[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Te weinig afstand duitsland


Arnaud

Vraag

  • Forumlid

goedemiddag

bij ons op de zaak kregen ze een brief binnen dat er met kenteken ... te wienig afstand is gehouden op snelweg in duitsland

nu bleek ik dat te zijn wat voor boete kan ik hier voor verwachten

ik hoorde rond de 180 euro klopt dit of is het veel meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

De afstand die je tussen jouw en je voorganger aan moet houden , ligt op de wegen vaak vlak voor viaducten of grote parkeerplaatsen

zodat ze je er eventueel ook nog van de weg af kunnen halen

eerst krijg je witte blokken en als laatste twee witte strepen dwars over de weg

bij het eerste blok ga je al op de foto , ongeveer vijf maal , de afstand tussen de blokken moet jij als vrije tussen ruimte hebben

dus kunnen zien of te lang zo dicht op je voorganger zit of maar heel even om dat hij zijn voertuig er net voor zet en bij de laatste streep wordt ook je snelheid gemeten

dus krijg je misschien ook nog een prent voor de snelheid

ik spreek helaas uit ervaring , maar dat is wel een 5 6 geleden , de prijs van de contributie zal wel gestegen zijn intussen

gelukkig heeft de zaak het betaald

mvg Lambiek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

103,50e:ja: En dat met die reflectorpaaltjes werkt prima. Het lullige is wel dat als ik nu vlak voor 'n viaduct oid word ingehaald en hij na 'n meter of 10 naar rechts komt, ik gelijk m'n afstand aanpas. Wel lullig voor degene die achter me rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nou zo erg is het ook weer niet hoor , dat krijg je pas als je nog meer punten hebt of als je deze overtreding meerdere keren achter elkaar pleegt

reken maar eens op de link die ik heb gezet dan kom jij ook op een maand rijverbod

en dan reken ik nog schapelijk want daar hij boven de 80km ree

kan het boete bedrag 320 euro zijn

4 punten

en 3 maanden dat zijn rijbewijs vakantie heeft in flensburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ach ik heb er niet zo lang door heen gecrost , in dat land

ongeveer 30 jaar of zo , dus zoveel ervaring heb ik daar nou ook weer niet mee

maar ik heb het niet mee gemaakt

en je bent ook je rijbewijs niet kwijt , je mag alleen daar niet meer rijden voor die tijd

dus kan je wel naar andere landen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ongeveer 3 maanden geleden werden we van de weg gehaald omdat mijn collega te dicht op zijn voorganger(vrachtwagen) reed,was tevens ook een grote controle.

Hij kreeg precies 100euro boete,hoeveel meter het was weet ik niet.Was kort op want hij wilde inhalen.

Was op de Duitse A2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

aha je bent dus een veelpleger

tja reken nu maar echt op punten en als je zo door gaat heb je eind van het jaar

echt een rijverbod

dan mag je ook nog eens hier naar een cursus wil je van wat punten af

vanaf volgend jaar mei gaat dat dus niet meer en blijven de punten een hele lange tijd staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als het me even gegund word dan hou ik hier in NL 100 meter afstand op de snelwegen.nee, dan heb je van de helden die precies tussen mij en mijn voorganger (zelfde snelheid) wil gaan zitten, haal mijn voorganger dan ook in, ik hou niet voor jan dinges zoveel afstand, sowieso al als ze mij wel in halen en mijn voorgang met dezelfde snel hieid niet. verkort mijn remweg weer, ik weer beetje van mijn gas af, en wat gebeurd er dan.............

jawel, de volgende klever.

en waar???? geheel allemaal in NL.

denk eens na, verveel!!!!

dat wilde ik na al die jaren eens even kwijt.

al hoewel... meer nadenken geld voor heel veel mensen.

goed weekend, en vergeet volgende week effie niet wat hier heb gelezen, als je jezelf hierin herken.

dank U!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dat zijn mensen die vooruit lopen op de ontwikkelingen door zo dicht op een voorganger te gaan rijden dat ze als het ware in zijn zog worden meegezogen. Daar doen ze nu in Zweden onderzoek naar alleen wordt dat dan geregeld met een wifi verbinding. Moet je geen Eplus of Vodafone netwerk hebben want dan is dat helemaal supergevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom word er eigenlijk zo dicht op elkaar gereden , bij veel vrachtwagens zit er soms maar een paar meter tussen. En er word dan kilometers zo gereden . Andere houden juist weer grotere tussenruimte aan. Ik persoonlijk zou voor iets meer ruimte gaan , is een stuk veiliger toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Waarom word er eigenlijk zo dicht op elkaar gereden , bij veel vrachtwagens zit er soms maar een paar meter tussen. En er word dan kilometers zo gereden.

1 ze zijn levensmoe

2 ze denken dat ze superchauffeurs zijn

3 ze denken dat ze binnen 5 meter stil kunnen staan(oftewel ze weten totaal niet wat hun reactietijd en remweg is)

4 ze willen graag van heel dichtbij zien wat een ander geladen heeft

5 ze proberen een ander op te jagen

etc etc etc

Ze doen hun best maar.Wat de reden ook is mijn cc wordt er niet warm of koud van,het is voor mij hooguit irritant.Wat (soms) wel werkt is gewoon tegen de streep aan gaan rijden.Dan zien ze helemaal niets meer en als ze dan enig verstand in hun kleine teen hebben houden ze vanzelf wel afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Freddepet

In Duitsland dien je op de autobanen bij een snelheid van meer dan 50 km/u de minimum afstand 50m te handhaven.

Ik heb ACC en die staat dus op 53m, geen centje pijn dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden