[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overzicht Trajectcontrole


Wilbert

Recommended Posts

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ze zijn er gek genoeg voor volgens mij....

Ik spreek uit ervaring. Verkeershufterig gedrag ... :ja:

Een motormuis naast me die (ook) niet door m'n auto kon heenkijken en demonstratief naast me zat te wijzen dat ik naar rechts moest. Toen ik 'm vragend aankeek en m'n armen/schouders een soort omhoog trok van "wat wil je nou .. ??" en een gebaar maakte dat-ie eerst even voorlangs, om mij heen moest kijken, omdat er nog een luxewagen naast me zat, bleef-ie naast me rijden en moest ik "mee".

Ik heb heel moeten praten zodat het alleen bij een waarschuwing bleef. En ik moest het gevoel eigenlijk hebben dat ik nog blij mocht zijn dat ik er zonder "CBR-cursus" vanaf was gekomen. Want dat had-ie zomaar kunnen "regelen" voor me, zo dreigde hij. Een beetje heel erg veel "haantjesgedrag" had die man, volgens mij ... pffff ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde vanmiddag dat daar trajectcontrole komt. 100km/h max. op alle 5 de banen.

Maar die computer is toch slim genoeg om teweten of het een vrachtwagen of luxe wagen is?

Of kan je straks 99km/u met de vrachtwagen daar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp dat jij graag wilt dat er niet te hard word gereden bij wegwerkzaamheden, ben ik ook helemaal met je eens. Alleen vind ik het onzin als ik midden in de nacht op de A2 een bekeuring zou krijgen omdat ik 87 km zou rijden. Ik heb daar een aantal weken snacht´s gereden en als je in totaal 5 banen tot je beschiking heb vind ik een bekeuring onzin.

Dan rijdt jij dus geen 87, maar dan rijd je minimaal 92km/h.

Wie garandeerd dat jij overdag dan wel aan de snelheid houd?

Nee eerlijk, die regels zijn er niet om jou alleen te pesten. Ze zijn er ook om anderen te beschermen. Niet alleen de bestuurder die zich met een hardere snelheid ergens in boort, maar ook voor de hulpverlener die de beelden van een wegwerpblikje met mensengehakt moet verwerken.

En het heeft gewoon geen nut om zo hard te rijden hier.

Over het rechtshouden kan ik maar 1 ding zeggen, onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer een weg leeg is mensen minder op letten op wat er achter hun gebeurt. Dus ook een ambulance wordt niet opgemerkt als de radio lekker aan staat en je op de automatiche piloot aan het cruisen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar die computer is toch slim genoeg om teweten of het een vrachtwagen of luxe wagen is?

Of kan je straks 99km/u met de vrachtwagen daar?

Camera's hangen al, werken al. Ze zijn alleen nog niet aangemeld bij de EG.

Maar ze mogen nu al wel ondersteunend worden gebruikt bij staande houding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tuctuc
Ik spreek uit ervaring. Verkeershufterig gedrag ... :ja:

Een motormuis naast me die (ook) niet door m'n auto kon heenkijken en demonstratief naast me zat te wijzen dat ik naar rechts moest. Toen ik 'm vragend aankeek en m'n armen/schouders een soort omhoog trok van "wat wil je nou .. ??" en een gebaar maakte dat-ie eerst even voorlangs, om mij heen moest kijken, omdat er nog een luxewagen naast me zat, bleef-ie naast me rijden en moest ik "mee".

Ik heb heel moeten praten zodat het alleen bij een waarschuwing bleef. En ik moest het gevoel eigenlijk hebben dat ik nog blij mocht zijn dat ik er zonder "CBR-cursus" vanaf was gekomen. Want dat had-ie zomaar kunnen "regelen" voor me, zo dreigde hij. Een beetje heel erg veel "haantjesgedrag" had die man, volgens mij ... pffff ...

Karel je had naar links moeten gaan dan had je die motormuis niets hoven uitleggen :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de A2 hangen al veel meer kasten, vanaf Abcoude tot Maarsen in beide richtingen en voor en na de afslagen.

Ik hoor jullie alleen maar over Breukelen ---> Maarsen!!!

Hoe zit dat, weet iemand dat, overigens rij ik altijd 83 en nu worden onze auto"s de cruise op max 85 gezet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peggel
Ook ikrij altijd 85 km.h. Heb me al genoeg geld gekost dat harde rijden!!

je werkgever (als je geen eigen rijder ben) ook aan onnodig veel brandstof verbruik:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dan rijdt jij dus geen 87, maar dan rijd je minimaal 92km/h.

Wie garandeerd dat jij overdag dan wel aan de snelheid houd?

Nee eerlijk, die regels zijn er niet om jou alleen te pesten. Ze zijn er ook om anderen te beschermen. Niet alleen de bestuurder die zich met een hardere snelheid ergens in boort, maar ook voor de hulpverlener die de beelden van een wegwerpblikje met mensengehakt moet verwerken.

En het heeft gewoon geen nut om zo hard te rijden hier.

Over het rechtshouden kan ik maar 1 ding zeggen, onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer een weg leeg is mensen minder op letten op wat er achter hun gebeurt. Dus ook een ambulance wordt niet opgemerkt als de radio lekker aan staat en je op de automatiche piloot aan het cruisen bent.

In al die landen waar je wel 90 mag rijden is het dus levensgevaarlijk op de weg, want daar komt het dan op neer. Ik vind het toch een beetje te kort door de bocht. Of wist je niet dat je in Belgie, Frankrijk en Spanje gewoon 90 mag met de vrachtwagen.

Echt levensgevaarlijk daar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In al die landen waar je wel 90 mag rijden is het dus levensgevaarlijk op de weg, want daar komt het dan op neer. Ik vind het toch een beetje te kort door de bocht. Of wist je niet dat je in Belgie, Frankrijk en Spanje gewoon 90 mag met de vrachtwagen.

Echt levensgevaarlijk daar.....

Ik legde alleen uit dat men dus niet wordt bekeurd voor 1km/h te hard, nergens heb ik gezegd dat ik 90 te hard vind of dat ik 90 een gevaarlijke snelheid op zich vindt.

Ik legde alleen het verband dat als men zich overdag tijdens het werk niet aan de max snelheid kan houden men hoogstwaarschijnlijk in de personen auto dat ook niet doet.

Even nog wel over 90, de gemiddeld gemeten snelheid van vrachtauto's op de centuur baan in Zwolle waar je 50km/h mag was 86km/h. Dat snelheidsverschil komt behoorlijk aan kan ik uit ervaring zeggen.

Maar het komt hier ook vanzelf net als in GB, USA, D en nog wel meer landen dat als je meer dan 3 snelheidsovertredingen hebt in een jaar tijd je automatich je rijbewijs kwijt bent voor bepaalde tijd.

En dan klagen we allemaal over die maatregellen om geld te vangen.... of zou het zo zijn dat als we ons aan de regeltjes houden er geen geld te vangen was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Dan rijdt jij dus geen 87, maar dan rijd je minimaal 92km/h.
Wie garandeerd dat jij overdag dan wel aan de snelheid houd?

Meneer HIT, ik heb niet gezegd dat ik een bekeuring heb gehad voor te hard rijden. Er staat zoveel keer JIJ in dat antwoord dat ik daar wel op moet reageren. En dan suggereer je ook nog dat ik overdag te hard zou rijden, ik vraag toch af hoe jij aan die wijsheid komt.

Ik stel een vraag, en 99%van Nederland heeft zich er al een een keer over verbaasd dat je op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam maar 100 mocht, maar zoals ik al zei, het zal wel levensgevaarlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meneer HIT, ik heb niet gezegd dat ik een bekeuring heb gehad voor te hard rijden. Er staat zoveel keer JIJ in dat antwoord dat ik daar wel op moet reageren. En dan suggereer je ook nog dat ik overdag te hard zou rijden, ik vraag toch af hoe jij aan die wijsheid komt.

Ik stel een vraag, en 99%van Nederland heeft zich er al een een keer over verbaasd dat je op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam maar 100 mocht, maar zoals ik al zei, het zal wel levensgevaarlijk zijn.

Zoals Koos Spé altijd zegt; "De wegbeheerder heb bepaald dat........ dus wij controleren de naleving daarvan.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meneer HIT, ik heb niet gezegd dat ik een bekeuring heb gehad voor te hard rijden. Er staat zoveel keer JIJ in dat antwoord dat ik daar wel op moet reageren. En dan suggereer je ook nog dat ik overdag te hard zou rijden, ik vraag toch af hoe jij aan die wijsheid komt.

Ik stel een vraag, en 99%van Nederland heeft zich er al een een keer over verbaasd dat je op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam maar 100 mocht, maar zoals ik al zei, het zal wel levensgevaarlijk zijn.

Mijn excuses, daarom heb ik ook mijn tweede posting veranderd. Het is en was niet mijn bedoeling in de jij vorm te schrijven.

De reden waarvoor er hier gekozen is voor 100km/h heeft twee redenen.

Dat was namelijk:

1 de eis van die millieuidioten die bang waren voor een verhoging van de uitstoot.

2 men is bang voor te grote snelheidsverschillen tussen de uiterste rijstroken.

Reden 1 is natuurlijk onderzochte onzin echter is men accoord gegaan hiermee om de wegporcedure te versnellen.

Reden 2 is geen onzin, in het verleden is al gebleken dat op baanvakken zoals bij Schiphol A4 de gevolgen van ongevallen groter zijn door dit snelheidsverschil. Er blijven altijd mensen die vanaf rijstrook 1 regelrecht naar de uitvoeger gaan en visa versa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Of het al werkt weet ik niet, maar de N325 (Velperbroek-Gelredome, de aloude Pleyroute) door Arnhem hangt tegenwoordig ook helemaal vol met allerlei permanente camera's...

Zo te zien ook van die jongens op kentekenplaten gericht, dus ook daar even opletten :ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Traject controlle A2 is goedgekeurd in EU. Dit betekend dat na de testfase (9 weken) het versneld in werking mag genomen worden.

Mijn vermoeden is dus dat eind juli begin augustus dit ook wordt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden