[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Busje knalt op gevallen container op A2


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

De snelweg A2 van Utrecht naar Den Bosch is dinsdagmorgen afgesloten na een aanrijding, waarbij de bestuurder van een bestelbusje om het leven is gekomen. De hulpdiensten verwachten dat de afsluiting lange tijd gaat duren. Verkeer wordt omgeleid over de A27 via Gorinchem.

Busje knalt op gevallen container op A2 - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verschrikkelijk ongeval. Betreft een auto van Timmermans, onderweg voor Kwantum.

Hoe kan zo'n wissellaadbak tijdens het rechtuit op de snelweg rijden nu van de motorwagen afvallen?

Dat 8is een goede vraag

Kijk maar is op de parkeer plaatsen

En kijk maar is hoeveel contianers Of wisselbakken los staan of niet goed vast staan

Kwam laast hier in Noord limburg een voorbij Die stond helemaal los

Ik schrik er niet van

Het zou vaak goed zijn Voor dat de chauffeur weg rijd Dat die alles nakijkt

Dat zou veel ongelukken voor komen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het schijnt dat de chauffeur linksvoor een klapband heeft gehad.Of het zo is weet ik niet maar ik hoorde het van een collega.Ik hoor het niu op rtl4 en daar hadden ze het ook over een klapband.De chauffeur is volgens hun ook zwaar gewond.

Is weer een zeer triest ongeval waar je eigenlijk niets aan kunt doen,alleen maar hopen dat het goed gaat als het je overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sterkte aan alle betrokkenen!

Valt me op de laatste dagen dat er veel wagens met klapbanden langs de weg staan.

Weet het, dat heb je met warme dagen maar zou het ook te maken kunnen hebben dat de sector bezuinigd op kosten, en langer op de bandjes doorrijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
@corne64 hoe werkt dat systeem dan met die pinnen die uit het chassis komen?

Ik zal even voor Corne antwoorden. Dit werkt op luchtdruk. In de midden geleiders op het chassis, zitten op een meter van de hoeken 4 cilinders, die door middel van een schakelaar/hendel naar binnen/buiten kunnen geduwd. Aan de onderkant van de laatbakken zitten ook gelijderbalken met gaten op de juiste plaats, hier vallen de pinnen van het chassis in, en is een laadbak vergrendeld. In het geval van de "Kwantum" auto van Timmermans, zullen de krachten die tijdens de crash vrijgekomen zijn, samen met het gewicht in de laadbak, er voor gezorgd hebben dat deze borg pennen afgebroken zijn.

Anders dan bij bijvoorbeeld de "twist locks" van zee containers, kun je deze "mobiele" laadbakken dus met 1 handeling ontgrendelen/vergrendelen.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zal even voor Corne antwoorden. Dit werkt op luchtdruk. In de midden geleiders op het chassis, zitten op een meter van de hoeken 4 cilinders, die door middel van een schakelaar/hendel naar binnen/buiten kunnen geduwd. Aan de onderkant van de laatbakken zitten ook gelijderbalken met gaten op de juiste plaats, hier vallen de pinnen van het chassis in, en is een laadbak vergrendeld. In het geval van de "Kwantum" auto van Timmermans, zullen de krachten die tijdens de crash vrijgekomen zijn, samen met het gewicht in de laadbak, er voor gezorgd hebben dat deze borg pennen afgebroken zijn.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Dank je

Verzonden vanaf mijn aaifone met tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden