[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dat is pech, oplegger weg


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagen verliest oplegger bij oprit A58 | Omroep Zeeland

HEINKENSZAND – De oprit van de N62 naar de A58 bij Heinkenszand is een half uur afgesloten geweest na een ongeval met een vrachtwagen. De vrachtwagen verloor donderdaochtend rond 10.20 uur door nog onbekende oorzaak zijn oplegger op de oprit naar de snelweg richting Bergen op Zoom.

Een bergingsbedrijf heeft de trailer opgetild en weer op de vrachtwagen geplaatst. De vrachtwagenchauffeur kon hierna zijn weg weer vervolgen. De oprit was van 11.45 uur tot 12.15 uur afgesloten voor het verkeer vanwege de bergingswerkzaamheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft raar als je zo een oplegger op straat ziet liggen. Alhoewel ik op Travemunde toch verschillende keren een oplegger zo heb zien liggen.

Als je veel aan en afkoppelt zie je echt de gevaren wel. Opvallend is ook het gegeven dat je die schotelpiloten zoals ik ze noem die de opleggers van en naar de boot rijden minder in het nieuws treft. Ik heb nog niet een schotelpiloot life gezien die zijn oplegger verloor,alhoewel dat natuurlijk best eens gebeurd zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tis me gelukkig ( nog ) nooit gebeurt, maar kijk de laatste tijd toch ff met een zaklampje achter in de schotel of de kingpen geborgt zit, en met een stuuras oplegger ff de rooie slang niet eraan zodat de oplegger geremd blijft ( Dit wanneer je geen knop hebt om de oplegger op de rem te houden )

Ben van de generatie met een haakje erop, en heb die nieuwe schotels nooit zo vertrouwt, dus ook al een enkele keer bij colega,s gezien dat het mis ging, of nog net goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me wel vinden in je opmerking ouwe. Het haakje zal waarschijnlijk een vals gevoel van veiligheid geven. Maar inderdaad, ik neem aan dat je bedoelt, haakje door de trekstang van de vergrendeling. Ik heb ze al een hele tijd niet meer gezien inderdaad. De nieuwe vergrendelingen werken anders, je had ook een type waar je de trekstang eerst omhoog moest bewegen en dan naar buiten trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Slakkie: als je dat 'clipje' bedoelt wat normaal omlaag gaat als je aankloppelt, dat zit er inderdaad niet op.

ja of met zo'm vieze (carabijnhaak?) volgens mij kon je daar vroeger nog wel een boete voor krijgen, nu kan ik met aankoppelen met tig keer een klik horen, of het gaat zo hard ineens (automaat) dat alles weer lekker op een andere plek ligt in je cabine:p

maar dat zegt ook niets.

zeker in de winter heb ik daar last van, en 1 keer is de service wagen langs moeten komen om wat zooi uit de schotel te halen, wel fijn die nieuwe schotels met teflon, maar als je regelmatig een trailer met smeer aan moet koppelen gaat dat ook zitten waar het niet hoort en hou je ook daarmee problemen, gelukkig heb ik wel een vast chassis maar komt het wel voor dat je een andere erachter heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden