[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80 Prachtig, of toch niet zó?


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
j a, dat ben ik met je eens.

als ik ze dan inhaal kijk ik ff naar rechts de cabine in, zitten ze meestal met een uitdrukkingsloos gezicht voor zich uit te staren.

dan denk ik die man heeft er zin in. die gaat ervoor.

met die types kun je als baas zijnde geld verdienen.

Als iemand mij inhaalt met een zodanig snelheidsverschil dat hij de tijd genoeg heeft om naar binnen te kijken en een oordeel over mij en mijn werk te vellen,zou ik ook een uitdrukkingsloos gezicht opzetten.:D:D:D

Heb je nog mazzel dat ie zijn loonstrook niet omhoogstak,zodat je die kon lezen,dan had ik jouw gezichts uitdrukking wel eens willen zien.:D:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
j a, dat ben ik met je eens.

Als ik ze dan inhaal kijk ik ff naar rechts de cabine in, zitten ze meestal met een uitdrukkingsloos gezicht voor zich uit te staren.

Dan denk ik die man heeft er zin in. Die gaat ervoor.

Met die types kun je als baas zijnde geld verdienen.

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

als ik ze dan inhaal kijk ik ff naar rechts de cabine in, zitten ze meestal met een uitdrukkingsloos gezicht voor zich uit te staren.

....

Je ziet ze tenminste zitten.

Er zijn legio chauffeurs die d'r kop weggestopt hebben achter een gordijntje, die zullen zich dan wel schamen voor hun werk?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand mij inhaalt met een zodanig snelheidsverschil dat hij de tijd genoeg heeft om naar binnen te kijken en een oordeel over mij en mijn werk te vellen,zou ik ook een uitdrukkingsloos gezicht opzetten.:D:D:D

Heb je nog mazzel dat ie zijn loonstrook niet omhoogstak,zodat je die kon lezen,dan had ik jouw gezichts uitdrukking wel eens willen zien.:D:ja:

Soms laat ik tijdens het inhalen van zo'n langzame broeder het gas wel eens los om zo iemand goed te bekijken. Ik bewonder die mensen. Rijden keurig 78, denken om de centen van de baas, super.

Wat betreft loonstrookje, ben ik niet bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
ja, rijden vaak voorop bij een inhaalverbod.

En dus....wat een onnozele reactie zeg.

Wellicht zijn zij ook begrensd op 85/u.

En dan met zo'n comment komen....triest...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Routier, reden ze maar 85. Dan vind ik het allemaal niet zo'n ramp. Maar er een stijgend aantal, naar mijn idee, tikt de 80 nog niet eens aan. En als je dan ook nog dezelfde afrit eraf moet en een paar rotondes verder bij jezelf denkt dat ie er minstens 40 ton in heeft zitten en als je er dan voorbij kan ziet dat ze 2 assen omhoog hebben valt mijn mond open van verbazing. Zuinig rijden top! Maar dan niet zo dat half Nederland zich irriteert aan je rijgedrag.

Het is net zo irritant als die Pool die vanaf Asten naar Veghel 60 rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Routier, reden ze maar 85. Dan vind ik het allemaal niet zo'n ramp. Maar er een stijgend aantal, naar mijn idee, tikt de 80 nog niet eens aan. En als je dan ook nog dezelfde afrit eraf moet en een paar rotondes verder bij jezelf denkt dat ie er minstens 40 ton in heeft zitten en als je er dan voorbij kan ziet dat ze 2 assen omhoog hebben valt mijn mond open van verbazing. Zuinig rijden top! Maar dan niet zo dat half Nederland zich irriteert aan je rijgedrag.

Het is net zo irritant als die Pool die vanaf Asten naar Veghel 60 rijdt.

Het zegt meer over jou rijstijl/werkdruk, als over die van hem...... Stresskip pffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Routier, reden ze maar 85. Dan vind ik het allemaal niet zo'n ramp. Maar er een stijgend aantal, naar mijn idee, tikt de 80 nog niet eens aan. En als je dan ook nog dezelfde afrit eraf moet en een paar rotondes verder bij jezelf denkt dat ie er minstens 40 ton in heeft zitten en als je er dan voorbij kan ziet dat ze 2 assen omhoog hebben valt mijn mond open van verbazing. Zuinig rijden top! Maar dan niet zo dat half Nederland zich irriteert aan je rijgedrag.

Het is net zo irritant als die Pool die vanaf Asten naar Veghel 60 rijdt.

Zo, dat valt me ook al op de laatste tijd. Ik rij 84 en lijk wel Schumacher!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom moet men 84 gaan rijden op de snelweg, ik zet hem over het algemeen op 83 en als ik 77 achter een ander zit kom ik er ook, en ja het is misschien niet leuk, maar als ik een tijdje achter een -80 rijder aanzit vergeet ik dat en rij de hele weg naar huis vaak 80 door, en ik heb nog steeds niet het idee dat ik er zoveel langer over doe als dat ik ga jakkeren, en ja mijn wagen kan nog gewoon 90 km/h tot de begrenzer en sinds kort haalt die de 92 met de nieuwe trekasbandjes.

En dat je het irritant vind ligt meer aan jou dan aan je voorganger, relax eens werk moet hobby blijven.:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie heeft het over tijdwinst Nal? Ik niet en MPaauwe ook niet.

Buiten dat het irritant is, of ik nu haast heb of niet, komt het mijnsinziens de verkeersdoorstroming niet ten goede. Dat is mijn punt.

Maandag op de A58, rijdt er een supermarktboer voorop de stoet, stuk of 10 voor me, en 20 achter me zoiets. Paar opritten waar mensen zich tussen proppen waardoor de hele stoet weer in de ho-ijzers moet elke afrit weer. Personenwagen die constant op de linkerbaan zitten en met een klein verschil inhalen waardoor de personenwagens ook niet meer vooruit komen.

Terwijl als je een wat meer doorrijdt je een betere verkeersomstandigheden krijgt dan zo'n slome voor je.

Zelfde geldt voor stoplichten met 2 rijbanen die erna gaan ritsen. Vaak gaan mensen al voor de stoplichten ritsen zodat je 7 personenauto's voor je hebt staan. Springt ie op groen, die auto's zijn erdoor en jij staat weer voor rood. Als ze waren gaan ritsen na de stoplichten hadden er meer mensen door kunnen rijden.

Het zijn van die kleine dingen die het leven wat veraangenamen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom moet men 84 gaan rijden op de snelweg, ik zet hem over het algemeen op 83 en als ik 77 achter een ander zit kom ik er ook, en ja het is misschien niet leuk, maar als ik een tijdje achter een -80 rijder aanzit vergeet ik dat en rij de hele weg naar huis vaak 80 door, en ik heb nog steeds niet het idee dat ik er zoveel langer over doe als dat ik ga jakkeren, en ja mijn wagen kan nog gewoon 90 km/h tot de begrenzer en sinds kort haalt die de 92 met de nieuwe trekasbandjes.

En dat je het irritant vind ligt meer aan jou dan aan je voorganger, relax eens werk moet hobby blijven.:D:D:D

Tsja, we gaan offtopic dus zal mijn denkwijze erover maar voor me houden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ehhhh 77 of 84 :stom: zoveel tijwinst zit daar niet en zeker niet in nederland:stom:want ja 4,5 uur achter elkaar aan rijden doe je er niet dus volgens mij is gewoon dat vlug gehaaste stress zooi waar jij last van heb:D

Zal ik je vertellen dat je het van ons naar Groningen eo niet eens haalt in 4,5 uur!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie heeft het over tijdwinst Nal? Ik niet en MPaauwe ook niet.

Buiten dat het irritant is, of ik nu haast heb of niet, komt het mijnsinziens de verkeersdoorstroming niet ten goede. Dat is mijn punt.

Maandag op de A58, rijdt er een supermarktboer voorop de stoet, stuk of 10 voor me, en 20 achter me zoiets. Paar opritten waar mensen zich tussen proppen waardoor de hele stoet weer in de ho-ijzers moet elke afrit weer. Personenwagen die constant op de linkerbaan zitten en met een klein verschil inhalen waardoor de personenwagens ook niet meer vooruit komen.

Terwijl als je een wat meer doorrijdt je een betere verkeersomstandigheden krijgt dan zo'n slome voor je.

Zelfde geldt voor stoplichten met 2 rijbanen die erna gaan ritsen. Vaak gaan mensen al voor de stoplichten ritsen zodat je 7 personenauto's voor je hebt staan. Springt ie op groen, die auto's zijn erdoor en jij staat weer voor rood. Als ze waren gaan ritsen na de stoplichten hadden er meer mensen door kunnen rijden.

Het zijn van die kleine dingen die het leven wat veraangenamen:ok:

Hou maar op joh, straks rijden we 70 over de snelweg, pfffffffffffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Is het normaal om dan 77 te gaan rijden op de snelweg? Gewoon 84 kan ook. Heeft niks met stress te maken, is gewoon bloedirritant!

waar staat dat ik 77 rijd??? ik rij niet harder dan 82, heb je haast, ga je er toch voorbij. Alleen dat in halen met 83, DAT is pas bloed irritant..............LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wie heeft het over tijdwinst Nal? Ik niet en MPaauwe ook niet.

Buiten dat het irritant is, of ik nu haast heb of niet, komt het mijnsinziens de verkeersdoorstroming niet ten goede. Dat is mijn punt.

Maandag op de A58, rijdt er een supermarktboer voorop de stoet, stuk of 10 voor me, en 20 achter me zoiets. Paar opritten waar mensen zich tussen proppen waardoor de hele stoet weer in de ho-ijzers moet elke afrit weer. Personenwagen die constant op de linkerbaan zitten en met een klein verschil inhalen waardoor de personenwagens ook niet meer vooruit komen.

Terwijl als je een wat meer doorrijdt je een betere verkeersomstandigheden krijgt dan zo'n slome voor je.

Zelfde geldt voor stoplichten met 2 rijbanen die erna gaan ritsen. Vaak gaan mensen al voor de stoplichten ritsen zodat je 7 personenauto's voor je hebt staan. Springt ie op groen, die auto's zijn erdoor en jij staat weer voor rood. Als ze waren gaan ritsen na de stoplichten hadden er meer mensen door kunnen rijden.

Het zijn van die kleine dingen die het leven wat veraangenamen:ok:

relax vriend. Pas je aan aan je voorganger, en anders ga je er gewoon voorbij. Je voorganger heeft er geen boodschap aan dat jij door wil rijden. Zolang je voorganger zich aan de voorgeschreven snelheid houd, moet je hem niet op jagen. Misschien zou je ok eens wat meer supermarkt distributie moeten gaan doen, is goed in te verdienen, en blijkbaar minder stress. Twee vliegen in een klap. Het leven draait niet alleen om jou, je zit met nog vele andere miljoenen mensen op deze aardkloot, en ieder doet zijn ding, doe jij het jouwe maar :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het lang onder de 80 zit wordt het wat vervelend, maar effectief kost het niet eens zoveel tijd. Typisch beeld op de A4 bij Leiden is tegenwoordig ook dat een vrachtwagen op de middelste baan op 10 meter achter een personenauto loopt te drukken. Blijf dan gewoon rechts en houd 50 meter afstand en je zit een stuk rustiger!

Oeps, topic ging over Voesenek. Die kwamen destijds bij onze klant diepvriesbrood laden. Altijd vrolijke chauffeurs die het duidelijk naar de zin hadden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp je volkomen SJW...

Dit rijtje reed vorige week van Amsterdam tot Purmerend achter elkaar aan, soms met een afstand van misschien nog geen 10 meter tussen elkaar.

Duwen, naar links hangen, maar geen man die er voorbij ging. Levensgevaarlijk en zeker irritant.

Maar waarom eigenlijk? ....max. snelheid is 80 en er is een inhaalverbod, je kunt het die supermarktboer niet kwalijk nemen want die houd zich netjes aan de regels.

Dat jij (en ik /of wij...;)) wat meer haast hebben op dat moment is ons probleem, niet het zijne.

[ATTACH=CONFIG]63148[/ATTACH]

Daarentegen heb ik vaak het probleem dat er collega's zijn die menen de hele dag als een bezetene over de Belgische wegen te moeten jakkeren, je haast uit je broek rijden op de Antwerpse Ring en even daarna vanaf Borgerhout streep 80 gaan rijden. Onverklaarbaar....

Ook ik zit me mateloos te irriteren op zo'n moment. Niet eens vanwege die snelheid, wel vanwege dat ze vlak voor huis opeens heel weinig haast hebben op een weg waar tot aan de grens gewoon 90 gereden mag worden en de rest van de 32 vrachtwagens achter zich ongewild dwingen om zich aan te passen aan hem.

Anderzijds...ik heb ook een tijd gereden met een begrensde auto op 84/kmh. Je kan de pedaal bij wijze van spreken door de bodem heen trappen, hij gaat écht niet harder, ook tot grote ergernis van anderen soms.

Je weet het niet, misschien kan iemand niet harder. Een beetje begrip naar elkaar zou wonderen doen......;)

Klopt Pierre, ik begrijp die chauffeur best dat ie 80 wilt rijden. Ben nogal ruimdenkend en over het algemeen interesseert het me ook nirt zoveel wat een ander doet. Maar dit veroorzaakt opstoppingen wat je, denk ik, kan voorkomen door iets harder te rijden.

Me enige regelmaat rij ik ook voor stukgoedboer die liever heeft dat je 80 rijd dan 85. Klant is koning dus rij ik 80. Op driebaans wegen. Op tweebaanswegen gooi ik em op 85. Harder gaat ie niet.

Zo 'hinder' ik mijn collega's met haast zo min mogelijk.

En nee, als ik haast heb behoor ik niet tot de eencellige zee-anemonen met een stuur vast. Op het moment dat ik ga inhalen ben ik ook irritant voor automobilisten dus daar proberr ik altijd rekening mee te houden. En ook daarom gooi ik de cc ff uit als er eentje voorbij komt met weinig verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden