[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Iveco stoekt


Gast

Recommended Posts

Daf heeft dit "probleem" " stoeken" ook gehad bij de 95. Eenvoudig op te lossen met opvulringen.

Ik stel voor dat dit topic open blijft, dan wordt het woord "stoeken" volgend jaar misschien opgenomen in de Dikke van Dale.:kiss:

Inderdaad, dat zei die kerel ook met opvulringen. Maar dan moet het wel gebeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet de mijne ook, maar alleen als het regent! Ze zeggen dat het inderdaad speling is, maar bij mij wordt er niks mee gedaan. Schijnt weinig mee te kunnen... misschien bij jou wel hoor, omdat je het nu constant hebt?

Bij mij wordt er net zo veel aan gedaan als bij jou:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is gewoon vertegenwoordiger in het gebied (visa versa=Oss).

Hij zit voornamelijk in Twello. Maar reist heel Nederland door... dus gebied vice versa oss? Zal wel mee vallen.. en typ Vice Versa ff goed kerel :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar weer terug naar "stoeken" ?

Ja dat het nu dus nog erger is dan begin deze week. Toen alleen in de bochten, en nu weer met voorruit rijden. (Bij elke hobbel in de weg hoor/voel je die vering)

Wat zou er gebeuren als het niet wordt gemaakt? Zat ik laatst nog aan te denken toen het erger werd....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat het nu dus nog erger is dan begin deze week. Toen alleen in de bochten, en nu weer met voorruit rijden. (Bij elke hobbel in de weg hoor/voel je die vering)

Wat zou er gebeuren als het niet wordt gemaakt? Zat ik laatst nog aan te denken toen het erger werd....:rolleyes:

Voelen?? laat ze de veerpennen nakijken en als er nippels opzitten ff vol met vet drukken, anders de pennen vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat het nu dus nog erger is dan begin deze week. Toen alleen in de bochten, en nu weer met voorruit rijden. (Bij elke hobbel in de weg hoor/voel je die vering)

Wat zou er gebeuren als het niet wordt gemaakt? Zat ik laatst nog aan te denken toen het erger werd....:rolleyes:

Voor afbreken oid hoef je nog niet zo bang te zijn, zoals Freddie insinueert.

Je zult waarschijnlijk behoorlijk wat speling hebben (kan veroorzaakt zijn door slechte smering), dan is vervanging van veerpennen (en evt bussen) noodzakelijk.

Het kan ook aan de ophanging van de cabine liggen, dus pennen en bussen die speling hebben.

Ook, en vergis je daarin niet, kunnen de schokbrekers versleten zijn.

Bekijk ze eens aan beide kanten, heeft er 1 olieverlies, dan zie je dat direct.

Is dit niet het geval, dan kun je dit controleren door, als je een eind hebt gereden, aan de schokbrekers te voelen of ze warm worden.

Ze moeten warm aanvoelen, anders hebben ze inwendige lekkage en is de werking minder of nihil.

De rechtse schokbreker wordt over het algemeen wat warmer dan de linkse, de meeste oneffenheden zitten aan de rechterkant van het wegdek, dus de rechtse moet wat meer werken en wordt daardoor ook wat warmer.

Zit het probleem hier niet bij, dan zal ik een dagje mee moeten rijden om de oorzaak van het stoeken op te sporen. LOL

Succes in ieder geval, je gaat zo met tegenzin rijden en hoop voor je dat het snel opgespoord en verholpen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes in ieder geval, je gaat zo met tegenzin rijden en hoop voor je dat het snel opgespoord en verholpen wordt.

Wel een goeie uitleg, maar aangezien ik elke dag later dan 18.00u thuis ben is er niemand meer aanwezig in de garage.

En inderdaad, ik ga zo met tegenzin rijden. Want dit is niet te doen zo. Vanaf buiten is het ook te horen:hamer: veel mensen kijken me echt zo aan van..... weer een vrouw die niet kan rijden:mad: :mad: :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voelen?? laat ze de veerpennen nakijken en als er nippels opzitten ff vol met vet drukken, anders de pennen vervangen.

Ja je hoort het aan de rechtse kant, bij het wiel. En je voelt het als je je voeten op de grond zet. Echt geen fijn gevoel.

Ennuh tsjaah.. Eigenlijk moet Iveco zelf maar dit probleem vinden en oplossen. Als ik ze een paar suggesties geef komt dat ook zo beun over.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ja je hoort het aan de rechtse kant, bij het wiel. En je voelt het als je je voeten op de grond zet. Echt geen fijn gevoel.

Ennuh tsjaah.. Eigenlijk moet Iveco zelf maar dit probleem vinden en oplossen. Als ik ze een paar suggesties geef komt dat ook zo beun over.:ja:

Verklaar u nader mbt het woordgebruik van "beun".....

beun

de beun zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [bøn] Verbuigingen: beun|en (meerv.) 1) iemand die voor weinig geld klussen verricht en slecht werk aflevert Synoniem: beunhaas 2) bak waarin gevangen vis levend wordt gehouden Voorbeeld:...

Gevonden op beun Nederlands woordenboek - Woorden.org

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja je hoort het aan de rechtse kant, bij het wiel. En je voelt het als je je voeten op de grond zet. Echt geen fijn gevoel.

Ennuh tsjaah.. Eigenlijk moet Iveco zelf maar dit probleem vinden en oplossen. Als ik ze een paar suggesties geef komt dat ook zo beun over.:ja:

Nope, je hoort als chauffeur uit te kunnen leggen wat er aan de hand kan zijn zodat de monteur (tegenwoordig vervanger genaamd) in de juiste hoek kan zoeken. Rechtsekant bij het wiel?? Voel je het ook in het stuur dat het "knakt", dan kun je ook de fuseepennen gaan verdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Don Melvino

Je moet gewoon naar de baas en sleutels geven. Zeggen dat je er niet meer mee rijdt voor het gemaakt is.

Moet ie maar niet van die kutzooi kopen waar alles van kapot gaat e afbreekt .

Verder over dat dagje meerijden meerijden moet idd schriftelijk worden aangevraagd, pb ook mogelijk. Xd :e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

tsjaa geen idee, maar het is gemaakt. Al een poos hoor, heb er in ieder geval geen last meer van.

Ondertussen weer mankementen gehad LOL weer naar de garage geweest, en nu heb ik er geen last meer van.

Al een paar keer bij verkeerslichten gehad dat ik op trok naar de 50km/h maar dat ie toen begon af te zakken (de toerenteller) en gas geven kon niet meer, reed ik nog maar 20km/h en toen kon ik weer gas geven. Laatst in Veghel stond ik stil op de brug thv de Sligro, ik kon weer geen gas meer geven... alarmlichten aan gedaan, stond de versnelling ineens in z'n Neutraal. Ik weer op de knop van Drive gedrukt. Schakelde hij niet in z'n versnelling... ik de motor uitgezet, Weer opnieuw gestart, en toen deed ie het weer... heeeuuujjj ik kon weer verder rijden.. meteen Iveco gebeld... Volgende dag in de Garage.... En weer gemaakt hoor.... *afkloppen*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 6 years later...
  • Forumlid

Zie nu pas wat voor onzin er is getypt vanuit mijn oude account. Jammer dat het gehackt moest worden door melvin. Inmiddels rij ik voor een ander bedrijf, geen vice versa meer. En dat bevalt me goed. Geen problemen met de neus, behalve de stralis😎 je kunt nie alles hebben😎  

 

nog 1 ding over de bakwagen van vice versa, het probleem is nooit verholpen, er werden nieuwe bakwagens gekocht en ik was 1 van de gelukkige die er 1 toegewezen kreeg. De ‘oude’ bakwagen is verkocht.  De nieuwe deed het prima, op 1 ding na, ik rij nu in een stralis en hetzelfde probleem met het remmen (zie ander topic in Techniek) had ik ook met de bakwagen. Iveco kwaal?😎

 

Toch bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden