[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

80 Prachtig, of toch niet zó?


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Overigens kan je beter over stresshaantjes en een hele enkele stresskip spreken.

Als de 90 km/h rijders niks mogen zeggen over de 80 km/h rijders waarom mogen die dan wel uitgemaakt worden voor stresskippen of haantjes?

Ik rij waar mogelijk volgas (is 90) en haal in waar het kan en ik zin heb (dus niet persé waar het mag). Ik zal iemand ook nooit aan gaan kijken zwart maken of wat dan ook.

Maar waar je bij mij op de zenuwen werkt is het niet gebruiken van de cruisecontrol bij dergelijke snelheden. Of zoals vandaag van Breda richting Antwerpen lekker in een treintje waar mijn cc niet op af te stellen was. Heb de naald op elke snelheid zien staan tussen de 70 km/h en de 90 km/h. Van de ongeveer 10 auto's die voor me zaten sloeg er 1 af richting Antwerpen haven (en was niet de voorste). We rijden de ring op het gas gaat er op en ik heb niemand maar dan ook niemand van de treintje meer gezien, laat staan in kunnen halen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 298
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat een gelul allemaal over die paar km. verschil.Wij hebben 'n lijn dienstje naar Dld A7 afslag 71 die knaap die dat vast rijdt zegt dat 85 rijden of 90 op die 420 km

'n half uur scheelt. Nou rij ik het ook weleens ,en uit principe niet harder dan 85,wat denk je? 7 .min langer. En dan moet je het al s'nachts rijden .

Over dag 'n hoop inhaalverboden en dan maakt het in rij tijd helemaal niks uit wel in verbruik. niks als jagen gas erop en vol in de remmen daar ga ik niet aan beginnen .Die R480 van hem verbruikt op dat dat ritje op en neer( 840 km )40 ton totaal gewicht 50 liter meer dan ik TGX 440.

Zo is het. ;) Bovendien kan hij niet rekenen. 420 gedeeld door 90km/u. is 4 uur en 40 minuten. (afgerond) 420 gedeeld door 85 is 4 uur en 56 minuten. Dus hooguit een goed kwartier langer. Maar dan moet hij wel GEMIDDELD 5 kilometer per uur sneller rijden. En natuurlijk rijdt 85 zuiniger dan 90. Afgezien van het vaker remmen en accelereren. 50 liter is wel een hoop maar scheelt meer dan hij in dat half uur kost. ;) Oftewel wint hij niks. Tenzij hij nog net even voor sluitingstijd kan laden / lossen en een ritje extra doet. (maar lukt hem dat dagelijks en levert dat meer op dan het aan brandstof kost? ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het zo lees zijn er toch een heleboel die ook gewoon 84 of harder rijden! Ik kreeg al het idee dat het aan mij lag. Kijk, 80 is ook prima en alstie niet harder kan, jammer. Maar 78 77 of nog zachter, das kansloos. En dat dat door sommige nog normaal gevonden wordt vind ik echt niet te begrijpen.

En dan dat verhaal dat het niks scheelt, tsja. Toen ik nog veel zondags wegging naar bijv. Aicha en ik reed gewoon volgas vanaf de grens scheelde dat gewoon een hoop!

Je zal maar net dat halfuur te kort komen om in het weekend thuis te komen, maar daar heb je als binnenland chauffeur geen last van.....(ben ik zelf tegenwoordig ook).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als de 90 km/h rijders niks mogen zeggen over de 80 km/h rijders waarom mogen die dan wel uitgemaakt worden voor stresskippen of haantjes?

Ik rij waar mogelijk volgas (is 90) en haal in waar het kan en ik zin heb (dus niet persé waar het mag). Ik zal iemand ook nooit aan gaan kijken zwart maken of wat dan ook.

Maar waar je bij mij op de zenuwen werkt is het niet gebruiken van de cruisecontrol bij dergelijke snelheden. Of zoals vandaag van Breda richting Antwerpen lekker in een treintje waar mijn cc niet op af te stellen was. Heb de naald op elke snelheid zien staan tussen de 70 km/h en de 90 km/h. Van de ongeveer 10 auto's die voor me zaten sloeg er 1 af richting Antwerpen haven (en was niet de voorste). We rijden de ring op het gas gaat er op en ik heb niemand maar dan ook niemand van de treintje meer gezien, laat staan in kunnen halen.......

Zo gaat het toch altijd, lijkt wel of ze er een strak plassertje van krijgen!!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Als de 90 km/h rijders niks mogen zeggen over de 80 km/h rijders waarom mogen die dan wel uitgemaakt worden voor stresskippen of haantjes?

Ik rij waar mogelijk volgas (is 90) en haal in waar het kan en ik zin heb (dus niet persé waar het mag). Ik zal iemand ook nooit aan gaan kijken zwart maken of wat dan ook.

Maar waar je bij mij op de zenuwen werkt is het niet gebruiken van de cruisecontrol bij dergelijke snelheden. Of zoals vandaag van Breda richting Antwerpen lekker in een treintje waar mijn cc niet op af te stellen was. Heb de naald op elke snelheid zien staan tussen de 70 km/h en de 90 km/h. Van de ongeveer 10 auto's die voor me zaten sloeg er 1 af richting Antwerpen haven (en was niet de voorste). We rijden de ring op het gas gaat er op en ik heb niemand maar dan ook niemand van de treintje meer gezien, laat staan in kunnen halen.......

Dat kan ik (gelukkig) niet geweest zijn, harder dan 83/84 gaat hij niet, zelfs niet op de Antwerpse ring. Nu ben ik meestal Antwerpen al voor 6 uur voorbij, dus jullie mogen mij legaal voorbij. Alleen terug hè, tja dan is het weer treintje rijden.

Nu vraag ik mij toch wel af, waarom iedereen dan toch (in Nederland hè) perse die 90 km/u wil rijden (of net iets minder)??? Je krijgt er echt niet meer salaris voor, en de bekeuringen moet je zelf betalen. Het zit allemaal tussen de oren. We laten zich allemaal kaar gek maken door die planners die veel te strak plannen. Dat bedoel ik met stresskippen (dus niet delegerend bedoeld hoor). Vandaag ben ik onderweg naar 3 adressen rond Antwerpen en 1 in Hoogerheide, die los ook echt wel vandaag met 83 km/u, gewoon relaxt mijn ding doen, en weer heelhuids zien thuis te komen vanmiddag. Nog nooit een planner horen klagen, dat het te lang duurt. Ik ben er ook niet blij mee, dat ik in België en de Ruhr niet harder kan (alleen maar om geen obstakel voor een ander te zijn). Maar een maximale snelheid wil niet zeggen, dat die snelheid ook daadwerkelijk gereden moet worden. Het huidige verkeersbeeld las dit vaak niet eens meer toe. En nogmaals, ik veroordeel niemand verder, maar ik merk hier wel, dat veel collega's willen dat je harder rijd dan 82 omdat je dan nog net geen bekeuring krijgen kan. Geloof mij, de echte jakkeraars zijn ook diegene, die veel te dicht op hun voorganger zitten, met alle gevolgen van dien.

We lezen tegenwoordig te veel van dit soort ongevallen......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
En je wordt in Nederland pas bekeurd wanneer je 87 km/u rijdt, bij 86 op je navi krijg je geen prent.

Beste Henk, bij 2 km/u minder krijg je bekeuring ook niet hoor, ook niet als de weg iets afloopt (zoals bij de zeeburgertunnel). Ik kan alleen maar lachen als ik iedereen weer op de rem ziet trappen bij het zien van een flitser, ik hobbel gewoon vrolijk verder, de dag gast er echt niet sneller door.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd. Als je hard rijdt ben je niks sneller maar het kost je wel salaris.

Ik heb ook weinig last van stress maar gewoon een hekel aan regels. Vandaar dat ik vroeger heb gekozen voor een vrij beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Vreemd. Als je hard rijdt ben je niks sneller maar het kost je wel salaris.

Ik heb ook weinig last van stress maar gewoon een hekel aan regels. Vandaar dat ik vroeger heb gekozen voor een vrij beroep.

Dan wordt het hoog tijd voor omscholing Eric

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik rij gewoon 90 , of t nou wel nodig is of niet , maakt me niet uit

nee , haast heb ik nooit , en stress ook niet

ik probeer gewoon me werk te doen

maar , wat ik niet haal zal me een rotzorg zijn ( hebbe ze teveel meegegeven )

ik vind wel dat 80km figuren niet moeten gaan janken als sommige vervoerders liever met polen werken

die rijden tenminste door

80 rijden waar 90 mag op een compleet lege weg is idioot en nergens goed voor

waar is de ####### motivatie gebleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

83 - 85 graag en dan uiteraard met cruise-controle. Dat gejojo onderweg dat irriteert mij nog harder dan dat er iemand met constant 82 voor me zit te tuffen. Op de dinkey-toy voor woon-werk-privé zit ook CC heerlijk en constant rijden kom je onderweg tijdens een vakantie rit naar de Schweiz en ook in de Schweiz om de haverklap de zelfde dinkey-toys tegen rara hoe kan dat? Iedere keer dus "haasje over" maar ik heb al die tijd een constante snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar mag je dan 90 met de vrachtwaggel??behalve in Belgie,Frankrijk en engeland:eek:

nou , dat bedoel ik

80 in belgie

als je ( niet jij ) dan zo'n fatsoensrakker ben rij dan daar ook de maximum

echter de meesten doen t om te zieken

heb t vaak gezien

blijven bij wegwerkzaamheden ook 80 rijden

en als er een file is , of verkeerslichten , dan zitten ze ineens op de 2e rijstrook , om weer terug in te halen

t zijn ook altijd de zelfde types , je haalt ze dr zo uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, een ieder die zegt dat het niet uitmaakt dat men 81 gaat in plaats van 90km/h moet toch eens wat beter nadenken. Toen ik nog reed was het vanaf standplaats tot aan de Eurotunnel in Calais Exact 4.5 uur rijden (exclusief 30 minuten tanken). Zodra er ook maar 1 file was of een ander oponthoud kon je het vergeten en kon je nog even lekker 45 minuten maken in dat gare Frankrijk. Dat kwam gelukking niet vaak voor omdat men op Zondag meestal vertrok, lekker rustig dus.

De auto ging ongever 89km/h op de GPS en volgens de oude Garageboer was dat ook wel ongeveer waar ze hem op afgesteld hadden. Dus, als er een lulhannes met een Hema wagen of iets dergelijks voor je hangt in een inhaalverbodsgebied en je bent lekker van de regeltjes dan kon je het dus vergeten.

Dus zeg a.u.b. niet dat het helemaaaal niets uitmaakt want dat doet het wel zeker voor -sommige-.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat een goede drijfveer voor een werkgever de centen zijn

Bij een wagenpark van +- 50 autos die terug gedraaid zijn naar 83 ipv 90 zijn kosten beparingen te halen van dik een 100.000 euro

eerste verdient, en je materiaal blijft langer goed, geen administrative rompslomp meer van al die 2km boetes.

Dus wie wint er !!!

en als chauffeur zijnde je sleutels op tafel gooien is niet echt een goed plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat een goede drijfveer voor een werkgever de centen zijn

Bij een wagenpark van +- 50 autos die terug gedraaid zijn naar 83 ipv 90 zijn kosten beparingen te halen van dik een 100.000 euro

eerste verdient, en je materiaal blijft langer goed, geen administrative rompslomp meer van al die 2km boetes.

Dus wie wint er !!!

en als chauffeur zijnde je sleutels op tafel gooien is niet echt een goed plan.

wel , ik weet moest ik bij zo een baas zitten dat ik er geen week nemeer ben , waant ik zou iedere dag vloeken op die snelheid ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ga al die 5 pagina's niet lezen.

bij ons zijn de meeste wagens ook begrenst op 85/U en resultaat?

bij diegene die toch al normaal reden gingen achteruit op verbruik.

mijn wagen was gelukkig niet begrenst en heb een paar keer 1:4 gereden, ik heb dat toen aan gegeven, ook dat ze de wagens eens moesten gaan vergelijken met de wagens die wel begrenst zijn.

ik hoor alleen maar dat wagens met extra begrenzing nog minder zuinig rijden.

ze moeten alleen die eitjes die ergens een uur staan te lullen/laden/lossen met een draaiende motor, of die met de standkachel aan rijden aanpakken.

en ze weten echt wel wie diegene zijn die er bewust mee bezig zijn, helaas mag mijn wagen nog maar 2 jaar over de Maasvlakte rijden, maar ik zou er graag nog 10 jaar mee door willen rijden.

het licht echt aan de rechtervoet, en het gevoel van wanneer je uit kan gaan rollen.

wel na een poosje rijden uiteraard je wagen minimaal een minuut laten draaien voor je olie en je turbo, maar dan is het genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
nou , dat bedoel ik

80 in belgie

als je ( niet jij ) dan zo'n fatsoensrakker ben rij dan daar ook de maximum

echter de meesten doen t om te zieken

heb t vaak gezien

blijven bij wegwerkzaamheden ook 80 rijden

en als er een file is , of verkeerslichten , dan zitten ze ineens op de 2e rijstrook , om weer terug in te halen

t zijn ook altijd de zelfde types , je haalt ze dr zo uit

Heerlijk, dat "zieken"...

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Nou, een ieder die zegt dat het niet uitmaakt dat men 81 gaat in plaats van 90km/h moet toch eens wat beter nadenken. Toen ik nog reed was het vanaf standplaats tot aan de Eurotunnel in Calais Exact 4.5 uur rijden (exclusief 30 minuten tanken). Zodra er ook maar 1 file was of een ander oponthoud kon je het vergeten en kon je nog even lekker 45 minuten maken in dat gare Frankrijk. Dat kwam gelukking niet vaak voor omdat men op Zondag meestal vertrok, lekker rustig dus.

De auto ging ongever 89km/h op de GPS en volgens de oude Garageboer was dat ook wel ongeveer waar ze hem op afgesteld hadden. Dus, als er een lulhannes met een Hema wagen of iets dergelijks voor je hangt in een inhaalverbodsgebied en je bent lekker van de regeltjes dan kon je het dus vergeten.

Dus zeg a.u.b. niet dat het helemaaaal niets uitmaakt want dat doet het wel zeker voor -sommige-.

Dus het is de schuld van die "lulhannes" van de HEMA dat jij het niet binnen 4,5 uur red. Ik zou eerder de infrastructuur de schuld geven, al die bochten in de weg, zorgen maar voor oponthoud. Moet je eens kijken, wat een bocht je om Antwerpen moet maken, die weg gewoon rechtdoor maken scheelt toch al snel weer 5 minuten..... Pfffff

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden