[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overzicht Trajectcontrole


Wilbert

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo dan nu weer een beetje up-to-date lijstje ;)

Lijstje van OM op 12-06-2011

A10 West ring Amsterdam tussen S102 en S107 (beide richtingen) maximum snelheid: 80 km/u Trajectcontrole

A12 Arnhem/Velp, tussen knooppunt Velperbroek en Waterberg in beide richtingen maximum snelheid: 100 km/u Trajectcontrole

A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern in beide richtingen maximum snelheid: 100 km/u Trajectcontrole

A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten in beide richtingen maximum snelheid: 80 km/u Trajectcontrole

A12 tussen De Meern en Woerden maximum snelheid: 120 km/u Trajectcontrole

A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag in beide richtingen maximum snelheid: 80 km/u Trajectcontrole

A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Kleinpolderplein in beide richtingen maximum snelheid: 80 km/u Trajectcontrole

A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein in beide richtingen maximum snelheid: 80 km/u Trajectcontrole

N256 Zeelandbrug In beide richtingen: maximum snelheid 80 km / u. De Zeelandbrug vormt een belangrijke (maar kwetsbare) verbinding tussen Schouwen-Duiveland en Noord-Beveland. Bij een eventueel ongeval is de brug niet of nauwelijks te gebruiken. Bovendien is de hulpverlening op de brug bijzonder lastig vanwege de beperkt beschikbare ruimte. Trajectcontrole

N62 Westerscheldetunnel in beide richtingen maximum snelheid: 100 km/u Trajectcontrole ( 2 meetpunten! 1 beneden in de tunnel en 1 bovenin. Dus 2 trajecten op 1 stuk!)

Bron: OM.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ach ja het 1 is het gevolg van het ander he

Te hard rijden? Begrenzer!

Te lang bezig om in te halen? Inhaalverbod!

Te weinig afstand? Straks heeft iedereen een kastje in de auto die de minimale afstand bewaart

Te lang inhalen is in principe elektronisch op te lossen,

In de racerij wereld heet dat powerboots dit om ook gemakkelijker in te halen gedurende een bepaalde tijd geeft hij meer snelheid en dit kan maar een x aantal keer per race, dit lijkt mij in principe ook uitvoerbaar op een begrenzer van tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

En nog een update de A4 is er weer bij gekomen

In Nederland zijn 11 trajectcontrolesystemen:

  • A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep - maximum snelheid: 120 km/u;
  • A10 tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
  • A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
  • A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u;
  • A12 tussen De Meern en Woerden - maximum snelheid: 120 km/u;
  • A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
  • A12 Arnhem/Velp, tussen knooppunt Velperbroek en knooppunt Waterberg (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u;
  • A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Kleinpolderplein (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
  • A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u;
  • Westerscheldetunnel (in beide richtingen) - maximum snelheid: 100 km/u.
  • Zeelandbrug (in beide richtingen) - maximum snelheid 80 km/u.

Bron: OM.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast shompie

Weet iemand hoe het zit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ? Daar zijn ze s'avonds een tijdje bezig geweest met camara's ophangen, snelheidscontrole??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zag van de week inderdaad een hoop camera's hangen.. Was al even bang dat ik de sjaak was. Maar volgens berichten op internet gaat ie in augustus aan.

Maar andere berichten zeggen eind 2012....

Mooi stukje vrijheidsberoving cq onderdrukking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Wat een pure onzin is dit!

Hou je gewoon aan de regels en je hebt nergens last van en we verdienen allemaal wat.

Ik word altijd een beetje moe van die verhalen dat de bekeuringen onbetaalbaar worden, vooral die van illegaal inhalen (€240 al volgens mij)

Gewoon niet inhalen dan mogen ze van mijn part de boete's €500 maken. Ik heb geen zijn om een weeksalaris in te leveren omdat ik een keer zo nodig moet inhalen.

Hard werken mag ik betalen en lang werken betaald de werkgever./

Ik mag graag hard werken voor mijn werkgever ipv lang, ik ben liever een uur eerder thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
oh maar dat mag je nog steeds hoor, er is niemand die je tegenhoud.

sterker nog je levert zo heel veel werkgelegenheid en economisch gewin op voor de staat der nederlanden.

de persoon die de foto's beoordeeld, de persoon die de bekeuring uitschrijft, de persoon in leeuwarden de de bekeuring uitprint, de persoon die de brief in de enveloppe doet, de postbode met zijn collega's op het sorteercentrum die jou die brief thuis bezorgen, de personen op je bank die er voor gaan zorg dragen dat de bekeuring betaald word, de minister van financiën die het geld in zijn schatkist krijgt.

eigenlijk ben je wel heel sociaal bezig op deze manier, maar word je er zelf beter van?

De laatste bekeuring die ik zelf gehad heb is al weer een aantal jaren terug en is toen betaald door mijn opdrachtgever. Ik blijf graag op de hoogte, en let goed op.

Sorry, ik heb vorig jaar nog een bekeuring gehad voor het niet hands free bellen zegt mevr. shompie net.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
door dit gedoe was ik een 30 minuten later thuis, want ze

Waren die 30 minuten keer 150% genoeg om de boete te betalen....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een pure onzin is dit!

Hou je gewoon aan de regels en je hebt nergens last van en we verdienen allemaal wat.

Ik word altijd een beetje moe van die verhalen dat de bekeuringen onbetaalbaar worden, vooral die van illegaal inhalen (€240 al volgens mij)

Gewoon niet inhalen dan mogen ze van mijn part de boete's €500 maken. Ik heb geen zijn om een weeksalaris in te leveren omdat ik een keer zo nodig moet inhalen.

Hard werken mag ik betalen en lang werken betaald de werkgever./

Boetes moeten er zijn om de veiligheid te verhogen niet om simpelweg geld te 'maken'.

Dom inhalen moet beboet worden. Dom hardrijden moet beboet worden.

Daarom is mijn moto: Geef al die flitsagenten een degelijke opleiding en stop ze in een onopvallende auto en ga dan de échte overtreders pakken.

Degene die buiten ene inhaalverbod 10km nodig hebben om in te halen en daarna de eerste beste afslag eraf vliegen terwijl achter hem 6 km langzaamrijdend verkeer zit...

Degene die 90 langs wegwerkzaamheden rijdt met mensen aan het werk direct langs de weg... Niet als ze drie km hebben afgezet met 70km/u waar ze over 50 meter aan het werk zijn...

Als ik negentig rijd kan degene die 80 rijd qua rijstijl gevaarlijker doen dan ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Boetes moeten er zijn om de veiligheid te verhogen niet om simpelweg geld te 'maken'.

Dom inhalen moet beboet worden. Dom hardrijden moet beboet worden.

Daarom is mijn moto: Geef al die flitsagenten een degelijke opleiding en stop ze in een onopvallende auto en ga dan de échte overtreders pakken.

Degene die buiten ene inhaalverbod 10km nodig hebben om in te halen en daarna de eerste beste afslag eraf vliegen terwijl achter hem 6 km langzaamrijdend verkeer zit...

Degene die 90 langs wegwerkzaamheden rijdt met mensen aan het werk direct langs de weg... Niet als ze drie km hebben afgezet met 70km/u waar ze over 50 meter aan het werk zijn...

Als ik negentig rijd kan degene die 80 rijd qua rijstijl gevaarlijker doen dan ik...

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SJW, een trajectcontrolle is toch veel eerlijker als met een lazer langs de kant staan?

Met een trajectcontrolle kun je rustig een stukje tehard rijden, als je het dan ook maar een stukje rustig aandoet, zodat je gemiddelt goed zit.

Net even tehard als er een flitser staat, en je ben de lul, ook al sukkelde je de 20km daarvoor met 60 over de snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
SJW, een trajectcontrolle is toch veel eerlijker als met een lazer langs de kant staan?

Met een trajectcontrolle kun je rustig een stukje tehard rijden, als je het dan ook maar een stukje rustig aandoet, zodat je gemiddelt goed zit.

Net even tehard als er een flitser staat, en je ben de lul, ook al sukkelde je de 20km daarvoor met 60 over de snelweg.

Daar zit wat in Willem, maar verder is het gewoon een moneymakemachine.

Voordeel van trajectcontroles is dat je weet dat ze er zijn. :)

Ook zo irritant is dat mensen weten dat er trajectcontrole is en uit voorzorg 10 km zachter gaan rijden om maar geen bekeuring te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SJW, zoals jij het nu schrijft is zo Nederlands denken he. (Wat dat betreft mis ik NL niet.)

Het is alleen maar om het geld tedoen. Nooit eens bedacht dat men een gedrachtsverandering wil?

Want je zegt het goed, je weet waar ze zijn, dus daar gedraag je je wel, en waar je weet dat ze niet zijn, hup zo hard als die gaat.

In je 2 jarige opleiding hebben ze je toch geleert dat de maximale snelheid voor een vrachtwagen in NL 80km/u is?

Waarom dan de grens opzoeken? 83km/u gaat wel, 84km/u niet.

Neem het regeltje nog maar eens, je word per uur betaald.

Maar ik weet wel waar je heen zo willen.

Ja maar, dan kost het meer tijd=is de baas meer geld. Zal wel, moet hij nze prijzen anders maken.

Of wildeje zeggen, ja maar de planner zei zo snelmogelijk

uister je wel goed wat die zegt dan?

Zo snel mogelijk ja, zo snel mogelijk is 80km/u, want dat is de maximale snelheid.

Of rij je ook 89km/u door een woonerf, omdat de planner zei, zo snel mogelijk?

Vraag het maar aan de binnenlanders, doen ze 60adressen per dag en zijn ze 'vroeg' terug, krijgen ze er morgen 70.

Want baas zegt.... Nee dat zegt die niet. Luisteren.

En dan nog. Van Groningen naar Maasticht zijn 4 rijuren. Verschil tussen 80 en 84 is 4km x 4uurtjes is 16km winst. Theroretisch. 16km =10min. Nou nou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat, 80km/u is de maximale snelheid. 60km/u is de minimale snelheid.

Alles daartussen is goed.

Alles langzamer of harder is fout.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
SJW, zoals jij het nu schrijft is zo Nederlands denken he. (Wat dat betreft mis ik NL niet.)

Het is alleen maar om het geld tedoen. Nooit eens bedacht dat men een gedrachtsverandering wil?

Want je zegt het goed, je weet waar ze zijn, dus daar gedraag je je wel, en waar je weet dat ze niet zijn, hup zo hard als die gaat.

In je 2 jarige opleiding hebben ze je toch geleert dat de maximale snelheid voor een vrachtwagen in NL 80km/u is?

Waarom dan de grens opzoeken? 83km/u gaat wel, 84km/u niet.

Neem het regeltje nog maar eens, je word per uur betaald.

Maar ik weet wel waar je heen zo willen.

Ja maar, dan kost het meer tijd=is de baas meer geld. Zal wel, moet hij nze prijzen anders maken.

Of wildeje zeggen, ja maar de planner zei zo snelmogelijk

uister je wel goed wat die zegt dan?

Zo snel mogelijk ja, zo snel mogelijk is 80km/u, want dat is de maximale snelheid.

Of rij je ook 89km/u door een woonerf, omdat de planner zei, zo snel mogelijk?

Vraag het maar aan de binnenlanders, doen ze 60adressen per dag en zijn ze 'vroeg' terug, krijgen ze er morgen 70.

Want baas zegt.... Nee dat zegt die niet. Luisteren.

En dan nog. Van Groningen naar Maasticht zijn 4 rijuren. Verschil tussen 80 en 84 is 4km x 4uurtjes is 16km winst. Theroretisch. 16km =10min. Nou nou.

Waarschijnlijk het aard van het beestje Willem. Rijdt wel eens voor een bedrijf die z'n wagens heeft begrenst op 84 km/u...

Allemachtig wat is dat vreselijk langzaam. Vreselijk saai over de lange afstanden. Je hoeft nooit in te halen, niet de spannning van het inhalen in een inhaalverbod.

Nee sorry. Niet mijn ding.

Hoewel je met je berekeningen theoretisch gelijk heb is het toch wel zo als je strategisch rijd toch echt wel wat tijd besparen. En dan doe ik dan een beetje voor werkgever maar ook gewoon omdat ik strak rijden leuk vind.

Hoop dat ik hiermee het verhaal van de planner ook heb ontkracht. Want dat slaat nergens op.

Ik rijd vaak te hard en ontvang daar heel soms een boete voor terwijl het nou niet echt een spectaculaire overtreding is terwijl je onderweg genoeg infantielen ziet rijden die je moet aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1001nacht, waar zijn we off topic dan?

Strak rijden klinkt leuk, voor de baas, maar kost ook meer diesel. Optrekken/afremmen. Dus dat je meer geld verdient is gelijk achterhaalt.

En dan nogmaals, die 10 min tijdwinst haal je niet eens. Zulk spannend werk heeft niemand.

Of er andere overtreders zijn of niet doet niet tezken, ze pakken jou op dat moment. JIJ ben op dat moment in overtreding.

Een verkrachter kan ook wel zeggen, ga een moordernaar pakken, want dat is veel erger.

Maar ik begrijp je wel hoor. Want in rij ook door. Maar mijn werkgever betaald alle bekeuringen. Zo niet. Dan word ik per uur betaald, en rij ikm netjes.

100Euro boete is toch 10 uurtjes werken. En voor wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
100Euro boete is toch 10 uurtjes werken. En voor wat?

100 euro gedeeld door 10 uur, dat is 10 euro per uur. Willem daar doe jij het toch niet voor.....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik dan een positief iets roepen aan die trajectconrtolle's.

Ik wil er meer!!!!!!!!!

Graag op de dijk Lelystad<>Enkhuizen, Lelystad<>Almere, A6 & N50 helemaal....... sorry hoor ik verdien aan veel van die ongevallen mijn boterham. Maar ik zie het veel liever dat ik er moet staan om het asfalt mooi te maken dan iemand eraf te schrapen.

Rij ik dan nooit te hard, nee(mijn laatste overtreding was in 1997 voor 17km/h te hard en nee ben er niet trots op). Behalve bij wegafzettingen en/of matrixsnelheden waar ik begeleiding krijg.

Ik zou eigenlijk wel willen dat onderdeel van het rijbewijs halen moet worden:

a) een vrachtautorijles voor het behalen van je B rijbewijs.

b) twee avonden mee met wegwerkers op een snelweg in de avonduren.

Ik denk dat er dan nog mensen zullen zijn die te hard rijden, maar wel veel minder. En als dat niet helpt, een begrenzer die ook niet harder gaat dan de max. snelheid. Dan maar wel paaltjes aan het begin en eind van de bbk of welke weg dan ook. Want door al die hardrijders krijg je deze paaltjes eerst voor de begrenzers en daarna kunnen ze ook worden gebruikt voor de kilometerheffing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik begrijp dat jij graag wilt dat er niet te hard word gereden bij wegwerkzaamheden, ben ik ook helemaal met je eens. Alleen vind ik het onzin als ik midden in de nacht op de A2 een bekeuring zou krijgen omdat ik 87 km zou rijden. Ik heb daar een aantal weken snacht´s gereden en als je in totaal 5 banen tot je beschiking heb vind ik een bekeuring onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden