[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Verdwijnt de naam Wim Bosman?


Holland

Vraag

  • Forumlid

Zoals de bekend is, is Wim Bosman overgenomen door MainFreight Nieuw-Zeeland. Nu kwam ik zojuist in wereldstad Breedenbroek twee nieuwe XF's en twee of drie gloednieuwe MAN's met trailer er achter tegen in de Mainfreight kleuren. Nu is mijn vraag, verdwijnt de naam Wim Bosman, en wordt dit nu MainFreight? Ze hadden NL-kentekens.

Ik dacht meteen dit gaat om een fotoshoot of promotie ronde. Ze waren ongeveer 20 km van S'Heerenberg af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Denk dat de zonneklep zeg maar 200 euro kost, maal een paar honderd wagens. Dat zijn centjes voor de baas.

Ik heb hier eens met een wagenparkmanager van Bosman over gesproken in Eindhoven en hij zij toen dat ze 4 redenen hadden om geen zonneklep te laten monteren:

1. Extra aanschafkosten.

2. Minder aerodynamica (hoger verbruik).

3. Ze sneuvelen vaak in de wasstraat.

4. Voegt niets toe aan huisstijl.

Toen Heisterkamp in 1988 begon met de 95XF zaten er ook geen zonnekleppen voor, dit is inmiddels achterhaald. Bij andere fleetowners zie je toch regelmatig trucks zonder zonneklep, dit zal echt economische / financiële redenen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Op een personenwagen zit toch ook geen zonneklep ? Wat is het verschil met een vrachtwagen dat het daar wel nodig is ?

Ja, en nu jullie weer (haha)......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Geen zonneklep op de auto`s dan straal je als bedrijf wel uit dat het echt niks meer mag kosten maar dat is mijn mening. Dat op een personenauto ook geen zonneklep zit is niet echt een verglijk lijkt mij, zit op een vrachtwagen wel meer wat op een personenauto niet zit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geen zonneklep op de auto`s dan straal je als bedrijf wel uit dat het echt niks meer mag kosten maar dat is mijn mening. Dat op een personenauto ook geen zonneklep zit is niet echt een verglijk lijkt mij, zit op een vrachtwagen wel meer wat op een personenauto niet zit.....

En dat is niet een sterk argument lijkt mij. Ik vraag mij af waarom er persé een zonneklep op een auto moet zitten, hoofdzakelijk om uiterlijk vertoon of scheelt dat ding echt zoveel?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
En dat is niet een sterk argument lijkt mij. Ik vraag mij af waarom er persé een zonneklep op een auto moet zitten, hoofdzakelijk om uiterlijk vertoon of scheelt dat ding echt zoveel?????

Wel eens een dag gereden op een vrachtwagen met een klep?

Wel eens een dag gereden op een vrachtwagen zonder klep?

Laat het ons maar eens weten, over een jaar of 8....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wel eens een dag gereden op een vrachtwagen met een klep?

Wel eens een dag gereden op een vrachtwagen zonder klep?

Laat het ons maar eens weten, over een jaar of 8....

Ik beweer toch niets, maar vraag toch naar het verschil????

Jammer dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op een personenwagen zit toch ook geen zonneklep ? Wat is het verschil met een vrachtwagen dat het daar wel nodig is ?

Rijd een stuk prettiger met klep. En ja we hebben allebei. Een hele tijd zat er geen klep op, maar de laatste 6 jaar wel. Als het zonnetje hoog staat kun je met zonneklep wel dat verkeerslicht zien, zondet begint het zeer aan je ogen te doen en aan die klep kan mooi de camera hangen. Want mijn werkgever vind die spiegels lelijk staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
En dat is niet een sterk argument lijkt mij. Ik vraag mij af waarom er persé een zonneklep op een auto moet zitten, hoofdzakelijk om uiterlijk vertoon of scheelt dat ding echt zoveel?????

Gelet op wat jij hier schrijft vermoed ik dat je zelf nog niet met een of ander gereden hebt. Want zou je er wel mee gereden hebben had je jezelf van een antwoord kunnen voorzien.

Maar ja, het scheelt een stuk zon in je snuffert.

Dat grote vlooteigenaren wel eens niet voor de klep kiezen is puur een kostenplaatje. x aantal wagens x de prijs van een klep is nu eenmaal een bedrag wat aardig op kan lopen. Dat de inkoper op x aantal wagens er nog geen klep kan bij lullen is een heel ander verhaal....

Dat een klep er af gewassen kan worden.....ik vraag het me af, heb zelf 15 jaar eigen wagens gehad, nog nooit schade in een wasstraat gehad en ik lulde wel meer dan een klep bij de aanschaf erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver

Bij ons ook geen overbodige dingen op de auto. De filosofie is, dat hij functioneel moet zijn, niet meer en niet minder. Een zonneklep zit nu eenmaal standaard op een Scania, net zoals tegenwoordig airco en een automaat. Maar centrale deur vergrendeling zal je bij ons niet zien bijvoorbeeld, net zoals dikke pk's, en spoilers of extra lampen. Het is allemaal net genoeg om je werk te doen. En daar is die truck ook voor gemaakt. Ik vind het persoonlijk veel belangrijker dat mijn geld op tijd op mijn rekening staat. Die auto is maar gereedschap om de goederen op zijn plaats te krijgen. Al heb ik in het verleden ook met mooi spul rond mogen rijden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gelet op wat jij hier schrijft vermoed ik dat je zelf nog niet met een of ander gereden hebt. Want zou je er wel mee gereden hebben had je jezelf van een antwoord kunnen voorzien.

Maar ja, het scheelt een stuk zon in je snuffert.

Dat grote vlooteigenaren wel eens niet voor de klep kiezen is puur een kostenplaatje. x aantal wagens x de prijs van een klep is nu eenmaal een bedrag wat aardig op kan lopen. Dat de inkoper op x aantal wagens er nog geen klep kan bij lullen is een heel ander verhaal....

Dat een klep er af gewassen kan worden.....ik vraag het me af, heb zelf 15 jaar eigen wagens gehad, nog nooit schade in een wasstraat gehad en ik lulde wel meer dan een klep bij de aanschaf erbij!

Nee dat heb je goed gelezen. Ik heb zelf nog nooit op een auto zonder klep (bij)gereden. Ik vroeg mij dus ook af wat het grote verschil zou zijn omdat hier op het forum zo vaak er op wordt gewezen op het belang van de zonneklep waarom dat op een vrachtauto nu zo belangrijk is, want op andere voertuigen zit hij ook niet.

In mijn eigen reactie had ik dat deel van: "Dat lijkt mij niet echt een sterk argument" misschien ook beter achterwege kunnen laten. Sorry daarvoor.

Bedankt voor uw antwoord Murphy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver

Kijk naar een bedrijf als Action. Een net bedrijf, zonder veel "opsnurk". De chauffeurs staan in de rij om er te mogen rijden. Veel nieuwe Mercedes Actrossen met 420 pk, maar verder alles standaard, geen dag rij verlichting en breedstralers. Maar die chauffeurs krijgen wel netjes hun geld. Daar draait het toch om. Door al die extra's eraf te laten kan een hoop bespaard worden (zowel op aanschaf kosten als op brandstof).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Ik persoonlijk heb zo'n gevoel dat het langzamerhand wel "Mainfreight" zal worden, want er is een hoop geld voor de naam betaald. Eerlijk gezegd is "Mainfreight" internationaal ook een betere naam dan "Wim Bosman".

Maar de merknaam "Wim Bosman" is ook internationaal al helemaal ingeburgerd. Gelet op de kenteken platen. Het lijkt mij dat in Europa Mainfreight minder bekent is dan Bosman (of ik moet het fout hebben). Mainfreight klinkt wel internationaler, dat dan weer wel.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden