[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Logistiek dienstverlener Den Hartogh behoort tot 50 beste werkgevers van Nederland !


goudvis

Recommended Posts

Gast routier
Routier, het komt niet door deze mensen dat de sector ten onder gaat. Deze mensen maken alleen gebruik van de mogelijkheden die hun geboden worden.

Zo lust ik er nog wel een paar Shompie.

Dus omdat iemand de mazen van de wet opzoekt, ten koste van jan en alleman, moet je het dus maar goed praten.

Als jij vroeg naar bed moet, en je buurman houdt volkomen legaal een luidruchtig feestje tot 22:00 uur, dan geef je hem ook een schouderklopje?

Rare vergelijking natuurlijk, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Zo lust ik er nog wel een paar Shompie.Rare vergelijking natuurlijk, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Onze eigen Einstein in de vorm van Shompie :D zal het vast begrijpen maar zelf kan ik je niet volgen.

Jij vindt dus dat je niet alleen binnen de kaders van de wet moet blijven maar ook zó sociaal bezig moet zijn dat je er zelf niet beter van mag worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Onze eigen Einstein in de vorm van Shompie :D zal het vast begrijpen maar zelf kan ik je niet volgen.

Jij vindt dus dat je niet alleen binnen de kaders van de wet moet blijven maar ook zó sociaal bezig moet zijn dat je er zelf niet beter van mag worden?

Jazeker mag iemand er beter van worden.

Waarom wordt iemand dan ondernemer toch?

Alleen niet ten koste, en over de rug van de maatschappij!

Gewoon, precies zoals jij zegt, sociaal ondernemen.

Vraagje en afdwaling op de man af: wat vindt jij van de praktijken in de kledingfabrieken in Bangladesh?

Ook prima, want de wet maakt het mogelijk? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Zo lust ik er nog wel een paar Shompie.

Dus omdat iemand de mazen van de wet opzoekt, ten koste van jan en alleman, moet je het dus maar goed praten.

Als jij vroeg naar bed moet, en je buurman houdt volkomen legaal een luidruchtig feestje tot 22:00 uur, dan geef je hem ook een schouderklopje?

Rare vergelijking natuurlijk, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Routier, waar zeg ik dat ik het goed praat. Ik ben er ook niet blij mee. Als er geen goedkope collega's waren gewst had ik waarschijnlijk (nog) meer verdient.

Het probleem, in hoeverre het als probleem word gezien door onze overheid en de geleerden in Brussel moet daar opgelost worden. Als al deze constructies namelijk illegaal waren geweesf had het Fnv namelijk jullie controbutie voor leuke dingen kunnen gebruiken ipv de ene na de andere rechtszaak beginnen.

En EJD, Einstein ? Moet ik dat als compliment zien of of overschat je mij? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat vindt jij van de praktijken in de kledingfabrieken in Bangladesh?

Laat ik het zo zeggen: ik hou mij niet met de (vermeende) misstanden in andere landen bezig. Als je je over van alles druk gaat maken heb je geen leven meer. Zou je overigens wat beter op je spelling willen letten? Vind schrijf je in jouw zin met een d en niet met dt. Ik kan mij daar zo over opwinden. :mad:;)

En EJD, Einstein ? Moet ik dat als compliment zien

Eigenlijk wel. Koester het want door de bank genomen ben ik niet zo complimenteus. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als jij vroeg naar bed moet, en je buurman houdt volkomen legaal een luidruchtig feestje tot 22:00 uur, dan geef je hem ook een schouderklopje?

Rare vergelijking natuurlijk, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

uw vergelijking is wel heel magertjes. Zullen we het eens wat beter doen? Bij u in het dorp zit al 25 jaar 1 benzinepomp. U kent de eigenaar, maakt er altijd een praatje mee. Hij vraagt voor een liter benzine 1,75 euro. Nu komt er een 2e pomp bij van meneer Ivanov uit Bulgarije. Ivanov vraagt 1,60 voor een liter benzine. Waar gaat U voortaan tanken? Eerlijk zeggen. En dan praten we over ca 10% minder kosten. Mijn kosten zijn met 70% gedaald per chauffeur! En ik heb geen gezeur meer met chauffeurs die geen weekenden weg kunnen. Maar dat is bijkomend. En geen 150% uren, geen 200% uren, geen 2 jaar doorbetalen bij ziekte, wilt u nog meer argumenten horen. De voordelen zijn legio. Daar staat tegenover dat u uw benzineboer voor een magere 10% kostenbesparing al vaarwel zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik heb hier laatst al een voorbeeld over gegeven:

Een paar maanden terug heb ik mijn voortuin laten doen.

Alles eruit, en een compleet nieuwe tuin ervoor terug.

En door hebben we dat laten doen?

Door een Nederlands aannemingsbedrijf met 3 jonge Nederlandse vakmannen aan de slag.

Perfect werk geleverd, geen klachten.

Natuurlijk had ik het ook voor minder door Janek en z'n bende kunnen laten doen.

Echter, ik heb een geweten, en na wat doorsparen heb ik deze mannen aan het werk kunnen helpen, en dat tot mijn voldoening.

Maar als iedereen werkt zoals de Boemerang, dus alle fabrieken, middenstanders, ov-bedrijven, en weet ik wat niet meer, dan is in no-time Nederland failliet.

En dat alleen maar door werkgevers die geen geweten hebben, en alleen maar zo snel mogelijk ten koste van alles hun zak willen vullen.

En er nog trots op zijn ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@boomerang

De vraag is naar mijn idee:wat doet u met die auto's. Een beetje rondrijden in Benelux+Ruhr dan is het toch wel oneerlijke concurrentie. Als het gaat om werk waar eigenlijk geen zwaartepunt is aan te wijzen, dan maakt het niet zoveel uit welk poppetje erop zit. En zou ik het geen oneerlijke concurrentie noemen.

Maar dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Er wordt i.i.g. niet naar Bulgarije gereden.

Dat heeft hij inmiddels al duidelijk gemaakt.;)

Maar mijn gevoel zegt dat hij in het ferrywerk actief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of iemand die in 2007 met 10 auto's met NL chauffeurs bijna failliet was, en nu in 2013 28 auto's heeft met Bulgaarse chauffeurs en die het nu voor de wind gaat. Wat denkt u daarvan?

Als je Bulgaren in dienst hebt

Dan moet je toch vreemdelingen Belasting betalen

De vraag is hoeveel is dat ongeveer 45% tot 55%

Ik weet dat het daar tussen moet zitten

Ik hoor het antwoordt wel

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@boomerang

De vraag is naar mijn idee:wat doet u met die auto's. Een beetje rondrijden in Benelux+Ruhr dan is het toch wel oneerlijke concurrentie. Als het gaat om werk waar eigenlijk geen zwaartepunt is aan te wijzen, dan maakt het niet zoveel uit welk poppetje erop zit. En zou ik het geen oneerlijke concurrentie noemen.

Maar dat is mijn mening.

Ik ben begonnen bij HSF, Spanje en Noorwegen rijden. Maar de tarieven werden zo laag, dat allleen Westlanders het er nog vol konden houden. Daarna groupage Frankrijk en groupage Spanje met de koeler. Dat doen we nog steeds. Aangevuld met containers rijden en in het seizoen planten. Een gezonde mix. Ferrywerk niet, dat is qua prijs niet interessant, mogen de Roemenen doen. In Bulgarije komen we niet. Dat is met prijs niet interessant. Ik zie dit niet als oneerlijke concurrentie. U mag toch ook in Spanje of Zweden gaan werken? Zo mag een Litouwer of Bulgaar legaal hier werken, voor een Bulgaars bedrijf. Zo lang hij maar geen cabotage verricht. En dat doen we dus ook niet. Donderdag en vrijdag pikken we weer containers aan, maandagochtend Clermont Ferrand lossen. Welke Nederlanders willen dat doen? Elk weekend? Wat ik al schreef, het salaris wat de chauffeurs krijgen is 6x modaal. Ze krijgen hun geld optijd, hebben jong en goed onderhouden materiaal en zijn tevreden. Verloop is er niet, schade amper, benzine diefstal ook niet als ik het brandstofverbruik analyseer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Vraag is nu of die Bulgaar wel daadwerkelijk voor een operationeel Bulgaars bedrijf werkt, of voor een Bulgaarse postbusfirma.

Aangezien u iets te verbergen heeft (fiod bijv) lijkt mij het laatste het meest waarschijnlijk.

Heeft u het groupagewerk überhaupt wel met Nederlandse chauffeurs geprobeerd, of was dit bij het HSF avontuur al bekeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Hij begon bij HSF met Spanje en Noorwegen rijden. Ik ken HSF een klein beetje en weet dat ze werk o Spanje hebben/hadden. Werk op Noorwegen hebben/hadden z niet.

Mag ik vragen hoe lang dat terug is dat je Spanje reed bij HSF?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben begonnen bij HSF, Spanje en Noorwegen rijden. Maar de tarieven werden zo laag, dat allleen Westlanders het er nog vol konden houden. Daarna groupage Frankrijk en groupage Spanje met de koeler. Dat doen we nog steeds. Aangevuld met containers rijden en in het seizoen planten. Een gezonde mix. Ferrywerk niet, dat is qua prijs niet interessant, mogen de Roemenen doen. In Bulgarije komen we niet. Dat is met prijs niet interessant. Ik zie dit niet als oneerlijke concurrentie. U mag toch ook in Spanje of Zweden gaan werken? Zo mag een Litouwer of Bulgaar legaal hier werken, voor een Bulgaars bedrijf. Zo lang hij maar geen cabotage verricht. En dat doen we dus ook niet. Donderdag en vrijdag pikken we weer containers aan, maandagochtend Clermont Ferrand lossen. Welke Nederlanders willen dat doen? Elk weekend? Wat ik al schreef, het salaris wat de chauffeurs krijgen is 6x modaal. Ze krijgen hun geld optijd, hebben jong en goed onderhouden materiaal en zijn tevreden. Verloop is er niet, schade amper, benzine diefstal ook niet als ik het brandstofverbruik analyseer.

Ik wist vroeger niet beter Vrijdag vertrekken En maandag Atene lossen

En niet over zee Want ik ben geen zeeman

Gewoon over land

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Ohhhhh Huub, en je was op de grote vaart begonnen?????? Praat je je zelf nu tegen???? Eens een zeeman, altijd een zeeman, toch????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij begon bij HSF met Spanje en Noorwegen rijden. Ik ken HSF een klein beetje en weet dat ze werk o Spanje hebben/hadden. Werk op Noorwegen hebben/hadden z niet.

Noorwegen was voor N&K. Maar dat noem ik dan HSF. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Als de diesel omhoog ging, ging de prijs bij N&K omlaag. Vreemde logica had men daar. Maakte men een afspraak om te onderhandelen over de prijs, ging u uiteindelijk met minder weg dan dat u was gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 1.400 vast loon + enkele bonussen mag u komen rijden. 5 weken werken, 10 dagen vrij. En uw geld heeft u bij mij op tijd. En u bouwt nog een pensioen op, wat uw collega's in Nederland met een Cyprus CAO niet kunnen zeggen.

Is het meer dan dubbele burgemeestersloon dat u te bieden heeft bruto of netto?, of doet u daar ook niet aan gelet op uw angst voor de FIOD.

Verder schrijft u, benzine diefstal ook niet als ik het brandstofverbruik analyseer., lopen die Bulgaarse karretjes bij u soms op benzine of kent u het verschil niet tussen benzine en diesel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 1.400 vast loon + enkele bonussen mag u komen rijden. 5 weken werken, 10 dagen vrij. En uw geld heeft u bij mij op tijd. En u bouwt nog een pensioen op, wat uw collega's in Nederland met een Cyprus CAO niet kunnen zeggen.

Gelukkig wordt ik conform cao betaald.

En bouw ik ook nog eens een pensioen op.

Iets wat uw Bulgaarse chauffeurs allemaal niet kunnen zeggen.

U klets nu net of u zo een goede werkgever bent....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U klets nu net of u zo een goede werkgever bent....:confused:

Voor die Bulgaarse chauffeurs is de Boemerang een soort Soonius, een heilige zeg maar.....:D

De weldoener van het dorp die niet alleen de chauffeur diens vrouw en kinderen een goed leven geeft maar waarschijnlijk ook de rest van de familie en de halve plaatselijke economie een boost geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noorwegen was voor N&K. Maar dat noem ik dan HSF. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Als de diesel omhoog ging, ging de prijs bij N&K omlaag. Vreemde logica had men daar. Maakte men een afspraak om te onderhandelen over de prijs, ging u uiteindelijk met minder weg dan dat u was gekomen.

Dus dat u voor HSF reed is nog niet zo heel lang terug, toen ik er namelijk stopte kwam N&K net een beetje in beeld, eigenlijk was dat het begin van het eind zeg maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor 1.400 vast loon + enkele bonussen mag u komen rijden. 5 weken werken, 10 dagen vrij. En uw geld heeft u bij mij op tijd.

Iets zegt me dat ik er dan niet op vooruit ga:p. Ik ga ook gewoon op NL contract dus daar valt ook geen eer te behalen.

Maar zonder gekheid, als u ooit met uw handen in uw haar zit en niet weet wie uw container naar Clermont kan brengen dan roept u maar.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden