.....+ invordering rijbewijs...

Niets geen discriminatie aan.

Net zoals het hier geen discriminatie is, een Nederlander die in Nederland woont/werkt/sekst/belastingbetaalt/klaagt/miept/zeurt

wordt geacht de wet te kennen en kan als argument niet aanvoeren dat hij de wet niet kent.

Een buitenlander die hier 3 dagen werkt/reist/sekst/wietrookt/drugsverhandelt/kledingverkoopt/fietsensteelt kan dat wel,

want in drie dagen leer je de wet in een ander land niet kennen.

Dus wordt er in die gevallen anders gehandeld, en dat mag niet eerlijk lijken, het is wel eerlijker in mijn ogen, vooral

omdat veel buitenlanders bijvoorbeeld niet zullen weten dat pleurishard rijden je in Nederland je rijbewijs kost.

Zoals ik ook niet wist dat datgene wat de Nederlandse chauffeur gedaan heeft je in Noorwegen je rijbewijs plus een

vette boete zal kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die k t gasten van satan zullen raar op hun neus kijken als ze gedagtvaart worden alles was in orde rij/rusttijden incl cabotage toen ze nix konden vinden zijn ze gaan kijken of hij soms geflits was /is en dat was idd zo dat kenteken stond in de comp maar ze konden geen foto.s laten zien waar die chauf op te zien was dus willekeur ze moten toch ergens op bekeuren en het was niet satan maar de politie satan heb alleen de tacho en technische staat voertuig gecontroleerd en die zeiden tegen de chauffeur dat alles in orde was met de tach e.d daar heb hij ook bewijs van gekregen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die k t gasten van satan zullen raar op hun neus kijken als ze gedagtvaart worden alles was in orde rij/rusttijden incl cabotage toen ze nix konden vinden zijn ze gaan kijken of hij soms geflits was /is en dat was idd zo dat kenteken stond in de comp maar ze konden geen foto.s laten zien waar die chauf op te zien was dus willekeur ze moten toch ergens op bekeuren en het was niet satan maar de politie satan heb alleen de tacho en technische staat voertuig gecontroleerd en die zeiden tegen de chauffeur dat alles in orde was met de tach e.d daar heb hij ook bewijs van gekregen

Dat de tacho in orde is, betekent nog niet dat hij 6 keer geflits kan zijn in het verleden.

Wees gerust, de foto's zullen bij de rechtszaak wel op de tafel komen, het is begrijpelijk dat ze dit niet via hun laptopje kunnen doen.

Dat je naam of kenteken nagetrokken wordt, is heel normaal, doet de Duitse Polizei ook, ze zeggen het dan misschien niet, maar ze doen het wel!

Dus we gaan wel horen wie er raar op zijn neus gaat kijken, de k t gasten van satan of de (k t) chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft
Dat je naam of kenteken nagetrokken wordt, is heel normaal, doet de Duitse Polizei ook, ze zeggen het dan misschien niet, maar ze doen het wel!

Als je geen vaste auto hebt, en iemand anders heeft daarvoor dan te hard gereden, ben jij de pineut? Als je geflitst wordt, weten ze je naam nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Nederland zijn ook meer en meer grote controles, waarbij de automobilisten en passagiers door de "scan" gaan.

Het levert regelmatig leuke sommen geld op, door openstaande boetes, belastingschulden, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De controles in Nederland zijn ook gericht op automobilisten, zoals ik schreef.

In Duitsland is het bij flitsen idd de chauffeur die herkenbaar in beeld moet zijn en de boete krijgt. (Als je een zonnegordijn hebt, kun je er voor zorgen dat ze alleen rompfotos krijgen LOL)

Ik weet van andere landen niet of men niet gewoon op kenteken bekeurt, hier wordt je het meest vanachter geflitst en is de houder van het kenteken de sigaar. (die het natuurlijk weer kan proberen te verhalen bij de werkelijke dader)

Van het proces wat aangespannen is geweest door een koeriersbedrijf, waarvan het bestelbusje in beslag werd genomen waarvan de bestuurder openstaande boetes had, zal ik eens opzoeken als ik wat tijd heb, ik weet niet hoe dat afgelopen is uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niets geen discriminatie aan.

Net zoals het hier geen discriminatie is, een Nederlander die in Nederland woont/werkt/sekst/belastingbetaalt/klaagt/miept/zeurt

wordt geacht de wet te kennen en kan als argument niet aanvoeren dat hij de wet niet kent.

Een buitenlander die hier 3 dagen werkt/reist/sekst/wietrookt/drugsverhandelt/kledingverkoopt/fietsensteelt kan dat wel,

want in drie dagen leer je de wet in een ander land niet kennen.

Dus wordt er in die gevallen anders gehandeld, en dat mag niet eerlijk lijken, het is wel eerlijker in mijn ogen, vooral

omdat veel buitenlanders bijvoorbeeld niet zullen weten dat pleurishard rijden je in Nederland je rijbewijs kost.

Zoals ik ook niet wist dat datgene wat de Nederlandse chauffeur gedaan heeft je in Noorwegen je rijbewijs plus een

vette boete zal kosten.

Euhhh, Sjeepee. Er wordt verwacht van een internationaal rijdende chauffeur dat men de wetten kent van alle betreffende landen die hij doorkruist. Het is raar maar waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden