[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geen wegenvignet, wel kilometerheffing


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoe gaan ze het incasseren dan in de Bels?

We betalen dan eigenlijk voor een absoluut niet deugdelijk product!

Als de opbrengst ten goede komt aan onderhoud en uitbreiding van het wegennet word het ineens een ander verhaal,hier zou Nederland ook en over na moeten denken,het eurovignet weg en een kilometer heffing daar voor in de plaats.

Zoals in Duitsland,na de invoering van de maut,ineens wel geld beschikbaar is om de broodnodige parkings te vergroten.

In Nederland en Belgie vind ik dat t daarmee droevig gesteld is,wij hebben de slechtste parkings van heel Europa,en dan bedoel ik niet de kwaliteit van t straatwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zien we weer de voordelen van een samenwerkend Europa........NOT !

Er was al een Eurovignet toch? Nou trucker10 staat zometeen klaar met zijn portemonnee aan de Nederlandse grens, stickertje halen.

Want ja, nu is het hek van de dam. Nu beginnen de omringende landen ook een eigen MAUT in te voeren. Mogen de Transport organisaties straks uithuilen bij een premier en hun tranen laten vloeien in dat vlinderdasje, huhu 1000 Euro voor een vrachtwagen sticker voor Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is het huidige eurovignet passé.

Dat is dan alleen nog van toepassing in NL en Lux.

Moet ie zeker de helft goedkoper worden.

En kan je met je obu afrekenen? Of wordt het weer rete ingewikkeld met een heel eigen systeem.

Liefkenshoek tolvrij mag ik hopen.

Fijn ook dat ze hebben verzonnen alleen vrachtwagens tol te laten betalen. Het enige verkeer dat er niet voor de LOL rijdt.

Vrachtverkeer = afgeleide van economische activiteit. Geen een chauffeur denkt: vandaag eens lekker een dagje naar Gent om de terrasjes te benutten.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

België gebruikt de vrachtwagen als melkkoe door de kilometerheffing in te voeren, vindt de Nederlandse transportsector. Ondernemersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO zeiden dit dinsdag in reactie op het bericht dat België per 1 januari 2016 de maatregel invoert voor vrachtwagens.

De maatregel moet de Belgische schatkist 1 miljard euro per jaar opbrengen, meldde de Vlaamse krant De Morgen op basis van regeringsbronnen. TLN en EVO berekenden eerder dat de kilometerheffing Nederlandse vervoerders jaarlijks 36 miljoen euro extra kost. België is voor de Nederlandse transportsector een belangrijk afzetland en doorvoerland naar het Zuiden.

Bron:

Fok.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het huidige eurovignet passé.

Dat is dan alleen nog van toepassing in NL en Lux.

Moet ie zeker de helft goedkoper worden.

En kan je met je obu afrekenen? Of wordt het weer rete ingewikkeld met een heel eigen systeem.

Liefkenshoek tolvrij mag ik hopen.

Fijn ook dat ze hebben verzonnen alleen vrachtwagens tol te laten betalen. Het enige verkeer dat er niet voor de LOL rijdt.

Vrachtverkeer = afgeleide van economische activiteit. Geen een chauffeur denkt: vandaag eens lekker een dagje naar Gent om de terrasjes te benutten.

-

Ook nog geldig voor Denemarken en Zweden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Eindelijk vers geld om onze mountenbike wegen wat strakker te leggen :) .

Zit rustig op een terrasje met de kinderen , ga der eens over nadenken welke zegeltjes ik ga gebruiken LOL

Ergens ten velde , met de hulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan kan je dat mooie euro vingnet hier in Holland wel als extra wegenbelasting gaan zien

als je overal om ons heen al kilometerheffing moet betalen

Lang leve de Europa met de EU en al der eigen regeltjes in ieder land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zouden ze hier ook eens moeten doen :ja:

????

dat snap ik even niet

de hele transportsector ligt te creperen , en jij vind dat we allemaal nog meer moeten gaan betalen ?

dat idiote gedoe moet juist afgeschaft

niks te tol / maut / vignet

er is niet een klant die er ervoor betaald , t kost alleen de vervoerders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er is niet een klant die er ervoor betaald , t kost alleen de vervoerders

Nou dat ben ik niet met je eens!!!

uit eindelijk mag jij en ik en de rest het gelag betalen

in duidelijke taal de laatste gebruiker betaalt (JAN met de korte achternaam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is niet een klant die er ervoor betaald , t kost alleen de vervoerders
Nou dat ben ik niet met je eens!!!

uit eindelijk mag jij en ik en de rest het gelag betalen

in duidelijke taal de laatste gebruiker betaalt (JAN met de korte achternaam)

Dat jij en ik mogen betalen ben ik wel met je eens. Zo jammer dat de transporteur er niks van terug ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
????

dat snap ik even niet

de hele transportsector ligt te creperen , en jij vind dat we allemaal nog meer moeten gaan betalen ?

dat idiote gedoe moet juist afgeschaft

niks te tol / maut / vignet

er is niet een klant die er ervoor betaald , t kost alleen de vervoerders

Misschien dat al die vervoerders de boel gaan doorbelasten als ze het betalen moeten,

voor zover ik weet doen ze dat met Maut ook.

En of het nou links of rechtsom is, Jan Klaassen betaalt altijd,

het zal alzeleven weer 10 cent duurder worden in de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar baseer je dat op, Duitse maut schreeuwde ook iedereen moord en brand, nu hoor je ze niet meer over de maut

Als de Duitse maut verrekend wordt en dus terug komt bij de transporteur, waarom is iedereen dan aan het binnendoor rijden? Dat kost meer brandstof dan gewoon autobahn.

Of heb jij gemerkt dat boodschappen doen bij de Lidl aanmerkelijk duurder geworden is? Ik bedoel, een liter melk kost €0,48. Moet er in dat bedrag dan ook de maut nog verrekend worden?

Als je altijd een zeurende hoofdpijn hebt stop je na verloop van tijd ook met klagen, Er treed een soort gewenning op en je legt de lat weer een stukje hoger. Denk dat het hier ook enigszins zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als de Duitse maut verrekend wordt en dus terug komt bij de transporteur, waarom is iedereen dan aan het binnendoor rijden? Dat kost meer brandstof dan gewoon autobahn.

Of heb jij gemerkt dat boodschappen doen bij de Lidl aanmerkelijk duurder geworden is? Ik bedoel, een liter melk kost €0,48. Moet er in dat bedrag dan ook de maut nog verrekend worden?

Als je altijd een zeurende hoofdpijn hebt stop je na verloop van tijd ook met klagen, Er treed een soort gewenning op en je legt de lat weer een stukje hoger. Denk dat het hier ook enigszins zo is.

Ja! In die liter melk zit ook de maut verrekend!

Al is dat op een liter melk heel weinig...

Transporteer je 1 machine van Flensburg naar München dan komt de complete maut bij die ene machine terecht!

Binnendoor rijden geeft besparing als je leeg bent en dus de mautkosten niet doorberekenen kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden