[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur rijdt van vluchtstrook


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

Flüssigharz stoppt Verkehr für 15 Stunden | NDR.de - Regional - Niedersachsen - Lüneburg/Heide/Unterelbe

Op de Duitse A1 heeft een dronken chauffeur een ongeval veroorzaakt, toen hij wegreed na een stop op de vluchtstrook. Een naderende vrachtauto zag hij niet...

bewerkt door Marotrans
Tekst toegevoegd, onderwerp verplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ondanks dat de chauffeur hier fout is door zijn alcoholgebruik, wordt het tijd (en de hoogste tijd) dat Europa hier eens ingrijpt. In de meeste gevallen zijn het dan wel de moelander, hier is het trouwens niet duidelijk, maar het moet gewoon eens radicaal afgelopen zijn met die zuiperij.

Laat ze in Europa maar een wetje brouwen, dat als van 1 en dezelfde vergunninghouder of rijdend voor 1 en dezelfde opdrachtgever, een chauffeur betrapt wordt op alcoholgebruik achter het stuur, zij verantwoordelijk worden gesteld voor dit drankgebruik en hiertegen zware straffen worden opgelegd, als dit 2 keer voorkomt bij 1 van voornoemde partijen.

In geval van vergunninghouder intrekking van vergunningen en op geen enkel mogelijke manier een doorstart kunnen maken en tegen opdrachtgever een boete waar ze 30 jaar lang E6 chauffeurs voor kunnen laten rijden.

Alcohol hoort niet in het verkeer en al helemaal niet in het beroepsgoederenvervoer!!!

Ze willen graag geld zien bij controles, laten ze ophouden met gezeik over minuten, hier veel meer te halen en je hebt het dan ook nog een keer over de veiligheid op de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij kan vergunning of vrijstelling hebben om op zondag te rijden evenals de DHL-auto.

De DHL-auto kan onder het intermodaal vervoer vallen, bakjes opzetten en dan (ik dacht) binnen een straal van 150 km bij de trein afleveren.

De lading van de VOS-oplegger is een product met beperkte houdbaarheid (stolling, zoals op het wegdek is gebeurd) en kan daardoor een vrijstelling van het weekendrijverbod krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu weet ik niet wie de schade betaald ,maar de verzekering denk ik toch niet buiten de schade aan de auto s wat dacht je van het wegdek de autobahn meisterei verdienen goud hieraan , Mischien kan het transport bedrijf beter een bus meo ers met pikhouwelen laten komen zijn ze goedkoper uit , alhoewel zou ik dat stuk in het vervolg wel mijden !!!!!!\

\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lading was kunsthars, weken lang houdbaar zolang er maar geen chemicalien aan toegevoegd worden om het uit te harden. De chauffeur kwam uit LT en had een promilage van 2.56.... Verder was er niets aan de hand.

Oke Herman dus viel allemaal wel mee :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie dat betaald. De chauff heeft gezopen want drinken kan je dit niet noemen. De verzekering zegt stop hier is drank in het spel dus wij spelen het spelletje niet meer mee. Bij onze handige Harry de bezopenne valt weinig tot geen Eurocent te halen dus dat word ( hopelijk ) rekening Vos Deventer. Ach ja dat kost dan wel een beetje leergeld moeten we maar denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kijk nu wil ik niet te negatief doen over onze oosteuropeese collega s want ook wij maken soms domme ongeluken maar ik vraag me af hoe zo n firma hun auto s nog verzekerd krijgt , ik hoorde laast dat je in ierland een auto met een badslipper erop niet in de verzekering krijgt weet niet of het waar is maar is wel een oplossing in westeuropa om ze hier van de weg weg te jagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie dat betaald. De chauff heeft gezopen want drinken kan je dit niet noemen. De verzekering zegt stop hier is drank in het spel dus wij spelen het spelletje niet meer mee. Bij onze handige Harry de bezopenne valt weinig tot geen Eurocent te halen dus dat word ( hopelijk ) rekening Vos Deventer. Ach ja dat kost dan wel een beetje leergeld moeten we maar denken.

Je moet er van uit gaan Dat ze eerst de chauffeur helemaal leeg plukken

En het bedrijf komt op voor de schade

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wie dat betaald. De chauff heeft gezopen want drinken kan je dit niet noemen. De verzekering zegt stop hier is drank in het spel dus wij spelen het spelletje niet meer mee. Bij onze handige Harry de bezopenne valt weinig tot geen Eurocent te halen dus dat word ( hopelijk ) rekening Vos Deventer. Ach ja dat kost dan wel een beetje leergeld moeten we maar denken.

Als of Dhr. Vos zelf achter het stuur zat??? Lijkt mij dat de betreffende chauffeur hier voor op moet draaien??? Als of de werkgever gezegd heeft dat hij drinken mocht??? Ook al wordt de werkgever aansprakelijk gesteld, zal deze dit heus wel op de chauffeur verhalen hoor ( en terecht...)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uw bent een dure schade expert ;)

. Insgesamt entstand ein Sachschaden in Höhe von ca. 120000.- Euro.

Dat is alleen het schadebedrag aan materieel en misschien lading, de weg schade komt er nog overheen, dit schadebedrag wordt door de politiewoordvoerder tegen de pers genoemd, maar deze woordvoerder roept ook maar wat, dus komt het bedrag van B.R.uut M aardig in de goede richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07
Maarrrrrrrr

De schade is zo €250.000,-...

Dat heeft de chauffeur niet dus dan zit Vos toch met een gat in de begroting?

Ach.... de LT chauffeur betaald netjes 15 euro per maand terug,even kijken, dan heeft hij na ......even denken......nog even denken....nouja vele maanden wel een deel terug betaald! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de verzekering niet uitbetaald dan is de voertuig eigenaar de Sjaak en die mag het gaan proberen te verhalen op de bestuurder. Afijn die handige Harry zie ik niet 1 2 3 250.000 Euro te voorschijn toveren dan vrees ik toch dat Vos een klein probleemje hebt. En ja wil een verzekeringsmaatschappij een klant die dronken bestuurders achter het stuur heeft: Nee dus ook daar zullen waarschijnlijk wel een paar woordjes over gesproken worden lijk mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat spreken over de dronken bestuurder valt ook wel mee. VOS ontslaat de bestuurder en dan is de maatschappij ook weer tevreden. Die klagen echt niet harder, als die meer moeten betalen als het opbrengt, verhogen die gewoon de premie weer.

Die laten een grote betaler als Vos echt niet zo maar gaan. Het draait gewoon om de centen......

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is wat er hier gebeurt, en lees er niks van in de reacties.

De chauffeur gaat voor minimaal 5 jaar de bak in, sommige staten 20 jaar.

Hij raakt alles kwijt, huis auto opgebouwd pensioen en wat al niet.

Het bedrijf word, als t de tweede keer is, gesloten.

De verlader kan hier niks aan doen natuurlijk, dus niks daar. Zou ook te gek voor worden zijn.

Ook word er hier in truckstops, restaurants,of cafe"s genoemd, geen alcohol verkocht. Maar ja, je kunt t overal in winkels kopen.

Alcohol achter t stuur zijn ze zeer streng mee, en word zwaar gestrafd.

Je mag geen alcoholhoudende drank in je vrachtwagen hebben, zelfs niet ongeopend.

Het schijnt dat t hier ooit een giga probleem was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je hier een (dodelijk) ongeval veroorzaakt waar drank in t spel is zijn de straffen toch iets anders dan in NL.....

Young father sentenced in drunken driving death of 22-year-old mother | MLive.com

Drunk driver sentenced | The Columbus Dispatch

Without comment, the judge sent him to prison for eight years and six months — the maximum penalty for aggravated vehicle homicide and drunken driving — and suspended his driver’s license for life.

Kijk, dat is wat anders dan 2 weken in het plantsoen schoffelen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden